Temat: Jak zareklamować studio fotograficzne? AdWords czy...
Cześć,
interesuję się fotografią i mam trochę doświadczenia w marketingu. Ja zrobiłbym tak:
1) Adwords
- zobacz jak promują się w ten sposób studia w Twoim mieście
- kampanię możesz zawęzić tylko do Twojego miasta
- płacisz za kliknięcia - załóż analytics na stronę i zobacz jak ilość odwiedzin przekłada się na wejścia na stronę kontakt oraz na faktyczny kontakt ze studiem
- budżet możesz założyć niewysoki i zobaczyć jak się to sprawdza dla Twojego obszaru i rynku
2) Pozycjonowanie
- kiedyś szukałem studia w Krakowie - znalazłem je przez wyszukiwarkę; nie było to znane studio, ale ich strona wyskakiwała w pierwszej 5 wyników i w zupełności odpowiadali moim potrzebom. Warto samemu zapoznać się z podstawami pozycjonowania i wykorzystywać je w codziennej pracy ze stroną i promocją. Jeśli masz budżet profesjonalny pozycjoner będzie jeszcze lepszy.
Zobacz, w której z dwóch ww. technik masz mniejszą konkurencję i na nią połóż większy nacisk.
2a) Masz dość statyczną stronkę - załóż bloga w którym opisujesz np. kolejne sesje zrealizowane przez Twoje studio. Pomoże to w pozycjonowaniu. Polecałbym do tego Wordpress, który ma
- wiele szablonów dla portfolio
- wtyczki SEO - więc przy odrobinie wysiłku możesz sam spróbować optymalizacji
3) Znajomi i Facebook - możesz spróbować założyć stronkę firmową na Facebook, zaprosić do niej rzeczonych znajomych. Jeśli potem np. zaoferujesz rabat za polecenie przez nich - będą mogli łatwo kierować swoich znajomych na Ciebie - chociaż do tego Facebook konieczny nie jest.
4) Na blogu i Facebook zamieszczaj najlepsze zdjęcia, które będą przyciągać uwagę.
5) Możesz zobaczyć politykę polskich stron typu onephoto czy plfoto odnośnie promowania w nich swojego studia w postaci linku z ich strony. Jeśli jest to dozwolone, możesz rozważyć umieszczanie tam najfajniejszych zdjęć.
Takich kilka myśli, pierwsze przychodzą mi do głowy. Mam nadzieję, że będą pomocne.
Powodzenia
Radosław Czyrnek edytował(a) ten post dnia 11.06.10 o godzinie 17:17