Sprzedawca idealny wie że ma wiele narzędzi, które są w stanie mu pomóc w poszukiwaniu nowych klientów. Między innymi to polecenia, Internet, spotkania osobiste i telefon. Za pomocą tego ostatniego sprzedawca może skontaktować się z nieporównywalnie większą liczbą osób niż bezpośrednio. Telefon pozwala na maksymalne wykorzystanie czasu pracy. Za pomocą rozmowy telefonicznej możemy między innymi:
- nawiązać nowe kontakty, przedstawiać się i informować o swojej ofercie
- dzwonić do osób, którym zostaliśmy wcześniej poleceni przez naszych klientów
- w okresie przestoju możemy kontynuować kontakty z zadowolonymi klientami w celu zdobycia nowych możliwości sprzedaży.
Warto pamiętać o tym, że:
a) Odbierając lub wykonując telefon trzeba zadbać o profesjonalne przywitanie ze swoim rozmówcą. Ważne żeby się wyraźnie przedstawić i powiedzieć jaką firmę reprezentujemy.
b) Używać zwrotów zorientowanych na klienta:
Wysyłam to Panu ZMIEŃ NA: już dziś rzeczy zostaną wysłane do Pana
Dzwonię w sprawie ZMIEŃ NA: dzisiejszy telefon do Pana ma specjalny powód
Chciałbym Panu pokazać ZMIEŃ NA: sam Pan będzie mógł wyrobić sobie zdanie
c) Dostosować tempo mowy i ton głosu do swojego rozmówcy.
d) Słuchać aktywnie. Zapisywać informację i używać parafrazy, rozmówca na pewno to doceni, a Ty zostawisz po sobie dobre wrażenie.