Temat: Sponsoring sportu - proszę o opinie
W Polsce cała infrastruktura związana ze sportem jest na niskim poziomie. Spółki powinny wspomagać rozwój sportu. Tak się czyni w krajach zachodnich. Ogromne pieniądze są transferowane, by podnosić jakość sportu. Jak to wygląda z ekonomicznego punktu widzenia? Niektóre dyscypliny sportowe są znakomitymi platformami reklamowymi. Przykladem może być pilka nożna, koszykówka, hokej i wiele innych. Kibice mogą stać się klientami firmy, ktorej logo widnieje na koszulkach sportowców, którzy zdobywają najcenniejsze trofea. Tacy kibice mogą w ten sposob podziekowac firmie za wsparcie danych sportowców, mogą na równi stawiac jakość sportową zawodników z jakoscią rynkową firmy. W mediach nie bedzie sie pojawiac "sucha" reklama, ale poparta sukcesami, których nie byloby bez wsparcia danego sponsora. To mozliwosc nawiazania wspolpracy z kotrahentami zagranicznymi, gdyz sukces komentowany i opisywany jest na calym swiecie. Lojalnosć wobec inwestorów jest wazna, ale czy poszerzenie swego rynku zbytu nie przelozy sie na jeszcze wieksza dywidende dla nich?
Skoro w Niemczech, czy Francji się takie rozwiązania praktykowane, to musi to przynosić rezultaty.
Pozdrawiam:)