konto usunięte

Temat: Jak rozpoznać czy po ofertę nie zgłasza się czasem...

Moi kochani, bardzo często zdarzyło mi się odpowiadać szczegółowo i dokładnie na zapytanie o organizację ślubu,menu, sale, zasady wraz ze zdjęciami

Po jakims czasie widziałam część z mojej oferty u konkurencji jak się tego ustrzec ? co robicie? , jak rozpoznajecie nieuczciwą konkurencję? Jak rozpoznać czy to klient czy nie? na odległość zaznaczam czyli przez pocztę.
Beata
Karina Ciosk - Komorowska

Karina Ciosk -
Komorowska
właściciel agencji
SPINKI, trener w
Akademii Pani Spinki

Temat: Jak rozpoznać czy po ofertę nie zgłasza się czasem...

Ja też spotykam się z tym dosyć często.
Potrafią nawet przyjść kilkakrotnie na spotkania, wyciągną wszystkie informacje.

Nie ma rady.

Sądzę, że warto podawać takie nieucziwe firmy na czarną listę do Polskiego Stowarzyszenia Konsultantów Ślubnych.
Magdalena Markut

Magdalena Markut Asystentka Handlowa

Temat: Jak rozpoznać czy po ofertę nie zgłasza się czasem...

Do nas się zgłosiła konkurencja, podając się za klienta i nie zmienili nawet prawdziwego imienia i nazwiska ;) to dopiero tupet

Przed tym chyba nie da się uchronić. Jeśli napiszemy za mało informacji, bo stwierdzimy, że to może być konkurencja, to klient może się poczuć olany i nie odezwie się już więcej.
Zuza Kuczbajska

Zuza Kuczbajska bizneswoman,
współpracownik

Temat: Jak rozpoznać czy po ofertę nie zgłasza się czasem...

Ja często mam nosa, ale też nie raz byłam świadoma, że właśnie ktoś prawdopodobnie wykrada mi ważne informacje np. draft umowy. Co zrobić. Każdy chce znać ofertę konkurencji, ceny na następny sezon itp., ale zdobywa to różnymi metodami.

Mnie najbardziej śmieszą "potencjalni klienci z zagranicy", którzy piszą maile z polskimi znakami. Jakoś moi faktyczni klienci zagraniczni rzadko używają polskich komputerów w pracy :). Choć nie powiem, raz dałam się oszukać i faktycznie klienci mieli swoje polskie komputery. Dlatego zawsze jest ryzyko, ze jak odpuścimy klienta, bo uważamy go za konkurencję, to możemy dużo stracić.

konto usunięte

Temat: Jak rozpoznać czy po ofertę nie zgłasza się czasem...

Kochana Zuzo jak mam to sprawdzić i gdzie widzisz te polskie znaki?
czy możesz wysłać nam wszystkim jakiś przykład ku przestrodze?
Będę wdzięczna w imieniu wszystkich , tak myślę.

Poza tym własnie tak myślę że może prosić o telefon kontaktowy od razu? kiedy nie widać go w korespondencji?
no nie wiem czy to dobry pomysł , bo może nie wypada narzucać swojej woli?
Pozdrawiam BeataBeata Barwinska edytował(a) ten post dnia 16.10.09 o godzinie 08:38
Ola Ż.

Ola Ż. Poszukująca własnej
drogi :-)

Temat: Jak rozpoznać czy po ofertę nie zgłasza się czasem...

Dziewczyny, nie wpadajcie w paranoje. Wystarczy miec polskiego laptopa. Ja sama mam znajomych za granicą którzy maja polskie laptopy i pisza z polskimi znakami. W obecnych czasach to jakimi znakami się pisze o niczym nie świadczy:-)
Ewa Wardęga

Ewa Wardęga Wedding Planner z
doświadczeniem w
organizacji ślubów
mię...

Temat: Jak rozpoznać czy po ofertę nie zgłasza się czasem...

Dokładnie. Poza tym nie każdy pisze z pracy, więc ma prawo do posługiwania się klawiaturą w j. polskim w domu.
Ale fakt - fałszywych ofert także nie brakuje. Jak w każdej branży - nie ma możliwości, aby się przed tym ustrzec. Pocieszające jest tylko to, że ktoś, kto podkrada mi treści oferty czy pomysły nigdy nie będzie lepszy ode mnie, bo ewidentnie nie potrafi nic wymyślić sam :)
Także nie ma co się martwić - osoby z pasją i głową pełną pomysłów zawsze będą lepsze od tych, które potrafią tylko kopiować.

konto usunięte

Temat: Jak rozpoznać czy po ofertę nie zgłasza się czasem...

Ewuniu masz rację ,
jednakże przykro jest na przykad otrzymać odpowiedż od klienta że otrzymał bardzo podobną lub taką samą ( menu) lecz tańszą ofertę z innej firmy w tej samej miejscowości i dlatego wybiera konkurencję ( ty ciężko pracujesz ) a ktoś inny zbiera twoje owoce - wiesz o czym piszę na pewno
Beata
Ewa Wardęga

Ewa Wardęga Wedding Planner z
doświadczeniem w
organizacji ślubów
mię...

Temat: Jak rozpoznać czy po ofertę nie zgłasza się czasem...

no to, niestety, nieuniknione...
ale myślę, że w takich przypadkach, gdzie Klient szuka tylko niskiej ceny, a nie jakości usług, nie ma co walczyć z wiatrakami...
Ktoś, kto od Ciebie kopiuje, jest po prostu gorszy (bo firma, która świadczy usługi na wysokim poziomie nie pozwala sobie na takie akcje) i prędzej czy później Klient przekona się na własnej skórze (niestety), że jego wybór nie do końca był właściwy. Takie firmy nie zagrzeją miejsca na rynku zbyt długo. To prawda - będą kolejne i kolejne, ale Ty będziesz cały czas. I Twoje doświadczenie będzie wciąż rosło. A za jakiś czas będziesz miała tylko takich Klientów, którzy będą potrafili to docenić :)

konto usunięte

Temat: Jak rozpoznać czy po ofertę nie zgłasza się czasem...

Dziękuję Ewuniu, Beata
Bożena P.

Bożena P. event manager,
wedding planner,
dziennikarz, doktor
nauk ...

Temat: Jak rozpoznać czy po ofertę nie zgłasza się czasem...

Ubiegłyście mnie z tym wątkiem :)
Ja mam wrażenie, że 80 proc odpowiedzi jakie wysyłam to odpowiedzi na maile nieuczciwej konkurencji. Jakoś tak wszystkie te maile konstruowane są w podobny sposób. Makabra :(
Strasznie mnie wkurza, ze poświęcam dużo czasu na skomponowanie i dopracowanie oferty, nie mając pewności czy to klient czy nie, ze świadomością, że może właśnie robię komuś dobrze...
Niestety numery telefonów, a nawet spotkania niewiele dają - co za problem podać numer i nadal kłamać, że się myśli nad proponowaną ofertą. Ehhh..

Temat: Jak rozpoznać czy po ofertę nie zgłasza się czasem...

A ja się przyznam, że swego czasu zupełnie prywatnie (pracując jeszcze w bibliotece) sama poszukiwałam konsultanta. Niestety byłam zmuszona zrezygnować w ogóle z pomysłu organizacji imprezy (sprawy rodzinne :( ). Dostałam ofertę i cennik od firmy z Wrocławia i musiałam im odmówić, choć z chęcią bym ich wtedy zatrudniła, bo pracująca zawodowo na dwie zmiany żona, matka prowadząca dom i pomagająca rodzicom-emerytom nie ma czasu i energii na organizowanie przyjęć, nawet tych małych. Ale to już inna bajka... A potem...szukając pomysłu na nowy zawód pomyślałam, że to właśnie będzie coś dla mnie (i jest jak najbardziej dla mnie). I już nigdy nie dzwoniłam, pisałam do innych firm pytając o ich ofertę, bo i tak obawiam się posądzenia o "nieuczciwą konkurencję", choć był to zupełny zbieg okoliczności. Wydaje mi się, że każda z nas powinna sama pracować na swoją niepowtarzalność - a tego nie osiągniemy podglądając się i kopiując.

Ale też Panny Młode skarżą się często, że tak pilnie strzeżemy cenników i umów..., że do samego końca nie wiedzą na co się konkretnie decydują, jeśli firma nie jest z polecenia znajomych, korzystających już z jej usług... Błędne koło :(

pozdrawiam Was bardzo serdecznie
Zuza Kuczbajska

Zuza Kuczbajska bizneswoman,
współpracownik

Temat: Jak rozpoznać czy po ofertę nie zgłasza się czasem...

W tym co piszecie jest dużo prawdy. Niemniej ja się nie zgodę z jednym, mianowicie, że poznanie oferty konkurencji prowadzi tylko do kopiowania. Przecież to, że znam zasady działania i cenniki konkurencji nie oznacza, że będę ich naśladować. Prawda jest taka, że jak nie rozeznam się na rynku co oferują inne firmy i za ile, nie będę mogła wypracować swojej unikalności.

Dlatego proszę dziewczyny, bez takiej hipokryzji i bicia się w pierś, że Wy nigdy nie będziecie chciały poznać oferty konkurencji. Problem wg mnie sprowadza się do tego jak to zrobimy i jak wykorzystamy. Ja nie krepuję się wprost zapytać innych konsultantek jakie mają cenniki, jak odczuwają obecnie rynek w dobie "kryzysu" itp. Nie lubię "ukrytego klienta", bo to naraża innych na stratę czasu i dużo niepotrzebnej pracy. A dokładnie te same informacje uzyskam pytając wprost. "Jakie macie ceny na przyszły sezon"? "Ilu macie klientów"? "Widzicie osłabienie na rynku, czy wręcz przeciwnie"? I wymieniamy się spostrzeżeniami i informacjami, a obie strony są zadowolone.

Swoją drogą dobrą instytucją dzięki której taki dialog jest możliwy jest PSKŚ i to uważam za jedno z najważniejszych osiągnięć Stowarzyszenia. Uczciwy dialog między konsultantami.
Ewa Wardęga

Ewa Wardęga Wedding Planner z
doświadczeniem w
organizacji ślubów
mię...

Temat: Jak rozpoznać czy po ofertę nie zgłasza się czasem...

tak, i tu przyznaję 100% racji. Dialog jest potrzebny.
I doceniam firmy, które pytają wprost, bo wiem, że jest to szczere i nikt nikogo nie robi w balona.

natomiast nie brakuje i takich, które wszystko kopiują. Wystarczy poodwiedzać strony firm, które powstały w ciągu ostatniego roku, aby się o tym przekonać. Nie twierdzę, że tak robią wszyscy, którzy podają się za naszych klientów, ale niestety, jest to zjawisko obecne w tej branży... a szkoda, bo moim zdaniem unikalność i wysoka jakość usług to podstawa. W każdej branży.

konto usunięte

Temat: Jak rozpoznać czy po ofertę nie zgłasza się czasem...

Jest na szczęście coś czego nie da się skopiować. To nasza osobowość, sposób w jaki pracujemy, podchodzimy do Klienta, nasz charakter.
Pamiętajmy o tym. Tym bardziej, że to ważny element naszej pracy z Klientem, który ma także niemały wpływ na wybór konsultanta.

Ewa nie krytykuj młodszych koleżanek;)Małgorzata Latkowska edytował(a) ten post dnia 27.10.09 o godzinie 10:08
Ewa Wardęga

Ewa Wardęga Wedding Planner z
doświadczeniem w
organizacji ślubów
mię...

Temat: Jak rozpoznać czy po ofertę nie zgłasza się czasem...

Małgosiu, to nie krytyka :)
nie odniosłam się do tego, jak pracują i obsługują Klienta inne firmy. Nic mi do tego. Każdy pracuje, jak chce.

konto usunięte

Temat: Jak rozpoznać czy po ofertę nie zgłasza się czasem...

:)

Temat: Jak rozpoznać czy po ofertę nie zgłasza się czasem...

Dlatego proszę dziewczyny, bez takiej hipokryzji i bicia się w pierś, że Wy nigdy nie będziecie chciały poznać oferty konkurencji.

Widzisz to nie hipokryzja, bo oczywiście chciałabym znać ofertę innych firm. Chodziło mi właśnie o to, że zapytam wprost, a nie będę się podawać za klienta.

Ewa co do kopiowania... to prawda jest taka, że strony internetowe wszystkich konsultantów w Polsce są do siebie bardzo podobne pod względem treści - z prostej przyczyny: usługa jest w sumie taka sama albo bardzo bardzo podobna. Różnica polega tylko na sposobie pracy, osobowości konsultantów-to o czym pisze Małgosia.

pozdrawiam Wszystkie cieplutko :)

Następna dyskusja:

wesela plenerowe - czy w Po...




Wyślij zaproszenie do