Wypowiedzi
-
Z jednej strony wszystko super, bo tam gdzie powinno być, jest, natomiast, jeśli 'idzie się' względem wierszy czy kolumn, dając maximum które możesz 'dać' to w "02" i 05" nam się mija.
Gdzieś wyczytałam, że tak można, więc w "02": M1=100, M3=10; "05" - ponieważ nie można rozliczyć M1, pozostaje do rozliczenia jedynie M3=10 i M4=70. Ale, tutaj mogę się mylić - bo licząc "łopatologicznie", wykorzystując maksymalne możliwości podaży lub popytu względem wierszy/kolumn tak jakoś wychodzi, Ty zrobiłeś to sprytniej, bo 'przykombinowałeś' i summa sumarum - Twój koszt będzie niższy.
Gdy znajdę konkretne źródło z tą informacją, jeszcze dokładnie potwierdzę.
Swoją drogą - nie jest to trudny problem, a jak zwykle, diabeł tkwi w szczegółach lub - jak tu - przy dwóch odbiorcach :) -
Witaj,
nie odpowiedziałam wcześniej, ale te wyliczenia (póki co) są ok, teraz kwestia rozliczenia popytu i podaży, jeśli możesz, to podeślij :)
Pozdr. -
Witaj,
po pierwsze - literatura: http://www.uz.zgora.pl/~mpatan/materialy/bo/wyklady/dr...
i tutaj: http://docs5.chomikuj.pl/380308665,PL,0,0,Z.T.-Problem...
(Mnie wyszły inne wyniki - licząc i względem wierszy i kolumn)
I teraz jak to wygląda: Musisz sobie uzmysłowić, że:
- jakiś surowiec/produkt jedzie* do odbiorcy do magazynu (po koszcie ustalonym zgodnie z wyliczeniami - tutaj możesz 'pokusić' się o wyliczenie kosztu transportu dla każdego magazynu)
- magazynami (M) mogą być np. magazyny regionalne które posiadają określoną ilość zamówionego przez odbiorcę(O) towaru
*transport może odbywać się wg modeli:
- wahadłowy: w przypadku gdy samochód jedzie z magazynu tylko do jednego odbiorcy, jeśli jest kilku odbiorców, mówimy o modelu gwiaździstym:
- model promienisty (gwiaździsty): z magazynu (np. M1) do odbiorcy (np. O1) z ładunkiem, powrót na pusto, (jeśli wyszło z zadania, że z M1 wysyłasz do kilku odbiorców, to) potem z M1 do (np) O3 (aż ładunek zostanie rozwieziony do zera)
- model obwodowy - (za powyższym przykładem) - z M1 zabieramy cały ładunek, część zostawiamy u O1, stamtąd jedzie auto do O3, gdzie rozładowujemy resztę towaru - powrót na pusto
link do 'modeli transportowych': http://issuu.com/barbarapi8/docs/organizowanie_zada___... -
Adam P.:
Trochę wygląda to tak jakby ludzie studiowali kierunki związane z logistyką tylko ze względu na to, że jest po nich praca, a nie ze względu na rzeczywiste zainteresowania.
Adamie, sam wiesz, że mimo tego, że jest tutaj praca, ale bez logicznego myślenia i wiedzy (no kurcze, jednak nieco wiedzy jest potrzebne) to pracę się może i zdobędzie, ale i ..szybciutko straci :/; (no chyba że "cioteczny stryj wujka ze strony babki" pomoże ;))
Z tematem masz rację - trzeba najpierw zorientować się, jakie możliwości są w okolicy danego dyplomanta (infrastruktura, przedsiębiorstwa etc), następnie pójść do jednej, dwóch lub dziesięciu firm i porozmawiać - może pomogą. A potem iść z pomysłem do promotora (może nie do końca ubranym w temat, ale z pomysłem co ma w tej pracy być) i ustalić co jest niezbędne w pracy a co będzie tzw. zapychaczem. Myślę, że w takiej sytuacji każdy promotor chętnie pomoże, bo odwrotna sytuacja wprawia każdego w rozpacz ;)
Nie mniej - wierzę, że będzie lepiej, i gl będzie ostatnią deską ratunku (po przejrzeniu całego internetu) :)) -
Michal L.:
Michale - na to aż się we mnie zagotowało.. Wg mnie wygląda to tak (ze strony wykładowcy): przygotuj materiały, omów, zdaj, poproś o indeks, wpisz ocenę = student zadowolony ... ehhh.. ,źle się dzieje, skoro młodzież czasu i chęci na naukę i myślenie nie ma, więc może: po co studiować? strata czasu, kasy.
to tez było zapytanie z Torunia więc chyba coś nie tak ;) ale ze wstydu skasowała konto
http://www.goldenline.pl/grupy/Pozostale/logistyka/pyt... -
Witajcie,
ponieważ prawie co 2-3 temat to prośba o stworzenie tematu pracy końcowej lub doradzenie w pisaniu obecnej - dzięki temu uciekają inne - ważne - informacje, proponuję tutaj wrzucać wszelkie zapytania odnośnie prac zaliczeniowych.
Ale mam też pytanie w związku z tym: czy promotorzy Wam już nie pomagają w tym zakresie?
Pozdrawiam - B.P. -
Krzysztofie, nie drwij z młodszego kolegi. :)
-
Może: "Nowoczesne koncepcje zarządzania procesami magazynowymi"
-
Witam,
dodam jeszcze tę pozycję: http://www.bookcity.pl/english-for-logistics/pid/29109
Pozdrawiam -B.P. -
Malwina M.:
Witam !
W drugim rozdziale chciałam uwzględnić takie podrozdziały jak :
2. Infrastruktura logistyczna w Polsce 2.1. Działalność spedycyjna w Polsce 2.2. Infrastruktura magazynowo-dystrybucyjna w Polsce 2.3. Infrastruktura drogowo-transportowa w PolsceCzy mogę liczyć na małą podpowiedź dotyczącą literatury :)
Witam,
w Bibliotece Logistyka jest wiele raportów:
http://www.bibliotekalogistyka.pl/
Pozdrawiam - B.P. -
Gerard K.:
Będę dążyć do tego, byś sam wymyślił sobie temat :>
Droga Barbaro bo pracuje jako spedytor w kurierce, i wiem jak to wygląda wszystko z drugiej strony lustra, jak by pani miała jakiś temat związany z transportem i kurierką (miło), czekam na propozycje
W takim razie co chciałbyś opisać w tej pracy, możesz napisać mi na priv albo tutaj - w punktach. Zrób taki plan - temat przyjdzie z czasem. (ważne byś wiedział, o czym chcesz napisać, nawet autorzy opowieści na końcu dodają temat :)))
Pozdr. BP. -
Gerard K.:
Witam, mam problem z wyborem tematu pracy licencjackiej. Szanowni państwo zwracam się z prośbą o podrzucenie jakiegoś tematu (interesuje mnie kurierka, pośrednicy, trzecia strona) czekam na jakiekolwiek propozycje ps. literatura mile widziana
Witaj Gerardzie - a dlaczego interesują Cię w/w zagadnienia?
Pozdrawiam - Barbara Pieńkowska -
Czytając tę dyskusję, widzę, że każdy z Panów z zaciekłością broni swojego zdania, a przecież chodzi to o to, aby zebrać to wszystko w konkretne punkty.
A wracając do samego LM - już któryś z Panów wspomniał, że jest to teoria, która doskonale wygląda na papierze (jak i każda), która często w zderzeniu z rzeczywistością/praktyką okazuje się już nie tak doskonała, a wdrożenie LM nie następuje w laboratoryjnych warunkach, tylko na "żywym organizmie" którym jest przedsiębiorstwo. W związku z tym, tak krytykowane otoczenie tego "organizmu" ma tu jednak niebagatelny wpływ, tak jak każda zmienna, która w tym samym równaniu daje różne wyniki.
Jeśli mój tok rozumowania jest błędny, proszę o korektę (walki na noże nie będzie :) -
Adam S.:
Jan D.:
Jerzy F.:
Wreszcie ktoś to zauważył. Cała, trwająca od jakiegoś czasu, akademicka dyskusja krążyła dookoła zasad LM nie dotykając cech samej metody. Faktem jest, że Lean Manufacturing dla wielu jest zupełnie nowym stylem pracy, filozofią eliminowania strat.
Wymaga może dopasowania do naszej polskiej rzeczywistości, właściwej kultury organizacyjnej, zmiany nawyków oraz postaw pracowników (nie wszystkich, rzecz jasna) :)
Dobrze Pan zauważył: wymaga dopasowania. Czyli można by LM zdefiniować jako uniwersalną metodę*
(*nie dotyczy wschodniej części Europy, gdzie mentalność jest nieco inna..).
LM, jak i każda metoda pochodząca z 'zachodu', w samej sobie jest metodą wymagającą uczciwości na każdym szczeblu zarządzania... cóż, u nas (w Polsce, na przykład) można spotkać się z przykładami takiej uczciwości: "ile jest 2+2? A ile ma być?"*
*parafrazując dowcip o księgowej na rozmowie rekrutacyjnej :) -
Witaj,
weź również poprawkę na to, jakie są stawiane oczekiwania wobec kandydata na powyższe stanowiska, oraz fakt, że jako kobieta, w pewnym momencie możesz być pracownikiem 'niepraktycznym'.
Transport międzynarodowy - jeśli języki obce nie są dla Ciebie żadnym problemem, potrafisz pracować nad wieloma projektami jednocześnie, na dodatek potrafisz łączyć fakty - praca dla Ciebie (a i obecnie jest dość dużo ofert na takie stanowiska, i myślę że raczej będzie, kontakt z np. Chinami nie zostanie od razu zerwany).
Projektowanie i eksploatacja systemów magazynowych - cóż, na moje oko wiąże się to z wiedzą nt. regałów (ale nie taką, jakie wyróżniamy, ale wchodzimy tutaj w szczegóły techniczne), magazynów, etc. - znam firmę która projektuje regały magazynowe i tam trzeba być albo konstruktorem albo handlowcem. (Tutaj są wytyczne ze strony Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku na temat tej specjalizacji - pierwsze co wyskoczyło - "planowanie, realizacja i kontrola skutecznego i sprawnego przepływu surowców do przedsiębiorstwa; planowanie produkcji i dystrybucji produktów w przedsiębiorstwie; prognozowanie potrzeb logistycznych przedsiębiorstwa; nowinki techniczne dotyczące branży; znajomość systemów informatycznych wspomagających zarządzanie przestrzenią magazynową.). -
Witaj,
jeśli masz na oku jakiś magazyn (najlepiej kilka), to poproś ich może o wskaźniki KPI (lub jakie tam mają, lub dane w postaci liczby palet, ruchy na magazynie, koszty, przychody - mogą być np nieaktualne -z ubiegłego roku ;)). A potem przeanalizujesz je w pracy i możesz nanieść jakieś usprawnienia, może zauważysz co jest największym kosztem, a co przynosi największy dochód (analiza ABC), do tego /można ale nie trzeba/ w myśl analizy ABC każdego magazynu można zrobić alternatywne rozmieszczenie regałów - choć myślę że tutaj to już w optymalizację wejdziesz, i wyjdzie za dużo jak na licencjat ;) Ale praca z danymi liczbowymi jest jak najbardziej do zrobienia w tydzień - ja bym to tak widziała. Nie wiem czy już ten pomysł 'przerobiłaś' ;)
Pozdrawiam
B.P. -
Witam,
jeśli chodzi o dystrybucję to na półce mam:
1. 'Logistyka dystrybucji. Specyfika. Tendencje rozwojowe. Dobre praktyki" praca zbior. pod red. Krzysztofa Rutkowskiego, wyd. SGH Warszawa
choć śladowe ilości informacji nt. tego pojęcia znajdują się również w książkach z marketingu (tam szeroko opisywane są kanały dystrybucji, jeśli chcesz zwiększyć ilość literatury ;)
Transport - mam tylko takie ze szkoły:
"Transport i spedycja" M. Stajniak, M. Hajdul, M. Foltynski, A. Krupa, wyd. Biblioteka logistyka
"Transport i spedycja" R. Kacperczyk, wyd. Difin
Pozdrawiam
B.P. -
Danke schön!
Ja, das ist gutes Wort (Turkish Vater).
viele Grüße :) -
Guten Tag,
ich sehe Film und im Inhalt ist Wort "Kücügüm" (in einem Satz: Wo ist los, Kücügüm?") Und ich habe eine Frage - was bedautet "Kücügüm".
Danke fuer Hilfe :) -
Witam,
ewentualnie polecam z tej stronki: http://www.inwestycjawkadry.info.pl/
W tym szkolenia finansowane/dofinansowane przez 'ciocię Unię' :)
Pozdrawiam
B.P.