Umiejętności
Zarządzanie klientami
B2B
Analiza biznesowa
Rozwój działalności
planowanie biznesu
Strategia biznesowa
Analiza konkurencji
Negocjacje kontraktu
CRM
Sprzedaż bezpośrednia
Enterprise Software
Sprzedaż międzynarodowa
Zarządzanie kluczowymi klientami
Lead Generation
Zarządzanie
Marketing
zarządzanie marketingiem
Strategia marketingowa
Negocjacje
New Business Development
Rozwój produktu
Zarządzanie produktem
marketing produktu
Project Management
Planowanie projektów
Sales
Zarządzanie Sprzedażą
Proces sprzedaży
Salesforce.com
SFDC
sprzedaż rozwiązań
Partnerstwo strategiczne
Planowanie strategiczne
Strategia
Budowanie zepołu
Przywództwo w zespole
Zarządzanie zespołem
Sprzedaż
Obsługa klienta
Języki
polski
ojczysty
angielski
biegły
rosyjski
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Business Development Manager
Apex Supply Chain Technologies LLC
Stworzenie, implementacja i rozwój strategii wejścia na rynek oraz platformy sprzedaży (partnerzy/dystrybutorzy kanałowi, sprzedaż bezpośrednia) na rynku Polskim oraz rynkach ościennych dla Apex SCT - niekwestionowanego lidera rozwiązań vendingu przemysłowego oraz zarządzania łańcuchami dostaw.
Business Development Manager CEE, Enterprise Software
ABB Enterprise Software, część Dywizji Systemów Energetyki, to światowy lider w rozwiązaniach informatycznych dla branż: energetycznej, górniczej i COG (chemical, oil & gas).
Pracę rozpocząłem 3-miesięcznym programem indukcyjnym w Atlancie i Houston (USA), gdzie poznałem zasady funkcjonowania firmy, portfolio rozwiązań oraz odbyłem szerokie szkolenia z zakresu metodologii sprzedaży TAS (Target Account Selling) oraz negocjacji (prowadzone przez Karass Group).
Następnie, przez 8 kolejnych miesięcy, w biurze / europejskiej centrali firmy w Woking (Wielka Brytania) zajmowałem się rozwojem rynków Niemiec, Belgii, Holandii i Luxemburga, gdzie opowiedzialny byłem m.in. za określenie adresowalnego rynku oraz budowanie i rozwój relacji z potencjalnymi klientami Tier 2, współpracę z Działem Marketingu w stworzeniu planu marketingowego, wdrażaniu go, a także reprezentacji firmy na targach: Hannover Messe 2011, Smart Cities Amsterdam 2011, Elektrotechniek Utrecht 2011, Central & Eastern European Refining & Petrochemicals Gdansk 2011.
W marcu 2012 przeniosłem się do biura w Katowicach, gdzie odpowiadam za rozwój rynku Środkowo-Wschodniej Europy i kampanii sprzedażowych rozwiązań dla branż energetycznej/utilities i górniczej, kontakty z lokalnymi Integratorami Systemów (dostawcy usług, dystrybutorzy) oraz współpracę z lokalnymi Działami Sprzedaży ABB w ramach koordynowanych projektów. Aktywnie uczestniczę również w tworzeniu programów marketingowych dla rynku/grup klientów oraz reprezentowałem firmę na targach Expopower Poznań 2012 (gdzie również byłem prelegentem), Szkoła Eksploatacji Podziemnej Kraków 2013, European Utility Week Amsterdam 2013).
Regularnie uczestniczę w szkoleniach sprzedażowych, produktowych, warsztatach rynkowych oraz ukończyłem zdalny kurs z Europejskich Rynków Energetycznych prowadzonych przez Oxford Princeton Programme.
Pracę rozpocząłem 3-miesięcznym programem indukcyjnym w Atlancie i Houston (USA), gdzie poznałem zasady funkcjonowania firmy, portfolio rozwiązań oraz odbyłem szerokie szkolenia z zakresu metodologii sprzedaży TAS (Target Account Selling) oraz negocjacji (prowadzone przez Karass Group).
Następnie, przez 8 kolejnych miesięcy, w biurze / europejskiej centrali firmy w Woking (Wielka Brytania) zajmowałem się rozwojem rynków Niemiec, Belgii, Holandii i Luxemburga, gdzie opowiedzialny byłem m.in. za określenie adresowalnego rynku oraz budowanie i rozwój relacji z potencjalnymi klientami Tier 2, współpracę z Działem Marketingu w stworzeniu planu marketingowego, wdrażaniu go, a także reprezentacji firmy na targach: Hannover Messe 2011, Smart Cities Amsterdam 2011, Elektrotechniek Utrecht 2011, Central & Eastern European Refining & Petrochemicals Gdansk 2011.
W marcu 2012 przeniosłem się do biura w Katowicach, gdzie odpowiadam za rozwój rynku Środkowo-Wschodniej Europy i kampanii sprzedażowych rozwiązań dla branż energetycznej/utilities i górniczej, kontakty z lokalnymi Integratorami Systemów (dostawcy usług, dystrybutorzy) oraz współpracę z lokalnymi Działami Sprzedaży ABB w ramach koordynowanych projektów. Aktywnie uczestniczę również w tworzeniu programów marketingowych dla rynku/grup klientów oraz reprezentowałem firmę na targach Expopower Poznań 2012 (gdzie również byłem prelegentem), Szkoła Eksploatacji Podziemnej Kraków 2013, European Utility Week Amsterdam 2013).
Regularnie uczestniczę w szkoleniach sprzedażowych, produktowych, warsztatach rynkowych oraz ukończyłem zdalny kurs z Europejskich Rynków Energetycznych prowadzonych przez Oxford Princeton Programme.
Junior Unit Business Manager Eastern Europe
Static Control Components (Europe) Ltd.
Static Control to zdecydowany lider branży komponentów używanych do regeneracji kartridży drukarek laserowych.
W biurze / europejskiej centrali firmy w Reading (Wielka Brytania) odpowiedzialny byłem za sprzedaż produktów firmy na rynki Chorwacji, Grecji, Macedonii, Bułgarii, Litwy, Łotwy i Estonii. Kumulatywnie uzyskałem wzrost sprzedaży rok do roku o 63% w 2008, 112% w 2009 i 15% w 2010 roku, co pozwoliło mi na niemal ciągłe przekraczanie miesięcznych celów sprzedażowych.
Sukcesem okazało się autorskie opracowanie strategii rozdziału sprzedaży do klientów końcowych (kluczowych) i do dystrybutorów (kanał).
W biurze / europejskiej centrali firmy w Reading (Wielka Brytania) odpowiedzialny byłem za sprzedaż produktów firmy na rynki Chorwacji, Grecji, Macedonii, Bułgarii, Litwy, Łotwy i Estonii. Kumulatywnie uzyskałem wzrost sprzedaży rok do roku o 63% w 2008, 112% w 2009 i 15% w 2010 roku, co pozwoliło mi na niemal ciągłe przekraczanie miesięcznych celów sprzedażowych.
Sukcesem okazało się autorskie opracowanie strategii rozdziału sprzedaży do klientów końcowych (kluczowych) i do dystrybutorów (kanał).
Customer Service Team Member
Ocado to lider handlu on-line art. spożywczymi sektora peremium w Wielkiej Brytanii.
Jako członek Zespołu Obsługi Klienta lokalnego biura w Weybridge (Wielka Brytania) odpowiedzialny byłem za dostawę towarów i obsługę klientów na obszarze południowo-wschodniej Anglii.
Jako członek Zespołu Obsługi Klienta lokalnego biura w Weybridge (Wielka Brytania) odpowiedzialny byłem za dostawę towarów i obsługę klientów na obszarze południowo-wschodniej Anglii.
Impulse Sales Representative
Wedel to lider branży czekolad i jeden z liderów ogólnego rynku słodyczy w Polsce, a w tamtym czasie również najbardziej wartościowa marka w Polsce.
Jako część terenowego Działu Sprzedaży odpowiadałem za sprzedaż całego asortymentu Wedel najpierw do klientów kategorii "Impulse" (małe sklepy) w obrębie południowym województw śląskiego i małopolskiego, a następnie za sprzedaż do sklepów i sieci lokalnych nie sklasyfikowanych jako duże / kluczowe w kanale tradycyjnym.
Odbyłem dwukrotnie szkolenie z serii "Profesjonalne Techniki Sprzedaży", gdzie dogłębnie poznałem metodologię sprzedaży i merchandisingu firmy.
Jako część terenowego Działu Sprzedaży odpowiadałem za sprzedaż całego asortymentu Wedel najpierw do klientów kategorii "Impulse" (małe sklepy) w obrębie południowym województw śląskiego i małopolskiego, a następnie za sprzedaż do sklepów i sieci lokalnych nie sklasyfikowanych jako duże / kluczowe w kanale tradycyjnym.
Odbyłem dwukrotnie szkolenie z serii "Profesjonalne Techniki Sprzedaży", gdzie dogłębnie poznałem metodologię sprzedaży i merchandisingu firmy.
Z-ca Dyrektora Obrotu Towarowego ds. Marketingu
Beskid Sp. z o.o.
Beskid to lokalny producent opakowań z tektury falistej.
W firmie odpowiedzialny byłem za stworzenie planu marketingowego oraz sprzedażowego oraz za reorganizację Działu Sprzedaży podlegającemu Dyrektorowi Produkcji.
Z sukcesem udało mi się wyjść z ofertą poza dotychczasowy obszar działania - obszar byłego województwa bielskiego oraz pozyskać kilku kluczowych klientów zlokalizowanych w Śląskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza, Gliwice).
Uczestniczyłem również w projekcie stworzenia nowego produktu (tektura 7-warstwowa) oraz znalezienia zapotrzebowania na niego (pierwszy klient - producent tarcz hamulcowych Brembo).
Uczestniczyłem w szkoleniu z zakresu sprzedaży i nowoczesnych technik marketingowych oraz przeprowadziłem szkolenie z marketingu (segmentacja rynku / klientów) dla pracowników raportujących do mnie.
W firmie odpowiedzialny byłem za stworzenie planu marketingowego oraz sprzedażowego oraz za reorganizację Działu Sprzedaży podlegającemu Dyrektorowi Produkcji.
Z sukcesem udało mi się wyjść z ofertą poza dotychczasowy obszar działania - obszar byłego województwa bielskiego oraz pozyskać kilku kluczowych klientów zlokalizowanych w Śląskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza, Gliwice).
Uczestniczyłem również w projekcie stworzenia nowego produktu (tektura 7-warstwowa) oraz znalezienia zapotrzebowania na niego (pierwszy klient - producent tarcz hamulcowych Brembo).
Uczestniczyłem w szkoleniu z zakresu sprzedaży i nowoczesnych technik marketingowych oraz przeprowadziłem szkolenie z marketingu (segmentacja rynku / klientów) dla pracowników raportujących do mnie.
Specjalista ds. Marketingu
Video World to największa sieć videotek w Polsce.
W centrali firmy w Bielsku-Białej odpowiedzialny byłem za ogół działań marketingowych dotyczących 22 videotek rozlokowanych na obszarze województwa śląskiego i małopolskiego (również za ich bezpośrednią kontrolę organizacyjną i merytoryczną). Brałem aktywny udział w ekspansji (rozwój sieci własnej i franczyzowej) na inne regiony. Położyłem również podwaliny pod pierwszy program lojalnościowy stworzony przez firmę.
W centrali firmy w Bielsku-Białej odpowiedzialny byłem za ogół działań marketingowych dotyczących 22 videotek rozlokowanych na obszarze województwa śląskiego i małopolskiego (również za ich bezpośrednią kontrolę organizacyjną i merytoryczną). Brałem aktywny udział w ekspansji (rozwój sieci własnej i franczyzowej) na inne regiony. Położyłem również podwaliny pod pierwszy program lojalnościowy stworzony przez firmę.
Edukacja
Specjalizacje
Obsługa klienta
Motoryzacja/Transport
Grupy
ABB Polska
ABB – ważna część polskiej gospodarki Firma ABB od wielu lat okupuje czołowe miejsca rankingów
Printer and Copier Supplies
Grupa poświęcona wymianie doświadczeń, wiadomości i dyskusji na temat materiałów eksploatacyjnych do drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych oraz kopiarek