Janusz
Krupiński
GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl
Temat: szacunki popularności fraz wg KTE - spostrzeżenia
Pewnie każdy praktyk AdWords zetknął się kiedyś z problemem oszacowania budżetu na kliknięcia - klienci często chcą wiedzieć ile muszą wydać na AdWords miesięcznie, na ile im starczy dana kwota itd. Oczywiście limit "spalanego" budżetu można sobie wyskalować poprzez zarządzanie budżetami dziennymi kampanii - jednak często sytuacja (albo klient) wymaga, aby kampania zbierała 100% wyświetleń ze wszystkich ustawionych fraz kluczowych.Normalny śmiertelnik, który nie ma dostępu do danych aktywnych kampanii ;) jest tu niestety zdany na KTE, które poddane zostało ostatnio zmianom mającym na celu (chyba) jego ulepszenie.
Ponieważ miałem ostatnio przymus jak najbardziej precyzyjnego oszacowania budżetu dla grupy fraz kluczowych postanowiłem sprawdzić na aktywnych kampaniach dokładność KTE i wynikły z tego następujące obserwacje:
1) prognoza odwiedzin ścisłe dopasowanie frazy - estymacje KTE w przedziale -50% do +250% wartości rzeczywistych
2) prognoza odwiedzin dopasowanie ogólne frazy - estymacje KTE w przedziale +50% do +500% wartości rzeczywistych
3) do estymacji CPC nie ma się co odnosić, bo to kosmos zupełny
Nadmienię jeszcze, że aktywne kampanie, do których porównywałem zbierały 100% wyświetleń - nie było info o ograniczeniu wyświetleń z tytułu zbyt niskiego budżetu dziennego.
Jakie są Wasze wnioski w tej materii? A może ma ktoś lepszy pomysł na sprawdzanie wolumenu zapytań?