Janusz Matuszewski

Senior Consultant w Kantar, Analytics Translator, SPSS
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Design Research Geomarketing Sondaż Analiza prognostyczna Modelowanie predyktywne Qualitative & Quantitative Research Methodologies SPSS Adobe Photoshop kreatywność innowacyjność Rozwiązywanie problemów Analiza danych Badania ilościowe fotografia Statystyka Logiczne myślenie Zarządzanie zespołem specjalistów Badania marketingowe projektowanie kwestionariuszy Badania Rynku Konsultacje zachowania konsumenckie Word, Excel, PowerPoint Quantitative Analysis M_o_R® Foundation - Management of Risk System zarządzania projektami TRELLO metodologia badań społecznych OpenKM Document Management System badania mediów segmantacja fuzja danych konsultacje analityczne i metodologiczne Analytics Translator Feature Engineering Data Matching Location Analytics

Języki

polski
ojczysty
angielski
dobry

Doświadczenie zawodowe

Logo
Senior Consultant
Kantar
• opracowywanie nowych metod badawczych i nowych produktów analitycznych
• stworzenie interdyscyplinarnego zespołu analityków i kierowanie jego pracami
• konsultacje metodologiczne, biznesowe oraz w zakresie obsługi klientów
• koordynacja prac różnych działów i rozwiązywanie problemów organizacyjnych

Najważniejsze osiągnięcia:
• Platforma business intelligence TGI smart do detalicznych zakupów online personalizowanych raportów z wyników badania Target Group Index – projekt, koordynacja i konsultacje
• Fuzja danych (data matching) z badań Target Group Index i Radio Track – projekt i koordynacja
• Fuzja danych (data matching) z badań Target Group Index i Polskich Badań Czytelnictwa prasy – projekt i koordynacja
• Autorska metoda fuzji (data matching) czyli analitycznego łączenia danych – projekt, koordynacja, konsultacje i CS
• Autorska metoda precyzyjnego modelowania predykcyjnego wyników badań Target Group Index na wszystkie budynki mieszkalne w kraju geoTGI – projekt, koordynacja i CS
• Program badań w szkołach dla Instytutu Badań Edukacyjnych (3 lata) – administracja platformą zarządzania wiedzą OpenKM, szkolenia i konsultacje, koordynacja tworzenia narzędzi badawczych, koordynacja analiz wyników i rekomendacje oraz CS
Politechnika Warszawska
nauczyciel segmentacji w badaniach społecznych
prowadzenie warsztatu dla studentów z zastosowań i interpretacji wyników segmentacji w badaniach marketingowych
Collegium Civitas
nauczyciel ilościowych metod analizy danych
Collegium Civitas
prowadzenie ćwiczeń ze studentami z analizy danych z zastosowaniem pakietu statystycznego SPSS
Millward Brown SMG/KRC Poland
Research & Development Manager
• zarządzanie działem R&D
• konsultacje z zakresu metodologii badań ilościowych oraz statystyki
• zaawansowane analizy danych

Najważniejsze osiągnięcia:
• Pasywny pomiar słuchalności radia i oglądalności telewizji Prometheus – projekt metodologii badań oraz rozwój i testy technologii
• Badania oglądalności digital signage – projekt metodologii, konsultacje i CS
Millward Brown SMG/KRC Poland
New Research Methods Manager
• współtworzenie standardów metod badawczych
• standaryzowanie i automatyzowanie istniejących procedur badawczych oraz projektowanie i wdrażanie nowych
• opracowywanie benchmarków wyników wystandaryzowanych badań, tworzenie bazy benchmarków
• konsultacje z zakresu metodologii badań ilościowych i statystyki

Najważniejsze osiągnięcia:
• Ogólnopolski pomiar oglądalności outdooru (6 lat) – projekt, koordynacja wdrożenia, zarządzanie projektem, konsultacje i CS
Millward Brown SMG/KRC Poland
Senior Analyst Consultant
• eksploracja nowych obszarów badawczych: badania segmentacyjne, data mining, badania cenowe, predykcje z wykorzystaniem szeregów czasowych
• konsultacje z zakresu metodologii badań ilościowych i statystyki
• usprawnianie metod pracy oraz wdrażanie nowych
• obsługa klientów

Najważniejsze osiągnięcia:
• Ogólnopolski pomiar słuchalności radia Radio Track (pierwszy rok) – koordynacja wdrożenia i CS
• Ogólnopolski pomiar czytelnictwa prasy Press Track (pierwsze 2 lata) – projekt, stworzenie krajowego standardu wskaźników czytelnictwa, koordynacja wdrożenia, zarządzanie projektem i CS
• Ogólnopolski pomiar oglądalności telewizji kablowych (pierwszy rok) – projekt, koordynacja wdrożenia, zarządzanie projektem i CS
• Komputerowy system zarządzania realizacją badań CAPI Market Research Management – projekt i koordynacja wdrożenia
• Koncepcja elektronicznego tabelarycznego raportu z badań SoftReport
• Koncepcja programu TextRecoder do półautomatycznego rekodowania odpowiedzi na pytania otwarte

Szkolenia i kursy

MoR® Management of Risk
Praktyka doboru prób;
Wprowadzenie do analizy regresji liniowej;
Budowanie modeli predykcyjnych z użyciem SPSS;
Zastosowanie analizy korespondencji w badaniach społecznych i marketingowych;
Segmentacja z wykorzystaniem programu AnswerTree;
Modelowanie strukturalne z wykorzystaniem programu SPSS Amos;
Jak się reklamować;
Narzędzia i filozofia planowania mediów;
Negocjacje handlowe jako gra: Debiuty handlowe;
Negocjacje handlowe: Jak zadowolić klienta nie ulegając jego żądaniom;
Negocjacje handlowe jako gra: Trudny klient;
Zarządzanie czasem jako metoda radzenia sobie ze stresem;
Zarządzanie ludźmi;
Szef jako przywódca, opiekun i trener

Edukacja

Logo
Psychologia, magisterskie
Uniwersytet Warszawski

Specjalizacje

Badania i rozwój
Badania Opinii Publicznej
Badania i rozwój
Zarządzanie badaniami i rozwojem
Marketing
Badania marketingowe
Reklama/Grafika/Kreacja/Fotografia
Fotografia
Sprzedaż
Usługi profesjonalne

Zainteresowania

fotografia teatralna i tańca, festiwale filmowe, dwudziestowieczna literatura SF oraz New Weird, muzyka Baroku oraz początku XX wieku, malarstwo niderlandzkie, sztuka współczesna

Organizacje

wiceprezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Fotograficznego Nikona (1 rok)

Inne

wolontariat: opieka nad dziećmi z autyzmem w Fundacji SYNAPSIS (2 lata)

Grupy

Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski, założony w 1816 roku, jest największą polską uczelnią i jednocześnie jedną z najlepszych w kraju.