konto usunięte

Temat: Reach Local Poland

Witajcie,

Spotkałem się ostatnio z firmą Reach Local Poland, która oferuje "innowacyjne" rozwiązania dotyczące kampanii AdWords. Czy spotkaliście się już może z tą firmą i możecie powiedzieć coś o współpracy z nią?

Zastanawia mnie kilka kwestii, np. dlaczego potrzebują aż 4 tygodnie na przygotowanie kampanii AdWords przed jej uruchomieniem, dlaczego oczekują opłaty aktywacyjnej w wysokości 1000 zł, etc. Rozważałem, czy nie zrobić z nimi próbnej kampanii, ale mam coraz więcej wątpliwości i będę wdzięczny za Wasze opinie.
Kamil Usiądek

Kamil Usiądek Product Manager

Temat: Reach Local Poland

http://www.ataxo.pl/kontakt

http://www.reachlocalpoland.pl/kontakt

To jest firma która kupiła ataxo. Kamil Usiądek edytował(a) ten post dnia 12.03.13 o godzinie 20:36
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: Reach Local Poland

Mariusz Witkowski:
Zastanawia mnie kilka kwestii, np. dlaczego potrzebują aż 4 tygodnie na przygotowanie kampanii AdWords przed jej uruchomieniem,
Przy rozbudowanych kampaniach AdWords (np. dla sklepów internetowych o szerokim asortymencie) 4 tygodnie na przygotowanie kampanii nie jest terminem nadzwyczajnym - czasami przygotowuje się je nawet dłużej. Jeśli to kampania dla usługodawcy czyli 1 kampania i parę grup reklam to trochę śmieszne - może wszystkie kampanie ustawia 1 niezbyt biegła osoba.
dlaczego oczekują opłaty aktywacyjnej w wysokości 1000 zł,
To jest coś nowego w branży. Pytanie za co ta opłata? Jak za to, że zostajesz ich klientem to... :)) Słyszałem z jednego źródła, że oni mierzą zwrot w postaci telefonów z kampanii via ten numer Google, więc być może opłata jest za to. Sam sobie odpowiedz na pytanie czy chcesz/stać Cię na to by dać komuś tysiaka na start bez choćby próbki jak taka współpraca będzie funkcjonować.
Kamil Usiądek

Kamil Usiądek Product Manager

Temat: Reach Local Poland

Zgadzam się z tym co napisał Janusz.

Konwersję mierzą za pomocą telefonów. Realny koszty są zdecydowanie niższe.

Pomiar telefonów wygląda tak:
podpinasz skrypt pod stronę który zamienia numer tel. dla osób które weszły dzięki AdWords
wykupujesz wirtualny numer który przekierowujesz na "realny" numer telefonu bezpośrednio u dostawy takiej usługi
Nie płacisz opłaty aktywacyjnej - rozliczenie jest za minuty
płacisz za połączenia przychodzące - ceny w zależności od dostawy to od 0,06 gr/min do 0,15 gr/min (TANIO)
wyciągasz biling z numeru wirtualnego i wiesz ile osób dzwoniło dzięki AdWords.

Osobiście nie wszedł bym w pomiar "dzwoniącego tel" za 1000. Ale ja wiem, że to tyle nie kosztuje.

A może chcą kasę za aktywację konta AdWords. Za dużo nie wiadomych. . .

konto usunięte

Temat: Reach Local Poland

Kampania nie byłaby zbyt skomplikowana (ok. 10 boxów pewnie, dość prosty przekaz), więc nie mieści mi się w głowie, że trzeba czekać aż 4 tygodnie. Poza tym czy tak długi czas ma rację bytu w momencie, gdy Google zmienia algorytm bodajże raz na miesiąc?

Firma twierdzi, że 1000 zł aktywacji to głównie koszt wirtualnego numeru, ale z tego, co się zorientowałem wynika, że założenie takiego numeru jest milion razy tańsze (co z resztą potwierdził wyżej Kamil)... Konto AdWords już dawno jest założone.

No nic. Za brzydko mi to pachnie wszystko. Dziękuję za pomoc.
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: Reach Local Poland

Mariusz Witkowski:
Poza tym czy tak długi czas ma rację bytu w momencie, gdy Google zmienia algorytm bodajże raz na miesiąc?

Ale co ma algorytm do kampanii AdWords?

konto usunięte

Temat: Reach Local Poland

Czy zmiany w algorytmie nie wymuszają zmian w kampaniach AdWords?
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Reach Local Poland

Mariusz Witkowski:
Czy zmiany w algorytmie nie wymuszają zmian w kampaniach AdWords?

Jasne, że wymuszają! Wymuszają więcej kasy od klientów na kampanie Adwords jak się traci pozycje w SERP-ach :)
Kamil Usiądek

Kamil Usiądek Product Manager

Temat: Reach Local Poland

Mariuszu zmiany w algorytmie dotyczą tylko organicznych pozycji.
Kamil Usiądek

Kamil Usiądek Product Manager

Temat: Reach Local Poland

Ireneusz Adamczyk:
Mariusz Witkowski:
Czy zmiany w algorytmie nie wymuszają zmian w kampaniach AdWords?

Jasne, że wymuszają! Wymuszają więcej kasy od klientów na kampanie Adwords jak się traci pozycje w SERP-ach :)]]

Irku

Są firmy które nie mogą sobie pozwolić na brak obecności w wyszukiwarce i takie firmy będą musiały przesunąć swój budżet z seo na AdWords więc w tym kontekście Twoja teza jest słuszna.

Dla pozostałych firm które miały AdWords i seo nie oznacza to zwiększonych wydatków przy założeniu, że AdWords jest ustawiony jak należy.Kamil Usiądek edytował(a) ten post dnia 14.03.13 o godzinie 21:39
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Reach Local Poland

Kamil Usiądek:
Ireneusz Adamczyk:

Jasne, że wymuszają! Wymuszają więcej kasy od klientów na kampanie Adwords jak się traci pozycje w SERP-ach :)]]

Irku

Są firmy które nie mogą sobie pozwolić na brak obecności w wyszukiwarce i takie firmy będą musiały przesunąć swój budżet z seo na AdWords więc w tym kontekście Twoja teza jest słuszna.

Dla pozostałych firm które miały AdWords i seo nie oznacza to zwiększonych wydatków przy założeniu, że AdWords jest ustawiony jak należy.

Właśnie chodziło mi o ten pierwszy wariant. Myślę, że takich sytuacji jest globalnie całkiem sporo, bo zyski Google systematycznie rosną. Więc mieszanie w algorytmie poprawia jakość wyników wyszukiwania oraz dywidendę dla akcjonariuszy :)

konto usunięte

Temat: Reach Local Poland

Wspomniana wyżej opłata 1000 zł jest przeznaczana nie tylko na pokrycie kosztu przychodzących telefonów. To przede wszystkim koszt technologii - wykupienia wirtualnego numeru, uruchomienia całej kampanii, pokrycia kosztów pracy osób pracujących nad reklamą, słowami kluczowymi, działań proxy oraz wielu innych.

"Oraz wielu innych" :) A tak poważniej to już z 3 niezależnych źródeł mam informację, że koszt aktywacji takiego wirtualnego numeru jest albo zerowy, albo rzędu 20-30 złotych. Jeśli chodzi o koszt połączeń to można dopiero określić po zakończeniu kampanii (nie przypominam sobie, żeby jakikolwiek operator żądał ode mnie opłaty za wykonane połączenia z góry). Co do kosztów uruchomienia i obsługi kampanii, to tą kwestię pokrywa chyba Państwa prowizja, prawda? Wciąż mi się ten tysiąc nie kalkuluje.
Na przygotowanie i uruchomienie kampanii natomiast zastrzegamy sobie +/- 10 dni roboczych.

Ja otrzymałem informację 4 tygodnie.
Pozdrawiam

Również pozdrawiam.
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: Reach Local Poland

Justyna Śnieżek:
uruchomienia całej kampanii, pokrycia kosztów pracy osób pracujących nad reklamą, słowami kluczowymi,

To prowizji za obsługę Państwo nie pobieracie? Standardowo wynagrodzenie za te działania mieści się w comiesięcznym koszcie obsługi kampanii, dlatego pytam.
działań proxy

Może mi Pani objaśnić jakie to są działania proxy w AdWords?
oraz wielu innych.

Zapewne wielu :)
Jarosław Zuchora

Jarosław Zuchora Wedo Sp. z o.o.

Temat: Reach Local Poland

Janusz Krupiński:
Justyna Śnieżek:
działań proxy

Może mi Pani objaśnić jakie to są działania proxy w AdWords?
Z angielskiego proxy to pełnomocnik/prokurent. Może on tam ustawia te kampanie?
Kamil Usiądek

Kamil Usiądek Product Manager

Temat: Reach Local Poland

Ireneusz Adamczyk:
Kamil Usiądek:
Ireneusz Adamczyk:

Jasne, że wymuszają! Wymuszają więcej kasy od klientów na kampanie Adwords jak się traci pozycje w SERP-ach :)]]

Irku

Są firmy które nie mogą sobie pozwolić na brak obecności w wyszukiwarce i takie firmy będą musiały przesunąć swój budżet z seo na AdWords więc w tym kontekście Twoja teza jest słuszna.

Dla pozostałych firm które miały AdWords i seo nie oznacza to zwiększonych wydatków przy założeniu, że AdWords jest ustawiony jak należy.

Właśnie chodziło mi o ten pierwszy wariant. Myślę, że takich sytuacji jest globalnie całkiem sporo, bo zyski Google systematycznie rosną. Więc mieszanie w algorytmie poprawia jakość wyników wyszukiwania oraz dywidendę dla akcjonariuszy :)
Masz 100% racji.
Kamil Usiądek

Kamil Usiądek Product Manager

Temat: Reach Local Poland

Pani Justyno nie brnął bym w wyjaśniacie co jest za co bo to się wszystko nie trzyma kupy.

Temat: Reach Local Poland

Mariusz Witkowski:
Czy zmiany w algorytmie nie wymuszają zmian w kampaniach AdWords?

Nie myślałeś nad zmianą podpisu pod Twoim zdjęciem?

konto usunięte

Temat: Reach Local Poland

Heh. Uwielbiam takich dyskutantów.

konto usunięte

Temat: Reach Local Poland

Sylwek K.:
Mariusz Witkowski:
Czy zmiany w algorytmie nie wymuszają zmian w kampaniach AdWords?

Nie myślałeś nad zmianą podpisu pod Twoim zdjęciem?


Swoją drogą ciekawe, że Panowie, którzy dali po plusiku dla cytowanej, trollowej wypowiedzi nie wpadli na to, że mogą stracić w ten sposób klienta. Np. Pan Kierownik z ClearSense, która to firma usilnie próbuje mnie przekonać do zmiany agencji SEM, powinien o tym pomyśleć, bo ja np. ten fakt zapisałem we wdzięcznej pamięci :)

Pozdrawiam wszystkich, którzy jednak skupili się na temacie.

Temat: Reach Local Poland

może też usuną nazwisko i zdjęcie?

Następna dyskusja:

Adwords Qualified Individua...




Wyślij zaproszenie do