konto usunięte

Temat: Abpol - nowa gwiazda New Connect ?

Abpol Company Polska SA od początku swojej działalności specjalizuje i koncentruje się na dystrybucji produktów FMCG (ang. fast-moving consumer goods – produkty szybko zbywalne).


Obrazek


Spółka Abpol notowana na New Connect wygląda na kolejną gwiazdę tego indeksu. Ostatnie miesiące to nieustanne i bardzo dynamiczne wzrosty, a ostatni kwartał przyniósł wzrost o 175%. Dzisiaj spółka traci przy niskich obrotach. Może jednak być to tylko korekcyjny spadek p zderzeniu się z oporem w postaci poprzedniego szczytu. Wybicie 3,50 zł będzie oznaczać dalsze wzrosty.

Opublikowane wyniki za IV kwartał 2014 roku pokazują wzrost zysku netto w porównaniu z rokiem poprzednim. Co ciekawe przychody ze sprzedaży spadły, ale dzięki zwiększeniu marżowości i optymalizacji kosztów spółka potrafiła wypracować lepszy zysk netto. Można potraktować to jako naprawdę sprawne zarządzanie firmą. Ponadto spółka obniżyła poziom zadłużenia i znacząco poprawiła swoją płynność finansową, a także strukturę finansowania. Coraz częściej w branżowej prasie można przeczytać o nawiązywaniu kolejnych współpracy z sieciami handlowymi, przez co firma powiększa dla siebie rynek zbytu. Także pozytywnie jawi się kwestia wprowadzonej niedawno na rynek własnej marki prezerwatyw You&Me. Jak powiedział w jednym z wywiadów dyrektor generalny Olgierd Wejner, spółka realizuje strategię polegającą na koncentrowaniu się na produktach, które generują największe marże. Dzięki temu firmie udaje się skutecznie ograniczać koszty związane z promocją produktów oraz obsługą marketingową.

comparic.pl/abpol-abp-175-wzrostu-w-3-miesiace/