Temat: Poprawianie po innych czyli panie ratuj

Mamy sezon ogórkowy więc dla rozluźnienia mały przykład na to jak w Polsce działają niektóre serwisy.

Canon Pixma MP510 - cicha i szybka maszyna na tanie atramenty (dziś już takich nie robią). Głowica drukująca przewidziana na 40 tyś. kopii czyli na lata do domu czy małego biura.

Co 4800 kopii powinna pojawić się w serwisie na prostą wymianę jednego pampersa (godzina roboty) a co 12000 kopii na wymianę kompletu pampersów (3 godziny roboty).

Klient zgodnie z zaleceniami odsyłał drukarkę do serwisu w celu wymiany i skasowania licznika. Drukarka wracała niby sprawna aż pewnego pięknego dnia się zbuntowała i powiedziała, że ma w nosie i nie drukuje a z tyłu obudowy pojawiła się wielka czarna plama z atramentu zasyfiając stolik. Maszyna trafiła do mnie.

Po rozebraniu gały zrobiły mi się jak 5 złotych i aż przysiadłem z zachwytu robiąc zdjęcie bo to się w głowie nie mieści. Geniusie (lenie) z serwisu nic innego nie robili tylko kodami kasowali licznik a pampersy zostawały stare ale darli za normalną robotę. Na zdjęciu widać częściowy efekt :(((


Obrazek


1) - podstawowy pampers do wymiany co 4800 kopii
2) - jeden z pampersów głównych do wymiany co 12000 kopii
3) - GĘSTY GLUT z atramentu, który nie zmieścił się już do pampersów i wylewał na boki zasyfiając ćwierć drukarki. Po oczyszczeniu tak na wagę spokojnie 4-6 pełnych czarnych atramentów.

Temat: Poprawianie po innych czyli panie ratuj

To admini teraz zajmują się zmianą pampersów ? Cokolwiek to znaczy :)

Temat: Poprawianie po innych czyli panie ratuj

Sebastian O.:
To admini teraz zajmują się zmianą pampersów ? Cokolwiek to znaczy :)

Są admini, co i pampersy muszą zmieniać szczególnie jeśli mają wpisane helpdesk w umowie :)
Są też programiści, którym śrubokrę czy suwmiarka nie są obce :)

Temat: Poprawianie po innych czyli panie ratuj

W sumie racja.
Ja raz miałem zonk jak firma serwisująca oddała drukarkę bez toneru :)
Przemek M.

Przemek M. Software Engineer,
TomTom

Temat: Poprawianie po innych czyli panie ratuj

Niestety bardzo często informatyk, to jest pan od wszystkiego co ma elektronikę w środku.

Czasami naprawdę nie trzeba drukarki do serwisu wysyłać żeby wymienić jedną część, albo wyciągnąć zacięty papier, którego nie widzi użytkownik.

Całe szczęście - w obecnej pracy mamy dział stricte techniczny, który się zajmuje m.in. takimi sprawami.
Tomasz L.

Tomasz L. Inzynier Systemów
Bezpieczeństwa,
ASCOMP S.A.

Temat: Poprawianie po innych czyli panie ratuj

Ja ostatnio poszedłem z duchem czasu i zakupiłem stałoatramentowego laserowego hiper super xeroxa.
Maszyna samą swoją posturą wzbudza respekt zaś jej wnętrzności zawstydziły by niejedno japońskie cudo. Mówiąc o wnetrznościach nie mam na myśli mechanizmów drukowania bo one są proste jak konstrukcja cepa i trochę jak układanka dla przedszkolaków. Piszę o rewelacyjnych układach uruchamiania serwujących po każdym właczeniu 10 stron full color oraz o wbudowanej karcie sim dzięki której nasza drukarka samodzielnie poinformuje o swoich przezyciach swoich twórców :)
Jak każdy dobry sprzęt drukarka owa nie daje o sobie zapomnieć co rusz wydaje odgłosy żężenia, sapania, pomrukiwania, nosowego bibczenia i szurania.
Zapewne domyślacie się że sprzęt tej klasy będzie wymagał od admina czegoś więcej niż li tylko wymiany tonera...tfu kostek woskowych. Takoż właśnie w drugim miesiącu swojej pracy mój xerox zaczął rzęzić bardziej zawodząco i sapać bardziej niepokojąco tudzież drukować paski jak na świadectwie mojej córki z podstawówki.
Zajrzawszy do wnętrza zlokalizowałem tackę z połową roztopionych kostek pastelowych, przeprowadziłem procedurę czyszczenia glowic i nie doczekawwszy się od drukarki zrozumienia dla mojej ciężkiej pracy zacząłem się przedzierać przez procedurę zgłoszenia serwisowego, któraż zakończyła się sukcesem.
Szybki serwis D2D ukazał się moim oczom w postaci serwisanta zaledwie po dwu tygodniach. Serwisant równie profesjonalnie jak ja zajrzał do wnętrza pomruczał w kanonie na 2 glosy z xeroxem, przedmuchał wałki i oznajmił że wyłączył złą glowicę i idzie do domu. W ten sposób poszeżyłem swoją wiedzę o informację że moja drukarka ma głowic kilkaset i naturalną ich właściwością jest zatykanie się więc jak zatka się więcej niż 20 to będę mógł liczyć na serwis+ tymczasem samodzielnie moge je sobie w monochromatycznym paneliku wyłączać :)
Przemek M.

Przemek M. Software Engineer,
TomTom

Temat: Poprawianie po innych czyli panie ratuj

Tomasz - z mojej wiedzy ta karta sim to raczej jest 'licencja'.

I rzeczywiście dziwna jest ta maszyna. Co chwila sapie, prycha itp.
Tomasz L.

Tomasz L. Inzynier Systemów
Bezpieczeństwa,
ASCOMP S.A.

Temat: Poprawianie po innych czyli panie ratuj

Przemek M.:
Tomasz - z mojej wiedzy ta karta sim to raczej jest 'licencja'.

żadna licencja tylko konfiguracja, a w praktyce to kij wie co tam siedzi, karta sim jak każda inna.
http://www.office.xerox.com/latest/NETFS-18.PDF

konto usunięte

Temat: Poprawianie po innych czyli panie ratuj

Panie strzeż mnie od serwisu drukarek :) Amen.

Następna dyskusja:

Cześć panie i chłopaki :)




Wyślij zaproszenie do