Umiejętności
Access
Budżetowanie
Analiza biznesowa
Business Intelligence
Sprawozdawczość kosztowa
Prawo jazdy
Rachunkowość finansowa
Analiza finansowa
Sprawozdawczość finansowa
Audyt Wewnętrzny
Microsoft Excel
Microsoft Office
PowerPoint
Księgowość kosztów
Języki
angielski
biegły
niemiecki
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Kontroler finansowy
- Internal management accounting that includes profit, services and distribution centers operations and reporting
- Collaborating with entire leadership teams on financial related matters, ensuring predictability of financial results by the participation in an effective forecast process, supporting the monthly review and analysis of the plant operating results and identifying risks and opportunities
- Calculation of prognosis, budget scenarios and forecasts for variable business conditions
- Recommending accurate actions to the respective plant leadership team to improve overall operational and financial performance
- Providing technical expertise, supporting business processes utilizing business analysis techniques, providing guidance on business analysis issues
- Development of specialized reporting to make and influence business decisions within the European division and delivery of financial counsel on more complex business issues
- Finance accounting performance including consolidation, analysis, finding and presenting explanations
- Presenting and explaining results for management
- Presenting results, business and costs analysis for entity employees
- Collaborating with entire leadership teams on financial related matters, ensuring predictability of financial results by the participation in an effective forecast process, supporting the monthly review and analysis of the plant operating results and identifying risks and opportunities
- Calculation of prognosis, budget scenarios and forecasts for variable business conditions
- Recommending accurate actions to the respective plant leadership team to improve overall operational and financial performance
- Providing technical expertise, supporting business processes utilizing business analysis techniques, providing guidance on business analysis issues
- Development of specialized reporting to make and influence business decisions within the European division and delivery of financial counsel on more complex business issues
- Finance accounting performance including consolidation, analysis, finding and presenting explanations
- Presenting and explaining results for management
- Presenting results, business and costs analysis for entity employees
Specjalista ds. controllingu/Kontroler Produkcyjny
- kontrola i nadzór nad efektywnością funkcjonowania zakładów produkcyjnych,
- przygotowanie raportów KPI dla zakładów produkcyjnych oraz analiza odchyleń.
- tworzenie budżetów, analiza i kontrola ich wykonania, analiza odchyleń,
- przygotowywanie kalkulacji kosztów produkcji,
- sporządzanie analiz i raportów finansowych na potrzeby informacji zarządczej,
- ocena efektywności projektów oszczędnościowych i inwestycyjnych,
- analizowanie, monitorowanie i optymalizowanie kosztów produkcyjnych.
- przygotowanie raportów KPI dla zakładów produkcyjnych oraz analiza odchyleń.
- tworzenie budżetów, analiza i kontrola ich wykonania, analiza odchyleń,
- przygotowywanie kalkulacji kosztów produkcji,
- sporządzanie analiz i raportów finansowych na potrzeby informacji zarządczej,
- ocena efektywności projektów oszczędnościowych i inwestycyjnych,
- analizowanie, monitorowanie i optymalizowanie kosztów produkcyjnych.
Specjalista ds. controllingu
- przygotowywanie budżetów oraz korygowanie ich na podstawie wykonania,
- monitorowanie wykonania budżetów oraz planów finansowych,
- przygotowywanie raportów sprzedaży oraz kosztów,
- optymalizacja oraz usprawnianie procesu raportowania,
- przygotowywanie szablonów raportów według potrzeb przełożonego, przygotowywanie raportów ad hoc.
- monitorowanie wykonania budżetów oraz planów finansowych,
- przygotowywanie raportów sprzedaży oraz kosztów,
- optymalizacja oraz usprawnianie procesu raportowania,
- przygotowywanie szablonów raportów według potrzeb przełożonego, przygotowywanie raportów ad hoc.
specjalista ds. kontrolingu
- sprawdzanie poprawności księgowań i akceptacji faktur kosztowych,
- przygotowywanie raportów kosztowych spółki,
- wprowadzanie danych dotyczących kosztów do programu księgowego zgodnie ze standardami IFRS,
- przygotowywanie budżetu spółki oraz monitorowanie wykonania tego budżetu,
- przygotowywanie raportów finansowych spółki (kosztowych, prowizyjnych, sprzedażowych),
- przygotowywanie szablonów raportów według wymagań przełożonego,
- budowanie raportów w systemie Business Intelligence
- przygotowywanie raportów kosztowych spółki,
- wprowadzanie danych dotyczących kosztów do programu księgowego zgodnie ze standardami IFRS,
- przygotowywanie budżetu spółki oraz monitorowanie wykonania tego budżetu,
- przygotowywanie raportów finansowych spółki (kosztowych, prowizyjnych, sprzedażowych),
- przygotowywanie szablonów raportów według wymagań przełożonego,
- budowanie raportów w systemie Business Intelligence
asystent księgowego
- księgowanie dokumentów w systemie księgowym,
- sporządzanie deklaracji podatkowych,
- praca na programach IT Access i Symfonia,
- sprawdzanie poprawności rachunkowej przygotowanych deklaracji i sprawozdań ,
- sporządzanie raportów,
- segregacja dokumentów,
- czynności administracyjne.
- sporządzanie deklaracji podatkowych,
- praca na programach IT Access i Symfonia,
- sprawdzanie poprawności rachunkowej przygotowanych deklaracji i sprawozdań ,
- sporządzanie raportów,
- segregacja dokumentów,
- czynności administracyjne.
Praktykant
- poznanie procedur związanych z procesem zakupowym w TP,
- zapoznanie z systemami/narzędziami wspierającymi proces zakupowy,
- nabycie doświadczeń na stanowisku pełniącym funkcję BUD (obsługa zamówień/umów/faktur),
- praktyczne wykorzystanie i stosowanie poznanej części teoretycznej w postaci wykonywania czynności operacyjnych na danych/dokumentach.
- zapoznanie z systemami/narzędziami wspierającymi proces zakupowy,
- nabycie doświadczeń na stanowisku pełniącym funkcję BUD (obsługa zamówień/umów/faktur),
- praktyczne wykorzystanie i stosowanie poznanej części teoretycznej w postaci wykonywania czynności operacyjnych na danych/dokumentach.
Szkolenia i kursy
- szkolenie "MS Excel - automatyzacja raportowania i analizy danych z użyciem VBA"
- szkolenie "Excel dla zaawansowanych"
- szkolenie F1 Financial Operations – z cyklu szkoleń CIMA
- Warsztaty z rachunkowości i sprawozdawczości finansowej zakładów ubezpieczeń
- kurs obsługi programu MS Access
- Microsoft Dynamics AX
- Certyfikat udziału w projekcie badawczym „Budowanie trwałych relacji polskich przedsiębiorstw z podmiotami otoczenia na rynkach krajów integrującej się Europy – przesłanki, uwarunkowania, narzędzia, korzyści”
- szkolenie "Excel dla zaawansowanych"
- szkolenie F1 Financial Operations – z cyklu szkoleń CIMA
- Warsztaty z rachunkowości i sprawozdawczości finansowej zakładów ubezpieczeń
- kurs obsługi programu MS Access
- Microsoft Dynamics AX
- Certyfikat udziału w projekcie badawczym „Budowanie trwałych relacji polskich przedsiębiorstw z podmiotami otoczenia na rynkach krajów integrującej się Europy – przesłanki, uwarunkowania, narzędzia, korzyści”
Specjalizacje
Finanse/Ekonomia
Kontroling
Finanse/Ekonomia
Księgowość
Inne
- czynne prawo jazdy kat. B
- IT: MS Office: Word, Excel, Power Point, Internet
- znajomość programów księgowych ORACLE, SYMFONIA oraz EBP
- znajomość programu MS ACCESS
- znajomość technik negocjacji
- IT: MS Office: Word, Excel, Power Point, Internet
- znajomość programów księgowych ORACLE, SYMFONIA oraz EBP
- znajomość programu MS ACCESS
- znajomość technik negocjacji
Grupy
CONTROLLING Wiedza i narzedzia praktyczne
Grupa redakcji Controlling Wiedza i narzędzia praktyczne
www.magazyncontrolling.pl
EXCEL w praktyce
Pytania, wskazówki, odpowiedzi, komentarze, usprawnienie pracy w EXCELu. Cel: wzajemna pomoc, wymiana doświadczeń, propozycje usprawnień pracy