Adam Cieloch

Analityk Biznesowy IT

Wypowiedzi

  • Adam Cieloch
    Wpis na grupie BPMN - grupa sympatyków w temacie Zagadka 1
    15.01.2012, 16:21

    BPMN chyba służy dla modelowania procesów/workflow a nie dla samego BPMNa, nie bardzo rozumiem czemu maiła by służyć ta zagadka. Modelujemy chyba nie dla samego modelowania ale dla innych celów takich jak łatwiejszego zrozumienia tematu, iteracyjnej dekompozycji etc.

  • Adam Cieloch
    Wpis na grupie PRINCE2 Skuteczne Zarządzanie Projektami w temacie Sprzedam - "PRINCE2 - Skuteczne zarządzanie projektami"...
    4.01.2012, 23:09

    Witam

    Sprzedam oficjalny podręcznik do metodyki PRINCE2

    http://shop.skills.pl/podrecznik-prince2-skuteczne-zar...

    książka nowa nie używana drugie polskie wydanie 2010

    cena 200 zł

  • Adam Cieloch
    Wpis na grupie PRINCE2 w temacie Sprzedam - "PRINCE2 - Skuteczne zarządzanie projektami"...
    4.01.2012, 23:08

    Witam

    Sprzedam oficjalny podręcznik do metodyki PRINCE2

    http://shop.skills.pl/podrecznik-prince2-skuteczne-zar...

    książka nowa nie używana drugie polskie wydanie 2010

    cena 200 zł

  • Adam Cieloch
    Wpis na grupie Systemy ERP w temacie Serwis pogwarancyjny i upgrade dla ERP-a
    8.12.2011, 17:52

    Jarek Żeliński:
    Do powyższego sugeruję dodać zasadę, że jeśli nikt poda wiarygodnego argumentu przeciw, to zadania rozliczane są deklaratywnie jako dzieła a nie "czas i materiał", w tym drugim przypadki klient zapłaci za całą niekompetencję dostawcy"...

    Argumentu przeciw czemu?

  • Adam Cieloch
    Wpis na grupie WFMAG . Forum użytkowników oprogramowania WFMAG w temacie WFMAG i kupony podarunkowe
    25.11.2011, 00:31

    Włodzimierz Groch:
    Ja bym troszke inaczej pokombinowal :)

    Stworzyl bym kartoteki asortymentowe np: Karta podarunkowa 50 zl , 100 itp

    Przyjal bym na stan konkretne pozycje z kodami egzemplarzowymi (numerami kart)

    Po jakiej kwocie i od kogo?
    Zakladam ze karty maja kod kreskowy.

    Teraz - dokonujac sprzedazy - klient daje nam karte - skanujemy ja - ona wchodzi na dokument jako kolejna pozycja - np : Rabat 50 zl itp

    Po czym jezeli to wersja Prestiz Plus to bym dodal gniazdo rozszerzen, ktore sprawdzalo by czy na dokumencie znajduje sie jakas karta podarunkowa - jezeli tak to automatycznie bym sciagal kwote z dokumentu - do wysokosci karty podarunkowej. :)

    Ściągał z czego? Idea zawsze jest taka iż klient może dopłacić za wartość zakupów kartą podarunkową. Tj. ma kartę podarunkowa o nominale 50 zł, kupuje towar o wartości 300 zł, więc 250 dopłaca np. gotówką.
    Jezeli nie PP - to wtedy dajemy recznie rabat od calosci.

    Ot taki moj pomysl - mamy ewidencje kart podarunkowych, karta nie zostanie drugi raz wykorzystana - bo juz jej nie bedzie w systemie, wiadomo kiedy kto wykorzystal karte itp.

    Tylko jeszcze trzeba rozwiazac problem sprzedazy takich kart :) no ale to mozna rozwiazac sprzedajac poprostu karty podarunkowe o danym nominale. bez ewidencji.

    Kart nie sprzedajemy ponieważ pieniądza nie możemy sprzedać.
    Kto by chciał dwa razy VAT od takiej sprzedaży zapłacić, raz w momencie sprzedaży karty i drugi raz w momencie wykorzystania.
    Rozwiązanie to przyjmowanie wpłat przy sprzedaży karty jako KP i ewidencjonowanie ich numerów oraz statusów ich wykorzystania.

    Cały proces od początku do końca wyglądać może tak:

    1. Przyjmujemy wpłatę do kasy za "sprzedaż" danej karty podarunkowej
    1.1. Przy takiej sprzedaży ewidencjonujemy jej numer oraz status iż jest jeszcze nie wykorzystana
    1.2. Oraz ewentualnie protokół wydania karty
    2. Po czasie następuje realizacja danej karty podarunkowej
    2.1. Klient kupuje towar o wartości 300 zł przy wykorzystaniu karty o nominale 50 zł
    2.2. W systemie musi istnieć pole z możliwością wpisania nominału lub kodu karty - w przypadku gdy np. karta podarunkowa jest elektroniczna i może być wykorzystywane wiele razy. W przypadku gdy jest to zwykły kawałek papieru można pominąć aczkolwiek dobrze jest mieć kontrole nad tym ile kart zostało wykorzystywanych z puli i w jaki sposób.
    2.3. Może się zdarzyć także przypadek gdy klient kupi kartę i jej nie wykorzysta z przyczyn losowych. Musimy znać wartość tych kart aby po ustalonym okresie księgowość mogła rozliczyć płatność za taką kartę.
    2.4. W momencie sprzedaży klient płaci gotówka/kartą kredytową/debetową/przelewem etc. tylko 250 zł a reszta 50 zł musi rozliczyć się z rozrachunkiem wcześniej stworzonym pod KP.

  • Adam Cieloch
    Wpis na grupie Komputronik S.A. w temacie cisza
    24.10.2011, 21:16

    Oczywiście, że zostawić tylko dla pracowników.
    Nikt nie pisze bo wszyscy są zajęci swoimi projektami, które pilnie realizują także w swoich domach. :)

  • Adam Cieloch
    Wpis na grupie BPMN - grupa sympatyków w temacie Modelowanie Procesów Biznesowych BPMN- oferty szkoleń!...
    12.10.2011, 02:17

    A kto będzie szkolił?

  • Adam Cieloch
    Wpis na grupie Systemy ERP w temacie Cykl życia ERPa
    10.10.2011, 23:06

    Mariusz G.:
    Adam Cieloch:
    ten "punkt przegięcia" w którym użytkownicy będą maksymalnie wku*** a koszty obsługi urosną do chorego poziomu itd.
    2. System tak przeorany pod konkretnego klienta, że jego upgrade to praktycznie nowe wdrożenie. Więc następuje trwanie przy starym (z doraźnym łataniem dziur i drobnymi, kolejnymi poprawkami) aż do punktu krytycznego.

    No właśnie i co dalej? Decyzja o wdrożeniu nowego produktu?Adam Cieloch edytował(a) ten post dnia 10.10.11 o godzinie 23:07

  • Adam Cieloch
    Wpis na grupie Systemy ERP w temacie Cykl życia ERPa
    10.10.2011, 21:52

    Witam

    Mam pytanie dotyczące ostatnich faz życia erpa w firmie, chodzi mi konkretne o końcowy etap wynikający z dużej zmienności otoczenia biznesowego w jakiej działa firma - przypadek gdy m.in. system nie jest w stanie efektywnie wspierać nowo pojawiających się potrzeb. Czy ktoś już przeżył coś takiego u siebie i może podzielić się doświadczeniami? Kiedyś musi nastąpić ten "punkt przegięcia" w którym użytkownicy będą maksymalnie wku*** a koszty obsługi urosną do chorego poziomu itd.

  • Adam Cieloch
    Wpis na grupie Systemy ERP w temacie Korekty cenowe dokumentów magazynowych
    11.12.2010, 01:27

    Mariusz G.:
    Adam Cieloch:
    Magazynier nie może nic zmienić w okresach zamkniętych wszystkie dokumenty powinno wprowadzać się w bieżącym okresie obrotowym.

    Mniejsza z tym, w którym okresie zaksięguje - ważne, czy faktycznie przeliczy.

    A dla komplikacji dorzućmy że część poszła na sprzedaż, część na produkcję (dla utrudnienia może kilka razy, na różnych etapach jako kolejne półprodukty z tym materiałem przechodzić przez magazyn), część stała się środkiem trwałym (i naliczono amortyzację za kilka miesięcy), część wróciła jako zwrot towaru.

    I nie dziwię się, że programiści zwalają zadanie na księgową co najwyżej umożliwiając ręczne manipulacje specjalnym rodzajem rozchodu i przychodu po innej cenie. Tylko powodzenia z prześledzeniem wszystkich miejsc, gdzie zmiana wpłynęła.

    Księgowa sobie poradzi zgodnie z przepisami - ale kierownictwo nie dostanie wartościowej informacji zarządczej, który półprodukt ile kosztował czy jaka jest rentowność poszczególnych projektów/produktów.

    Dokładnie w 100% o to chodzi widzę zostałem dobrze zrozumiany :)

  • Adam Cieloch
    Wpis na grupie Systemy ERP w temacie Korekty cenowe dokumentów magazynowych
    11.12.2010, 01:07

    Jakub Antosyk:
    w programie który ja wdrażam tj. CDN OPTIMA, jeśli przychodzi korekta do zasobu, który już został wydany na zewnątrz lub do produkcji to po wprowdzeniu tej korekty generuje się dokument WZKK - Wydnie Zewnętrzne Korekta Kosztu.

    pozdrawiam

    Rozumiem, że jeśli towar "latał" pomiędzy magazynami na MMkach to Optima też je wszystkie przewartościuje?

  • Adam Cieloch
    Wpis na grupie Systemy ERP w temacie Korekty cenowe dokumentów magazynowych
    11.12.2010, 01:05

    Mariusz G.:
    Jarek Żeliński:
    moim zdaniem jest to problem właściwego księgowania
    Program, teoretycznie, przy partiowaniu byłby w stanie "pociągnąć" zmianę ceny przez proces produkcyjny (gdy np. półprodukty kilka razy przechodzą przez magazyn) rozdzielając jeszcze na to, co zostało w magazynie i to, co już z niego wyszło i tak pozwolić wyliczyć prawidłowy koszt własny sprzedaży i wartość magazynu. Tylko, ze nie bez racji, magazynierzy twierdzą, że cena ani wartość ich nie interesuje. Więc księgową interesuje wartość, magazyniera ilość. Z tego niby da się wyliczyć średnią cenę jednostkową - ale musimy wiedzieć, że wartość odnosi się do danej ilości. Ale zaczynają się schody, gdy nie wiemy która wartość odpowiada danej ilości - czyli w najczęstszej sytuacji. Bo wartość żyje sobie dokumentami księgowymi, a ilość dokumentami magazynowymi. Chyba, że system to potrafi spiąć.

    Jednak nie słyszałem o takim programie, co by cały łańcuch korekty ceny przeliczył - zazwyczaj kończy się na zmianie ceny tego, co jeszcze jest na magazynie a reszta to zmartwienie księgowej. I słusznie, bo jakby jej magazynier zmienił koszt własny sprzedaży w zamkniętym roku, to chyba by się zdenerwowała. Więc generalnie jest to jedyne słuszne rozwiązanie - choć bardzo niefajne.

    Magazynier nie może nic zmienić w okresach zamkniętych wszystkie dokumenty powinno wprowadzać się w bieżącym okresie obrotowym.
    System tworzy tzw. kartotekę ilościowo-wartościową obejmującą przychody i rozchody wartości danego indeksu artykułowego w danym okresie oraz przychody i rozchody ilości w danym okresie. Jest podstawa systemu większość osób powinna wiedzieć o co chodzi (nie chce mi się tego tłumaczyć :) - to akurat nie jest wykorzystywane przy korygowaniu zapasu i kosztu własnego. Potrzebna do tego jest bardziej kartoteka z FIFO danego indeksu z odpowiednimi danymi takimi jak (wartość indeksu z danej dostawy pozostała na danym magazynie, ilość indeksu z danej dostawy pozostała na magazynie i inne) Ale to jest odrębny temat o którym piszę w wiadomości powyżej.

  • Adam Cieloch
    Wpis na grupie Systemy ERP w temacie Korekty cenowe dokumentów magazynowych
    11.12.2010, 00:51

    Może jeszcze bardziej uszczegółowię wypowiedź.
    W przypadku zakupu dostawę X np. 500 szt. produktów po 3000 zł = 1 500 000 mamy fajną dużą sumkę. Wyobraźmy sytuacje iż towar akurat z tej dostawy rozchodzi się po kilkunastu magazynach. Jest przesuwany z magazynu na który został przyjęty do innych magazynów gdzie może sobie leżeć i czekać na sprzedaż. Mamy także sytuacje i takiego magazynu może zostać sprzedany. FS=>WZ
    Każdy taki magazyn na który jest przesuwany ma własną wycenę FIFO.

    Mamy dzień X w którym na magazynie do którego pierwotnie została przyjęta dostawa zostało 200 szt. tego towaru z tej konkretnej dostawy X
    Na pozostałych magazynach z TEJ dostawy pozostało np.
    Magazyn A : MMka na 5 szt. Zostało: 3 szt. (Zostało wydane 2 szt. WZ)
    Magazyn B : MMka na 5 szt. Zostało: 5 szt. (Nic nie zostało wydane)
    Magazyn C : MMka na 14 szt. Zostało: 10 szt. (Zostało wydane 4 szt. WZ)
    itd.

    dostawca przysyła korektę cenową do danej dostawy X na - 10 000 zł
    (korekta jednostkowa => - 10 000 / 500 szt. = -20 zł
    I teraz zaczyna się zabawa w korygowanie zapasu pozostałego towaru i kosztu własnego towaru lub materiałów wydanych do produkcji.
    Zgodnie z praktyką księgową wprowadzenie dokumenty korekty + dokumentu korygującego przyjęcie dostawy do magazynu + innych dokumentów powinno skorygować w odpowiedniej proporcji:
    1. wartość zapasu pozostałego na magazynie w przypadku gdy towary nie zostały dalej odsprzedane a materiały nie zostały przekazane na produkcje
    2. skorygować wartość sprzedanych towarów, koszt wytworzenia sprzedanych wyrobów gotowych - w przypadku sprzedaży bądź zużycia materiałów

    W tym momencie trzeba skorygować:

    1. CAŁY POZOSTAŁU zapas dotyczący TEJ dostawy X pozostający na magazynach w firmie
    (Czyli te 200 szt. pozostałe na magazynie, do którego pierwotnie przyjmowałem dostawę oraz w sumie te 18 szt. pozostałe na innych magazynach, łącznie zapas magazynowy powinien zmniejszyć wartość o (200+18) x - 20 zł = - 4360 zł)

    2. Skorygować koszt własny towaru na ewentualnych WZtach jeśli te powstały przed dniem wprowadzenia korekty.
    (Czyli te 6 szt. które zostało wydane na WZtkach 6 szt. x - 20 zł = - 120)

    To co napisałem powyżej jest przedstawione w DUŻYM uproszczeniu (np. zamiast MMki są dwa powiązane dokumenty rozchodu->przychodu) ponieważ system i procesy magazynowe są tak skomplikowane iż system nie jest w stanie automatycznie ustalić zapasu z korygowanej dostawy pozostałego na kilkudziesięciu magazynach oraz przewartościować rozchodów mających miejsce po koszcie Z PRZED wprowadzenie rabatu cenowego, przez co firma w takim wypadku jest stratna.

    Reasumując prosił bym o jak najbardziej szczegółowe informacje na temat procesu przewartościowania zapasu pozostałego na magazynach oraz korekty kosztu własnego na dokumentach obrotowych wycenianych według dostawy jaki ma miejsce w innych systemach. Będę ogromnie wdzięczny.

  • Adam Cieloch
    Wpis na grupie Systemy ERP w temacie Korekty cenowe dokumentów magazynowych
    3.11.2010, 00:43

    Przemysław Zakrzewski:
    w programie który ja wdrażam tj. Simple.ERP są 2 opcje:
    wrzucanie wszystkiego w odchylenia

    W przypadku gdy pracujemy na cenach ewidencyjnych
    lub korekta historii rozchodu, która jeżeli były jakieś rozchody z partii tworzy automatycznie korekty do dokumentów (WZ,RW,MM).
    Tak że może się zdarzyć że rzeczywisty koszt wytworzenia np. pustaka będzie się zmieniał w czasie, wraz z dostarczaniem korekt faktur na surowce ( lub usługi kooperacji, koszty ogólne itp), które były wydane (wykorzystane)na produkcje tego pustaka.

    W przypadku gdy pracujemy na cenach nabycia lub zakupu

    Tak?

  • Adam Cieloch
    Wpis na grupie Systemy ERP w temacie Korekty cenowe dokumentów magazynowych
    3.11.2010, 00:36

    Dariusz Jan Nowak:
    W Streamsoft prestiż po wprowadzeniu korekty cenowej, zostaje przeszacowany magazyn oraz zmieniają się koszty na dokumentach rozchodowych, ale tylko tych które nie są zadekretowane. Reszta idzie w odchylenia.

    Towary są wyceniane w cenach ewidencyjnych czy cenach zakupu/nabycia?

  • Adam Cieloch
    Wpis na grupie Systemy ERP w temacie Korekty cenowe dokumentów magazynowych
    27.10.2010, 22:29

    Mam pytanie do konsultantów na temat w jaki sposób obsługiwane przez Was systemy radzą sobie z korektami wartościowymi towarów.
    Przypadek gdy dostawca przysyła korektę cenową do dostawy gdzie cześć towaru/materiału z tej dostawy została już rozchodowana a część jest nadal na magazynie. Moje pytanie dotyczy np. rozchodów na produkcje, wydań na zewnątrz i innych dokumentów magazynowych.
    Nie wiem czy wyraziłem się w wystarczająco jasny sposób jeśli będą jakieś pytania to doprecyzuje.

    Dodam iż magazyny są wyceniane według zmiennych cen ewidencyjnych, metoda rozchodu FIFO.Adam Cieloch edytował(a) ten post dnia 27.10.10 o godzinie 22:32

  • Adam Cieloch
    Wpis na grupie Systemy ERP w temacie Polskie systemy ERP
    21.05.2010, 00:26

    MAX Elektronik http://max.com.pl - (grupa Sygnity)

  • Adam Cieloch
    Wpis na grupie MAXeBiznes w temacie Lista firm używająca Max'a (albo którys z modułów)

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy MAXeBiznes

  • Adam Cieloch
    Wpis na grupie Salesman v.s. Buyer w temacie Osłabienie postawy eksperta

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Salesman v.s. Buyer

  • Adam Cieloch
    Wpis na grupie Karen Notebook w temacie Witam
    24.06.2008, 09:23

    yeah wreszcie ktoś się odezwał na forum :)

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do