Temat: szkolenia IT
IT - Profesjonalni i skuteczni czyli jak zapewnić dobre i efektywne relacje na linii: IT - Użytkownik
Szkolenie obejmuje obszary związane z codzienną komunikacją na linii IT- Klient (użytkownik). Jak sprawić by była ona bezstresowa dla obu stron, jak komunikować się w firmie językiem zrozumiałym dla każdego. Potrzeby użytkowników – jak je interpretować i zaspokajać. Postawa IT – co sprawia, że ludzie demonizują działy IT. Jak rozwiązywać incydenty IT w firmie – od zgłoszenia przez rejestrację po rozwiązanie.
Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do przedstawicieli i pracowników działów IT zaangażowanych w bezpośrednią obsługę Użytkowników końcowych.
Korzyści dla uczestnika szkolenia
Dzięki udziałowi w tym szkoleniu Twój pracownik :
-rozwinie umiejętności i techniki efektywnego prowadzenia codziennej komunikacji z Użytkownikami
-wzmocni postawę nastawioną na współpracę
-uświadomi sobie swoją rolę pracownika działu IT w organizacji
-wzmocni poczucie pewności siebie i rozwinie umiejętności sprawowania kontroli nad własnymi emocjami
-pozna techniki, jak obsługując Użytkowników, nadawać priorytety swoim działaniom zgodnie z ograniczeniami i procedurami działu i firmy i odpowiednio argumentować swoje wybory
-podniesie poziom zadowolenia wśród obsługiwanych przez siebie Użytkowników
-poprawi wizerunek działu IT
Korzyści dla przełożonych i organizacji
Dzięki temu szkoleniu :
-pracownicy poprawią efektywność swojej pracy, będą lepiej się komunikować z innymi działami w firmie
-podniesie się zadowolenie Użytkownika docelowego z obsługi przez dział IT
-poprawi się wizerunek działu IT w Państwa organizacji
Ponadto:
Będą mieli Państwo więcej czasu na usprawnianie procesów, a nie rozwiązywanie problemów i konfliktów pracowniczych
Państwa dział będzie postrzegany jako partner w realizacji celów firmy
Przykładowy program Szkolenia
1. Kto dla kogo? - cele istnienia wewnętrznego IT
- Mapa powiązań w organizacji
- Miejsce działu IT w organizacji
- Kryteria skutecznego funkcjonowania działu IT z punktu widzenia Użytkowników
2. Oczekiwania Użytkowników - rozpoznawanie potrzeb w kontakcie bezpośrednim
-Trójkąt satysfakcji Klienta
-Narzędzia rozpoznawania oczekiwań Użytkowników (obserwacja, aktywne słuchanie)
-Rodzaje Użytkowników wg stylów zachowań
3. Skuteczna komunikacja bezpośrednia i telefoniczna w kontakcie z Użytkownikiem
-Bariery komunikacyjne na linii IT – Użytkownik
-Kiedy Użytkownik staje się trudny?
4. Uprzejmie, konkretnie i stanowczo, ale nie agresywnie
-Asertywna komunikacja IT z Użytkownikami
-Kontrola emocji
-Od problemu do rozwiązania
5. Priorytety i reagowanie na sytuacje kryzysowe w IT
-Jak zadbać o relacje w sytuacjach trudnych - bank dobrych praktyk
-Schematy postępowania
6. „Instrukcja obsługi Użytkownika”
-Obsługa Użytkownika – jak robią to inni
-Transfer wiedzy ze szkolenia na praktykę
Trener: Weronika Witczak, Robert Kasperek
Cena: LETNIA PROMOCJA 399zł dzień szkoleniowy za osobę
Termin: 18-19.07, 8-9.08
Miejsce: Dąbrowa ul. Innowatorów 8