konto usunięte

Temat: Adobe Gaming SDK, czy może natywnie?

Witajcie,

Planuję rozpocząć przygodę zw. z tworzeniem gier na urządzenia mobilne i nie wiem czy warto jest zajmować się Adobe Gaming SDK, czy też brać się od razu za np. C++ i jakiś kombajn framework. Zdania z którymi się spotkałem w internecie przeważają często na korzyść natywnych rozwiązań i nie dziwię się w sumie. Z drugiej strony taki Gaming SDK wydaje się zachęcający.

Jeśli chodzi o rynek gier to jestem noobem i gaming SDK byłby zakładam łatwiejszy dla mnie na początku. Natomiast miłoby było robić już gry, które nie będą obciążały zbytnio hardware-u (pomijam jakość kodu, która wiadomo jest w 100% po mojej stronie).

Wszelkie porady oraz 'za' i 'przeciw' są mile widziane.

Z góry dzięki za wsparcie.

konto usunięte

Temat: Adobe Gaming SDK, czy może natywnie?

naucz sie unity3d
Filip G.

Filip G. Programista (Flash,
Mobile, .NET)

Temat: Adobe Gaming SDK, czy może natywnie?

Warto mieć na uwadze, ze licencja Unity3D może wynieść nawet 15 k zł - kiedy potrzeba takiej drobnostki jak Sockety na urządzeniach mobilnych.
Dodatkowo, jeśli ktoś ma doświadczenie z Flashem to produkcja aplikacji 2D i prostych 3D będzie w nim znacznie łatwiejsza.

Sam bawiłem się przez ostatni czas w Unity3D - ale teraz patrząc od strony komercyjnej, zaczynam badać możliwości budowy mobilnych rzeczy we Flashu. Mam nadzieję, że do nie wymagających sprzętowo aplikacji będzie w sam raz - licencja jest stosunkowo tania, a tworzenie interfejsów proste i przyjemne.Filip Gibki edytował(a) ten post dnia 08.03.13 o godzinie 18:15

konto usunięte

Temat: Adobe Gaming SDK, czy może natywnie?

zgadzam się, że licencja nie jest tania ale możliwości Unity w przeliczeniu na zyski mówią same za siebie, myśle że przy średniej grze (nie wymagającej zbyt wiele pracy) pieniądze za licencje zwrócą się dość szybko.

konto usunięte

Temat: Adobe Gaming SDK, czy może natywnie?

Faktycznie unity nie jest zbyt tani, choć są i droższe wg. poniższego zestawienia:
" http://www.esenthel.com/?id=compare ".
Nie wiem też czy koniecznym jest zaprzęganie tak rozbudowanego silnika do prostych gier, z początku pewnie będą to casual games. Jedyne czego chciałbym uniknąć to zwyczajnie drastycznej różnicy w jakości flashowych gier (tak, na poziomie mało rozbudowanych gier), które wpływałyby na ich grywalność.

@Filip:
Piszesz, że będziesz testował flasha do drobnych gier, więc zakładam, że widzisz w tym sens i zarobek, a nie tylko hobbystyczne podejście do sprawy. Tym bardziej zaczynam się skłaniać ku temu by dać szansę flash-owi.

@Łukasz:
Czy mógłbyś podać przykład 'średniej gry' i to ile czasu zajęło jej stworzenie, lub ile zarobiła na rynku mobile?

Znacie przykłady gier, które były tworzone we flashu i później przepisywane na np. C++, z uwagi na brak wydajności tych pierwszych?

Filip Gibki:
Warto mieć na uwadze, ze licencja Unity3D może wynieść nawet 15 k zł - kiedy potrzeba takiej drobnostki jak Sockety na urządzeniach mobilnych.
Dodatkowo, jeśli ktoś ma doświadczenie z Flashem to produkcja aplikacji 2D i prostych 3D będzie w nim znacznie łatwiejsza.

Sam bawiłem się przez ostatni czas w Unity3D - ale teraz patrząc od strony komercyjnej, zaczynam badać możliwości budowy mobilnych rzeczy we Flashu. Mam nadzieję, że do nie wymagających sprzętowo aplikacji będzie w sam raz - licencja jest stosunkowo tania, a tworzenie interfejsów proste i przyjemne.



Wyślij zaproszenie do