Wypowiedzi
-
Diagnoza neuropsychologiczna dziecka
Data: 07.12.2013 Cena: 300 zł
Szkolenie adresowane jest do osób z wykształceniem psychologicznym oraz wszystkich innych zainteresowanych diagnozą neuropsychologiczną dziecka.
Program:
1. Charakterystyka diagnozy neuropsychologicznej dziecka:
a) rodzaje/grupy patologii OUN u dzieci w nawiązaniu do czynników etiologicznych;
b) wskazania do diagnozy.
2. Przykładowe dane dotyczące patologii mózgu (strukturalnej i funkcjonalnej) u dzieci z różnymi zaburzeniami (choroby metaboliczne, depresja dziecięca, zaburzenia lękowe, zaburzenia ze spektrum autyzmu, FASD, zaburzenia językowe).
3. Przedstawienie modeli diagnozy neuropsychologicznej dziecka (aktuarialny i eksperymentalno-kliniczny) oraz obszarów oceny neuropsychologicznej.
4. Prezentacja metod oceny funkcji ruchowych, percepcyjnych, pamięciowych, językowych, uwagowych, funkcji wykonawczych, intelektualnych.
5. Analiza przypadków dzieci diagnozowanych neuropsychologicznie, omówienie wyników, omówienie opinii neuropsychologicznej i wskazań do terapii.
6. Praca warsztatowa.
więcej na http://dcp.wroclaw.pl w zakładce "szkolenia" -
Podstawy seksuologii sądowej
Data: 06.12.2013 Cena: 300 zł
Szkolenie adresowane jest do profesjonalistów: biegłych sądowych, psychologów, psychiatrów, oraz studentów - szczególnie ostatnich lat psychologii i innych kierunków pokrewnych - którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę w zakresie seksuologii sądowej oraz zdobyć umiejętności dotyczące pracy biegłego sądowego.
Program:
1. Seksuologia sądowa.
2. Przestępstwa seksualne w polskim kodeksie karnym. Regulacje prawne.
3. Rola i zadania biegłego seksuologa. Opinia seksuologiczna. Psychologiczna opinia sądowo-seksuologiczna.
4. Metodologia badań biegłego sądowego. Analiza akt sprawy. Wywiad. Testy i kwestionariusze. Inne badania.
5. Zaburzenia seksualne. Klasyfikacja zaburzeń seksualnych wg ICD-10.
6. Obraz kliniczny zaburzeń seksualnych. Przyczyny zaburzeń seksualnych.
7. Przestępczość seksualna. Typy przestępstw seksualnych. Czynniki ryzyka, przyczyny przestępczości seksualnej.
8. Osobowość sprawców seksualnych.
9. Osobowość ofiary przestępstw seksualnych.
więcej na http://dcp.wroclaw.pl w zakładce "szkolenia" -
Rysunkowe metody projekcyjne – zastosowanie i interpretacja
Data: 30.11.2013 Cena: 300 zł
Zajęcia są przeznaczone dla psychologów, pedagogów, wychowawców, studentów, którzy są zainteresowani poszerzeniem umiejętności diagnostycznych przy zastosowaniu rysunkowych testów projekcyjnych. Program szkolenia łączy w sobie elementy wykładu, ale także pracy warsztatowej. Uczestnicy szkolenia zobowiązani są do przywiezienia ze sobą na szkolenie kompletu 5 rysunków
(dom- drzewo-osoba; rysunek rodziny, osoba w deszczu).
Program:
1. Rysunek w diagnozie i terapii- zastosowanie.
2. Rysunek jako wskazówka diagnostyczna
a) Rysunek- wskaźniki dojrzałości poznawczej
b) Rozwój rysunku u dzieci
c) Barwa i kolor
3. Rysunek jako technika projekcyjna
a) czym jest projekcja
b) “Narysuj człowieka” –Test rysunkowy Goodenough-Harris. Analiza przypadku.
c) “Narysuj osobę” – Test rysunkowy Karen Machover. Analiza przypadku.
d) “Narysuj osobę w deszczu”- Test rysunkowy Arnold Abrams. Analiza przypadku.
e) Test “ Dom-drzewo-osoba”. Analiza przypadku.
f) Test “Narysuj rodzinę”. Analiza przypadku.
g) Technika gryzmołów
h) Test Drzewa wg Kocha
4. Przeprowadzenie rysunkowych metod projekcyjnych w praktyce
a) sposób badania i warunki badań
b) instrukcja
c) wyniki badań
5. Analiza rysunków- warsztaty.
6. Analiza studium przypadku- praca warsztatowa.
7. Zastosowanie rysunku w Psychoterapii indywidualnej, interwencji kryzysowej.
8. Zastosowanie rysunku w systemowej terapii rodzin. Analiza przypadku.
9. techniki rysunkowe w terapii grupowej. Analiza przypadku
więcej na http://dcp.wroclaw.pl w zakładce "szkolenia" -
Terapia narracyjna
Data: 29.11.2013 Cena: 300 zł
więcej na http://dcp.wroclaw.pl w zaklądce "szkolenia" -
Diagnostyka psychologiczna – Skala Inteligencji Wechslera dla dorosłych
Data: 23-24.11.2013 Cena: 500 zł
Szkolenie przeznaczone jest dla studentów psychologii oraz dla absolwentów psychologii, którzy zajmują się lub w przyszłości pragną zajmować się diagnozą psychologiczną.
Program:
1. Podstawy teoretyczne i psychometryczne Skali Inteligencji Wechslera dla Dorosłych WAIS-R
2. Psychometryczne właściwości skal i poszczególnych testów WAIS-R
3. Budowa i ogólne reguły badania przy użyciu WAIS-R. a) Warunki badania, b )czas badania, c)kontakt z osobą badaną, d) rozpoczynanie i przerywanie testów, e) pomiar czasu
4. Badanie poszczególnymi testami – ćwiczenia praktyczne. a) Wiadomości, b) Braki w obrazkach, c) Powtarzanie cyfr, d) Porządkowanie Obrazków, e) Słownik, f) Klocki, g) Arytmetyka, h) Układanki, i) Rozumienie, j) Symbole Cyfr, k) Podobienstwa.
5. Ocena odpowiedzi w testach Skali Słownej i Skali Bezsłownej – zasady ogólne, ćwiczenia praktyczne
6. Wyniki w WAIS-R – rodzaje wyników i ich obliczanie
7. Wypełnianie arkusza odpowiedzi- ćwiczenia praktyczne
8. Wykreślanie profilu i jego psychometryczna analiza.
9. Charakterystyka mocnych i słabych stron badanego na podstawie wyników WAIS-R – ćwiczenie praktyczne
10. Zastosowanie Skal Wechslerowskich w diagnozowaniu osób dorosłych : a) upośledzenie umysłowe, b) organiczne uszkodzenia CUN
więcej na http://dcp.wroclaw.pl w zakładce "szkolenia" -
Interwencja kryzysowa w sytuacji samobójstw
Data: 17.11.2013 Cena: 300 zł
Adresatami szkolenia są osoby zawodowo zajmujące się pomaganiem osobom w kryzysie, odpowiedzialne za interwencję w sytuacji kryzysów, wypadków i katastrof. Szczególnie zapraszamy psychologów, terapeutów, pracowników służby zdrowia i instytucji pomocy społecznej, służb ratowniczych, oraz studentów ostatnich lat studiów kierunków: psychologia, pedagogika, resocjalizacja.
Program:
1. Dynamizm samobójstwa.
2. Zachowania samobójcze - czynniki kliniczne, społeczne, osobiste.
3. Cechy charakterystyczne osób popełniających samobójstwo.
4. Mity o samobójstwie.
5. Analiza listów samobójców.
6. Samobójstwo - znaki ostrzegawcze.
7. Formularz Oceny Selekcyjnej - w odniesieniu do problematyki zagrożenia życia.
8. Pomoc psychologiczna dla osób o skłonnościach samobójczych - poradnictwo w kryzysie.
9. Strategie interwencji wobec samobójstwa.
10. Zapobieganie samobójstwom. Opracowywanie terapii prewencyjnych.
11. Stres i żałoba po samobójstwie.
12. Spotkanie postinterwencyjne.
13. Opieka nad osobą po próbie samobójczej.
14. Opieka nad rodziną samobójcy.
więcej na http://dcp.wroclaw.pl w zakładce "szkolenia" -
Neuropsychologiczna diagnoza zespołów otępiennych
Data: 16.11.2013 Cena: 300 zł
Na szkolenie zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane prowadzeniem neuropsychologicznej diagnozy w poszczególnych zespołach otępiennych.
Program:
1. Definicja otępienia wg. ICD-10 oraz DSM-IV.
2. Przedstawienie przebiegu i kryteriów diagnostycznych poszczególnych zespołów otępiennych (Alzheimer, Parkinson, otępienie z ciałami Lewy’ego, otępienia naczyniopochodne, otępienie czołowo-skroniowe, otępienie pourazowe).
3. Problemy diagnozy różnicowej otępień (np. otępienie w chorobie Alzheimera vs. otępienie czołowo-skroniowe).
4. Diagnoza neuropsychologiczna w zespołach otępiennych. Przesiewowe metody w kierunku zespołów otępiennych:
a) Próba Zegara,
b) MMSE,
c) Krótki Test Stanu Psychicznego Kokmena,
d) Montreal Cognitive Assessment (MOCA),
e) Addenbrooke Cognitive Examination-Revised (ACE-R),
f) Test Pięciu Słów.
5. Metody diagnozy i korzystanie z nich w kontekście różnych problemów diagnozy różnicowej, dobór metod pod kątem weryfikowanych hipotez i charakterystyki pacjenta.
6. Zadania oceny neuropsychologicznej w diagnostyce różnicowej otępienia z perspektywy psychologa.
7. Metody rehabilitacji oraz kompensacji zaburzeń pojawiających się w przebiegu procesu otępiennego.
8. Rola neuropsychologa w opiece nad pacjentem z otępieniem (diagnoza, terapia funkcji poznawczych, wsparcie psychologiczne, psychoedukacja).
9. Specyfika problemów osób bliskich pacjentów dotkniętych chorobą neurodegeneracyjną.
10. Analiza przypadków i wybrane problemy kliniczne:
a) różnicowanie otępienia od zaburzeń funkcji poznawczych w depresji;
b) różnicowanie otępienia od łagodnych zaburzeń funkcji poznawczych;
c) diagnostyka różnicowa otępień czołowo-skroniowych;
d) diagnostyka różnicowa choroby Alzheimera oraz otępienia z ciałami Lewy’ego.
więcej na http://dcp.wroclaw.pl w zakładce "szkolenia" -
Podstawy pracy terapeutycznej ze sprawcami przemocy
Data: 15.11.2013 Cena: 300 zł
Szczególnie zapraszamy psychologów, pedagogów, pracowników socjalnych, wychowawców oraz osoby pracujące w OIK, MOPS lub w Ośrodkach Penitencjarnych np. Ośrodki Szkolno - Wychowawcze, Placówki Opiekuńcze, Zakłady Poprawcze i inne. W trakcie szkolenia szczegółowo zostanie omówione zjawisko przemocy, rodzaje przemocy, źródła, skutki i konsekwencje przemocy, kształtowanie się wzorca przemocowego w relacjach interpersonalnych, oraz przekazywanie go w procesie wychowania.
Program:
1. Zjawisko przemocy w rodzinie
2. Charakterystyka przemocy.
2.1 Katalog zachowań agresywnych
3. Charakterystyka sprawców przemocy
3.1. Zaburzenia osobowości związane ze stosowaniem przemocy
4. Przemoc a uzależnienie od alkoholu
5. Motywowanie do leczenia
6. Praca z zaprzeczeniami
7. Praca terapeutyczna – teorie
7.1. Podejście behawioralne
7.2. Podejście poznawcze
7.3. Podejście humanistyczne
7.4. Podejście psychodynamiczne – teoria relacji z obiektem.
8. Ustalenie celów terapii
9. Kontrakt terapeutyczny
10. Praca z oporem
10.1. Proces przejmowania kontroli przez sprawcę przemocy
11. Plan podstawowego leczenia sprawców przemocy
12. Wybrane metody pracy ze sprawcami przemocy
12.1. Katalog zachowań agresywnych
12.2. Procedura Time-out
12.3. Lista przekonań
więcej na http://dcp.wroclaw.pl w zakładce "szkolenia" -
Terapia psychologiczno-seksuologiczna dorosłych ofiar nadużyć seksualnych
Data: 09.11.2013 Cena: 300 zł
Adresatami szkolenia są osoby zawodowo zajmujące się pomaganiem osobom dorosłym ofiarom nadużyć seksualnych. Szczególnie zapraszamy psychologów, terapeutów, pracowników służby zdrowia i instytucji pomocy społecznej, służb ratowniczych, oraz studentów ostatnich lat studiów kierunków: psychologia, pedagogika, resocjalizacja.
Program:
1. Gwałt, nadużycie seksualne, napaść.
2. Ofiara nadużyć seksualnych.
3. Mechanizmy gwałtu.
4. Skutki nadużyć seksualnych wobec dzieci w życiu dorosłym.
5. Uraz psychiczny i jego następstwa. ASD I PTSD u ofiar nadużyć seksualnych
6. Fazy nadużycia wobec dziecka.
7. Gwałt dokonany przez partnera.
8. Rodzinne mechanizmy nadużyć seksualnych.
9. Przekazywanie molestowania seksualnego.
10. Strategie interwencji.
11. Terapia psychologiczno- seksuologiczna dorosłych ofiar nadużyć seksualnych
a) cele terapii
b) obszary pracy terapeutycznej
c) techniki i narzędzia pracy terapeutycznej- praca warsztatowa
d) analiza przypadków- praca warsztatowa.
12. Rozpoznawanie i wyrażanie własnych uczuć i emocji.
13. Rozładowanie negatywnych emocji wobec sprawcy nadużycia seksualnego.
14. Odbudowanie poczucia bezpieczeństwa i własnej wartości.
15. Odzyskiwanie siły i poczucia kontroli.
16. Akceptacja siebie i swojego ciała
17. Seksualność i bliskie związki.
18. Profilaktyka.
18. Zapobieganie powtórnym nadużyciom
więcej na http://dcp.wroclaw.pl -
Praca terapeutyczna z rodziną zastępczą i adopcyjną
Data: 08.11.2013 Cena: 300 zł
Szkolenie jest adresowane do osób pracujących z rodzinami zastępczymi i adopcyjnymi, zarówno do psychologów, pedagogów, terapeutów, lekarzy, pracowników socjalnych, kuratorów sądowych, jak i studentów wymienionych kierunków oraz wolontariuszy doświadczających w swojej pracy niedostatków metod terapeutycznych.
Program:
1. Funkcjonowanie rodzin zastępczych - typy rodzin zastępczych, zadania, kontakt z rodziną biologiczną.
2. Funkcjonowanie rodzin adopcyjnych.
3. Niezbędne umiejętności rodziców zastępczych i adopcyjnych. Wsparcie terapeutyczne dla rodziców.
4. Trudności w rodzinach zastępczych i adopcyjnych:
a) rodzaje trudności wychowawczych i ich wpływ na rozwój dziecka w rodzinie zastępczej i adopcyjnej
b) trudności rodziców zastępczych i adopcyjnych
5. Zrozumieć dziecko przyjęte do rodziny zastępczej i adopcyjnej
a) potrzeby rozwojowe
b) trudności z wykształceniem więzi
c) radzenie sobie z poczuciem straty
d) radzenie sobie z poczuciem odrzucenia
e) trudności adaptacyjne w nowej rodzinie
6. Rola rodzica/opiekuna względem dziecka. Kompensacja opóźnień rozwojowych.
7. Zapobieganie i radzenie sobie z trudnościami wychowawczymi u dzieci z zaburzeniami rozwojowymi i funkcjonowania w rodzinach zastępczych i adopcyjnych:
a) praca na przypadkach dzieci z rodzin zastępczych i adopcyjnych
b) metody postępowania z dziećmi w przypadku konkretnych zaburzeń, trudności
8. Techniki pracy terapeutycznej z dzieckiem z rodziny zastępczej/adopcyjnej.
9. Zagrożenie rozpadu rodziny zastępczej/adopcyjnej
a) czynniki ryzyka rozpadu rodziny
b) czynniki wzmacniające rodzinę.
więcej na http://dcp.wroclaw.pl w zakładce "szkolenia" -
Trening autogenny – czym jest, jak prowadzić
Data: 27.10.2013 Cena: 300 zł
Szkolenie przeznaczone jest dla profesjonalistów, nauczycieli, pedagogów, psychologów, studentów psychologii, którzy w swojej pracy chcieliby wykorzystać trening autogenny.
Program:
1. Podstawy teoretyczne.
2. Zasady przeprowadzania treningu.
3. Korzyści i przeciwwskazania.
4. Nauka poszczególnych etapów relaksacji:
- wyciszenie
- poczucie ciężaru
- ćwiczenie poczucia ciepła
- koncentracja na rytmie serca
- ćwiczenie oddechu
- ćwiczenie splotu słonecznego.
5. Medytacje autogenne.
więcej na http://dcp.wroclaw.pl w zakładce "szkolenia" -
Pomoc psychologiczna dla osób po stracie dziecka, poronieniu – interwencja kryzysowa i terapia
Data: 25.10.2013 Cena: 300 zł
Szkolenie adresowane jest do profesjonalistów: psychologów, terapeutów, lekarzy, personelu medycznego, pracowników pomocy społecznej, oraz studentów - szczególnie ostatnich lat pedagogiki, psychologii - którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę oraz zdobyć umiejętności dotyczące pomocy psychologicznej osobom w żałobie po stracie dziecka, poronieniu.
Program:
1. Charakterystyka kryzysu psychologicznego. Kryzys straty i żałoby.
2. Dynamika procesu żałoby w rodzinie.
3. Fazy procesu żałoby.
4. Reakcja na stratę u osób dorosłych i dzieci.
5. Objawy patologizacji procesu żałoby. Żałoba o przebiegu nietypowym – czynniki ryzyka i mechanizmy patologiczne
6. Żałoba po stracie nienarodzonego dziecka i po stracie małego dziecka.
7. Kryzys nadchodzącej śmierci- praca terapeutyczna z osobami przed śmiercią nienarodzonego dziecka.
8. Wsparcie i pomoc psychologiczna dla kobiety i rodziny – w sytuacji poronienia, porodu zmarłego dziecka.
9. Przywitanie i pożegnanie dziecka przez rodziców.
10. Rola i zadania personelu medycznego, specjalistów pomocy psychologicznej.
11. Model interwencji kryzysowej w sytuacji straty i żałoby po stracie dziecka.
12. Zasady budowania kontaktu w interwencji kryzysowej w sytuacji żałoby, straty.
13. Terapia patologicznego procesu żałoby.
14. Grupy wsparcia dla “aniołkowych rodziców”.
15. Powrót rodziców do zdrowia i spojrzenie w przyszłość.
więcej na http://dcp.wroclaw.pl w zakladce "szkolenia" -
Wybrane narzędzia diagnozy neuropsychologicznej
Data: 19.10.2013 Cena: 300 zł
Na szkolenie serdecznie zapraszamy osoby z wykształceniem psychologicznym oraz wszystkie inne zainteresowane przeprowadzeniem diagnozy neuropsychologicznej.
Program:
1. Wprowadzenie - podejście psychometryczne i eksperymentalno-kliniczne w ocenie procesów poznawczych w diagnozie neuropsychologicznej.
2. Zapoznanie z wybranymi narzędziami diagnozy neuropsychologicznej:
a) Test Złożonej Figury Rey'a
b) AVLT Rey'a
c) Montrealska Skala Oceny Zaburzeń Poznawczych (MOCA),
d) Test Rysowania Zegara,
e) Wzrokowo-Motoryczny Test Gestalt wg Bender,
f) Test Pamięci Wzrokowej wg Benton,
3. Analiza procesów poznawczych niezbędnych do zapamiętywania słuchowego słów i wzorów wzrokowo-przestrzennych.
4. Opracowanie kryteriów oceny różnych wzorców figury w oparciu o schemat Osterrieth`a.
5. Globalna ocena wykonania u osób z różnymi dysfunkcjami OUN.
6. Przedstawienie wariantów oceny neuropsychologicznej i jej zastosowanie w diagnozie psychologicznej dla celów terapeutycznych.
7. Praca warsztatowa.
więcej na http://dcp.wroclaw.pl w zakladce "szkolenia" -
Zabawa i techniki ekspresyjne w psychoterapii dzieci i młodzieży
Data: 18.10.2013 Cena: 300 zł
Szkolenie adresowane jest do profesjonalistów: nauczycieli, pedagogów szkolnych, psychologów, pracowników pomocy społecznej, oraz studentów ostatnich lat kierunków: pedagogika, psychologia.
Program:
1. Zaburzenia zachowania i emocji u dzieci i młodzieży.
2. Rola środowiska społecznego w rozwoju dzieci i młodzieży.
3. Zabawa i techniki ekspresyjne w psychoterapii dzieci i młodzieży:
a) techniki wykorzystujące fantazję
b) techniki z wykorzystaniem opowiadań i historii
c) techniki ekspresji z wykorzystaniem arteterapii
d) techniki z wykorzystaniem zabawy i gry
e) zastosowanie lalek i kukiełek w Psychoterapii dzieci I młodzieży
f) techniki zabawy grupowej
g) inne techniki
4. Trening interpersonalny dla dzieci i młodzieży
5. Trening stymulowania zdolności twórczych.
6. Trening neutralizacji zachowań agresywnych.
7. Konstruowanie programów terapeutycznych dla dzieci i młodzieży.
8. Analiza przypadków- praca warsztatowa
więcej na http://dcp.wroclaw.pl w zakładce "szkolenia" -
Zaburzenia osobowości – diagnoza i psychoterapia
Data: 12-13.10.2013 Cena: 500 zł
Psychologowie, pedagodzy, pracownicy pomocy społecznej, pielęgniarki, terapeuci uzależnień, terapeuci zajęciowi, studenci psychologii, pedagogiki, resocjalizacji i innych kierunków społecznych.
Program:
1. Po co potrzebna jest diagnoza psychologiczna?
2. Diagnoza jako proces.
3. Zaburzenia osobowości – co je różni od innych zaburzeń.
4. Diagnoza dwuosiowa.
5. Poziom neurotyczny – borderline – psychotyczny.
6. Podstawowe zasady pracy.
7. Zasady pracy z osobą borderline.
8. Typologia zaburzeń
9. Diagnoza ICD-10.
10. Omówienie wybranych zaburzeń osobowości
- osobowość dyssocjalna
- osobowość chwiejna emocjonalnie
- osobowość lękliwa
- osobowość zależna
11. Diagnoza różnicowa.
12. Potrzeba superwizji.
więcej na http://dcp.wroclaw.pl w zakładce "szkolenia" -
Terapia zaburzeń odżywiania w ujęciu teorii systemowej
Data: 11.10.2013 Cena: 300 zł
Szkolenie przeznaczone jest dla osób udzielających pomocy psychologicznej osobom z zaburzeniami odżywiania, psychologów, terapeutów, pedagogów, oraz studentów ostatnich lat pedagogiki i psychologii.
Program:
1. Źródła i podstawowe przyczyny zaburzeń odżywiania się.
2. Anoreksja, bulimia, kompulsywne objadanie się – kryteria diagnostyczne w DSM-IV i ICD 10, definicje i cechy charakterologiczne osób ulegających tym problemom, ocenianie stanu i stopnia zaburzenia. Zaburzenia i problemy współistniejące. Farmakoterapia w leczeniu zaburzeń odżywiania.
3. Perspektywa rodzinna a pojawienie się zaburzeń odżywiania się.
4. Rozumienie problemów w anoreksji i bulimii.
5. Diagnoza rodziny. Konstruowanie hipotez. Praca z genogramem. Komunikacja w rodzinie.
6. Charakterystyka funkcjonowania rodziny „anorektycznej”.
7. Charakterystyka funkcjonowania rodziny „bulimicznej”.
8. Zaburzenia odżywiania się w perspektywie kulturowej i społecznej.
9. Terapia rodzinna zaburzeń odżywiania się.
10. Podstawowe zasady i założenia w terapii rodzinnej zaburzeń odżywiania: anoreksji, bulimii i kompulsywnym objadaniu się.
11. Metody i techniki pracy w terapii rodzinnej zaburzeń odżywiania.
12. Case study - praca nad przypadkami, opisy terapii rodzinnej pacjentów z bulimia i anoreksją.
13. Superwizja.
więcej na http://dcp.wroclaw.pl w zakładce "szkolenia" -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Systemowa Terapia Rodzin
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Systemowa Terapia Rodzin
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Systemowa Terapia Rodzin
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Systemowa Terapia Rodzin