Kasia Polus

Kasia Polus Designer. powiedzmy.

Temat: Flash cs4

23 września wychodzi cs4
ponoć ma wejść jakiś update do Action Script 3.0, ktoś, coś może wie? :)

Poprawka, bo zwrócono mi słuszną uwagę :)
24 września nie wchodzi program do sklepów tylko pojawi się oficjalna zapowiedź z możliwością zapoznania się z nowym oprogramowaniem.
Tak gwoli wyjaśnienia.Kasia M. edytował(a) ten post dnia 09.09.08 o godzinie 08:11

Temat: Flash cs4

o lol :D człowiek dobrze się nie zdąży nauczyć jednego i już drugie leci :) mam wrażenie że z wersji na wersje coraz szybciej wydają :D
Kasia Polus

Kasia Polus Designer. powiedzmy.

Temat: Flash cs4

też się niedawno zorientowałam, natomiast różnice z pierwszych screenów widzę ogromne, szczególnie w kwesti timeline'u

Temat: Flash cs4

No ale z drugiej strony hmmm... dobrze trzeba iść z postępem :) tylko nadal jednak dużo ludzi korzysta z AS 2.0
Łukasz Gumowski

Łukasz Gumowski creative pratner,
agencja Plej

Temat: Flash cs4

Kasia M.:
też się niedawno zorientowałam, natomiast różnice z pierwszych screenów widzę ogromne, szczególnie w kwesti timeline'u

Możesz wrzucić link do tych screenów?...
Thx.
Krzysztof Chmielewski

Krzysztof Chmielewski Front-end Developer

Krzysztof Chmielewski

Krzysztof Chmielewski Front-end Developer

Temat: Flash cs4

Łukasz Sokół:
No ale z drugiej strony hmmm... dobrze trzeba iść z postępem :) tylko nadal jednak dużo ludzi korzysta z AS 2.0


Raczej duzo ludzi nie ma pojecia o programowaniu obiektowym dlatego korzysta z AS2 wymieszanym z AS1.

konto usunięte

Temat: Flash cs4

No zawiera troszke zmian :)

Całkiem wygodny Script Assist, podobno sporo lepszy debugger (podobno, gdyż nigdy nie miałem styczności z tym w CS3 :)) i kilka innych udogodnień :)Oleś K. edytował(a) ten post dnia 08.09.08 o godzinie 22:03

Temat: Flash cs4

Krzysztof Chmielewski:
Łukasz Sokół:
No ale z drugiej strony hmmm... dobrze trzeba iść z postępem :) tylko nadal jednak dużo ludzi korzysta z AS 2.0


Raczej duzo ludzi nie ma pojecia o programowaniu obiektowym dlatego korzysta z AS2 wymieszanym z AS1.

Co racja to racja :) AS 3.0 typowo obiektowe nie da się ukryć :)
Maciej M.

Maciej M. W Twojej skrzynce
odbiorczej czeka na
Ciebie 1 wiadomość .

Temat: Flash cs4

Kasia M.:
23 września wychodzi cs4
ponoć ma wejść jakiś update do Action Script 3.0, ktoś, coś może wie? :)

<nonono> Zapowiedz to nie premiera

konto usunięte

Temat: Flash cs4

Kasia M.:
też się niedawno zorientowałam, natomiast różnice z pierwszych screenów widzę ogromne, szczególnie w kwesti timeline'u
czyli co z tym timeline'm według Ciebie jest nie tak? :D
Kasia Polus

Kasia Polus Designer. powiedzmy.

Temat: Flash cs4

Maciej Maliborski:
Kasia M.:
23 września wychodzi cs4
ponoć ma wejść jakiś update do Action Script 3.0, ktoś, coś może wie? :)

<nonono> Zapowiedz to nie premiera

A to przepraszam, tak jestem podekscytowana, że sformułowania się mylą :)
Masz rację
Kasia Polus

Kasia Polus Designer. powiedzmy.

Temat: Flash cs4

Oleś K.:
czyli co z tym timeline'm według Ciebie jest nie tak? :D
W tej chwili? w tej chwili mamy pasek z keyframes od tak.
Czas najwyższy by flash służył do animacji i pokazał timeline za pomocą wykresów. Przypisywanie animacji do konkretnego obiektu, a nie do layera - to też ogromny krok na przód.
Nie mówiąc już o kościach - w tym celu posiłkowałam się anime studio, które exportuje animacje do swf. Możliwe, że to wszystko będzie już wykonywalne we flashu! :)
O rety rety rety

konto usunięte

Temat: Flash cs4

Kasia M.:
możliwe ;)
Marcin W.

Marcin W.
TI/IT/VM/HT/PC/XP/AD
/SE/XL/XE/AS/TB/CP/J
S/JV

Temat: Flash cs4

Kasia M.:

Czas najwyższy by flash służył do animacji i pokazał timeline za pomocą wykresów.
już jest, nawet w ósemce, na której pracuję
Przypisywanie animacji do konkretnego obiektu, a nie do layera - to też ogromny krok na przód.
hmmm... cały czas patrzę na tego timeline'a... to chyba dobrze, że jeden obiekt obiekt == jeden layer - jak chcesz więcej obiektów, tworzysz sobie folder, jak chcesz całość jedną ścieżką animować tworzysz sobie kontener, którym poruszasz...
Nie mówiąc już o kościach - w tym celu posiłkowałam się anime studio, które exportuje animacje do swf. Możliwe, że to
wszystko będzie już wykonywalne we flashu! :)
wystarczy przyjrzeć się eksportowi z anime studio, żeby wiedzieć, że to też już jest dawno dostępne we flashu - owszem, API kuleje pod względem obsługi (marzy mi się natywna obsługa reverse kinematic w edytorze - tj. "ciągnięcie kości") ale jak się wie, do czego służy punkt zaczepienia i dlaczego warto konwertować obiekty do movieclipów, to nie jest tak źle... ten, kto chce wiedzieć, jak wygląda "piekiełko" niech sięgnie do wczesnych wersji directora.
Kasia Polus

Kasia Polus Designer. powiedzmy.

Temat: Flash cs4

MaW Marcin W.:
Przypisywanie animacji do konkretnego obiektu, a nie do layera - to też ogromny krok na przód.
hmmm... cały czas patrzę na tego timeline'a... to chyba dobrze, że jeden obiekt obiekt == jeden layer - jak chcesz więcej obiektów, tworzysz sobie folder, jak chcesz całość jedną ścieżką animować tworzysz sobie kontener, którym poruszasz...
Jak chcę więcej obiektów to mam od groma i trochę layerów - tak nie działa normalny program do animacji. Tłumaczyć nie musisz, jak się animacja odbywa :) Ale ten sposób jest "na około". Przy skomplikowanej postaci naprawdę używanie 120 layerów do każdego szczegółu z osobna jest poważnym minusem. Każdy program do animacji - 2d lub 3d - bazuje na keyframes przypisanych do konkretnego obiektu. Flash miał inną filozofię, teraz naprawdę będzie programem do animacji a nie do przesuwania przycisku.

Nie mówiąc już o kościach - w tym celu posiłkowałam się anime studio, które exportuje animacje do swf. Możliwe, że to
wszystko będzie już wykonywalne we flashu! :)
wystarczy przyjrzeć się eksportowi z anime studio, żeby wiedzieć, że to też już jest dawno dostępne we flashu -
Chcesz powiedzieć, że we flashu mogę stworzyć postać za pomocą kości, które fizycznie na siebie wzajemnie oddziałują dzięki czemu przy ruchu głównej kości każde jej "dziecko" ma swoje wyciszenie ruchu i to wszystko bez używania języka programowania? To, ze jest export animacji do swf nie znaczy ze flash daje mi te same mozliwosci :)
owszem, API kuleje pod względem obsługi (marzy mi się natywna obsługa reverse kinematic w edytorze - tj. "ciągnięcie kości") ale jak się wie, do czego służy punkt zaczepienia i dlaczego warto konwertować obiekty do movieclipów, to nie jest tak źle... ten, kto chce wiedzieć, jak wygląda "piekiełko" niech sięgnie do wczesnych wersji directora.
I to jest super założenie, nie jest tak źle więc po co to poprawiać :)
Jak będą kości i więcej kinematyki to ja będę wniebowzięta. Jasne, można dużo teraz zrobić, tak jak można pisać kod w notatniku, ale po co sobie utrudniać jak można ułatwiać?
Marcin W.

Marcin W.
TI/IT/VM/HT/PC/XP/AD
/SE/XL/XE/AS/TB/CP/J
S/JV

Temat: Flash cs4

To zależy, czy flash ma być do "czegoś", czy do niczego - o, przepraszam: czy do wszystkiego. Może lepiej by było, by Adobe znowu wyciągnęło kaskę i wykupiło kolejną firmę, by do zestawu dodać kolejny moduł typowo do animacji ? Bo jakoś mi się nie widzi "flashokombajn". Już i tak uważam, że za niego przepłacamy.
Kasia Polus

Kasia Polus Designer. powiedzmy.

Temat: Flash cs4

Właśnie w tym temacie jestem przeszczęśliwa, że Adobe kieruje swoje działania właśnie w stronę ROZDZIELENIA flasha a nie na stworzenie kombajnu

Flash cs4 zapowiada się jako wspaniałe narzędzie do animowania na potrzeby stron www - NARESZCIE rozgraniczy się flash animatorów od flash developerów, bo w tej chwili flasha obsługują ludzie orkiestry.

Nic dziwnego, że Adobe idzie w kierunku rozwoju Flexa oraz środowisk typowo programistycznych skierowanych do programistów, jednocześnie zostawiając flash dla ludzi nie-programujących.

Jak widzisz tendencje są wręcz przeciwne do tego o czym mówisz - nie robią jednej machiny do wszystkiego, tylko rozdzielają to. Flash idzie do designerów i pod nich robione są kolejne udogodnienia - pisanie skryptów we flashu ani nie jest przyjemne ani wygodne i nic nie robią w tym kierunku. I dobrze! Czas to oddzielić :)
Marcin W.

Marcin W.
TI/IT/VM/HT/PC/XP/AD
/SE/XL/XE/AS/TB/CP/J
S/JV

Temat: Flash cs4

no cóż... ciekawe do którego worka wrzucisz ludzi piszących gry...
Michał Zwoliński

Michał Zwoliński vojo w języku
esperanto to droga
:)

Temat: Flash cs4

Gry? Kod osobno, grafika osobno. Tak jest przecież wygodniej niż trzymać wszystko w jednym worze.

We flexie np nie robisz grafiki, ale można ją includeować do projektów, nie mówiąc już o fikuśnych swfach prosto z flasha.

Spróbuj poprogramować mocniej w as 3 we flashu. :)

Następna dyskusja:

Książka do Flash CS4




Wyślij zaproszenie do