konto usunięte

Temat: Zawieszająca się OPT!MA

Od pewnego czasu w jednej z firm, którą obsługuję pojawiły się problemy z Optimą, otóż zawiesza się ona kilka razy dziennie. Sytuacja wyg lada tak że zawiesza się ona jednocześnie na wszystkich końcówkach. Czy ktoś mógł by mi poradzić od czego mogę zacząć sprawdzenie tej sytuacji.?
Nikodem Wierzbicki

Nikodem Wierzbicki CEO, rynki
finansowe, inwestor

Temat: Zawieszająca się OPT!MA

Łukasz Rochowiak:
Od pewnego czasu w jednej z firm, którą obsługuję pojawiły się problemy z Optimą, otóż zawiesza się ona kilka razy dziennie. Sytuacja wyg lada tak że zawiesza się ona jednocześnie na wszystkich końcówkach. Czy ktoś mógł by mi poradzić od czego mogę zacząć sprawdzenie tej sytuacji.?

Czy jest to typowe zawieszenie (brak reakcji aplikacji) czy może wyrzucenie błędu, który powoduje konieczność ponownego uruchomienia OPTIMY?
Łukasz Majewski

Łukasz Majewski Konsultant Comarch
ERP

Temat: Zawieszająca się OPT!MA

Witaj Łukaszu,

niestety w temacie brakuje szczegółów. Z opisu wynika, że prawdopodobnie występuje problem z połączeniem do serwera SQL. Jeżeli problem występuje na wszystkich stanowiskach, przyczyn w tym przypadku może być kilka: problemy z siecią, problem z rozpoznawaniem po nazwie komputerów w sieci, brak internetu, firewall, antywirus itp.

Jeżeli chodzi o problemy sieciowe to zalecamy utworzenie aliasu na końcówkach. Szczegóły w FAQ na Indywidualnych Stronach dla Klientów, pytanie techniczne nr 17 Nie mogę się połączyć z serwerem SQL - co zrobić?

Natomiast istotny byłby komunikat, który pojawia się w chwilę po zawieszeniu (oczywiście w przypadku problemu z połączeniem do serwera).

Prosimy o kontakt mailowy: optima@comarch.pl

Pozdrawiam,
Łukasz Majewski

Następna dyskusja:

CDN Opt!ima, a "call center".




Wyślij zaproszenie do