Wypowiedzi
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy EXCEL w praktyce
-
W kwestii formalnej pada odpowiedź "Tak, można" :)
Andy L.:
Podpowiedź jest błędna gdyż:
Ewelina S.:
Czy w excelu można z automatu zrobić taki wykres? Aby był podwójny - dwa słupkowe na sobie do porównania?
a to:Barbara B.:
Tak, można.
Nie ma klikalnej wbudowanej opcji takiego wykresu, więc dalszy opis jest opisem metody, który dla "zwykłego" człowieka będzie łatwiejsza do odtworzenia niż utworzenie makra.
Wystarczy wrzucić dwie z serii na oś pomocniczą (Prawy przycisk Format Data Series/Series Options/Secondary Axis - na rysunku z boku), ustalić osie na tą samą skalę (Format osi - min i max ustalone) i na dwóch seriach zmienić odległości przerw (format serii i Gap width
nie jest "z automatu" a jest opisem metody jak utworzyć taki wykres stosując działania dodatkowe.
to tylko tak w kwestii formalnej :)
Z drugiej strony, jeśli już chcemy pomóc, to mając metodę dałoby się napisać makro w czasie prawdopodobnie krótszym od przyczepiania się do poprzednich postów, i moglibyśmy mieć automat :)
Sub wykres_dwie_osie()
'aby makro utworzyło wykres zaznacz dane (4 serie) wraz z nagłówkami
'tworzenie wykresu
'tworzy wykres z zaznaczenia
ActiveSheet.Shapes.AddChart2(201, xlColumnClustered).Select
'przenosi 1 i 3 serię danych na oś pomocniczą
ActiveChart.FullSeriesCollection(1).AxisGroup = 2
ActiveChart.FullSeriesCollection(3).AxisGroup = 2
'ustawia nakładanie serii danych
ActiveChart.ChartGroups(2).Overlap = 0
ActiveChart.ChartGroups(1).Overlap = 0
'zmienia odległości słupków na 1 i 3 serii danych
ActiveChart.ChartGroups(1).GapWidth = 80
'zmienia min max i jednostke glowna na osi głównej
With ActiveChart.Axes(xlValue)
.MinimumScale = 0
.MaximumScale = 1
.MajorUnit = 0.2
End With
'zmienia min max i jednostke glowna na osi pomocniczej
With ActiveChart.Axes(xlValue, xlSecondary)
.MinimumScale = 0
.MaximumScale = 1
.MajorUnit = 0.2
End With
End Sub
-
Tak, można.
Wystarczy wrzucić dwie z serii na oś pomocniczą (Prawy przycisk Format Data Series/Series Options/Secondary Axis - na rysunku z boku), ustalić osie na tą samą skalę (Format osi - min i max ustalone) i na dwóch seriach zmienić odległości przerw (format serii i Gap width - też na rysunku):
Ten post został edytowany przez Autora dnia 09.06.16 o godzinie 08:54 -
A może taka formuła wystarczy:
=SUBSTITUTE(TEXT(moja_liczba,"000-000-000"),"-",".")
w polskiej wersji:
=PODSTAW(TEKST(moja_liczba;"000-000-000");"-";".")
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy EXCEL w praktyce
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy EXCEL w praktyce
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy EXCEL w praktyce
-
Proszę:
=WYSZUKAJ.PIONOWO(A2;WYBIERZ({2\1};$C$9:$C$11;$D$9:$D$11);2;0)
=WYSZUKAJ.POZIOMO(A2;WYBIERZ({2;1};$C$1:$E$1;$C$2:$E$2);2;0)
ale może łatwiej użyć funkcji INDEKS i PODAJ.POZYCJĘ?Ten post został edytowany przez Autora dnia 05.08.15 o godzinie 19:58 -
Zakładając, że dane są w kolumnie A, w komórce B3 proszę wpisać i przekopiować formułę na resztę kolumny:
=JEŻELI(LUB(A3="";CZY.LICZBA(A3));"";JEŻELI(B2<>"";B2;A1))
Panie Tomaszu, przy powyższym rozwiązaniu zakładałam, że wszystko jest w kolumnie A (godziny wraz z komunikatami, dlatego była funkcja czy.liczba)
Nie wiem czy dobrze teraz rozumiem, ale jeśli chciałby Pan dodatkową kolumnę z wpisami
data 1
komunikat 1
komunikat 2
puste
data 2
komunikat 3
itd..
to może Pan do komórki C2 wpisać formułę:
=JEŻELI(A2="";JEŻELI(ORAZ(LICZBA.CAŁK(A1)=A1;A1<>"");TEKST(A1;"rrrr-mm-dd");"");JEŻELI(LICZBA.CAŁK(A2)=A2;"";B2))
Funkcja LICZBA.CAŁK, jak słusznie doradził Pan Oskar, odróżni nam daty od czasów (wyjątek stanowi godzina 00:00)Ten post został edytowany przez Autora dnia 28.05.14 o godzinie 18:08 -
Piotr K.:
Witam serdecznie Państwa, mam wielki problem z plikiem excel...
A więc od początku : Mam plik excel w którym mam tylko kolumne A i około 1700 wierszy i problem polega ze w wierszach mam różnie porozbijane dane np : Ma mi wyświetlić w 2 kolumnie numery po wyrazie Order (Ordery są w różnych miejscach ) a w 3 kolumnie np. z 1 "#0 0100.D441.000.64 ma mi wyświetlić bez "#0 . Próbowałem na wiele sposobów od funkcji chociażby takiej :=JEŻELI.BŁĄD(FRAGMENT.TEKSTU(A20;SZUKAJ.TEKST("Order";A20;1);SZUKAJ.TEKST(" ";A20;SZUKAJ.TEKST("Order";A20;1))-SZUKAJ.TEKST("Order";A20;1));"")
Np. formuła : =JEŻELI.BŁĄD(FRAGMENT.TEKSTU(A20;SZUKAJ.TEKST("Order";A20;1)+6;SZUKAJ.TEKST(" ";A20;SZUKAJ.TEKST("Order";A20;1)+6)-SZUKAJ.TEKST("Order";A20;1)-6);"")
W 3 kolumnie natomiast wyszukaj #0 zamiast Order a zamiast 6 w formule będzie 3 bo Order ma 5 znaków a #0 ma 2. -
Tomasz D.:
Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale czy nie wystarczy histogram na tle wykresu gęstości?
Odświeżę ten temat ze względu na pewien problem, z którym raczej Excel sobie nie poradzi ale chcę być pewny na 100%. :)
Otóż problemem nie jest przedstawienie danych w postaci rozkładu normalnego. Problemem jest przestawienie tych danych w granicach tolerancji aby wizualnie zaprezentować rozkład danej cechy względem właśnie tych granic.
Może ktoś z Was spotkał się z rozwiązaniem takiego problemu?
Kolejne pytanie odnośnie rozkładu normalnego. Czy ktoś z Was może próbował napisać makro, które z dowolnych danych liczbowych o dowolnej ilości jest w stanie wykonać wykres normalny?
W dodatku AnalysisToolPak jest opcja utwórz histogram, czy to nie o taką opcję chodzi? -
Już powinien być ok
-
U mnie wychodzi, więc może pokażę instrukcję filmową:
http://youtu.be/ZpDyVI9d7SA -
Ale puste komórki po zaznaczeniu Przejdź do -> Specjalnie -> Formuły -> ptaszek przy Liczby, a przy reszcie odznaczone, nie powinny zostać zaznaczone, a tym samym nie powinny się zmienić
A nie mógłby Pan po prostu zmienić formuły dla JEŻELI, np. JEŻELI(warunek;-A1*B1;"")Ten post został edytowany przez Autora dnia 05.05.14 o godzinie 19:36 -
Można:
1. Wpisać do pomocniczej komórki -1 i skopiować
2. Zaznaczyć wszystkie komórki, które mają formułę JEŻELI
3. Za pomocą narzędzia Przejdź do - specjalnie (F5) zaznaczyć Formuły, które dają wynik Liczby (tylko jeden ptaszek przy zaznaczeniu)
4. Wkleić specjalnie do zaznaczonych komórek -1 za pomocą operacji Przemnóż -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy EXCEL w praktyce
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy EXCEL w praktyce
-
Piotr S.:
Proszę spróbować:
Mam taką formułę:
=JEŻELI.BŁĄD(ADR.POŚR("'"&J$3&"'!"&$A32);"").
Chciałbym jednak aby w przypadku, w którym wartość w komórce, z której pobierane są dane, wynosi 0 (zero) pojawiał się monit "brak".
=JEŻELI.BŁĄD(JEŻELI(ADR.POŚR("'"&J$3&"'!"&$A32)=0;"brak";ADR.POŚR("'"&J$3&"'!"&$A32));"")
rozumiem, że pobiera Pan wartość z arkusza którego nazwa jest w J3 i z komórki, której adres napisany jest w A32.
Bo gdyby miało być z arkusza, którego nazwa jest w J3, ale z komórki A32, to wtedy cudzysłów będzie w innym miejscu:
=JEŻELI.BŁĄD(JEŻELI(ADR.POŚR("'"&J$3&"'!$A32")=0;"brak";ADR.POŚR("'"&J$3&"'!$A32"));"") -
Raczej chyba nie ma opcji, o którą Pan pyta, ale może warto skorzystać z pól tekstowych z odwołaniem do odpowiednich komórek lub z narzędzia Aparat fotograficzny.
-
Cieszę się, jest jednak mały minus rozwiązania, gdy będzie klika takich samych wartości, to wtedy jedna zostaje pominięta.
Może Pan sprawdzić na razie zamieniając wartość wiersza 2, żeby był taki jak 1. Wtedy widać, że brakuje jednej z danych.
Funkcja POZYCJA czasami nadaje ten sam numer pozycji dwóm jednakowym wartościom, innym razem nadaje im kolejne pozycje. Mogę zaproponować pewne rozwiązanie, ale z jedną dodatkową kolumną.
Ponieważ Pana wartości mają 3 miejsca dziesiętne można w kolumnie obok dodać im korektę, taką by nie zmieniała kolejności liczb np. w D2:
=JEŻELI.BŁĄD(B2+WIERSZ()/1 000 000;"")
co dla kolejnych liczb da nam
1,527 1,527002
0,765 0,765003
1,239 1,239004
lub tak:
=JEŻELI.BŁĄD(B2+0,0001-WIERSZ()/1 000 000;"")
co da nam liczby
1,527 1,527098
0,765 0,765097
1,239 1,239096
dodane wartości nie wpłyną na kolejność liczb, gdyż są na odległych miejscach
Następnie postępujemy tak jak poprzednio na samym początku, czyli szukamy pozycji ale odwołując się do kolumny skorygowanej, np. w E2:
=JEŻELI.BŁĄD(POZYCJA(D2;$D$2:$D$53);"")
i tak jak poprzednio w F2:
=JEŻELI.BŁĄD(INDEKS($A$2:$A$53;PODAJ.POZYCJĘ(WIERSZ()-1;$E$2:$E$53;0));"")
Teraz będzie działać dobrze :)Ten post został edytowany przez Autora dnia 07.03.14 o godzinie 16:14