Temat: Flash cs4
MaW Marcin W.:
Przypisywanie animacji do konkretnego obiektu, a nie do layera - to też ogromny krok na przód.
hmmm... cały czas patrzę na tego timeline'a... to chyba dobrze, że jeden obiekt obiekt == jeden layer - jak chcesz więcej obiektów, tworzysz sobie folder, jak chcesz całość jedną ścieżką animować tworzysz sobie kontener, którym poruszasz...
Jak chcę więcej obiektów to mam od groma i trochę layerów - tak nie działa normalny program do animacji. Tłumaczyć nie musisz, jak się animacja odbywa :) Ale ten sposób jest "na około". Przy skomplikowanej postaci naprawdę używanie 120 layerów do każdego szczegółu z osobna jest poważnym minusem. Każdy program do animacji - 2d lub 3d - bazuje na keyframes przypisanych do konkretnego obiektu. Flash miał inną filozofię, teraz naprawdę będzie programem do animacji a nie do przesuwania przycisku.
Nie mówiąc już o kościach - w tym celu posiłkowałam się anime studio, które exportuje animacje do swf. Możliwe, że to
wszystko będzie już wykonywalne we flashu! :)
wystarczy przyjrzeć się eksportowi z anime studio, żeby wiedzieć, że to też już jest dawno dostępne we flashu -
Chcesz powiedzieć, że we flashu mogę stworzyć postać za pomocą kości, które fizycznie na siebie wzajemnie oddziałują dzięki czemu przy ruchu głównej kości każde jej "dziecko" ma swoje wyciszenie ruchu i to wszystko bez używania języka programowania? To, ze jest export animacji do swf nie znaczy ze flash daje mi te same mozliwosci :)
owszem, API kuleje pod względem obsługi (marzy mi się natywna obsługa reverse kinematic w edytorze - tj. "ciągnięcie kości") ale jak się wie, do czego służy punkt zaczepienia i dlaczego warto konwertować obiekty do movieclipów, to nie jest tak źle... ten, kto chce wiedzieć, jak wygląda "piekiełko" niech sięgnie do wczesnych wersji directora.
I to jest super założenie, nie jest tak źle więc po co to poprawiać :)
Jak będą kości i więcej kinematyki to ja będę wniebowzięta. Jasne, można dużo teraz zrobić, tak jak można pisać kod w notatniku, ale po co sobie utrudniać jak można ułatwiać?