Temat: Potrzebny CRM
Tomek. Wielu uczestników tej dyskusji wskazuje na sugar i rzeczywiście to rozwiązanie jest dobre, zwłaszcza na początek, jeśli nie chcemy inwestować ani złotówki ani też nie mamy rozbudowanych oczekiwań wobec wspierania konkretnego workflow. Skoro jednak (jak się domyślam) zaczynasz z CRM od zera, spróbuj odpowiedzieć sobie na pytanie
co w ogóle to narzędzie ma przynieść tobie, twojej firmie i ludziom, których zatrudniasz/
W małych firmach CRM (czyli Zarządzanie Relacjami z klientami) może dobrze działać w ogóle bez systemów. Znałem właścicielkę sklepu osiedlowego, która miała w głowie wszystkich najważniejszych klientów i ich sprawy, znała ich ulubione smaki i sama odradzała im zakup tych produktów, które niekiedy miała nieświeże. Oczywiście jeden stacjonarny punkt sprzedaży, to nie to samo co kilku mobilnych handlowców. Ale to nadal stosunkowo niewielka grupa.
Wracając do narzędzia, to jeśli w firmie jeszcze niczego nie używaliście, to najpierw zacznijcie od prostych papierowych fiszek i excela.
Porozmawiaj ze swoimi ludźmi, jak dotąd radzą sobie z notowaniem kontaktów do klientów, z powracaniem do nich po jakimś czasie. Z pewnością jest jakieś know-how, który możecie wykorzystać i przy okazji wypracować wspólnie cele, które będą zorientowane nie tylko na dobro firmy jako takiej, ale również ich osobiste korzyści. Jeśli ustalisz jakiś prosty system raportowania i będziesz zdeterminowany, żeby omawiać wyniki co tydzień (osobiście lub np. poprzez videokonferencję), to za pół roku handlowcy wyrobią odpowiednie nawyki i sami przyjdą i powiedzą czego im brakuje.
Z takim doświadczeniem będzie ci łatwiej zdecydować się na jakieś konkretne rozwiązanie: sugar, more7, a może customizowaną bazę na Accessie napisaną przez jakiegoś zdolnego studenta informatyki.
Pozdrawiam,
dr Bartosz Deszczyński, CRM Profi
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
http://www.goldenline.pl/bartosz-deszczynski/
Zapisz się na szkolenie lub studia podyplomowe CRM!
http://ue.poznan.pl/pl/uniwersytet,c13/wielkopolska-sz...
http://podyplomowe.ue.poznan.pl/studia.168.html
A jeśli chcesz trochę poczytać wejdź na:
http://ue.poznan.pl/pl/uniwersytet,c13/wydzialy,c18/wy...
Tomasz B.:
Witam.
Potrzebuję CRM dla 5-6 użytkowników.
Mam bardzo małą wiedzę na ten temat a potrzebuję coś takiego na ,,już".
1. Crm online
Budowa CRM
Portfel główny klientów----> portfele konsultantów(w momencie przypisania kontaktu do danego konsultanta znika on z portfela głównego----> portfel konsultanta posiada trzy możliwośći(1. wyrzucić kontakt do śmieci. 2. wyrzucić kontakt do portfela głównego 3. Przypisać do kontaktu interes.
Funkcjonalności: możliwość dodawania notatek do kontaktu, ustawianie powiadomień, pokazanie daty kontaktu, oraz daty proponowanego kontaktu....
Musi to być proste w obsłudze .
Jak ktoś zna coś prostego - może być płatne to proszę o info ewentualnie jakieś wskazówki.