Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: szacunki popularności fraz wg KTE - spostrzeżenia

Pewnie każdy praktyk AdWords zetknął się kiedyś z problemem oszacowania budżetu na kliknięcia - klienci często chcą wiedzieć ile muszą wydać na AdWords miesięcznie, na ile im starczy dana kwota itd. Oczywiście limit "spalanego" budżetu można sobie wyskalować poprzez zarządzanie budżetami dziennymi kampanii - jednak często sytuacja (albo klient) wymaga, aby kampania zbierała 100% wyświetleń ze wszystkich ustawionych fraz kluczowych.

Normalny śmiertelnik, który nie ma dostępu do danych aktywnych kampanii ;) jest tu niestety zdany na KTE, które poddane zostało ostatnio zmianom mającym na celu (chyba) jego ulepszenie.

Ponieważ miałem ostatnio przymus jak najbardziej precyzyjnego oszacowania budżetu dla grupy fraz kluczowych postanowiłem sprawdzić na aktywnych kampaniach dokładność KTE i wynikły z tego następujące obserwacje:
1) prognoza odwiedzin ścisłe dopasowanie frazy - estymacje KTE w przedziale -50% do +250% wartości rzeczywistych
2) prognoza odwiedzin dopasowanie ogólne frazy - estymacje KTE w przedziale +50% do +500% wartości rzeczywistych
3) do estymacji CPC nie ma się co odnosić, bo to kosmos zupełny
Nadmienię jeszcze, że aktywne kampanie, do których porównywałem zbierały 100% wyświetleń - nie było info o ograniczeniu wyświetleń z tytułu zbyt niskiego budżetu dziennego.

Jakie są Wasze wnioski w tej materii? A może ma ktoś lepszy pomysł na sprawdzanie wolumenu zapytań?
Dominik Myślak

Dominik Myślak Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...

Temat: szacunki popularności fraz wg KTE - spostrzeżenia

Problem z KTE jest taki, że podaje uśrednione dane z ostatnich 12 miesięcy, a na tak długim przedziale czasowym stawki mogły wahać się tak jak sam to opisałeś z kont działających.

Oszacowanie budżetów to ogromny problem w przetargach. Tutaj chcą konkretów. Ile uzyskają kliknięć w zaplanowanym budżecie.

Ile uzyskają kliknięć w zaproponowanym budżecie....

Szacując budżet na kampanię zawsze do podanych stawek KTE dodaje minimum 150-200 % tego co podało...
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: szacunki popularności fraz wg KTE - spostrzeżenia

Do CPC się nie odnoszę, bo to jest trudno weryfikowalne (zależy od stopnia optymalizacji kampanii) - ja akurat uważam, że KTE podaje zawyżone - ja mam w 95% niższe.

Głównie chodzi mi o estymacje liczby zapytań. Wiem, że są to wartości średnie z ostatnich 12 miesięcy, dlatego porównując z danymi wrześniowymi, które są zazwyczaj jednymi z najwyższych w roku myślałem, że w większości te estymacje będą niedoszacowane, a tu w miażdżącej większości są przeszacowane i to sporo. Gdybym porównywał z danymi wakacyjnymi KTE pokazywałby pewnie wartości 10x większe niż rzeczywiste.
Jarosław Hendrykowski

Jarosław Hendrykowski eCommerce Marketing

Temat: szacunki popularności fraz wg KTE - spostrzeżenia

Niestety niedokładność KTE jest na tyle duża (szczególnie dla niszowych fraz lub.. brand mniej znanego produktu typu sieć hoteli) że nie korzystam, takie same wyniki (tzn margines błędu) mam szacując na chłopski rozum dokonując kilkunastu wyszukań... A już 2 dni testowej kampanii załatwia prawie zawsze sprawę (choć w pierwszy dzień średnie pozycje reklam zawsze są niższe zanim G zakoczy QS dla słów/reklam).
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: szacunki popularności fraz wg KTE - spostrzeżenia

Jarosław H.:
Miałem kiedyś kampanię, w której liczba wyświetleń reklamy (czyli sumy zapytań) była sinusoidą o regularnym cyklu tygodniowym - liczba zapytań w pn-wt była 3 razy większa niż w czw-pt i 5 razy wyższa niż w weekend. Celowo pomijam tradycyjne górki (wrzesień, grudzień) i dołki (wakacje) sezonowe, żeby nie gmatwać - uwzględniając je różnice byłyby jeszcze większe.
Stąd sądzę, że 2 dni to jednak dużo za mało.
Maciej Brzozowski

Maciej Brzozowski SEO, SEM, Inernety

Temat: szacunki popularności fraz wg KTE - spostrzeżenia

Janusz Krupiński:
Wiem, że są to wartości średnie z ostatnich 12 miesięcy

i jest to chyba uśredniona stawka ze wszystkich kampanii... także tych o niskim qs...? estymator mi podaje stawki wyższe x2 lub i nawet x3 czasami jeszcze większe... chociaż zdarza się że wycenia w miarę prawidłowo :)
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: szacunki popularności fraz wg KTE - spostrzeżenia

Maciej Brzozowski:
Wiem, że są to wartości średnie z ostatnich 12 miesięcy

To chyba powinny być zaniżone - przecież średnie CPC w AdWords ciągle idzie w górę - rozdawnictwo darmowych kodów i luki w ich wykorzystywaniu się do tego walnie przyczyniają.
i jest to chyba uśredniona stawka ze wszystkich kampanii... także tych o niskim qs...? estymator mi podaje stawki wyższe x2 lub i nawet x3 czasami jeszcze większe... chociaż zdarza się że wycenia w miarę prawidłowo :)

Sprawdź na frazach, gdzie jest mała konkurencja - 1-2 reklamy - tu niespecjalnie jest co uśredniać.
Maciej Brzozowski

Maciej Brzozowski SEO, SEM, Inernety

Temat: szacunki popularności fraz wg KTE - spostrzeżenia

Ja wiem czy idzie w górę... po frazach gdzie jest mała konkurencja faktycznie chociaż wydaje mi się ze raczej chodzi o frazy z małym ruchem co często jest tożsame. A darmowe kody... no cóż, żadna profesjonalna kampania długo na nich nie pociągnie, chyba że są jakieś luki o których nie wiem
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: szacunki popularności fraz wg KTE - spostrzeżenia

Ja wzrost CPC obserwuje właśnie na frazach z dużą konkurencją (10+ reklam)

Następna dyskusja:

Wykluczenie fraz na poziomi...




Wyślij zaproszenie do