Piotr T.

Piotr T. Mobile software
developer / Product
engineer

Temat: Zarabianie w Android Markecie. Czy i jak się opłaca ?

Sławomir Ossowski:
Piotr Tuszynski:
Sławomir Ossowski:

IKiedy ostatnio byles w hipermarkecie?

3h temu ale nie rozumiem analogii. Rozmawiamy o niemożliwości sprzedawania aplikacji w Android Market, a Ty wyjechałeś z cross platformowym social media... Nam, a już przynajmniej mi, chodzi o to, że nie mogę skasować użytkownika za aplikację, którą napiszę bo nie uważam, że wszystkie aplikacje powinny być rozdawane za darmo i być dodatkiem do społecznościówki utrzymującej się z reklam.

Czytajac post otwierajacy watek odnosze wrazenie, ze "niemozliwosc sprzedawania" to co najmniej nie jedyny aspekt tej dyskusji?

Fakt, pierwszy post mówi o możliwości zarabiania via Android Market, jednak nadal twierdzę, że obsługa możliwości sprzedaży aplikacji to rzecz absolutnie niezbędna i nie każda aplikacja ma być klientem dla jakiegoś serwisu sm.
Sławomir Ossowski

Sławomir Ossowski Think01, head of
strategy

Temat: Zarabianie w Android Markecie. Czy i jak się opłaca ?

Piotr Tuszynski:
nie każda aplikacja ma być klientem dla jakiegoś serwisu sm

zupełnie nie o tym pisałem, twierdzę jedynie, że oparcie sprzedaży jedynie o market daje wartość oczekiwaną przychodu na żałośnie niskim poziomie - to można policzyćSławomir Ossowski edytował(a) ten post dnia 17.11.10 o godzinie 09:32
Piotr T.

Piotr T. Mobile software
developer / Product
engineer

Temat: Zarabianie w Android Markecie. Czy i jak się opłaca ?

Sławomir Ossowski:
Piotr Tuszynski:
nie każda aplikacja ma być klientem dla jakiegoś serwisu sm

zupełnie nie o tym pisałem, twierdzę jedynie, że oparcie sprzedaży jedynie o market daje wartość oczekiwaną przychodu na żałośnie niskim poziomie - to można policzyćSławomir Ossowski edytował(a) ten post dnia 17.11.10 o godzinie 09:32

Wydaje mi się, że mylisz dwie rzeczy. Oparcie sprzedaży o market jest jak najbardziej sensowne, bo market z założenia ma być platformą transakcyjną. A jeśli sprzedaży nie opierać o market (czyli o fakt sprzedawania aplikacji) to co sprzedawać? Reklamę?
Myślę, że chodziło Ci o marketing aplikacji, co jest oczywiste, że razem z publikacją aplikacji idzie odpowiednia kampania marketingowa.
Sławomir Ossowski

Sławomir Ossowski Think01, head of
strategy

Temat: Zarabianie w Android Markecie. Czy i jak się opłaca ?

Piotr Tuszynski:
Wydaje mi się, że mylisz dwie rzeczy.

nie mylę i właśnie m.in. o tą oczywistość chodziło tworzącemu wątek:
Grzegorz Małopolski:
Jakie są szanse na wypłynięcie aplikacji w górę przy tak dużej ilości nowych aplikacji bez dodatkowej reklamy poza marketem?
Piotr T.

Piotr T. Mobile software
developer / Product
engineer

Temat: Zarabianie w Android Markecie. Czy i jak się opłaca ?

Sławomir Ossowski:
Piotr Tuszynski:
Wydaje mi się, że mylisz dwie rzeczy.

nie mylę i właśnie m.in. o tą oczywistość chodziło tworzącemu wątek:
Grzegorz Małopolski:
Jakie są szanse na wypłynięcie aplikacji w górę przy tak dużej ilości nowych aplikacji bez dodatkowej reklamy poza marketem?

Faktycznie, bez dodatkowej reklamy niewielkie. Agreed :)
Grzegorz Małopolski

Grzegorz Małopolski Senior Android
developer, DevOps,
MotoSave Team
Startup O...

Temat: Zarabianie w Android Markecie. Czy i jak się opłaca ?

Precyzując temat, zadam pytanie jak duże szanse ma aplikacja na wypłynięcie w android markecie. Co na to wpływa i czy bez zewnętrznej reklamy ma szansę piąć się w górę.

Ciekaw jestem, czy ktoś interesował się sposobami rozpowszechniania informacji na temat aplikacji.
Czy jest to:
- Reklama w internecie(adsense)
- Pozycja w markecie
- Pobranie po obejrzeniu działania aplikacji u znajomego
- Aplikacje dla kilku osób( wymagające do działania 2 osób lub więcej) wtedy osoba, która posiada aplikację szuka chętnego np. do gry
- Recenzje programów na stronach o androidzie
- Pozycja w jakiś rankingach aplikacji na stronach lub programach
- ?

konto usunięte

Temat: Zarabianie w Android Markecie. Czy i jak się opłaca ?

Szkoda, że to ciekawe pytanie Grzegorza pozostało bez odpowiedzi :) Sam jestem na początku zabawy w samodzielną sprzedaż aplikacji poprzez market googla i apple i zastanawiam się jakie działania marketingowe przyniosłyby najlepsze efekty.

Samo wrzucenie do marketu, jak to już napisano, to za mało. Z listy nowości spada się w kilka godzin, a na top listach się nie pojawiasz, bo masz za mało pobrań/ocen. A znowu dopóki nie pojawisz się na top liście to praktycznie nie masz szansy na samoistną sprzedaż w markecie - szczególnie gier, które trudno opisać odpowiednimi tagami, które będą często wyszukiwane przez userów (w przypadku programów użytkowych jest to zdecydowanie łatwiejsze).
Grzegorz Z.

Grzegorz Z. Advanced Software
Engineer, Delphi
Poland SA

Temat: Zarabianie w Android Markecie. Czy i jak się opłaca ?

Grzegorz Małopolski:
Precyzując temat, zadam pytanie jak duże szanse ma aplikacja na wypłynięcie w android markecie. Co na to wpływa i czy bez zewnętrznej reklamy ma szansę piąć się w górę.

Ciekaw jestem, czy ktoś interesował się sposobami rozpowszechniania informacji na temat aplikacji.
Czy jest to:
- Reklama w internecie(adsense)
- Pozycja w markecie
- Pobranie po obejrzeniu działania aplikacji u znajomego
- Aplikacje dla kilku osób( wymagające do działania 2 osób lub więcej) wtedy osoba, która posiada aplikację szuka chętnego np. do gry
- Recenzje programów na stronach o androidzie
- Pozycja w jakiś rankingach aplikacji na stronach lub programach
- ?

Z doświadczeń które mamy z naszymi dwoma darmowymi aplikacjami wynika kilka spostrzeżeń:

1) bardzo ważna jest nazwa aplikacji (odpowiedni dobór słów kluczowych w nazwie). Na początku, zaraz po wstawieniu do AM aplikacja jest widoczna w Just In, ale 2 dni później zdecydowanie łatwiej ją wyszukać po słowie kluczu (nazwie). Nasze aplikacje mają chwytliwe nazwy "GPW Notowania" oraz "Program TV & Repertuar Kin". Maja praktycznie same słowa klucze w nazwie.

2) bardzo dużo dają wszelkiego rodzaju recenzje, testy i krótkie notatki w portalach branżowych. Oczywiście aby przyspieszyć pojawienie się artykułu trzeba w jakiś sposób zachęcić adminów czy osoby piszące artykuły. W tym celu zaraz po publikacji w AM, wysyłamy informację o pojawieniu się nowej aplikacji do interesujących nas portali. Taka informacja zawiera podstawowe info o aplikacji, link do strony WWW gdzie jest szczegółowy opis + screen-shoty, ewentualnie link do video na YouTube. Zaobserwowałem że jeśli admin (piszący teksty) dostanie prawie gotowe rozwiązanie (copy-paste z naszej strony) to artykuł pojawia się w ciągu 1-2 dni. Czasem ktoś się wysili i napisze swoją osobistą recenzję (około 50% poinformowanych portali).

3) zakładamy nowe wątki oraz piszemy notatki w już istniejących, informując o nowej aplikacji. Nawiązujemy kontakt z użytkownikami, oni piszą swoje uwagi na tych forach, przez co wątki są często widoczny na samej górze listy. Więc jak przychodzi ktoś nowy, łatwo zauważa informację o aplikacji. Drobne info -> nie piszemy nic o naszych aplikacjach w wątkach o konkurencyjnych aplikacjach (tak przez grzeczność :) )

4) stosujemy tzw. reklamy domowe w AdMob'ie. Polega to na tym że jeśli AdMob nie jest w stanie pokazać płatnej reklamy, wyświetlana jest własna, darmowa reklama (np. banner) który promuje nasze inne aplikacje. Po kliknięciu na taką reklamę, użytkownik jest przenoszony automatycznie do AM i może jednym kliknięciem pobrać aplikację.

5) zachęcamy użytkowników do klikania w reklamy, a przede wszystkim do pisania komentarzy i oceniania aplikacji. Bardzo często userzy przysyłają mailem jakieś zapytanie lub zgłaszają błąd albo proszą o nową funkcję. Odpisujemy na każdego maila, prosząc przy tym o napisanie komentarza i ocenę gwiazdkową. I w 90% dostajemy to o co prosimy.

Pozdrawiam,
GrzesiekGrzegorz Zając edytował(a) ten post dnia 16.12.10 o godzinie 23:07
Jarosław Pietras

Jarosław Pietras YarMobile.com -
aplikacje mobilne
Android, aplikacje
webo...

Temat: Zarabianie w Android Markecie. Czy i jak się opłaca ?

Bardzo ciekawa wypowiedź Grzegorza.
Myślę, że działania marketingowe mogą pomóc, warto to robić, ale nacisk powinien iść gdzie indziej - na użyteczność i jakość, a w przypadku gier - grywalność; bezcenne są też opinie użytkowników.
Znam przypadki prostych a dobrych gier, które obroniły się same bez żadnego marketingu, np. "Atomic Bomber", w który właśnie gram. Choć trafiłem na niego oglądając stronę twórcy... ale z reguły nie szukam gier na portalach, a zaglądam do marketu, czytam opinie userów, pobieram darmową wersję, testuję i zostawiam albo wyrzucam. Może marketing ważniejszy jest w przypadku aplikacji, niż gier?Jarosław Pietras edytował(a) ten post dnia 01.02.11 o godzinie 18:01
Grzegorz Z.

Grzegorz Z. Advanced Software
Engineer, Delphi
Poland SA

Temat: Zarabianie w Android Markecie. Czy i jak się opłaca ?

Kilka dni temu wprowadziliśmy do naszej aplikacji "Program TV & Repertuar Kin", dosyć unikalną formę zakupu aplikacji, z którą nie spotkałem się jeszcze w aplikacjach mobilnych pisanych na polski rynek. W zasadzie nie płaci się za samą aplikację bo ona jest cały czas darmowa i w pełni funkcjonalna, ale płaci się za usługę polegającą na WYŁĄCZENIU REKLAM.

Zastosowaliśmy 2 formy płatności: Premium SMS oraz płatności przez system Dotpay (przelewy z kilkunastu banków, płatność kartą kredytową). W reakcji na płatność uruchamiany jest specjalny skrypt logujący numer seryjny urządzenia. Po zweryfikowaniu przez samą aplikację czy telefon jest zarejestrowany w naszej bazie ładowany jest wybrany zestaw layout'ów (bez reklam).

Premium SMS jest nieco droższą formą zapłaty, gdyż operator pobiera 2/3 kwoty SMS'a. Aby zabezpieczyć się przed ewentualnymi problemami, aplikacja sama nie wysyła SMS'a, otwiera jednakże aplikację (dowolną zarejestrowaną w systemie) która reaguje na odpowiedni Intent. Użytkownik sam decyduje dopiero w tym miejscu (widząc numer i treść SMS'a) czy chce finalnie wysłać tą wiadomość czy nie. Dodatkowo nie ma potrzeby uzyskiwania permission do wysyłania SMS'ów :)

Przelewy można niestety obsługiwać tylko z poziomu przeglądarki, ale kwota przelewu zdefiniowana przez nas jest o 50% niższa niż w przypadku SMS'a, gdyż prowizja wynosi około 4%.

I na koniec ciekawa obserwacja - od uruchomienia usługi około 80% płatności jest przez Premium SMS. Wynika to prawdopodobnie z tego, że do wysłania SMS'a potrzeba tylko 2 kliknięć, a sami użytkownicy oczekują jak najszybszego i możliwie najprostszego sposobu dokonania płatności.

Pozdrawiam,
Grzesiek
Michał Kąkol

Michał Kąkol Rozwiązuję problemy,
przenoszę firmy do
internetu.

Temat: Zarabianie w Android Markecie. Czy i jak się opłaca ?

Witam,

Mam pytanie odnośnie usługi premium SMS. Jeżeli jest taka możliwość czy mógłby pan podzielić się dokładniejszymi iformacjami o formie usługi premium sms - koszty (stale, jednorazowe), prostota obsługi (czy po poprawnie wyslanym smsie i zatwierdzonej 'wplacie' na serwerze uruchamiany jest jakis skrypt php, czy dane trzeba pobierac co pewien czas) itd.

Pozdrawiam,
Michał
Grzegorz Z.

Grzegorz Z. Advanced Software
Engineer, Delphi
Poland SA

Temat: Zarabianie w Android Markecie. Czy i jak się opłaca ?

Michał Kąkol:
Witam,

Mam pytanie odnośnie usługi premium SMS. Jeżeli jest taka możliwość czy mógłby pan podzielić się dokładniejszymi iformacjami o formie usługi premium sms - koszty (stale, jednorazowe), prostota obsługi (czy po poprawnie wyslanym smsie i zatwierdzonej 'wplacie' na serwerze uruchamiany jest jakis skrypt php, czy dane trzeba pobierac co pewien czas) itd.

Pozdrawiam,
Michał

Korzystamy z Premium SMS za pośrednictwem DotPay. Wszystko jest opisane na ich stronie www. W skrócie, opłata jednorazowa za aktywację konta to 10PLN (dokładnie dziesięć złotych!). Potem zgodnie z cennikiem jest podział prowizji na SMS'a.

W reakcji na wysłanego SMS DotPay uruchamia nasz skrypt (na naszym serwerze) przekazując do niego parametry transakcji. Na tym kończy się ich pośrednictwo.
Jarosław Pietras

Jarosław Pietras YarMobile.com -
aplikacje mobilne
Android, aplikacje
webo...

Temat: Zarabianie w Android Markecie. Czy i jak się opłaca ?

Już tylko Pakistan, Czechy i... Polska nie mogą sprzedawać aplikacji na Android Markecie. Ciekawe gdzie tkwi wciąż problem.
Grzegorz Małopolski

Grzegorz Małopolski Senior Android
developer, DevOps,
MotoSave Team
Startup O...

Temat: Zarabianie w Android Markecie. Czy i jak się opłaca ?

Pewnie zatrzymali się na wypełnianiu wniosku na 147 stronie podpunkcie C ;)
Marcin Frątczak

Marcin Frątczak Programista PHP,
piskle.pl,
e-zwierzak.pl

Temat: Zarabianie w Android Markecie. Czy i jak się opłaca ?

probuje znalezc informacje o sprzedazy aplikacji przez android market, rozumiem ze nie mozna ?

Nie mozna takze darmowych aplikacji umieszczac?

konto usunięte

Temat: Zarabianie w Android Markecie. Czy i jak się opłaca ?

Darmowe oczywiście można, rejestracja konta developerskiego kosztuje 25USD i jest bezterminowa.
Marcin Frątczak

Marcin Frątczak Programista PHP,
piskle.pl,
e-zwierzak.pl

Temat: Zarabianie w Android Markecie. Czy i jak się opłaca ?

Czyli darmowe mozna, a platne ?

Sorki ze tak pytam , ale ja poprostu zglupialem czytajac fora i przeszukujac google ;)
Grzegorz Z.

Grzegorz Z. Advanced Software
Engineer, Delphi
Poland SA

Temat: Zarabianie w Android Markecie. Czy i jak się opłaca ?

Marcin Frątczak:
Czyli darmowe mozna, a platne ?

Sorki ze tak pytam , ale ja poprostu zglupialem czytajac fora i przeszukujac google ;)

Developerzy z Polski mogą umieszczać póki co TYLKO aplikacje bezpłatne.
Jarosław Pietras

Jarosław Pietras YarMobile.com -
aplikacje mobilne
Android, aplikacje
webo...

Temat: Zarabianie w Android Markecie. Czy i jak się opłaca ?

Grzegorz Małopolski:
Pewnie zatrzymali się na wypełnianiu wniosku na 147 stronie podpunkcie C ;)


"Poolska, mieszkam w Polsce, mieszkam w Polsce, mieszkam tu... tu... tu.. tu..." ;)
Michał Kąkol

Michał Kąkol Rozwiązuję problemy,
przenoszę firmy do
internetu.

Temat: Zarabianie w Android Markecie. Czy i jak się opłaca ?

Co do sprzedaży w markecie, a dokładniej braku takiej możliwości z naszego ukochanego kraju to jest jeden plus, mianowicie sprzedaż innymi kanałami. W środowisku androidowym (a w szczególności polskiej części) utarło się, że wszystko jest za darmo. Podejrzewam, że w przypadku sprzedaży swojej aplikacji liczba sprzedanych sztuk oscylowałaby w okolicach 1-2 :P. W przypadku wykorzystania innych środków (premium sms z dotpay) dziennie zakupywanych jest kilka sztuk co w przypadku pierwszej mojej aplikacji na platforme android uznaję za dość duży sukces.

Najbardziej żal zmian, które niedługo mają zostać wprowadzone a mianowicie InAppPurchase. Mam wielką nadzieję, że do wakacji sprzedaż aplikacji z terytorium naszego imperialnego kraju będzie już możliwa w przeciwnym wypadku będzie trzeba ostro kombinować z paypalem (https://www.x.com/community/ppx/xspaces/mobile/mep?view... żeby wypuścić i spieniężyć aplikację o zasięgu globalnym.

W każdym razie, ograniczenie użytkowników do tylko jednej formy płatności (sms/paypal) napewno skutecznie ograniczy grono odbiorców docelowych chętnych wydać tych kilka złotych na pisaną przez kolejne bezsenne noce aplikację.

Podsumowujac (i pomijajac zepsuta klawiature)
Premium Sms - zysk rzedu 25proc
Google - zysk rzedu 50proc
Paypal - w zaleznosci od ceny aplikacji, waha sie w graniach 40-75proc

Pozdrawiam,
Michal



Wyślij zaproszenie do