Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: A2 - Stryków-Kontopa - odcinki A i C - wznowienie budowy

Serwis GDDKiA • Aktualności

28-07-2011

Negocjacje na A – 2 zakończone

Zakończyły się negocjacje dotyczące dokończenia budowy odcinków A i C autostrady A2 Stryków-Konotopa. Dziś w oddziale Łódzkim GDDKiA została podpisana umowa z Konsorcjum Eurovia – Warbud, które wybuduje odcinek A o długości 29 km za 989 mln zł. Z kolei na budowę odcinka C o długości 20 km umowa z konsorcjum Boegl & Krysl - DSS zostanie podpisana niezwłocznie po uzupełnieniu gwarancji należytego wykonania robót. Konsorcjum to ma wybudować odc. C za 756,05 mln zł. Obie kwoty są w sumie o blisko pół miliarda zł niższe od sum żądanych za dokończenie budowy przez chińskie konsorcjum, którego liderem był Covec oraz zbliżone do drugich w kolejności ofert z przetargu z 2009 r. Zgodnie z warunkami kontraktów roboty na obu odcinkach zakończą się 15 października 2012 r., ale wykonawcy zobowiązani są zapewnić przejezdność trasy do 31 maja 2012 r. Przekazanie placów budów nastąpi niezwłocznie po podpisaniu umów.

(...)


więcej na >>> http://gddkia.gov.pl/article/9653/negocjacje-na-a---2-...

ed. link Damian Hajduk edytował(a) ten post dnia 12.08.11 o godzinie 11:11
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: A2 - Stryków-Kontopa - odcinki A i C - wznowienie budowy

byle Eurovia nie zeszła za pół roku z budowy.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: A2 - Stryków-Kontopa - odcinki A i C - wznowienie budowy

Przemysław Cieślik:
byle Eurovia nie zeszła za pół roku z budowy.

Wierzę, że ludzie potrafią uczyć się na błędach tego kalibru.
Poza tym Eurovia też chyba chce mieć jeszcze kontrakty w Polsce, więc powinno jej zależeć na tym projekcie bardziej niż na innych.

A za pół roku może zejść z budowy. Na czas opadów śniegu.
Pogoda, to kluczowy czynnik, który będzie decydował o realności harmonogramu budowy.

---

Link w międzyczasie wygasł - pewnie w ramach realizacji Strategii IT GDDKIA realizowanej w procedurach BŚ.

---

" Odcinek A (...)

Przejezdność: 31 maja 2012*

*przejezdność zostanie zapewniona po podbudowie bitumicznej; to rozwiązanie zyskało pozytywną opinię techniczną Scott Wilson - projektanta konstrukcji drogi. "


Scott Wilson zaopiniował jak widać.
A jak to postrzegają Szanowni Forumowicze ?
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: A2 - Stryków-Kontopa - odcinki A i C - wznowienie budowy

ruch po autostradzie będzie odbywał się tak jak obecnie na DK8- na podstawie tymczasowej organizacji ruchu przed ormalnym oddaniem do użytkowania.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: A2 - Stryków-Kontopa - odcinki A i C - wznowienie budowy

Przemysław Cieślik:
ruch po autostradzie będzie odbywał się tak jak obecnie na DK8- na podstawie tymczasowej organizacji ruchu przed ormalnym oddaniem do użytkowania.

Dziękuję.

Nie chodzi mi ( być może nieprecyzyjnie zapytałem ) o sprawy czasowej organizacji ruchu, tylko o uwarunkowania techniczne ruchu puszczonego po podbudowie bitumicznej.
Odporność "niepełnowartościowej" nawierzchni na pełne obciążenie ruchem, a nawet więcej niż pełne skoro ma przejąć ruch do i z Warszawy w czasie Mistrzostw.
Czy auta o dowolnej DMC będą mogły korzystać z tej "czasowej" drogi ?
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: A2 - Stryków-Kontopa - odcinki A i C - wznowienie budowy

nie pierwszy raz puszczą ruch po nieskończonej nawierzchni ( bez warstwy ścieralnej)
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: A2 - Stryków-Kontopa - odcinki A i C - wznowienie budowy

Przemysław Cieślik:
nie pierwszy raz puszczą ruch po nieskończonej nawierzchni ( bez warstwy ścieralnej)

Ruch puszczony ma być na podbudowie = również bez warstwy wiążącej.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: A2 - Stryków-Kontopa - odcinki A i C - wznowienie budowy

to chyba nie przejdzie...
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: A2 - Stryków-Kontopa - odcinki A i C - wznowienie budowy

Dlatego dopytuję...
Marcin Ludziejewski

Marcin Ludziejewski Zamówienia publiczne
- praktyk,
szkoleniowiec i
hobbysta zp

Temat: A2 - Stryków-Kontopa - odcinki A i C - wznowienie budowy

Dlaczego nie? Przecież podbudowa asfaltowa ma podobne parametry do warstwy wiążącej. Pzdr. ML
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: A2 - Stryków-Kontopa - odcinki A i C - wznowienie budowy

Marcin Ludziejewski:
Dlaczego nie? Przecież podbudowa asfaltowa ma podobne parametry do warstwy wiążącej. Pzdr. ML

Czy w takim razie przejezdność będzie związana z jakimikolwiek ograniczeniami dla określonych rodzajów ruchu, np. cięzkiego towarowego ?

---

Jak oceniłby Pan realność " przejezdności " odcinków A i C na dzień 08.06.2012 z perspektywy dzisiejszej czyli ok.6 m-cy przed tym terminem ?
Marcin Ludziejewski

Marcin Ludziejewski Zamówienia publiczne
- praktyk,
szkoleniowiec i
hobbysta zp

Temat: A2 - Stryków-Kontopa - odcinki A i C - wznowienie budowy

Damian Hajduk:
Czy w takim razie przejezdność będzie związana z jakimikolwiek ograniczeniami dla określonych rodzajów ruchu, np. cięzkiego towarowego ?
Jak oceniłby Pan realność " przejezdności " odcinków A i C na dzień 08.06.2012 z perspektywy dzisiejszej czyli ok.6 m-cy przed tym terminem ?
Nie mnie to oceniać ... ;)
W naszym kraju nie takie rzeczy przechodziły...
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: A2 - Stryków-Kontopa - odcinki A i C - wznowienie budowy

Marcin Ludziejewski:
Nie mnie to oceniać ... ;)
Każda opinia jest cenna o ile ma w czymś oparcie.
W naszym kraju nie takie rzeczy przechodziły...
Taaa...
Marcin Ludziejewski

Marcin Ludziejewski Zamówienia publiczne
- praktyk,
szkoleniowiec i
hobbysta zp

Temat: A2 - Stryków-Kontopa - odcinki A i C - wznowienie budowy

Moim zdaniem puszczą najpierw ruch osobowy. Wielokrotnie tak robili.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: A2 - Stryków-Kontopa - odcinki A i C - wznowienie budowy

Marcin Ludziejewski:
Dlaczego nie? Przecież podbudowa asfaltowa ma podobne parametry do warstwy wiążącej. Pzdr. ML
ale konstrukcja mammniejszą nośność.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: A2 - Stryków-Kontopa - odcinki A i C - wznowienie budowy

Marcin Ludziejewski:
Moim zdaniem puszczą najpierw ruch osobowy. Wielokrotnie tak robili.

Tu się zgodzę, zastanawiam sie tylko czy zdażą z obiektami.
I kto podpisze się pod puszczeniem ruchu przed odbiorem nadzoru budowlanego i przekazaniem oficjalnym do użytkowania.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: A2 - Stryków-Kontopa - odcinki A i C - wznowienie budowy

Przemysław Cieślik:
I kto podpisze się pod puszczeniem ruchu przed odbiorem nadzoru budowlanego i przekazaniem oficjalnym do użytkowania.
Chyba bardzo podobny casus przerabialiśmy na A4 w rejonie Węzła Wielicka w Krakowie.
Funkcjonował nominalnie jako plac budowy, a de facto pod ruchem
niespełna 9 m-cy ( 2002-2003 ). Terminologicznie było to nazwane testowanie obiektu przed dopuszczeniem do ruchu.

---

A-4 Potok Malinówka-węzeł Wielicka
434+052 - brak danych 0,9 km 2000-2003

3 września 2003 (prowizoryczny przejazd po jezdni południowej czynny od 19 grudnia 2002 r.)

Odcinek południowego obejścia Krakowa


Źródło:
http://www.nowedrogi.pl/index.php?option=content&task=...

Następna dyskusja:

Ochrona drzew na placach bu...




Wyślij zaproszenie do