Marek
Waszczak
Business
Intelligence manager
Czy ktoś z Was ma doświadczenie w firmach/korporacjach gdzie pomimo lokalizacji np. w Polsce musiał ścisłe współpracować z pracownikami tej samej firmy w innych krajach.
Czy spotkał się stok z jakaś formalna polityka firmy odnośnie wew. komunikacji pomiędzy pracownikami tylko po angielsku? (to samo się tyczy raportowania, tworzenia opisów/komentarzy, instrukcji itp.)
jak to wyglądało w praktyce?
Chodzi mi tu nie tylko o kontakty z klientami, ale ogólnie politykę firmy która dążyła aby jej wirtualne środowisko rozsiane po całym świecie było przezroczyste dla wszystkich pracowników.
Nie chodzi mi tez o totalny zakaz używania lokalnego języka, ale np. stosowaniu polityki
"Write internal emails only in English if there is possibility that somone will forward the emiail to an English-speaking person"
W jaki sposób praktyczny było to egzekwowane jakaś procedura, kto tego pilnował itd.
Ciekawy jestem czy ktoś ma tego typu doświadczenie albo wiedzę?