Wypowiedzi
-
Michał Sławiński:
A ja zareklamuję coś, co nasza agencja zrobiła - Scoremaster. Powiem tylko że wystartowaliśmy w piątek, w tym momencie mamy ponad 12 tyś użytkowników aplikacji. Bez kampanii.
Michał, o Scoremaster dowiedziałem się, gdy jedna z osób napisała, że strasznie spamujecie :) Ale nie piszę tego jako przytyk, bo zabawa rozwinęła się świetnie. I gdyby ludziom tak się nie podobało, to by po prostu nie grali lub by Was blokowali (rym przypadkowy).
Fakt, że Tablice niektórych użytkowników były zasypane znaczkami Scoremastera, tu lekko przesadziliście, ale to też był jeden z czynników sukcesu. Gratulacje osiągnięcia rewelacyjnego wyniku, i świetnie wykonanej aplikacji (to drugi czynnik, który sprawił, że użytkownicy polubili Scoremastera).
Boję się tylko jednego - że teraz na Wasz wzór cała masa innych aplikacji będzie zasypywać tablice użytkowników swoją obecnością :) -
Ja akurat nie jestem zwolennikiem cenników w stylu 25 tekstów/miesiąc za xxx zł, bo w social media nie chodzi o to, by tylko wklejać artykuły, nawet najfajniejsze.
Ktoś musi obserwować co się dzieje na fan page'u, odpowiadać w ramach możliwości na pytania, prowadzić dialog, zagadywać, chwalić, bawić, intrygować. I nie może być tak, że po 17-tej komunikacja z fanami się kończy :) W dodatku osoby prowadzące dialog z fanami muszą być ostrożne i rozważne, obeznane w danym temacie, bo drobny błąd może się skończyć czkawką. Takie prowadzenie fan page'a kosztuje znacznie więcej niż 2 000 zł/miesiąc :)
Jeżeli jednak klient traktuje fan page jako swój blog, bądź miejsce z fajnymi tekstami pisanymi na tematy z nią związanymi, to ok - cennik za liczbę tekstów może być. Ale to nie jest social media.
Natomiast też jasne jest, że firmy publikują cenniki za prowadzenie FP po to, by klient poznał choćby przybliżony koszt takich działań. Ogranicza to liczbę maili z pytaniami "Ile za prowadzenie fan page'a?" :)
Co do prowizji za prowadzenie kampanii reklamowych, to jeżeli ktoś uważa, że 30%, czy 45% to dużo, to zawsze może sam zaplanować i poprowadzić kampanię. Dopiero wtedy okazuje się, że to nie tylko wrzucenie banerków i wystawienie faktury :) -
Michał Zacharzewski:
Tak, mnie tez wkurza, ze wynik automatycznie trafia na wall. Denerwujace to jest...
To czemu nie wyłączysz? -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy AdTaily
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy AdTaily
-
Krzysztof B.:
1. http://www.adtaily.pl/
2. http://efekt.onet.pl/
3. Inspiracja: http://www.slideshare.net/mediafun/ecommerce-2k9-viren...
Tyle, że pytanie w poście dotyczyło budżetu potrzebnego do zatrudnienia agencji interaktywnej (zresztą o tym jest ta grupa), a nie prowadzenia kampanii promocyjnej we własnym zakresie.
Pewnie że jest AdTaily, AdWords, Facebook, kampanie na onecie i wp, linki tekstowe na forach gazety, pewnie że można promować swoją firmę tak jak zrobił to Viren, czyli ciężką pracą w mediach społecznościowych. Ale tu nie chodziło. Autor zresztą sam napisał: "nie zamierzam sam się zajmować reklamą".
A swoją drogą, to często prywatne osoby, jednoosobowe firmy lepiej poprowadzą malutką kampanię w AdWords, niż duża agencja. -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy AdTaily
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy AdTaily
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy SMAKOWITY
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy AdTaily
-
Maciej Bochnacki:
Nie ja przywołałem temat samochodów.
Ale ja nie piszę, że czyjeś porównanie do samochodów jest bez sensu, tylko konkretnie Twoje porównanie do salonu BMW. Nie ma tu żadnego znacznie kto zaczął temat samochodowy. Skąd więc wniosek, że wątku nie czytam?
Ja niczego nie oczekuję, ja pytałem.
Zaraz, zaraz. Sam napisałeś, że oczekujesz odpowiedzi.
Ty komentujesz nie czytając wątku - to jest właśnie ten profesjonalizm.
Jak widzisz Twoje przypuszczenia są bardzo dalekie od prawdy.
Szkoda, że najbardziej skupiłeś się na dyskusji z Janem, a nie zwróciłeś uwagi na bardzo konstruktywne uwagi, które tutaj padły. Ode mnie tyle w tym temacie. -
Maciej Bochnacki:
Zapewniam Was, że obsługa w salonie BMW porozmawia z każdym odwiedzającym salon. Nawet, jeśli zajedzie pod ten salon skodą na kredyt.
Po pierwsze nie porównuj sprzedaży samochodu do usługi. Bo w usłudze jest też pewnego rodzaju wiedza. Zaplanowanie kampanii, zaproponowanie form reklamy, ustalanie miejsc reklamowych, to nie jest to samo co opowiedzenie o wnętrzu auta, to raz.
Druga rzecz, jak pójdziesz do multisalonu (salon z wieloma markami aut) i krzykniesz, że masz do wydania 30 000 zł, ale nie wiesz czy na ciężarówkę, czy na osobówkę, czy vana, że rzucą się na Ciebie sprzedawcy.
Maćku, nie chodzi o samą kwotę 500 zł. Chodzi o to, że nie wiesz czego potrzebujesz (bierzesz pod uwagę i prasę i internet i outdoor; nie precyzujesz celów). Oczekujesz, że ktoś powie Ci ile spełnienie Twoich potrzeb może kosztować. A gdy ktoś nie jest w stanie odpowiedzieć na Twoje pytanie, uznajesz to za oznakę braku profesjonalizmu. Ja z kolei myślę na odwrót. Brak odpowiedzi na tak ogólne postawione zapytani, jest właśnie oznaką profesjonalizmu. -
"Jakimi? Czy na 500zł/mc znajdzie się chętny? Coś da się z tym zrobić?"
Naprawdę znalazły się "agencje interaktywne", które w ramach 500 zł/miesiąc zaproponowały pełną obsługę marketingową sklepu internetowego? -
Maćku, chodzi o coś zupełnie innego. Twoje pytanie jest tak bardzo ogólne, że trudno powiedzieć czy ktoś Ci na nie odpowie.
Rozsądna agencja, to znaczy? Taka co proponuje budżet 1000 zł/miesiąc , 10 000/miesiąc, czy 100 000 zł/miesiąc? Przejadanie budżetu może być zarówno przy małych jak i dużych budżetach.
Jakie cele stawiasz agencji? To też ma niebagatelny wpływ na cenę.
Czyli dobrze by było jakbyś albo powiedział dość precyzyjnie czego oczekujesz i poprosił o wycenę, albo powiedział jaki masz budżet i ogólnie napisał jakie działania ma dla Ciebie zaproponować agencja.
Bez tego nie da się nic powiedzieć. -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy SMAKOWITY
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Od kuchni
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Od kuchni
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy SMAKOWITY
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy AdTaily
-
Maciej Wielobób:
Cezary Kramp:
Jakie zakładanie strony od nowa?
Wchodzisz na http://www.facebook.com/username/ i wybierasz skróconą nazwę dla swojego fan page'a.
przy czym o ile pamiętam trzeba mieć minimym 25 fanów
Tak :) Ale podana przez Jacka strona ma ich znacznie więcej, więc nie wspominałem o tym.