konto usunięte

Temat: Zbiorowe pozwy na linie lotnicze i biura podróży

Jednym słowem: precedens. Tego jeszcze nie było i wydaje się to być skutecznym biczem na opieszałość linii i biur podróży w wypłacie odszkodowań.
Wklejam linka i zachęcam do dyskusji. A może jest tu ktoś, kto już skorzystał z takich usług i może podzielić się opinią?

Idą na wojnę z liniami lotniczymi. W rękach zbiorowe pozwy o odszkodowania
Kasia カシャ J.

Kasia カシャ J. kosmetolożka i
wizażystka

Temat: Zbiorowe pozwy na linie lotnicze i biura podróży

Wiele podrozujacych osob nie zdaje sobie sprawy ze swoich praw jako pasazera
i obowiazkow linii lotniczej jako przewoznika.
I tak zostalam pewnego razu oklamana przez usmiechnieta pania z linii Lufthansa ze nie nalezy mi sie odszkodowanie za anulowany lot.
Anulowany byl z powodow technicznych.
A zgodnie z wyrokiem Trybunalu Sprawiedliwosci:

Artykuł 5 ust. 3 rozporządzenia nr 261/2004 należy interpretować w ten sposób, że problem techniczny, który wystąpił w statku powietrznym, skutkujący odwołaniem lotu, nie jest objęty pojęciem „nadzwyczajnych okoliczności” w rozumieniu tego przepisu, chyba że problem ten jest następstwem zdarzeń, które – ze względu na swój charakter lub źródło – nie wpisują się w ramy normalnego wykonywania działalności danego przewoźnika lotniczego i pozostają poza zakresem jego skutecznej kontroli.

Jezeli od rana wiadomo ze lot bedzie odwolany to raczej nie z naglych powodow
technicznych.
Teraz to juz wiem jak z nimi dyskutowac ;)
Krzysztof Wilk

Krzysztof Wilk radca prawny

Temat: Zbiorowe pozwy na linie lotnicze i biura podróży

Jak widać poleganie na niewiedzy klientów to wspólna cecha niektórych biur podróży i linii lotniczych. Innym wspólnym punktem jest praktyczna bezbronność poszkodowanego klienta gdy działa w pojedynkę - nie jest traktowany poważnie bo wszyscy wiedzą, że dochodzenie swoich praw przed sądem trwa długo i generuje koszty.

konto usunięte

Temat: Zbiorowe pozwy na linie lotnicze i biura podróży

Katarzyna Jankowska:
Teraz to juz wiem jak z nimi dyskutowac ;)


Niestety czasem doświadczenie i wiedza nie wystarczają do bitwy w pojedynkę. I tak jak wspomniał Krzysiek: trwa to długo, generuje koszty i ludzie finalnie się zniechęcają. Trzeba być niezwykle zdeterminowanym, cierpliwym i wykorzystać wszystkie polubowne metody, od reklamacji, przez ULC po UOKiK. Jeśli to nie poskutkuje, to warto chyba skorzystać z usług takiej kancelarii. Nie ma ryzyka na początek, bo nie wkładamy żadnej kasy. Jestem niezmiernie ciekaw, jak dalej potoczą się te pozwy.

konto usunięte

Temat: Zbiorowe pozwy na linie lotnicze i biura podróży

Katarzyna Jankowska:
Wiele podrozujacych osob nie zdaje sobie sprawy ze swoich praw jako pasazera
i obowiazkow linii lotniczej jako przewoznika.
I tak zostalam pewnego razu oklamana przez usmiechnieta pania z linii Lufthansa ze nie nalezy mi sie odszkodowanie za anulowany lot.
>

Czy można wiedzieć jak kupowałaś bilet? Chodzi mi o to czy sama przez internet czy korzystałaś z usług agenta? Bo jeśli przez agenta-no cóż, trzeba go wymienić na lepszy model.
Kasia カシャ J.

Kasia カシャ J. kosmetolożka i
wizażystka

Temat: Zbiorowe pozwy na linie lotnicze i biura podróży

Jolanta I.:
Katarzyna Jankowska:
Wiele podrozujacych osob nie zdaje sobie sprawy ze swoich praw jako pasazera
i obowiazkow linii lotniczej jako przewoznika.
I tak zostalam pewnego razu oklamana przez usmiechnieta pania z linii Lufthansa ze nie nalezy mi sie odszkodowanie za anulowany lot.
>

Czy można wiedzieć jak kupowałaś bilet? Chodzi mi o to czy sama przez internet czy korzystałaś z usług agenta? Bo jeśli przez agenta-no cóż, trzeba go wymienić na lepszy model.

Internet. Bezposrednio u Lufthansy.

konto usunięte

Temat: Zbiorowe pozwy na linie lotnicze i biura podróży

Tutaj agentura lub pośrednictwo nie mają żadnego znaczenia, dlatego że umowa podpisywana jest bezpośrednio między pasażerem a przewoźnikiem. W przypadku wystąpienia podstaw do ubiegania się o odszkodowanie, pośrednik nie odpowiada za przewoźnika, ba, nawet nie musi palcem kiwnąć, ponieważ odpowiada jedynie z tytułu sprzedaży, a nie wykonania umowy.
Krzysztof Wilk

Krzysztof Wilk radca prawny

Temat: Zbiorowe pozwy na linie lotnicze i biura podróży

Ale powinien. Bo klient ma do niego zaufanie ;)

konto usunięte

Temat: Zbiorowe pozwy na linie lotnicze i biura podróży

Krzysztof Wilk:
Ale powinien. Bo klient ma do niego zaufanie ;)
Tak, czysto ludzko tak się utarło, że wielu pośredników występuje w imieniu klienta, ale z mojego doświadczenia wynika, że nie mają żadnej większej od samego klienta mocy. Nie ma chyba żadnego paragrafu, który nakazywałby pośrednikowi wystąpienia w imieniu klienta np. z roszczeniem o odszkodowanie? ;)
Krzysztof Wilk

Krzysztof Wilk radca prawny

Temat: Zbiorowe pozwy na linie lotnicze i biura podróży

No nie oczywiście to klient powinien występować do organizatora/linii lotniczych. Ale agent/pośrednik ma jednak możliwość wsparcia swojego klienta ponieważ sprzedaje większą ilość usług różnym klientom i generuje swojemu partnerowi konkretny przychód. Klienta można spławić ale agenta, który sprzedaje np. 150 usług rocznie już żal trochę :)
Krzysztof Wilk

Krzysztof Wilk radca prawny

Temat: Zbiorowe pozwy na linie lotnicze i biura podróży

Jeszcze w tym temacie podrzucę dwa linki:

Mój komentarz do artykułu: http://prawoturystyczne.pl/2011/07/11/odszkodowania-od...

i jeszcze po pozwach przeciwko liniom lotniczym: http://wspolnypozew.com/aktualnosci/pozew-zbiorowy-news31



Wyślij zaproszenie do