Justyna Jakubowska

Justyna Jakubowska PR/Marketing,
partnerzy CRM

Temat: Jak systemy CRM wspierają sektor FMCG?

To dość specyficzny sektor. Jakie macie doświadczenia?
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Jak systemy CRM wspierają sektor FMCG?

o jakie firmy chodzi o kto tu jest klientem bo:
- jako nabywca bułek i proszku do prania w sklepie jestem anonimowy: nie ma CRM w rozumieniu contact manager itp.
- piekarnia i fabryka proszku w relacji do swoich dystrybutorów jak najbardziej skorzysta na CRM

CRM to relacje z klientem, ja kupując bułki nie jestem klientem piekarni tylko sklepu który te bułki sprzedaje, klientem piekarni jest sklep...

wiec: o jaka relację w FMCG pytamy?
Justyna Jakubowska

Justyna Jakubowska PR/Marketing,
partnerzy CRM

Temat: Jak systemy CRM wspierają sektor FMCG?

Jarek Żeliński:
o jakie firmy chodzi o kto tu jest klientem bo:
- jako nabywca bułek i proszku do prania w sklepie jestem anonimowy: nie ma CRM w rozumieniu contact manager itp.
- piekarnia i fabryka proszku w relacji do swoich dystrybutorów jak najbardziej skorzysta na CRM

CRM to relacje z klientem, ja kupując bułki nie jestem klientem piekarni tylko sklepu który te bułki sprzedaje, klientem piekarni jest sklep...

wiec: o jaka relację w FMCG pytamy?
Zdecydowanie mam na myśli drugą opcję, na linii piekarnia-sklep itp.
Mateusz Kurleto

Mateusz Kurleto Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku

Temat: Jak systemy CRM wspierają sektor FMCG?

Justyna Jakubowska:
Zdecydowanie mam na myśli drugą opcję, na linii piekarnia-sklep itp.
W moim odczuciu czas "branżowych rozwiązań wspierających CRM" oraz horyzontalnych (dla wszystkich) systemów dobiega końca.
Od dawna wiadomo, że trwałą przewagę konkurencyjną uzyskuje się poprzez efektywne zarządzanie - w tym zarządzanie relacją z klientem.
W związku z powyższym obszar CRM (bo to obszar zarządzania firmą, a nie system, czy nie daj boże aplikacja) jest jednym z kluczowych czynników budujących przewagę konkurencyjną.
Wdrażanie w firmie gotowych systemów, które realizują procesy z zakresu CRM w konkretny sposób to najlepsza droga na pozbycie się tej przewagi poprzez dostosowywanie sposobu pracy do sposobu pracy (zasad, procesów, reguł biznesowych, modeli - you name it) wspieranego przez system.
IT się zmieniło - należy wyróżnić 2 osobne aspekty:
- oprogramowanie narzędziowe, udostępniające funkcje związane z: zarządzaniem kontaktami, zarządzaniem dokumentami, zarządzaniem zasobami, księgowością, kadrami i płacami itp.
- systemy wspierające realizację procesów biznesowych: czyli konkretne obiegi dokumentów, modele danych, obiegi informacji, procesy decyzyjne itd.
CRM - to jak już wspomniałem procesy biznesowe - w związku z tym najbardziej efektywne z punktu widzenia organizacji jest wdrożenie oprogramowania narzędziowego, najbardziej przyjaznego użytkownikom (np. Google Apps, MS Exchange + Sharepoint + Active Directory + MS Outlook + ..., Zirafa + Alfresco) a następnie zbudowanie dedykowanego systemu, który integruje się z oprogramowaniem narzędziowym, a pozwala na zarządzanie procesami biznesowymi dokładnie tak jak realizuje to lub chce realizować organizacja klienta.
Wdrażanie molochów które chcą jednocześnie zajmować się wszystkim przynosi więcej ryzyka niż korzyści.

To dość ogólne, ale tak naprawdę niewiele zależy od branży - znacznie więcej od konkretnych decyzji w danej organizacji. Znajomość branży pozwala spodziewać się pewnych priorytetów.Mateusz Kurleto edytował(a) ten post dnia 03.08.11 o godzinie 16:28
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Jak systemy CRM wspierają sektor FMCG?

Justyna Jakubowska:
Jarek Żeliński:
o jakie firmy chodzi o kto tu jest klientem bo:
- jako nabywca bułek i proszku do prania w sklepie jestem anonimowy: nie ma CRM w rozumieniu contact manager itp.
- piekarnia i fabryka proszku w relacji do swoich dystrybutorów jak najbardziej skorzysta na CRM
Zdecydowanie mam na myśli drugą opcję, na linii piekarnia-sklep itp.

w takim razie może być "każdy CRM"... ale przed zakupem warto opracować sobie strategię działania bo nie kupi się jej z żadnym CRM...
Daniel Porębski

Daniel Porębski Project Manager /
Konsultant Biznesowy

Temat: Jak systemy CRM wspierają sektor FMCG?

w takim razie może być "każdy CRM"... ale przed zakupem warto opracować sobie strategię działania bo nie kupi się jej z żadnym CRM...

Dokładnie. Raczej należy unikać dostawców, którzy twierdzą, że ich CRM jest od razu gotowy do pracy. Najpierw trzeba dokładnie zanalizować potrzeby w zakresie CRM (czy tylko podstawy, czy jakieś dodatkowe funkcje, czy ma wystawiać faktury, kto ma w nim pracować, jaka jest wiedza tych osób itp.itd.). Jeszcze przed decyzją o zakupie można liczyć na pomoc dostawcy CRM'a (np. bs4 business solutions :) ) w określeniu tych potrzeb.
Adam B.

Adam B. Senior Engineering
Manager, 11-35 FTEs,
people management...

Temat: Jak systemy CRM wspierają sektor FMCG?

Mateusz Kurleto:
Justyna Jakubowska:
Zdecydowanie mam na myśli drugą opcję, na linii
piekarnia-sklep itp.
W moim odczuciu czas "branżowych rozwiązań wspierających CRM"
oraz horyzontalnych (dla wszystkich) systemów dobiega końca.
Od dawna wiadomo, że trwałą przewagę konkurencyjną uzyskuje
się poprzez efektywne zarządzanie - w tym zarządzanie relacją
z klientem.
W związku z powyższym obszar CRM (bo to obszar zarządzania
firmą, a nie system, czy nie daj boże aplikacja) jest jednym z
kluczowych czynników budujących przewagę konkurencyjną.
Wdrażanie w firmie gotowych systemów, które realizują procesy
z zakresu CRM w konkretny sposób to najlepsza droga na pozbycie
się tej przewagi poprzez dostosowywanie sposobu pracy do sposobu
pracy (zasad, procesów, reguł biznesowych, modeli - you name it)
wspieranego przez system.
IT się zmieniło - należy wyróżnić 2 osobne aspekty:
- oprogramowanie narzędziowe, udostępniające funkcje związane
z: zarządzaniem kontaktami, zarządzaniem dokumentami,
zarządzaniem zasobami, księgowością, kadrami i płacami itp.
- systemy wspierające realizację procesów biznesowych: czyli
konkretne obiegi dokumentów, modele danych, obiegi informacji,
procesy decyzyjne itd.
CRM - to jak już wspomniałem procesy biznesowe - w związku z
tym najbardziej efektywne z punktu widzenia organizacji jest
wdrożenie oprogramowania narzędziowego, najbardziej przyjaznego
użytkownikom (np. Google Apps, MS Exchange + Sharepoint + Active
Directory + MS Outlook + ..., Zirafa + Alfresco) a następnie
zbudowanie dedykowanego systemu, który integruje się z
oprogramowaniem narzędziowym, a pozwala na zarządzanie procesami
biznesowymi dokładnie tak jak realizuje to lub chce realizować
organizacja klienta.
Wdrażanie molochów które chcą jednocześnie zajmować się
wszystkim przynosi więcej ryzyka niż korzyści.

To dość ogólne, ale tak naprawdę niewiele zależy od branży -
znacznie więcej od konkretnych decyzji w danej organizacji.
Znajomość branży pozwala spodziewać się pewnych priorytetów.


zgodze sie z kolezankami i kolegami powyzej oraz dodam iz coraz czesciej jednym z wymagan jest to by umozliwialy realizacje zadan poprzez mobilny modul SFA np: z poziomu smartphone'a lub innego urzadzenia podobnego typu.

Temat: Jak systemy CRM wspierają sektor FMCG?

Spokojne testowanie Berberis. Na pewno będzie widoczna poprawa. Krok po kroku zrobicie swoje. Docelowo nadejdzie zmiana, ale nic od razu. Z mojego doświadczenia tak można wiele poprawić w krótkim czasie. Pilnujcie tego.

Następna dyskusja:

Systemy klasy CRM oczami pr...




Wyślij zaproszenie do