Aleksandra Sawicka Brysiak

badania rynku farmaceutycznego

Wypowiedzi

  • Aleksandra Sawicka Brysiak
    Wpis na grupie eHealth w temacie Sukces Konsylium24
    11.07.2011, 22:19

    Zawsze za Was trzymam kciuki:) Gratulacje dla Zespołu konsylium24

  • Aleksandra Sawicka Brysiak
    Wpis na grupie Rynek Farmaceutyczny w temacie Ustawa Refundacyjna - jak będzie wyglądał rynek po...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Rynek Farmaceutyczny

  • Aleksandra Sawicka Brysiak
    Wpis na grupie BADANIA RYNKU. w temacie Praca badacza

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BADANIA RYNKU.

  • Aleksandra Sawicka Brysiak
    Wpis na grupie BADANIA RYNKU. w temacie pytanie o wiarygodność wszelkich pytań w kontekście...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BADANIA RYNKU.

  • Aleksandra Sawicka Brysiak
    Wpis na grupie BADANIA RYNKU. w temacie pytanie o wiarygodność wszelkich pytań w kontekście...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BADANIA RYNKU.

  • Aleksandra Sawicka Brysiak
    Wpis na grupie eHealth w temacie Nowe badanie na rynku: gemiusPharma
    8.04.2010, 15:02

    trochę off topic, a trochę nie:
    dużo tutaj o próbie reprezentatywnej... tylko każdy ma tu coś innego na myśli - część osób wypowiada się o niewystarczającej ich zdaniem liczebności, część pewnie ma na myśli losowy dobór próby, a jeszcze inni gdzieś pewnie słyszeli, że badanie dobrze zrealizowane badanie POWINNO być zrealizowane w oparciu o taką próbę...
    aby "odczarować" pewne mity polecam ten tekst:
    http://www.pentor.pl/17534.xml

    btw: czy zdajecie sobie sprawę, że aby zastąpić 8% jednostek niedostępnych w naszej próbie (np. wyolosowalismy do badania 100 lekarzy i 8 nie zgodziło się wziąć udziału --> wymarzony i NIEOSIĄGALNY response rate w badaniach z lekarzami) musielibyśmy zwiększyć próbę do 521 (przy założeniu dokładności na poziomie 10%)....

  • Aleksandra Sawicka Brysiak
    Wpis na grupie BADANIA RYNKU. w temacie market research careers in Poland - out of Warsaw, terms...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BADANIA RYNKU.

  • Aleksandra Sawicka Brysiak
    Wpis na grupie eHealth w temacie Nowe badanie na rynku: gemiusPharma
    1.11.2009, 00:57

    jestem ciekawa (naprawde), jaki będzie response rate, a w związku z tym, jaki zastosowano mechanizm zachęcający lekarzy, aby ten response rate zwiekszyc? mam nadzieję, ze moje pytanie nie zostanie odbrane jako próba podważenia, pytam z ciekawości (wrodzonej)

  • Aleksandra Sawicka Brysiak
    Wpis na grupie BADANIA RYNKU. w temacie Dr Mikołaj Jasiński z Instytutu Socjologii Uniwersytetu...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BADANIA RYNKU.

  • Aleksandra Sawicka Brysiak
    Wpis na grupie BADANIA RYNKU. w temacie Dr Mikołaj Jasiński z Instytutu Socjologii Uniwersytetu...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BADANIA RYNKU.

  • Aleksandra Sawicka Brysiak
    Wpis na grupie Farmacja w temacie Listy refundacyjne

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Farmacja

  • Aleksandra Sawicka Brysiak
    Wpis na grupie eHealth w temacie Polski lekarz w Internecie - badanie Gfk Polonia
    1.03.2009, 20:41

    Panie Andrzeju,
    Prosze zauwazyc, ze nie mamy tu do czynienia z populacją liczona w milionach, zatem nie potrzeba, proby rzedu n=1000 (jak np. w badaniach społecznych dotyczacych populacji Polaków), a próba n=200 jest całkiem wystarczajaca, jak na populacje POZ rzedu kilkunastu tysiecy. Pozdrawiam Ola

  • Aleksandra Sawicka Brysiak
    Wpis na grupie eHealth w temacie Polski lekarz w Internecie - badanie Gfk Polonia
    28.02.2009, 22:23

    dlaczego "niereprezentatywna", co przez to rozumiesz?
    Ola

  • Aleksandra Sawicka Brysiak
    Wpis na grupie Metody badań marketingowych w temacie Jaki program do analizy badań ankietowych?
    16.02.2009, 16:52

    najprostszy, najtańszy (ma go prawie każdy: Excell

  • Aleksandra Sawicka Brysiak
    Wpis na grupie eHealth w temacie Ograniczanie dostępu do informacji o lekach?
    15.02.2009, 14:17

    Generalnie jest tendencja by ucywilizować te strefę branzy farmaceutycznej. Ale to co teraz jest to jakaś paranoja...

    Hm, ucywilizować? Trudno uwierzyc, ze intencja bylo ucywilizowanie sytuacji, jesli spojrzec na w wiekszosci panstw europejskich jest taki trend, ze jesli juz wizyty PM to na pewno nie po godzinach pracy i poza miejscem pracy lekarza, bo to jest wlasnie poza jakokolwiek kontrola i moze byc czynnikiem korupcjogennym...
    Ola

  • Aleksandra Sawicka Brysiak
    Wpis na grupie eHealth w temacie Ograniczanie dostępu do informacji o lekach?
    14.02.2009, 21:22

    dyskusje na temat Rozporzadzenia trwaja od dobrych kilku miesiecy... nawet na goldenline jest co najmniej kilka watkow na ten temat...
    moim zdaniem, ciekawa jest postawa czesci lekarzy, którzy chetnie spotkaja sie po pracy z PM, tyle, że za pieniadze... nie sadze, aby taka byla intencja ustawodawcy... jak zwykle chciano dobrze, a wyszlo, jak zawsze... nikt nie pomyslal o tym, ze koszty, jakie poniosły/pomosza firmy farmaceutyczne w zwiazku z tym prawniczym bublem (czyli koszty ekspertyz prawnych, narad, zebran, sil i srodkow wydanych na poszukiwanie sposobow ominiecia przepisu, wreszcie koszty oplat za sale na spotkania lekarzy z PM w placowkach ochrony zdrowia itp) ostatecznie obciaza kieszenie platnika (czyli albo NFZ albo samych pacjentow)...

  • Aleksandra Sawicka Brysiak
    Wpis na grupie BADANIA RYNKU. w temacie Prawie seniorzy i seniorzy :)

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BADANIA RYNKU.

  • Aleksandra Sawicka Brysiak
    Wpis na grupie Rynek Farmaceutyczny w temacie nowe listy refundacyjne

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Rynek Farmaceutyczny

  • Aleksandra Sawicka Brysiak
    Wpis na grupie Rynek Farmaceutyczny w temacie nowe listy refundacyjne

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Rynek Farmaceutyczny

  • Aleksandra Sawicka Brysiak
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Jak się badań NIE robi.
    8.01.2009, 08:59

    do Joasi C:
    badanie dla Sephory, o którym pisałaś wg mnie przebiegało wg standardowego flow dla recall testów, czyli:
    1. najpierw pytamy czy Respondent widział ostatnio reklamę X - odpowiedź spontaniczna
    2. dopytujemy o nośninki - nadl próbujemy sondować, czy Respondent spontanicznie przypomni sobie jakąś reklamę X
    3. przedstawiamy szczególy reklamy, sprawdzając czy Respondent ze wspomaganiem przypomni sobie reklamę

    pomijam, że Joasia, jako pracownik reklamy NIE powinna być "wywiadowana", ale do pytań bym się nie przyczepiała

    do Piotra K: to nie było badanie rynku

    Generalnie po przeczytaniu tej dyskusji nasuwa mi się smutna refleksja, że Marketerzy niewiele wiedzą o badaniach rynku, często myląc je z jakimiś innymi działaniami np. promocyjnymi. Czyżby branża badawcza była sama sobie winna? Czy niewystarczająco dba o swój dobry wizerunek? Czy Marketerzy naprawdę w ogóle nie wierzą w wyniki badań, a jeśli tak, to skad czerpią swoją wiedzę o rynku? Ile wśród nich jest Jack'ów Trout'ów, którzy po prostu mają genialną "marketingową" intuicję i nie potrzebują wyników badań?

    Ola

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do