Patrycja C.

Patrycja C. Channel Head - Sales
Department

Temat: Ceny usług w 2010

Wpisujcie tutaj jakie są przewidywane koszty Waszego całego wesela, samego zespołu, fotografa, ceremonii, sukni....

Ja jestem na początku przygotowań, ale ceny już zaczynają mnie przerażać:

orkiestra - 4500 zł/2 dni

Póki co znam tylko ten koszt... reszta jeszcze nie ustalona ....

Temat: Ceny usług w 2010

Witaj koleżanko.
tymczasem u mnie:
(zaznaczę na wstępie, że duża część jedzenia pochodziła z gospodarki Teściów, co z pewnością obniżyło ostateczną sumę kosztów "inwestycji", niemniej jednak co musieliśmy się nabiegać, najeździć, nanosić to ech....).

orkiestra (z poprawinami) = 3500zł
dekoracje: (kwiaciarnia) kościoła, samochodu, bukiet Młodej = 1300zł
Ksiądz + zapowiedzi = 500zł
ustrojenie sali (firma) + nasze koszty balonów i wstążek z hurtowni (dom i okolice sali) razem = 1200zł
Sala (z posprzątaniem i wypożyczeniem obrusów) = 1700zł
kucharka (wraz z pracownicami) 130 os. x 18zł = 2340zł
kelnerzy (z poprawinami) = 1600zł
szampan na powitanie = 100zł
tort = 600zł
napoje = 800zł
alkohol (wódka, w tym dokupiłem 20 butelek na bramy) - sporo zostało = 5000zł
piwo na stół wiejski = 300zł
ciasta = 800zł
owoce = 400zł
warzywa = 400zł
mięsa (różne: drób, golonki, hurt) 1500zł
przyprawy, przeróżne driobiazgi dla kucharek do przygotowywania potraw: około 1200zł
70% jedzenia z własnego gospodarstwa, ale koszty rzeźnika, wędzenia, przetworzenia , chłodnie, itd. nie wliczam kosztów wychowania tych zwierząt:
drobiu, świń itd.. hahah = około 1000zł
kamerzystka - 2500zł + 300zł druga kamera na ślub = 2800zł
fotograf - 2500zł
młody garnitur = zakładam, że około 2000zł całość (i tak wyszło) = 2000zł
młoda suknia + sukienka na poprawiny i detale do pełnego ubrania = zakładaliśmy około 2500zł (w tym buty itd.) - wyszło = 5500zł
obrączki = 1600zł
zaproszenia: około 160zł
kotyliony = 40zł
paliwo do samochodu teściów i mojego (dowóz różności do sali, z hurtowni, marketów itd. wszelkie załatwiania różnych spraw z weselem) = 1000zł

łącznie około 39.840zł

Aha, gości ostatecznie było 135 osób.
Ślub w kameralnym kościółku na wsi, wesele z poprawinami wspaniałe (opinia gości, nasza podobnie).
Zdjęcia i film będę miał za 2,5-3 miesiące
pozdrawiam - młody żonkośMarcin Kubicki edytował(a) ten post dnia 29.06.10 o godzinie 13:23
Anna Małyszko (Wiejak)

Anna Małyszko
(Wiejak)
mgr położnictwa /
mgr sztuki /
żołnierz zawodowy /
dyplom...

Temat: Ceny usług w 2010

A u nas (wesele 1-dniowe):

- orkiestra 2700zł
- dekoracja kościoła 300zł
- opłata w kancelarii parafialnej 300zł + ok. 100zł w USC
- dekoracja sali max. 500zł
- restauracja 235zł/osobę (w tym obiad i 3 gorące kolacje, wiejski stół, ciasta, słodycze, owoce, napoje gorące i zimne koncernu Coca-Cola bez ograniczeń, jeden rodzaj wódki bez ograniczeń, piwo bez ograniczeń, wino białe i czerwone bez ograniczeń, poncz alkoholowy bez ograniczeń, pieczony w całości świniak)
- tort ok. 1000zł
- noclegi dla gości niecałe 18zł/os (w domkach typu Brda)
- suknia + welon + buty + biały parasol + biżuteria + bielizna i bielizna na noc poślubną 4000zł
- garnitur 0zł, bo pan młody jest żołnierzem
- obrączki 1300zł
- poduszeczka pod obrączki 40zł
- bukiet dla panny młodej, bukiet dla świadkowej 400zł
- zaproszenia, winietki, kotyliony 100zł (wszystko robimy sami)
- kamerzysta 1500zł
- fotograf 2500zł
- tańce świata 500zł

Natomiast:
podziękowania dla rodziców i gości, przystrojenie samochodu, oprawa muzyczna ślubu, fryzjer, manikiurzystka itp., transport gości, obiad dla gości gości z daleka na drugi dzień - to wszystko jeszcze nie wiemy ile będzie kosztowało...
No i pewnie jeszcze o czymś zapomniałam napisać :)

W każdym razie koszty są kosmiczne - na 100 osób (w Katowicach) wyjdzie jak nic 40000złAnna Wiejak edytował(a) ten post dnia 19.05.09 o godzinie 01:24

Temat: Ceny usług w 2010

Z fotografią ślubną jest bardzo duża rozpiętość cenowa, ze względu na fakt iż teraz co druga osoba od komunii włącznie posiada aparat fotograficzny. Ceny oferowane za reportaż od 500 do dobrze ponad 5000 PLN. Kwestia tego czego oczekujemy i jaki styl zdjęć nam najbardziej odpowiada ...
Michał Piętak

Michał Piętak fotograf /
dwiesfery.pl

Temat: Ceny usług w 2010

W każdym razie koszty są kosmiczne - na 100 osób (w Katowicach) > wyjdzie jak nic 40000zł

Ślub i wesele to najprawdopodobniej najważniejszy dzień w życiu. Oczywistym jest, że chciałoby się, aby wszystko było najpiękniejsze i dograne w najdrobniejszych szczegółach, nieziemskie, niesamowite, na pograniczu nieba i ziemi a może wręcz niebiańskie, boskie :)

Jednakże gdy przyglądam się ślubom, weselom no i przede wszystkim ich wycenom to gdyby tak dosypać do tego dania szczypty, szczypeńki, no ziarenko chociaż rozsądku to uważam, że te koszty można by zredukować. Tutaj uszczknąć 50zł, tam 100zł i tak, jak to się mówi, "grosz do grosza aż będzie kokosza" :)

Do tego wszystkiego najciekawsze dla mnie jest, że ludzie często pierwsze na czym oszczędzają to fotograf i/lub kamerzysta kiedy to co praktycznie jedyne zostaje oprócz wspomnień po ślubie i weselu do czego wracamy (no może jeszcze prezenty no ale za nie kosztów nie ponosimy) to zdjęcia i/lub filmy.

Tutaj oczywiście można by znów rozpocząć ciągnącą się w nieskończoność dyskusję na temat cen fotografów i kamerzystów w tym nieszczęsnej "szarej strefy", jakości, gustu itd. itd. itp. ale nie to było moim celem i też nie to jest przedmiotem tego tematu. Takie li tylko luźne spostrzeżenie :)
Monika Nowak

Monika Nowak Administrator,
Nieruchomości

Temat: Ceny usług w 2010

A u mnie
Koszt sali(hotel) 150zł/os w cenie wynajem sali, napoje, tort, dekoracja , wiejski stół
suknia 900zł( szyta na miarę)
kamerzysta +fotograf 2500zł
dj - 1700zł za jeden dzień
zaproszenia zamawiane na allegro 60zł
przypinki dla gości 25 zł za 80 szt

Pozdrawiam
Patrycja C.

Patrycja C. Channel Head - Sales
Department

Temat: Ceny usług w 2010

No ja już jestem po i wszystkie koszty podliczone:
Catering: 135zł/os (Dom Strażaka - sala weselna)
Zespół: 4500/2 dni
Fotograf: 2000
Kamerzysta: 1500
Opłaty kościelne: 1200
Cocktail Bar: 3500
Suknia+welon+kapelusz+buty+sukienka na poprawiny: 5500
Garniturx2+buty+koszule: 3500
Noclegi dla gości: 1300
Przewóz gości: 500
Alkohole - wódka, wina, szampany, piwo +napoje i soki: 10000
Bukiety, kwiaty: 300
Prezenty dla rodziców: 500
Zaproszenia i zawiadomienia: 600
Fryzjer, kosmetyczka: 300
Dekoracja samochodu do ślubu (jechaliśmy swoim przebranym za Myszkę): 300
Obrączki: 1300
Wieczór panieński i kawalerski: 1000
....
pewnie jeszcze o czymś zapomniałam, ale ... na 135 osób - wyszło grubo ponad 50000, ale było to najlepsze wesele w moim życiu (po weselu sale zamykaliśmy o 7.20 rano!, a poprawiny skończyły się po 1 w nocy!!!)

Fantastycznie jest być mężatką :)

konto usunięte

Temat: Ceny usług w 2010

"Opłaty kościelne: 1200"

To z cennika, czy ofiara ? :)
Patrycja C.

Patrycja C. Channel Head - Sales
Department

Temat: Ceny usług w 2010

Ślub: co łaska - my daliśmy 500 zł
Organista: 300 zł
Siostra zakonna (czerwony dywan, klęczniki): 150 zł
Zapowiedzi u mnie: 100 zł
Zapowiedzi u męża: 150 zł

Razem 1200 zł .. z czego tylko udzielenie ślubu było "co łaska"... wszystko inne ma swoją stała stawkę u nas ....

Ale było warto - mszę mieliśmy przepiękną :)

Do tego jeszcze:
skrzypaczka 100 zł
wystrój kościoła - ławki - 50 zł
kwiaty na ołtarz: 70 zł

konto usunięte

Temat: Ceny usług w 2010

cóż, tu działa inna niewidzialna ręka rynku :)
Monika Rutka

Monika Rutka Handlowiec, Agencja
Reklamowa 300c

Temat: Ceny usług w 2010

Razem 1200 zł .. z czego tylko udzielenie ślubu było "co łaska"... wszystko inne ma swoją stała stawkę u nas ....

Nigdy bym nie pomyślała, że to moga być takie stawki. W ogóle ceny, które wypisaliście mnie przerażają. Mały szok przeżyłam :D
Patrycja C.

Patrycja C. Channel Head - Sales
Department

Temat: Ceny usług w 2010

Monika Rutka:
Razem 1200 zł .. z czego tylko udzielenie ślubu było "co łaska"... wszystko inne ma swoją stała stawkę u nas ....

Nigdy bym nie pomyślała, że to moga być takie stawki. W ogóle ceny, które wypisaliście mnie przerażają. Mały szok przeżyłam :D


Że takie niskie, czy że wysokie?
Rozumiem, że pewnie skoro to szok - to WYSOKIE :)
Ja też myślałam, że to będzie tańsze, ale ... na całe wesele i wszystko wydaliśmy ponad 55000, więc koszt 1200 zł wcale nie był jakiś oszałamiający ;) .. ale zanim zaczęliśmy przygotowania to myślałam, że w kościele zostawię max 500 - 600 zł... a tu ... wyszło dwa razy tyle :/
Monika Rutka

Monika Rutka Handlowiec, Agencja
Reklamowa 300c

Temat: Ceny usług w 2010

Patrycja C.:
Monika Rutka:
Razem 1200 zł .. z czego tylko udzielenie ślubu było "co łaska"... wszystko inne ma swoją stała stawkę u nas ....

Nigdy bym nie pomyślała, że to moga być takie stawki. W ogóle ceny, które wypisaliście mnie przerażają. Mały szok przeżyłam :D


Że takie niskie, czy że wysokie?
Rozumiem, że pewnie skoro to szok - to WYSOKIE :)

Że takie wysokie :D Jakoś tak nigdy nie chciało mi się wierzyć w to, że księża zdzierają kasę przy każdej możliwej okazji. Nie zastanawiałam się nad tym za bardzo bo mnie nigdy nie dotyczyło. Ani nie chrzciłam dzieci, ani nie było żadnego pogrzebu w rodzinie czy komunii (od baaardzo dawna), ani bezpośrednio nie miałam okazji uczestniczyć w organizacji żadnego ślubu bo raczej odbywały się u dalszych krewnych z rodziny więc byłam tylko gościem, który widzi finalny efekt. Ale wiesz, to nie chodzi mi nawet o samą kwotę jako taką. Bo nie jedno 1200 się przetraci w życiu na ciuchy czy jakieś przyjemności, ale to jakoś tak budzi mój niesmak, że w kościele mogą być jakieś stałe, oficjalne stawki.
Księża z jednej strony potrafią powiedzieć nieraz (czytałam takie wypowiedzi w jakimś artykule o ślubach w Gazecie Wyborczej), że ludzie to teraz biorą śluby dla lansu i że dlatego, że to ładna impreza, że pobudki religijne są dla nich najmniej ważne, a kościół to tylko dobra sceneria do zdjęć i całego tego spektaklu...no ale sorry, a oni sami to co robią?!
Po prostu sadzą stały cennik jak w McDonaldzie? Trochę jakby kwas. No i dla mnie szok ;)



Wyślij zaproszenie do