konto usunięte

Temat: Dziwne zachowanie adwords

Mam dziwną sytuację na swoim koncie adwords. Reklamy z jednej z grup wyświetlają się na frazy któych nie deklarowałem dla tej grupy. Dokładniej na frazę "szkolenia sql" mimo że w grupie są same dopasowania precyzyjne. Narzędzia diagnostyczne wskazują na to, że reklama wyświetla się na frazę "szkolenia oracle" mimo że takiej frazy w tej grupie nie mam. Adwords jakoś sobie to pokojarzył, ale dlaczego?? Jak się tego pozbyć?
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Dziwne zachowanie adwords

Dawno już nie korzystałem z AdWords, lecz pamiętam, że jakoś na jesieni zmieniono zasady dopasowania. Warto o tym poczytać.

No i słowa/frazy wykluczające się kłaniają.
Maciej Brzozowski

Maciej Brzozowski SEO, SEM, Inernety

Temat: Dziwne zachowanie adwords

dodaj je do wykluczeń, w teorii najlepiej jakby wszystkie frazy, które Ci się wyświetlają w szczegółach były albo dodane albo wykluczone

konto usunięte

Temat: Dziwne zachowanie adwords

Wygląda na to że wykluczenia zadziałały. Dzięki wielkie. Zastanawia mnie natomiast polityka google w zakresie takich skojarzeń. Przecież nie definiowałem nigdzie by moje reklamy się wyświetlały na takie frazy, nawet ze słów kluczowych które mam trudno byłoby to tak sklecić.... WTF?
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: Dziwne zachowanie adwords

Tak jak napisał Ireneusz zmieniły się zasady dopasowania fraz kluczowych (moim zdaniem wcześniej niż na jesieni - różne kwiatki w raportach szczegółowych było widać już wcześniej). Z tego, co ja widzę w raportach takie "swobodne" dopasowania dotyczą głównie sytuacji, gdy słowa kluczowe masz w dopasowaniach przybliżonych lub frazy, chociaż jeśli piszesz, że u Ciebie są dokładne, a reklama wyświetla się na co innego to też mnie jakoś specjalnie nie zaskakuje - Google już dawno stwierdził, że wie od nas wszystko lepiej.

W teorii, jak napisał Maciej, wszystko na co nie chcesz się wyświetlać powinieneś mieć w wykluczeniach. W praktyce jest to dość trudne, bo a priori ciężko wymyśleć z jakimi niechcianymi frazami Google zmatchuje Twoją reklamę - pozostaje regulanie śledzić szczegółowe raporty zapytań.
Maciej Brzozowski

Maciej Brzozowski SEO, SEM, Inernety

Temat: Dziwne zachowanie adwords

Generalnie zmieniło się tyle, że google bardziej swobodnie sobie poczyna z przybliżonymi, jeśli nie masz sklepu internetowego lepiej używaj plusików albo dopasowań do wyrażenia.

A wykluczenia - zajrzyj co tydzień do szczegółów i powywalaj to, co niepotrzebne a jeśli widzisz że masz niedodane słowo które jest w miarę często wyszukiwane dodaj je w dokładnym i daj mu odpowiednie linkowanie.

Następna dyskusja:

AdWords Editor 3.0




Wyślij zaproszenie do