Paweł Ł.

Paweł Ł.
Przedsiębiorca/Inwes
tor

Temat: Home.pl i domeny w "promocji"

Witam,

Chciałem "pozbyć" się kilku domen zarejestrowanych na home.pl
I otrzymałem następujące informacje od konsultanta:

--
Łączę z serwerem...

J. K.: Witaj energies, w czym mogę pomóc?

energies: witam

energies: jak wyglada u Was krok po kroku proces cesji domeny , tzn. chcialbym przeniesc domene zarejestrowana u Was do innego operatora

J. K.: W celu wydania kodu Authinfo prosimy o wypelnienie wniosku dostepnego pod adresem: http://home.pl/files/authinfo.pdf . Wniosek dodatkowo powinien zawierac element autoryzujacy, ktorym jest: - w przypadku osoby fizycznej - kopia dowodu tozsamosci (min. strona ze zdjeciem), - w przypadku osoby prawnej lub osoby fizycznej prowadzacej dzialalnosc gospodarcza - kopia dokumentu rejestrowego (w zaleznosci od rodzaju dzialalnosci: KRS, wpis do ewidencji dzialalnosci gospodarczej, statut spolki). Komplet dokumentow prosimy przeslac faksem na nr 091 432 55 99, emailem w formie zalacznika (skan lub zdjecie cyfrowe) na adres info@home.pl lub tradycyjna poczta: home.pl sp.j. pl. Rodla 9 70-419 Szczecin. Dodatkowo pragne zwrocic uwage, iz w przypadku domen zarejestrowanych na warunkach promocyjnych wydanie kodu authinfo wiaze sie z prolongata domeny na kolejny rok wg. ceny standarowej (http://home.pl/domeny). Jesli chca Panstwo upewnic sie jaki jest status domeny w kontekscie powyzszej informacji prosimy o kontakt z nasza infolinia (091 4325555 lub 0801 445555) i podanie nazwy domeny. Nasi konsultanci po uprzedniej autpryzacji beda mogli dla Panstwa dokladnie sprawdzic ta informacje.

energies: a co to znaczy "domeny zarejestowane na warunkach promocyjnych" ?

J. K.: Informacje o tym, czy domena zostala zarejestrowana w promocji znajda Panstwo na fakturze vat.

J. K.: Jesli nie sa Panstwo pewni w jakim statusie znajduje sie domena zapraszam do kontaktu z nasza infolinia.

energies: no ale moze mi pan wytlumaczyc co to znaczy ?

J. K.: Oznacza to, ze rejestrujac domene skorzystali Panstwo z promocji i zarejestrowali Panstwo domene na jej warunkach.

energies: czyli jesli np. jest to wykupione w "promocji" to musze wykonac jakas prolongata o ktorej pierwszo slysze?

energies: co to jest prolongata ?

J. K.: Prolongata oznacza przedluzenie waznosci konta. Zapraszam do zapoznania sie z regulaminem naszej firmy: http://home.pl/dokumenty

energies: od kiedy ten regulamin obowiazuje i dlaczego nie zostalem o tym uprzednio poinformowany (np. na FV ?)

J. K.:Pragne zaznaczyc, iz rejestrujac usluge w naszej sieci zaznaczyli Panstwo opcje, iz zapoznali sie Panstwo i zaakceptowali regulamin naszej sieci.

J. K.: W innym przypadku nie mieliby Panstwo mozliwosci zakonczenia rejestracji uslugi.

energies: rozumiem

energies: czy to jest zgodne z regulaminem NASKu i prawami konsumenta?

energies: to nie jest "zaznaczenie" z wyboru, tylko z przymusu tak naprawde

energies: i tam bylo, akceptuje regulamin, odnosnie NASKu to znam go i sadzilem ze wszedzie jest tak samo

J. K.:Nie zgodze sie z Panstwem. nasz regulamin jest zgodny z regulaminen NASK, ktory rowniez podczas rejestracji domeny zaznaczyli Panstwo i zaakceptowali. Nie byli Panstwo zmuszeni do akceptacji naszego regulaminu jak i rejestracji domeny w naszej firmie. Skoro zakonczyli Panstwo proces rejestracji i olacili domene, oznacza to ze zapoznali sie Panstwo z warunkami promocji jak i naszym regulaminem.

energies: aha

energies: jaki jest proces usuniecia domeny z mojego loginu ?

energies: tzn. chcialbym skasowac domene

J. K.:Domena jest usuwana po zakonczeniu okresu abonamentowego, po 14 dniach od chwili zakonczenia okresu abonamentowego domena jest zwalniana do ponownej rejestracji.

energies: jest mozliwosc wczesniejszego zerwania umowy

J. K.:Tak, po pisemnym przeslaniu wyrejestrowania domeny, domena jest usuwana. W tym przypadku niezbedne jest przeslanie na nasz adres korespondencyjny Panstwa pisma, z prosba o wyrejestrowanie domeny.

energies: rozumiem

J. K.: Wniosek powinien zawierac wszystkie niezbedne domeny autoryzujace Panstwa.

energies: to samo co przy cesji

J. K.: Tak.

energies: a wiec nie pozostaje mi nic innego, jeszcze skosultuje ta sprawe z NASKiem i rzecznikiem praw konsumenta

energies: dziekuje i dowidzenia
--

Od kiedy taki regulamin obowiązuje? Czy u pozostałych operatorów jest tak samo ? Czy jest to zgodne z regulaminem NASKu itp.?

Jedyne co mi przyszło do głowy to skasowanie domen i założenie opcji.

Proszę o poradę.Paweł Ł. edytował(a) ten post dnia 29.03.09 o godzinie 22:18
Pawel R.

Pawel R. www.roogmedia.pl

Temat: Home.pl i domeny w "promocji"

u! to dobrze wiedziec. Przyznam, ze chyba nie doczytalem na tyle regulaminu zeby zauwzyc taka opcje :/
Paweł Ł.

Paweł Ł.
Przedsiębiorca/Inwes
tor

Temat: Home.pl i domeny w "promocji"

Pawel R.:
u! to dobrze wiedziec. Przyznam, ze chyba nie doczytalem na tyle regulaminu zeby zauwzyc taka opcje :/
Witam

Regulamin jak zawsze piszą prawniczo, akurat takie "ciężkie słowo" bym zapamiętał. Nie zamierzam puścić płazem, regulamin regulaminem... nie ma tam nawet podanej daty aktualizacji i dostępu do wcześniejszych wersji regulaminu.

Home.pl już nie raz mnie zaskakiwało, w tym roku rezygnuję nawet z ich hostingu ale z domenami nie spodziewałem się takiego "przekrętu".
rejestracjadomen.pl jak miało domeny w promocji to nie wyskakiwało później z takim bublem. A nazywają siebie numer 1...Paweł Ł. edytował(a) ten post dnia 29.03.09 o godzinie 22:09
Paweł Ł.

Paweł Ł.
Przedsiębiorca/Inwes
tor

Temat: Home.pl i domeny w "promocji"

W regulaminie jest podane ze promocja odnosi się do 6 domen, a tymczasem operator podał mi 10 domen...Paweł Ł. edytował(a) ten post dnia 29.03.09 o godzinie 22:23
Paweł Ł.

Paweł Ł.
Przedsiębiorca/Inwes
tor

Temat: Home.pl i domeny w "promocji"

I ciąg dalszy sprawy...

--
ID rozmowy: KHA6IFH

Łączę z serwerem...

J. K.: Witaj energies, w czym mogę pomóc?

energies: witam

energies: czy cesja domeny wewnatrz home.pl (z jednego uzytkownika na drugiego) wzietej w ramach promocji tez podlega prolongacie?

J. K.: Cesja domeny jest zmiana wlasciciela uslugi. W przypadku domen polskich cesja jest bezplatna, w przypadku domen europejskich .eu cesja jest platna i wynosi 50zl netto za jedna domene.

energies: no tak, tylko ze chodzi o domene wzieta w ramach promocji, chcialbym przekazac ja innemu uzytkownikowi na home.pl

energies: czy to tez podlega prolongacie wewnatrz waszej firmy?

J. K.:Zgodnie z w/w informacja w przypadku domen polskich cesja jest bezplatna, w przypadku domen europejskich .eu cesja jest platna i wynosi 50zl netto za jedna domene.

energies:czyli nic nie place jak z jednego uzytkownika na home.pl przechodzi domena na drugiego uzytkownika na home.pl (domena promocyjna) ?

J. K.:Zgodnie z w/w informacja jesli beda Panstwo cedowali domene polska nie ponosza Panstwo oplat. W przypadku cesji domen .eu koszt cesji to 50zl netto za jedna domene.

energies: czy sa jakies inne ukryte oplaty odnosnie wymienionego wyzej przypadku ?

J. K.: Przekazalem Panstwu wszystkie informacje dotyczace oplat zwiazanych z cesja uslug.

energies: prosze odpowiedziec TAK lub NIE

J. K.: informacje takie znajda Panstwo rowniez w regulaminie rejestracji poszczegolnych domen.

energies: czy obowiazuje wtedy prolongata?

energies: prosze mnie nie odsylac do regulaminu bo to jest Pana obowiazkiem odpowiedziec na moje pytanie

J. K.: Pragne zauwazyc, iz przekazalem Panstwu trzykrotnie informacje dotyczace oplat w przypadku cesji domen.

energies:czy prolongata obowiazuje w w/w przypadku ktory opisalem i do tej prory nie uzyskalem odpowiedzi? prosze powtorzyc bo nie zauwazylem

J. K.:Cesja domeny jest przeniesieniem prawi i obowiazkow wynikajacych z rejestracji posiadanych domen. Nowy dysponent domeny przejmuje wszystkie prawa jak i obowiazki wynikajace z rejestracji posiadanych z Panstwa strony domen.

energies: Pan nie tlumaczy co to jest cesja tylko odpowie krotko na pytanie TAK czy NIE ? Czy obowiazuje prolongata ?

energies: 5 paragraf, pkt 11

energies:W przypadku transferu domeny zarejestrowanej w ramach oferty promocyjnej do innego usługodawcy przed upływem rocznego abonamentu, dysponent domeny zobowiązuje się do jej prolongaty w systemie Organizatora na kolejny rok w cenie odpowiadającej kosztowi odnowienia domeny z aktualnego cennika Organizatora. Dokonanie opłaty, o której mowa w zdaniu poprzednim, zwalnia uczestnika promocji z jakichkolwiek dodatkowych świadczeń na rzecz Organizatora.

energies: czy mam rozumiec ze prolongata nie obowiazuje wewnatrz nome.pl ?

energies: home.pl

J. K.: Prosze Panstwa CESJA, a TRANSFER to diw zupelnie inne uslugi.

J. K.: informacje dotyczace cesji przekazalem Panstwu na poczatku prowadzonej rozmowy.

energies: heh

J. K.:Cesja jest platna w przypadku domen europejskich .eu i wynosi 50zl netto za jedna domene. W przypadku pozostalych domen cesja nie jest platna.

energies: na poczatku napisalem ze chodzi o uzytkownika jednego i drugiego (uzytkownik a i uzytkownik b)

J. K.: Jest to Cesja uslugi.

energies: to prosze mi wytlumaczyc jak nazwac usluge przeniesienia praw do domeny od uzytkownika A do uzytkownika B wewnatrz home.pl ?

J. K.: Jest to Cesja uslugi.

energies: ok

energies: i czy w zwiazku z tym obowiazuje prolongata ?

J. K.:Zgodnie z w/w informacja cesja jest przeniesieniem wszystkich praw i obowiazkow zwiazanych z utrzymaniem zarejestrowanych domen. Nowy dysponent przejmuje wszystkie prawa i obowiazki na warunkach, ktorych domeny zostaly zarejestrowane.

J. K.:Jesli wskazana osoba zechce prolongowac usluge ma do tego pelne prawo. W przypadku innych dyspozycji sa one realizowane zgodnie z warunkami promocji na jakich domeny zostaly zarejestrowane.

energies:Zgodnie z praktyka, cesja u kazdego operatra wyglada inaczej, cesja w NASKu nie jest taka sama, jak na home.pl, cesja w rejestracjadomen.pl nie jest taka sama jak w home.pl (w ramach promocji nie musze pozniej placic jakis haraczy nazywanych prawniczo prolongacja) wiec prosze mi krotko powiedziec czy ta prolongesja obowiazuje w postaci TAK lub NIE

J. K.:Cesja w NASK jest dokladnie tak samo wykonywana jak w naszej firmie. Jesto to orzeczenie woli obecnego jak i nowego dysponenta domeny, w celu zrzeczenia sie i przejecia praw i obowiazkow zwiazanych z utrzymaniem domeny.

energies: moze Pan odpowiedziec TAK lub NIE ?

J. K.:Prosze Panstwa, zgodnie z przekazana trzykrotnie informacja cesja domen jest platna jedynie w przypadku domen europejskich .eu i nie jest to nasz wymog a wymog EURID`u ( glownego rejestru domen .eu ) . Po raz kolejny zaznaczam, iz cesja w przypadku domen polskich nie jest platna.

J. K.: Ponadto Cesja uslugi jest wyraznie oznaczona w regulaminie NASK.

J. K.: I jest wykonywana u kazdego operatora na podobnych zasadach.

energies:Dodatkowo pragne zwrocic uwage, iz w przypadku domen zarejestrowanych na warunkach promocyjnych wydanie kodu authinfo wiaze sie z prolongata domeny na kolejny rok wg. ceny standarowej (http://home.pl/domeny). Jesli chca Panstwo upewnic sie jaki jest status domeny w kontekscie powyzszej informacji prosimy o kontakt z nasza infolinia (091 4325555 lub 0801 445555) i podanie nazwy domeny. Nasi konsultanci po uprzedniej autpryzacji beda mogli dla Panstwa dokladnie sprawdzic ta informacje.

energies: i tu padlo magiczne slowo "podobnie"

J. K.: Prosze Panstwa wskazany opis dotyczy TRANSFERU domeny a nie CESJI .

J. K.: Zgodnie z wczesniej przekazana informacja TRANSFER i CESJA to dwie zupelnie inne uslugi.

energies:w rejestracjadomen.pl bralem domeny w ramach promocji i nigdy nie bylo czegos takiego jak prolongata ani w odniesieniu do cesji, ani w odniesieniu do transferu

energies: a wydanie kodu authinfo bylo (i jest) na telefon

energies: naprawde niby najlepsi jestescie a juz nie pierwszy raz mam do was pretensje

energies:zaskoczyliscie mnie sposobem zwiekszenia limitu hostingowego (nie powiekszyliscie rocznego transferu, dopiero po interwencji pelnomocnika poszlo)

energies:ze skryptami tez zawsze problem, technicy do dzisiaj nie uruchomili mi skryptu (na konkurencyjnym hoscie dziala prawidlowo - nie ma autorskiego rozwiazania)

energies: i teraz jeszcze z domenami robicie problemy

energies: jak zwykle

energies: ostatnie jeszcze pytanie

J. K.:NASK wyraznie wskazuje, iz w przypadku wydania kodu Authinfo niezbedne jest przeslanie Dokumentow autoryzujacych Panstwa jako dysponenta domeny. W tym przypadku nie bede odnosi sie do autoryzacji Panstwa jako dysponenta przez firme zewnetrzna. ponadto zaznacze, iz znana mi jest historia Panstwa konta.

energies:ciesze sie niezmiernie, akurat jestem w fazie uruchamiania sklepu(ów) internetowych i otrzymalem od znajomych informacje ze takze sa u was problemy z praca przy wiekszej bazie asortymentu

energies: kolega dostal "ostrzezenie", że jego skrypt generuje duze przeciazenia (zwykle forum phpbb)

energies: nie rozumiem, placi sie sporo i wg. mnie mozna czegos wymagac

J. K.: Pragne zauwazyc, iz forum phpbb jest nadwyraz nieoptymalnym skryptem informacje o tym moga Panstwo wyszukac w sieci internet.

J. K.: Istnieje o wiele wieciej bardziej optymalnych skryptow, sa jednakze platne

energies:wiem ze lepsy jest IPB czy tez vBulletin ale phpBB chodzi nawet na hostach za 60 zł rocznie, czy tez 122 zł rocznie bez problemu (przykład ehost.pl)

energies: musialem zatrudnic programiste, zeby "walczyl" z Panstwa rozwiazniem autorskim

energies: kiedys radzilem sobie z tym sam

J. K.:Prosze Panstwa phpBBdomyslnie przy instalacji odpala ok 60 niepotrzebnych procesow, ktore w bardzo prosty sposob mozna zoptymalizowac do jedynie 10 ( niezbednych ). Po lekkich modyfikacjach rowniez i phpbb moze dzialac prawidlowo. Ze swojej strony moge polecic vBulletin

energies:forum nie jest mi narazie potrzebne, zamierzam otworzyc kilka sklepow i sie przerazilem jak uslyszalem ze juz przy jednym sklepie wysiadacie i przesylacie pismo

J. K.:NIestety nie moge sie z Panstwem zgodzic, utrzymujemy kilkanascie duzych seriwsow sklepowych, ktore dzialaja prawidlowo na podstawowych maszynach wspoldzielonych.

energies: prosze poczytac fora nt. hostingow, te sprawe nawet na kursach biznesowych czesto wspominaja

J. K.: Oczywiscie jestem zapoznany z informacjami przekazywanymi na forach.

J. K.: Czy moge pomoc w czyms jeszcze?

energies: i oczywiscie tylko ja mam pecha z panstwem

energies: to wszystko, jutro sprawe przekazuje ponownie w odpowiednie rece

energies: dziekuje i dobranoc
--Paweł Ł. edytował(a) ten post dnia 29.03.09 o godzinie 22:22
Przemek S.

Przemek S. Konsultant-
Salesforce.com
Platinum Partner

Temat: Home.pl i domeny w "promocji"

W przypadku cesji, niestety musisz im zapłacić przedłużenie za kolejny rok, tak się do tego zobowiązałeś w promocji. Do sprzedaży domeny możesz użyć kodu authinfo. Mają ci go obowiązek wydać i wg. przepisów NASK nie maja prawa uzależniać wydania Authinfo od żadnych innych warunków. Kod muszą wydać (jesli tego nie zrobią należy skontaktować się z NASK), natomiast jeśli regulamin zobowiązuje Cię do opłacenia przedłużenia, a tego nie zrobisz i użyjesz kodu to złamałeś regulamin i Home.pl może dochodzić swoich pieniędzy w innej formie.

W tej sytuacji faktycznie najlepszym rozwiązaniem jest założenie opcji i skasowanie domeny.

Co do rozmowy która przytoczyłeś to mam wrażenie że rozmawiałeś z botem ;)
Michał K.

Michał K. Sales Manager, CAPS
International Group

Temat: Home.pl i domeny w "promocji"

Nie martw się miałem to samo w Nazwa.pl

dowiedziałem się po sprzedaży domeny że muszę ją opłacić na następny rok...

zabawnie było ...

zobaczymy kto będzie miał rację...

nie opłaciłem domeny na następny rok nowy właściciel zadowolony ja również.

konto usunięte

Temat: Home.pl i domeny w "promocji"

Powyższa historia z Home.pl jest o tyle ciekawa, że czegoś uczy - należy czytać regulaminy

Osobiście kupowałem domeny za pośrednictwem Home.pl w cenie 0,9 zł za sztukę, świadomie zgadzając się na warunki. Była to kwestia wyboru, bo opłata za rejestrację domen bez udziału w promocji wynosiła chyba 9,9 zł

Normalne jest też chyba to, że skoro home.pl rejstruje domeny po tak niskich cenach to musi to sobie jakoś odbić - i tak przedłużenie kosztuje u nich 100zł + vat, a dodatkowym zabezpieczeniem jest 5 paragraf, pkt 11.

konto usunięte

Temat: Home.pl i domeny w "promocji"

Na początku zaznaczę, że nie jestem w żaden sposób związany z Home.pl :) nawet nie mam tam usług, może jakieś pojedyńcze domeny tylko :)

W każdym razie wydaje mi się Pawle, że problem pojawił się na samym początku, tzn. w momencie kiedy źle zinterpretowałeś pojęcie cesji:

"jak wyglada u Was krok po kroku proces cesji domeny , tzn. chcialbym przeniesc domene zarejestrowana u Was do innego operatora?"

To o czym napisałeś (cytowane wyżej) to transfer a nie cesja. Cesją jest zmiana danych abonenta domeny. I to rzeczywiście, poza opisanymi przez konsultanta przypadkami jest bezpłatne.
Natomiast zmiana firmy, która będzie Ci obsługiwać domenę jest TRANSFEREM i to już jest regulowane regulaminem.
W momencie kiedy zakupiłbyś domenę w cenie "NASKowej" (f.e. domena .pl - 200 zł netto, bądź cena niższa cennikowa u operatora, u którego kupujesz) to możesz wykonać cesję bezpłatnie.
Jeśli jednak skorzystałeś z oferty, która była promocją handlową to nabywasz i korzystasz z domeny w ramach obowiązującego regulaminu danej promocji.

Dlatego: warto czytać regulaminy :)

Regards

[edit]

Marcinie, 100 zł za przedłużenie jest i tak ceną niższą niż nasz NASK kochany, gdybyś chciał u nich bezpośrednio coś zarejestrować :)Karol C. edytował(a) ten post dnia 30.03.09 o godzinie 17:49
Paweł Ł.

Paweł Ł.
Przedsiębiorca/Inwes
tor

Temat: Home.pl i domeny w "promocji"

Kwestia regulaminu na home.pl

Jeszcze parę lat temu home.pl było dla mnie wzorcem do prestiżu, jeśli chodzi o hosting i usługi. Sądziłem, że skoro jest drogo to ma to równoznacznik z jakością usług, dobrem klienta, itp.
Jako że home.pl można nazwać "gigantem", nigdy nie spodziewałem się, że będzie stosować takie praktyki "zakładania haraczu".
Skoro zdecydowałem się wydać kupę kasy na serwer, to uważałem że prawo do swobodnego dysponowania domenami (nawet w ramach promocji) jest takie same jak u innych firm.
Moja czujność spadła, po współpracy z rejestracjadomen.pl - nigdy nie miałem tam problemów, a tam też był swego czasu okres promocyjny.

Dzisiaj dalszy ciąg perypetii z home.pl, przypomina mi to moją batalię z Orange (jak nie chcieli mi przenieść numeru telefonu do innej sieci, początki takiej opcji w PL).
Dodatkowo, za "skasowanie" (u nich nie ma opcji skasowania, tylko zerwanie umowy) usłyszałem, że home.pl może wnioskować o KARĘ.

A miałem u nich dwa sklepy otwierać...
Andrzej Hamankiewicz

Andrzej Hamankiewicz Internet &
E-commerce Expert

Temat: Home.pl i domeny w "promocji"

Tak czytam Twoje wypowiedzi kolego i nie rozumiem o co i do kogo masz pretensje? Sprawa jest oczywista i jasno opisana w regulaminie, który się czyta, szczególnie kupując coś w promocji. Chyba nie sądziłeś, że home.pl pozwoli Ci kupić domenę za 90gr czy 9 zł (mniejsza o to), czyli dopłaci do interesu (NASKowi płaci bowiem więcej) i pozwoli Ci z tą domeną uciec do innego operatora? LOL!
Paweł Ł.

Paweł Ł.
Przedsiębiorca/Inwes
tor

Temat: Home.pl i domeny w "promocji"

Andrzej Hamankiewicz:
Tak czytam Twoje wypowiedzi kolego i nie rozumiem o co i do kogo masz pretensje? Sprawa jest oczywista i jasno opisana w regulaminie, który się czyta, szczególnie kupując coś w promocji. Chyba nie sądziłeś, że home.pl pozwoli Ci kupić domenę za 90gr czy 9 zł (mniejsza o to), czyli dopłaci do interesu (NASKowi płaci bowiem więcej) i pozwoli Ci z tą domeną uciec do innego operatora? LOL!


Napisałem o rejestracjadomen.pl i home.pl
Teraz jest trudno to udowodnić, ale podkreślam, że rejestracjadomen.pl prowadziła też swego czasu PROMOCJE CENOWE i nie rościła później pretensji, itp. za to że przenosi się domeny do innego operatora. I tu się zapoczątkowało te zdziwienie, skoro rejestracjadomen.pl ma REGULAMIN ok to w home.pl powinno być o niebo lepiej. Swoją drogą, za każdym razem czytasz regulamin rejestratora domen, z którego korzystasz?
Dlaczego home.pl nie udostępnia wcześniejszych wersji regulaminu?
Niby są to moje domeny ale...
-Nie mogę ich skasować (u innych jest taka możliwość)
-Za przeniesienie muszę płacić haracz (u innych jest z tym różnie, rejestracja domen.pl nie miała takich praktyk)
-Za zerwanie umowy(opcja skasowania) muszę płacić haracz

Apropos cen... NASK obniżył ceny za przedłużenie domen, home.pl nie.

PS. Czytaj ze zrozumieniem Mr. LOLPaweł Ł. edytował(a) ten post dnia 31.03.09 o godzinie 02:18

konto usunięte

Temat: Home.pl i domeny w "promocji"

Andrzej Hamankiewicz:
Tak czytam Twoje wypowiedzi kolego i nie rozumiem o co i do kogo masz pretensje? Sprawa jest oczywista i jasno opisana w regulaminie, który się czyta, szczególnie kupując coś w promocji. Chyba nie sądziłeś, że home.pl pozwoli Ci kupić domenę za 90gr czy 9 zł (mniejsza o to), czyli dopłaci do interesu (NASKowi płaci bowiem więcej) i pozwoli Ci z tą domeną uciec do innego operatora? LOL!
To, że jest sobie jakiś regulamin nie znaczy, że jest obowiązujący i zgodny z polskim prawem, w hipermarketach też wiszą "regulaminy" żeby nie wnosić swojego żarcia, ale nikt mi tego nie zabroni, tak jak i żaden ochroniarz nie przeszuka mi torby i nie zatrzyma do wyjaśnienia. Nask pisał kiedyś (teraz nie chcę szukać) o praktykach rejestrantów, którzy samowolnie pobierają opłaty za przenoszenie domen lub odmawiają wydania kodu authinfo, i określił te działania jako bezprawne. To, że olewają sprawę i takie zgłoszenia to inna bajka. A to, że Home i inni stosują ceny dumpingowe to też inna kwestia i nie ma nic wspólnego z "promocjami".
Grzegorz Bujnowski

Grzegorz Bujnowski Kierownik Działu
Sprzedaży w PGNiG
S.A.

Temat: Home.pl i domeny w "promocji"

Witam.

Wybacz, ale zaskakuje mnie Twoje zaskoczenie. "Haracz", "przekręt"...
To tak, jakbyś kupił u operatora X tel. komórkowy za złotówkę i po miesiącu, dwóch chciał przenieść numer do operatora Y czy wypowiedzieć umowę i byłbyś zaskoczony, że umowa/regulamin Cię do czegoś obliguje a jak nie to płacisz XXX PLN kary.
Chcesz te domeny usunąć a nie możesz? Poczekaj aż same wygasną i po sprawie.

Grzesiek

Temat: Home.pl i domeny w "promocji"

To co się dzieje w home.pl wychodzi poza ramy zdrowego rozsądku, ta firma traci od groma klientów i chyba tam działają jacyś ludzie, którzy chcą ją rozsadzić od środka. Trudno mi sobie wyobrazić inne wyjaśnienie, kto zapłaci 120zł za przedłużenie? Jedynie ci co mają serwisy na domenach, ale na pewno to promil w porównaniu z tymi co zapłaciliby 60zł, czyli normalną cenę, uwzględniającą odrobienie tej dychy, którą home.pl wywalił na promocję. Oni sobie tłumaczą - jesteśmy po prostu tacy super, że za jakość się płaci - ja to jeszcze mogę zrozumieć przy laniu wody o swoich serwerach, ale jaką sztuką jest rejestracja domen i bycie partnerem NASK? Żadna, więc niech już spadają z rynku rejestratorów i zajmują się wciskaniem swoich usług hostingowych.
Paweł Ł.

Paweł Ł.
Przedsiębiorca/Inwes
tor

Temat: Home.pl i domeny w "promocji"

Grzegorz Bujnowski:
Witam.

Wybacz, ale zaskakuje mnie Twoje zaskoczenie. "Haracz", "przekręt"...
To tak, jakbyś kupił u operatora X tel. komórkowy za złotówkę i po miesiącu, dwóch chciał przenieść numer do operatora Y czy wypowiedzieć umowę i byłbyś zaskoczony, że umowa/regulamin Cię do czegoś obliguje a jak nie to płacisz XXX PLN kary.
Chcesz te domeny usunąć a nie możesz? Poczekaj aż same wygasną i po sprawie.

Grzesiek


To może czymś innym Ciebie zaskoczę (z cyklu "home.pl - z życia wzięte", nie koniecznie na temat domen).

Cytuję swoją rozmowę przeprowadzoną rok temu:
--
24 czerwiec 2008

System: Proszę czekać na zgłoszenie się konsultanta...
Operator P. Z.: Witam, P. Z., w czym moge pomoc?
Użytkownik: witam
Użytkownik: mam takie pytanie
Użytkownik: zakupilem host Business server, wlasciwie to przeszedlem na wiekszy ze startera dzisiaj
Użytkownik: zaplacilem i wyswietla mi sie ze jestem na tym juz B Server
Operator P. Z.: Tak, slucham.
Użytkownik: parametry sie wszystkie prawie zwiekszyly
Użytkownik: jedynie to mnie zastanawia , w ofercie B Serwer jest przeciez 600 a nie 300
Użytkownik: Wygenerowany ruch: 8.50 GB z 300 GB
Użytkownik: dlaczego roczny transfer sie nei zmienil?
Operator P. Z.: Czy moglbym prosic o podani nazwy konta ?
Użytkownik: energies
Operator P. Z.: Prosze jeszcze o chwile cierpliwosci.
Operator P. Z.: Z tego co udalo mi sie ustalic platnosc na Business Server jeszcze nie zostala zaksiegowana na naszym koncie, po zaksiegowaniu takiej wplaty zostanie zwiekszony rowniez pakiet transferu.
Użytkownik: dzisiaj poszedl przelew
Użytkownik: pozniej sie zdziwilem dlaczego niektore parametry sie zwiekszyly a niektore nie
Użytkownik: w takim razie dziekuje za informacje, jak bede mial pytania co do tego to sie zglosze jeszcze raz
--------------------------------------------------------

26 czerwiec 2008

System: Proszę czekać na zgłoszenie się konsultanta...
Operator K. M.: Witam, K. M. w czym moge pomoc?
Użytkownik: witam
Użytkownik: moje konto ENERGIES
Użytkownik: ja w sprawie tego "zwiekszenia" z pakietu B starter na serwer
Użytkownik: wczoraj rozmawialem o tej sytuacji a dzisiaj dostalem wiadomosc na mejla
Użytkownik: odnosnie "promocji" zamiast 600 gb transferu dostalem tylko 400 gb
Użytkownik: bo niby tak to jest w promocji
Użytkownik: moze mi pan pokazac gdzie to jest opisane ?
Operator K. M.: Prosze o chwile cierpliwosci, juz to sprawdzam.

Operator K. M.: Prosze o chwile cierpliwosci, juz to sprawdzam.
Operator K. M.: Dziekuje za oczekiwanie. Prosze o podanie pierwszego, czwartego oraz ostatniego znaku hasla celem autoryzacji do tego konta.
Użytkownik:
Operator K. M.: Dziekuje, autoryzacja jest jak najbardziej poprawna. Kwota, ktora Pan oplacil przeliczona zostala na transfer. Wobec ustalonej przez nas stawki 1 zl netto = 1GB.
Użytkownik: ja panstwa nie rozumie
Użytkownik: m
Użytkownik: rozmawialem wczesneij z operatorem i byla mowa o koncie B server
Użytkownik: i analogicznie rozumujac zgodnie z parametrami tego konta a nie jakies neispodzianki
Użytkownik: np. jak u operatora telefonicznego chce wiekszy pakiet to place promocyjnie 1 zl [czy tam iles] i mam takie same parametry jak w ofercie
Użytkownik: a nie jakies promocje w stylu "200 gb mniej"

Operator K. M.: Rozumiem, ale czym innym jest przejcie na pakiet wyzszy ( w tym przypadku na Business Server, bez uzyskania wiekszego pakietu ruchu), a czym innym jest uzyskanie wyzszej uslugi wraz ze zwiekszeniem pakietu ruchu.
Użytkownik: otrzymalem mejla z informacja "ze to bylo w promocji 6 strzal", przeciez juz tej oferty nie macie wiec co mi trumaczycie ze to do tamtej oferty sie odnosi
Użytkownik: no przeciez bez sensu jest miec 50 baz danych, 10 gb powierzchni i ta promocja "only 400 gb"
Użytkownik: ja w takim wypadku zebym wiedzial to u konkurenci wzialbym za te 100 zll 200 czy tam wiecej ale mialbym wszystko tak jak na papierku
Użytkownik: ani razu nie zostalem o tym powiadomiony jak byla mowa o zwiekszeniu, a po drugie to przejrzalem regulamin i tam tez ani slowa o takiej "promocji 400 gb zamiast 600 gb"

Użytkownik: to juz lepiej bylo mnie poinformowac ze lepiej "wplac pan 200 zl i zaloz sobei drugie konto"
Użytkownik: a tak teraz z tego konta zrobie smietnik, bo nei zamierzam siedziec i czekac na kolejne niespodzianki
Użytkownik: stracilem juz do panstwa firmy zaufanie

Użytkownik: no to dlaczego nie zostalem o tym wczesneij poinformowany
Użytkownik: macie jakies wewnetrzne regulaminy a klient patrzy na oferte 600 GB to 600 GB
Użytkownik: sprawa do rzecznika, uwazam ze zostalem wprowadzony w blad
Użytkownik: mam wszystko udokumentowane czarne na bialym

Operator K. M.: Oferta, ktora przedstawiamy jest jednoznaczna. Usluga Business Starter kosztuje 300 zl, usluga Business server 600 zl, a Business Server PRO 900 zl. Dokonanie migracji wraz ze zwiekszeniem pakietu ruchu jest obliczane na podstwie standardowych cen.
Użytkownik: pan mnie rozumie ze w poneidzialek czy tam w niedziele rozmawialem z operatorem i zapytalem sie ile trzeba wplacic zeby przesc na wiekszy puplap, powiedzial ta kwote no wiec wplacilem
Użytkownik: niech mi pan znajdzie w regulaminie odnosnik do tego a ja na was tez znajde paragraf
Użytkownik: czyli twardo i polubownie tego nie zalatwimy ?

Użytkownik: normalnie komiczne to jest "migracja" i "migracja bez zwiekszenia transferu", pierwszy raz sie z tym spotykam, przeszedlem z ehosta do was, tam jak dokonywalem migracji to mialem wszystko tak jak nalezu a tu jakies niespodzianki
Operator K. M.: Pragne Pana poinformowac, ze zostal Pan poinformowany tylko o fakcie zwiekszenia uslugi do uslugi Business Server, co bezposrednio nie oznacza, ze zwiekszy sie dzieki temu rowniez pakiet ruchu sieciowego. Zwiekszenie tego pakietu + migracja do wyzszej uslugi jest przeliczana po standardowych cenach. Tak, jak powiedzialem wczesniej zwiekszenie pakietu ruchu to koszt 1zl netto = 1GB.
Użytkownik: no wlasnie, krotko i jasno "zwiekszenie uslugi do Business Server" i nie ma zadnego ale, wygralem sprawe z bankiem to i z panstwem sobei poradze

Użytkownik: no wlasnie, krotko i jasno "zwiekszenie uslugi do Business Server" i nie ma zadnego ale, wygralem sprawe z bankiem to i z panstwem sobei poradze
Użytkownik: prosze mi powiedziec wiec co to ulicha bylo jak nei migracja?
Użytkownik: połmigracja ?

Operator K. M.: Chcialbym ponownie zauwazyc, ze sama migracja nie powoduje zwiekszenia pakietu ruchu po cenach promocyjnych.
Użytkownik: czyli byla to migracja z haczykiem

Operator K. M.: Prosze Pana pragne Pana poinformowac, iz zwiekszenie pakietu ruchu zostalo wykonane zgodnie z ustalonymi zasadami, czyli wydana jedna zlotowka netto oznacza zwiekszenie pakietu ruchu o 1 Gb. Jesli chcialby Pan otrzymac np. 200 Gb nalezaloby dokonac platnosci w wysokosci 200 zl netto.
Użytkownik: co mi pan bzrudy pisze, prosze sprawdzic regulamin, ani slowa o tym
Użytkownik: u inych sa migracje a u was "migracje*" ?

Użytkownik: mam jeszcze jedno na uwadze
Użytkownik: dostalem odpowiedz ze ten transfer jest zgodny z promocja szesciostrzam...
Użytkownik: http://home.pl/prices
Użytkownik: prosze zobaczyc, BServer ma 600 GB tymczasem co inny operator to co innego mowi

Użytkownik: kiedy mam sie spodziewac odpowiedzi i czy mam skladac oficjalna reklamacje zgodnie z prawem czy wystarczy takie przekazanie informacji ?
Operator K. M.: Prosze w takim ukladzie wystosowac oficjalne pismo na adres info@home.pl, sprawa zostanie rozpatrzona ponownie.

Użytkownik: i mam sie powolywac na ta rozmowe?
Użytkownik: bo kazemu mowie to samo i kazdy co innego odpowiada
Operator K. M.: Generalnie zostanie przedstawiona ostateczna nasza odpowiedz na Panskie zapytanie.

Użytkownik: w takim razie wystosuje oficjalne pismo w tej sprawie i licze na polubowne rozwiazanie sprawy
Operator K. M.: Czy moge pomoc w czyms jeszcze?
Użytkownik: mialem zakladac serwisy ale narazie sie wstrzymam z tym dopoki nie uzyskam odpowiedzi

Użytkownik: narazie to wszystko
Użytkownik: dowidzenia
Operator K. M.: Dziekuje rowniez za rozmowe, pozdrawiam.W razie pojawienia sie pytan badz watpliwosci zapraszam do ponownego kontaktu.

--
Po kilku(nastu?) telefonach, przełamali się w home.pl i zwiększyli mi pakiet transferu zgodny z ich ofertą. Nie mogłem skorzystać z porady biura ochrony konsumentów, ponieważ jestem klientem biznesowym. Pomocna okazała się własna wiedza oraz kancelaria prawna kolegi. Sprawa zakończyła się polubownie.
--

I jak to nazwiesz? Dla przykładu jak przechodziłem np. w Erze na większy pakiet, to jednocześnie otrzymywałem pełny zakres tego pakietu. Jak zwiększałem przepustowość łącza, to jednocześnie otrzymywałem pełny pakiet. Logicznie, na home.pl też można było oczekiwać takiej samej reakcji... dla mnie jedyne do się ciśnie w usta to "przekręt".
A najlepiej to załóż sobie dowolną usługę na home.pl i poczekaj, aż Ci znajdą jakiś paragraf z kosmosu jak będziesz chciał coś "wykonać nie zgodnego z ich regulaminem" :)Paweł Ł. edytował(a) ten post dnia 31.03.09 o godzinie 10:13
Andrzej Hamankiewicz

Andrzej Hamankiewicz Internet &
E-commerce Expert

Temat: Home.pl i domeny w "promocji"

Paweł Ł.:
Andrzej Hamankiewicz:
Tak czytam Twoje wypowiedzi kolego i nie rozumiem o co i do kogo masz pretensje? Sprawa jest oczywista i jasno opisana w regulaminie, który się czyta, szczególnie kupując coś w promocji. Chyba nie sądziłeś, że home.pl pozwoli Ci kupić domenę za 90gr czy 9 zł (mniejsza o to), czyli dopłaci do interesu (NASKowi płaci bowiem więcej) i pozwoli Ci z tą domeną uciec do innego operatora? LOL!


Napisałem o rejestracjadomen.pl i home.pl
Teraz jest trudno to udowodnić, ale podkreślam, że rejestracjadomen.pl prowadziła też swego czasu PROMOCJE CENOWE i nie rościła później pretensji, itp. za to że przenosi się domeny do innego operatora. I tu się zapoczątkowało te zdziwienie, skoro rejestracjadomen.pl ma REGULAMIN ok to w home.pl powinno być o niebo lepiej. Swoją drogą, za każdym razem czytasz regulamin rejestratora domen, z którego korzystasz?
Dlaczego home.pl nie udostępnia wcześniejszych wersji regulaminu?
Niby są to moje domeny ale...
-Nie mogę ich skasować (u innych jest taka możliwość)
-Za przeniesienie muszę płacić haracz (u innych jest z tym różnie, rejestracja domen.pl nie miała takich praktyk)
-Za zerwanie umowy(opcja skasowania) muszę płacić haracz

Apropos cen... NASK obniżył ceny za przedłużenie domen, home.pl nie.

PS. Czytaj ze zrozumieniem Mr. LOLPaweł Ł. edytował(a) ten post dnia 31.03.09 o godzinie 02:18

I co z tego, że rejestracjadomen.pl miała inną politykę w tym zakresie? Jak to lubią podkreślać koledzy na tej grupie - jest wolny rynek. :] Nie musisz korzystać z usług home.pl, jest masa innych rejestratorów.
A regulamin jest zwykle po to aby się z nim zapoznać, szczególnie rejestrując domenę w jakiejś promocji i mając świadomość jej późniejszego transferu.

W kwestii Twoich pytań, które zadawałeś konsultantowi, nie dziwię się, że nie uzyskałeś precyzyjnej odpowiedzi. Gdyby ktoś ze mną rozmawiał w tak nieuprzejmy sposób też bym go najzwyczajniej w świecie spuścił. Pan z home.pl i tak wykazał się cierpliwością i taktem (i wcale ich nie bronię), bo tak mają przykazane.
Andrzej Hamankiewicz

Andrzej Hamankiewicz Internet &
E-commerce Expert

Temat: Home.pl i domeny w "promocji"

Piotr Walczak:
Andrzej Hamankiewicz:
Tak czytam Twoje wypowiedzi kolego i nie rozumiem o co i do kogo masz pretensje? Sprawa jest oczywista i jasno opisana w regulaminie, który się czyta, szczególnie kupując coś w promocji. Chyba nie sądziłeś, że home.pl pozwoli Ci kupić domenę za 90gr czy 9 zł (mniejsza o to), czyli dopłaci do interesu (NASKowi płaci bowiem więcej) i pozwoli Ci z tą domeną uciec do innego operatora? LOL!
To, że jest sobie jakiś regulamin nie znaczy, że jest obowiązujący i zgodny z polskim prawem, w hipermarketach też wiszą "regulaminy" żeby nie wnosić swojego żarcia, ale nikt mi tego nie zabroni, tak jak i żaden ochroniarz nie przeszuka mi torby i nie zatrzyma do wyjaśnienia. Nask pisał kiedyś (teraz nie chcę szukać) o praktykach rejestrantów, którzy samowolnie pobierają opłaty za przenoszenie domen lub odmawiają wydania kodu authinfo, i określił te działania jako bezprawne. To, że olewają sprawę i takie zgłoszenia to inna bajka. A to, że Home i inni stosują ceny dumpingowe to też inna kwestia i nie ma nic wspólnego z "promocjami".

Odmowa wydania kodu authinfo jest faktycznie bezprawna, ale pobierać za to opłaty nikt im nie zabroni - jeśli nie nazwą tego "opłata za WYDANIE kodu authinfo" to usługa będzie się nazywała "opłata za PRZESŁANIE kodu authinfo" i co im wtedy zrobisz...?

A z czym Twoim zdaniem związane są promocyjne ceny rejestracji domen? Z pozyskiwaniem nowych klientów i tyle. A tę stratę odbiją sobie na innych usługach, które ktoś przy okazji zamówi, albo na przedłużeniu domeny albo chociażby na wydaniu kodu authinfo.

konto usunięte

Temat: Home.pl i domeny w "promocji"

Andrzej Hamankiewicz:
A z czym Twoim zdaniem związane są promocyjne ceny rejestracji domen? Z pozyskiwaniem nowych klientów i tyle. A tę stratę odbiją sobie na innych usługach, które ktoś przy okazji zamówi, albo na przedłużeniu domeny albo chociażby na wydaniu kodu authinfo.
Promocja promocją, a dumping dumpingiem, nie mam złudzeń że odbiją "stratę" z nadwyżką na przedłużeniu i innych usługach. I ok, wolny rynek. Jednak: ceną promocyjną określamy obniżenie zwyczajowej ceny (czasowe, związane z inną usługą, skalkulowane na czas trwania umowy, itp.), która i tak powinna przynieść przychód firmie. Jeśli operator gsm sprzedaje nowy model nokii poniżej ceny producenta, to wyłącznie dlatego, by odbić sobie z abonamentu w przyszłych miesiącach a całość zamknąć zyskiem. Wiąże klienta umową długoterminową. Dumping zachodzi wtedy, gdy kalkulacja nijak nie może przynieść zysku oferującemu "promocję" (a home nie wymaga podpisania umowy na min. 2 lata) i ma na celu wyłącznie zmiecenie konkurencji z rynku. To, że odbije sobie na innych usługach nie ma nic do rzeczy. Telekomuna kilka razy płaciła kary za praktyki monopolistyczne i jeśli teraz wprowadzi internet za 1 pln bez umowy (co chwilowo bardzo cieszyłoby wszystkich poza innymi operatorami ;) wykazując, że i tak zarobi na rozmowach telefonicznych - z pewnością przegra znów w sądzie.
ps. I tak mam to w d..., mam sporo domen w home, wiem co podpisywałem i nie zamierzam się przenosić, ale jak już rozbieramy na drobne...

Temat: Home.pl i domeny w "promocji"

Piotr Walczak:
ps. I tak mam to w d..., mam sporo domen w home, wiem co podpisywałem i nie zamierzam się przenosić, ale jak już rozbieramy na drobne...

spoko, płać i płacz

przedłużenie co u niektórych - 50zł
home.pl - 120zł

mam 20 domen:
1000zł vs. 2400zł

rozumiem, że tak płacisz? Jeżeli tak, to dam namiary na ciebie paru firmom, lubią takich.

Następna dyskusja:

Wyprowadzka z Home.pl (Prze...




Wyślij zaproszenie do