Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: Idea budowania przez ekspertów wiedzy dostępnej dla...

Nosi mnie od pewnego czasu stworzenia miejsca, w którym grupa pasjonatów i ekspertów wspólnie tworzy bazę wiedzy dla innych osób, które prędzej czy później w swojej karierze biznesowej, będą potrzebowały skondensowanej wiedzy i grupy osób do której będzie można się zwrócić o poradę.

Główne pytanie brzmi, czy są w tej grupie osoby, które byłyby chętne podjęcia współpracy. Na chwilę obecną nie skupiałbym się nad formą [czyli czy wspólnie stworzymy katalog na google drive dostępny dla wszystkich, czy może blog, czy też cały portal o tej tematyce].

Zauważyłem, że brakuje w Polsce miejsca gdzie można przeczytać dobre i merytoryczne artykuły, które w sposób kompleksowy są wstanie objąć dane zagadnienie. A nawet jak znajdzie się kilka dobrych artykułów, są one niestety ukierunkowane w jeden słuszny kierunek...

Czy macie w tym kierunku jakieś przemyślenia? A może uważacie, że nie jest to możliwe?
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Idea budowania przez ekspertów wiedzy dostępnej dla...

Moje przemyślenia:
- od tego są książki (także ebooki)
- jest co nieco na blogach ale tu bardzo łatwo o "bełkot kogoś komu się wydaje"
nie znam żadnego miejsca z darmową i wartościową wiedzą, nie licząc kilku blogów, które raczej są przemyśleniami.

To troszkę jak z fotografią: prawie każdy ma lustrzankę i może zrobić za darmo zdjęcia np. na ślubie, jednak za dobrego fotografa trzeba zapłacić bo on zdjęć za darmo nie robi i nie daje. Niestety nadal sprawdza się zasada że - poza nielicznymi wyjątkami - rzeczy mają taką wartość jaką cenę.

Ale być może jestem pesymistą.... :(
Michał Skurowski

Michał Skurowski LiveSpace - CRM dla
zespołów sprzedaży

Temat: Idea budowania przez ekspertów wiedzy dostępnej dla...

Błażej, idea słuszna, bardzo brakuje takiego miejsca w polskim internecie.
Jarek, książek polskich albo po polsku jest jak na lekarstwo. Myślę, że ludzie szukają konkretnych rozwiązań, wskazówek co mogliby zrobić, a nie teorii i opisów korporacyjnych case'ów sprzed 10 lat. Zresztą sama idea jest raczej prosta, rynek jest dość dojrzały, ważne jest to co innego/nowego można teraz zrobić.

Stąd jakiś czas temu powstała idea prowadzenia http://www.crmwpraktyce.pl :)

Przy czym jak widać po datach wpisów, idea wymaga reaktywacji... Blog prowadzę z kolegami z pracy, bo na co dzień rozwijamy aplikację do zarządzania sprzedażą (https://www.livespace.pl), ale chcielibyśmy prezentować różnie przykłady i opinie.

Jeśli tu wyłoniłaby się jakaś grupa edukatorów/praktyków albo po prostu ktoś chciałby podzielić się swoimi przemyśleniami np odnośnie trendów, radami, case'ami, to zapraszam do zamieszczenia gościnnego wpisu :) Czytelność skromna, bo nic nowego nie było od jakiegoś czasu, ale artykuły stamtąd trafiają też do naszego newslettera, a jego czytają osoby już mocno zainteresowane tematyką CRM.

Staramy się nie promować tam żadnych konkretnych narzędzi, chyba, że np w jakimś zestawieniu.
Ktoś chętny?

Żeby nie było, że tu odwracam uwagę na inny temat, to zgłaszam się jako chętny do jakichś działań edukacyjnych, bo i tak to robię na co dzień. Np 28 września będę prelegentem na konferencji poświęconej CRM i ERP: http://multiexpo.pl/erp-i-crm-w-polskich-przedsiebiors..., może spotkamy się na żywo? :)Ten post został edytowany przez Autora dnia 14.09.15 o godzinie 19:32
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: Idea budowania przez ekspertów wiedzy dostępnej dla...

Jarosław Ż.:
1. Tak jak pisałem, forma dowolna...
2. Jeżeli grupa ludzi, która będzie tworzyć taką wiedzę, zadecyduje, że należy część kosztów zwrócić, to nie mam nic przeciwko, aby to w jakieś formie zrobić, lecz nie jest to dla mnie priorytet raczej efekt uboczny.
Michał S.:
Chodzi mi o działania wprost przeciwne do tych jakie realizujesz czy tutaj [GL] czy na swoim blogu. A przykład postu powyżej jest idealnym przykładem reklamy wszystkiego co tylko mogłeś i jednocześnie próbując nie nazywać tego reklamą.

Chce się skupić na wartości merytorycznej, żywej dyskusji pomiędzy osobami pełnymi pasji, a nie reklamie, marketingu i spamie.Ten post został edytowany przez Autora dnia 14.09.15 o godzinie 20:31
Michał Skurowski

Michał Skurowski LiveSpace - CRM dla
zespołów sprzedaży

Temat: Idea budowania przez ekspertów wiedzy dostępnej dla...

co konkretnie masz na myśli mówiąc o "wartości merytorycznej"?
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: Idea budowania przez ekspertów wiedzy dostępnej dla...

Mam na myśli przede wszystkim to, aby się skupić nad tym co piszemy, zanim opublikujemy, wspólnie omawiamy temat i jego treść a następnie dodajemy uwagi innych osób i ich punkty widzenia tak, aby osoba czytająca miała pełen obraz a sama publikacja [w danym temacie] była pełna na ile to możliwe.

Pisanie artykułów tylko po to aby reklamować swoje produkty, jest dobre z punktu marketingowego... nie mam nic przeciwko, każdy może pisać co chce i kiedy chce, lecz to co ja bym chciał stworzyć wychodziłoby o krok dalej, odpowiadałoby na pytania na które nikt jeszcze rzeczowo i w pełni nie odpowiedział.

Grupa osób powinna się wspólnie uzupełniać i pobudzać do działania, nikt nie jest alfą i omegą, dlatego mam na myśli grupę osób, z rozmowami, dyskusjami i wewnętrznym rozwojem.Ten post został edytowany przez Autora dnia 15.09.15 o godzinie 02:08
Michał Skurowski

Michał Skurowski LiveSpace - CRM dla
zespołów sprzedaży

Temat: Idea budowania przez ekspertów wiedzy dostępnej dla...

Zawsze i tak ktoś będzie musiał się podpisać, bo opinii będzie tyle ile osób w grupie. A każda będzie jeszcze dotyczyła konkretnego przypadku :)

Myślę, że równie dobre mogłoby być to, że zgromadzimy w jednym miejscu różne doświadczenia i, mimo wszystko, różne opinie. CRM ma mnóstwo definicji i mnóstwo zastosowań. Dla mnie np CRM to postawienie klienta w centrum najważniejszych procesów w firmie. Ktoś może się z tym nie zgodzić i też pewnie będzie miał rację.

Podobnie np jak mielibyśmy określić idealny proces obsługi klienta, czy proces sprzedaży?
To będzie zawsze czyjś punkt widzenia, jakiś konkretny przypadek firmy, w której to będzie miało sens.

Dlatego właśnie zaproponowałem współpracę przy blogu, bo taki jest jego cel i to jest coś realnego do wdrożenia od razu. Ale można też zrobić jakieś wiki np, które systematyzowałoby tę wiedzę. Choć w praktyce to i tak będą po prostu artykuły myślę.

Podaj proszę przykładowe tematy, które widziałbyś jako te, nad którymi mielibyśmy debatować i wypracować wspólne definicje.

I proponuję wyluzować jeśli chodzi o "reklamę", przynajmniej w tym wątku. Jeśli ktoś się tutaj zgłosi do pomocy (tak jak ja to zrobiłem), to oczywiście, że chciałbym wiedzieć co robi, jakie ma doświadczenie i nad czym pracuje, zwłaszcza jeśli jest to coś co wpisywałoby się w ten temat, bo to jest jedyny sposób na weryfikację tego na ile ktoś może się przydać.
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: Idea budowania przez ekspertów wiedzy dostępnej dla...

1. Nikt nikomu nie będzie zabraniał się podpisywać.
2. Niezależnie czy ktoś nazywa potrzebę systemem CRM czy innym tworem, to proces taki ma swój początek i koniec [co najwyżej, dla różnych firm jest on realizowany na innym poziomie szczegółowości lub też automatyzacji], a więc można go zdefiniować, opisać a w przyszłości uzupełniać jeżeli nadejdzie taka potrzeba.
3. Realizowałem projekty zarówno dla małych jak i dużych i każdy z nich ma dokładnie te same potrzeby [niezależne praktycznie od branży], nawet jeżeli różne osoby mają rożne punkty widzenia, to są części wspólne i od nich należy zacząć a w kwestiach spornych przenieść je do "komentarzy ekspertów".
4. Twój blog mi osobiście nie odpowiada [powodów mógłbym podać wiele] lecz formę proponuje określić gdy zbierze się większa grupa osób i to ona wspólnie zdecyduje.
5. Listę tematów mógłbym zaproponować, lecz wydaje mi się, że to raczej zbyt wcześnie...
6. Wszystko co inni powinni wiedzieć o Tobie powinno być zapisane w Twoim profilu... i to powinno wystarczyć ;]
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: Idea budowania przez ekspertów wiedzy dostępnej dla...

Choć nie piszę się postu pod postem przez tego samego autora... to postanowiłem zrobić wyjątek [i za to z góry przepraszam], ponieważ post ten daje pewną propozycje.

W oddzielnym wątku Jarosław podał fajny dokument opisujący standardy Moreq2 [http://www.archiwa.gov.pl/images/stories/moreq2transla...], wydaje mi się, że to dobry początek dla idei którą chciałbym zbudować.

Choć dokument ten w znacznym stopniu omawia systemy klasy DMS, to w praktyce ma odwzorowanie w każdym systemie [CRM, ERP] dla przykładu:

- hierarchia dokumentów
- wyszukiwanie, filtrowanie
- uprawnienia
- itp.

są elementami wspólnymi, a więc uzupełnienie i szersze omówienie jej specyfikacji, pozwoli nam łatwiej zbudować podstawy dla innych systemów [w tym systemów klasy CRM]. Pierwsze pytanie jakie miałbym do osób, które chciałby brać w tym udział, czy znacie jakieś standardy, dokumenty, specyfikacje, które byłyby dobrym uzupełnieniem Moreq2?Ten post został edytowany przez Autora dnia 05.10.15 o godzinie 02:00



Wyślij zaproszenie do