Tomasz Golec

Business Development Manager, Apex Supply Chain Technologies LLC
Katowice, śląskie

Umiejętności

Zarządzanie klientami B2B Analiza biznesowa Rozwój działalności planowanie biznesu Strategia biznesowa Analiza konkurencji Negocjacje kontraktu CRM Sprzedaż bezpośrednia Enterprise Software Sprzedaż międzynarodowa Zarządzanie kluczowymi klientami Lead Generation Zarządzanie Marketing zarządzanie marketingiem Strategia marketingowa Negocjacje New Business Development Rozwój produktu Zarządzanie produktem marketing produktu Project Management Planowanie projektów Sales Zarządzanie Sprzedażą Proces sprzedaży Salesforce.com SFDC sprzedaż rozwiązań Partnerstwo strategiczne Planowanie strategiczne Strategia Budowanie zepołu Przywództwo w zespole Zarządzanie zespołem Sprzedaż Obsługa klienta

Języki

polski
ojczysty
angielski
biegły
rosyjski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
Business Development Manager
Apex Supply Chain Technologies LLC
Stworzenie, implementacja i rozwój strategii wejścia na rynek oraz platformy sprzedaży (partnerzy/dystrybutorzy kanałowi, sprzedaż bezpośrednia) na rynku Polskim oraz rynkach ościennych dla Apex SCT - niekwestionowanego lidera rozwiązań vendingu przemysłowego oraz zarządzania łańcuchami dostaw.
ABB
Business Development Manager CEE, Enterprise Software
ABB
ABB Enterprise Software, część Dywizji Systemów Energetyki, to światowy lider w rozwiązaniach informatycznych dla branż: energetycznej, górniczej i COG (chemical, oil & gas).

Pracę rozpocząłem 3-miesięcznym programem indukcyjnym w Atlancie i Houston (USA), gdzie poznałem zasady funkcjonowania firmy, portfolio rozwiązań oraz odbyłem szerokie szkolenia z zakresu metodologii sprzedaży TAS (Target Account Selling) oraz negocjacji (prowadzone przez Karass Group).

Następnie, przez 8 kolejnych miesięcy, w biurze / europejskiej centrali firmy w Woking (Wielka Brytania) zajmowałem się rozwojem rynków Niemiec, Belgii, Holandii i Luxemburga, gdzie opowiedzialny byłem m.in. za określenie adresowalnego rynku oraz budowanie i rozwój relacji z potencjalnymi klientami Tier 2, współpracę z Działem Marketingu w stworzeniu planu marketingowego, wdrażaniu go, a także reprezentacji firmy na targach: Hannover Messe 2011, Smart Cities Amsterdam 2011, Elektrotechniek Utrecht 2011, Central & Eastern European Refining & Petrochemicals Gdansk 2011.

W marcu 2012 przeniosłem się do biura w Katowicach, gdzie odpowiadam za rozwój rynku Środkowo-Wschodniej Europy i kampanii sprzedażowych rozwiązań dla branż energetycznej/utilities i górniczej, kontakty z lokalnymi Integratorami Systemów (dostawcy usług, dystrybutorzy) oraz współpracę z lokalnymi Działami Sprzedaży ABB w ramach koordynowanych projektów. Aktywnie uczestniczę również w tworzeniu programów marketingowych dla rynku/grup klientów oraz reprezentowałem firmę na targach Expopower Poznań 2012 (gdzie również byłem prelegentem), Szkoła Eksploatacji Podziemnej Kraków 2013, European Utility Week Amsterdam 2013).

Regularnie uczestniczę w szkoleniach sprzedażowych, produktowych, warsztatach rynkowych oraz ukończyłem zdalny kurs z Europejskich Rynków Energetycznych prowadzonych przez Oxford Princeton Programme.
Logo
Junior Unit Business Manager Eastern Europe
Static Control Components (Europe) Ltd.
Static Control to zdecydowany lider branży komponentów używanych do regeneracji kartridży drukarek laserowych.

W biurze / europejskiej centrali firmy w Reading (Wielka Brytania) odpowiedzialny byłem za sprzedaż produktów firmy na rynki Chorwacji, Grecji, Macedonii, Bułgarii, Litwy, Łotwy i Estonii. Kumulatywnie uzyskałem wzrost sprzedaży rok do roku o 63% w 2008, 112% w 2009 i 15% w 2010 roku, co pozwoliło mi na niemal ciągłe przekraczanie miesięcznych celów sprzedażowych.
Sukcesem okazało się autorskie opracowanie strategii rozdziału sprzedaży do klientów końcowych (kluczowych) i do dystrybutorów (kanał).
Ocado ltd
Customer Service Team Member
Ocado to lider handlu on-line art. spożywczymi sektora peremium w Wielkiej Brytanii.

Jako członek Zespołu Obsługi Klienta lokalnego biura w Weybridge (Wielka Brytania) odpowiedzialny byłem za dostawę towarów i obsługę klientów na obszarze południowo-wschodniej Anglii.
Cadbury Wedel
Impulse Sales Representative
Wedel to lider branży czekolad i jeden z liderów ogólnego rynku słodyczy w Polsce, a w tamtym czasie również najbardziej wartościowa marka w Polsce.

Jako część terenowego Działu Sprzedaży odpowiadałem za sprzedaż całego asortymentu Wedel najpierw do klientów kategorii "Impulse" (małe sklepy) w obrębie południowym województw śląskiego i małopolskiego, a następnie za sprzedaż do sklepów i sieci lokalnych nie sklasyfikowanych jako duże / kluczowe w kanale tradycyjnym.

Odbyłem dwukrotnie szkolenie z serii "Profesjonalne Techniki Sprzedaży", gdzie dogłębnie poznałem metodologię sprzedaży i merchandisingu firmy.
Logo
Z-ca Dyrektora Obrotu Towarowego ds. Marketingu
Beskid Sp. z o.o.
Beskid to lokalny producent opakowań z tektury falistej.

W firmie odpowiedzialny byłem za stworzenie planu marketingowego oraz sprzedażowego oraz za reorganizację Działu Sprzedaży podlegającemu Dyrektorowi Produkcji.
Z sukcesem udało mi się wyjść z ofertą poza dotychczasowy obszar działania - obszar byłego województwa bielskiego oraz pozyskać kilku kluczowych klientów zlokalizowanych w Śląskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza, Gliwice).
Uczestniczyłem również w projekcie stworzenia nowego produktu (tektura 7-warstwowa) oraz znalezienia zapotrzebowania na niego (pierwszy klient - producent tarcz hamulcowych Brembo).

Uczestniczyłem w szkoleniu z zakresu sprzedaży i nowoczesnych technik marketingowych oraz przeprowadziłem szkolenie z marketingu (segmentacja rynku / klientów) dla pracowników raportujących do mnie.
Video World Sp. z o.o.
Specjalista ds. Marketingu
Video World to największa sieć videotek w Polsce.

W centrali firmy w Bielsku-Białej odpowiedzialny byłem za ogół działań marketingowych dotyczących 22 videotek rozlokowanych na obszarze województwa śląskiego i małopolskiego (również za ich bezpośrednią kontrolę organizacyjną i merytoryczną). Brałem aktywny udział w ekspansji (rozwój sieci własnej i franczyzowej) na inne regiony. Położyłem również podwaliny pod pierwszy program lojalnościowy stworzony przez firmę.
Logo
Asystent Prezesa Zarządu
Fenix Sp. z o.o.

Edukacja

Logo
Międzynarodowe Stosunki Ekonomiczne, magisterskie
Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego

Specjalizacje

Obsługa klienta
Motoryzacja/Transport

Grupy

ABB Polska
ABB Polska
ABB – ważna część polskiej gospodarki Firma ABB od wielu lat okupuje czołowe miejsca rankingów
Energetyka
Energetyka
Grupa dla osób zainteresowanych energetyką, związanych z rynkiem energetycznym.
Printer and Copier Supplies
Printer and Copier Supplies
Grupa poświęcona wymianie doświadczeń, wiadomości i dyskusji na temat materiałów eksploatacyjnych do drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych oraz kopiarek