Temat: reklamacja a brak opakowania

Witam. Jakiś czas temu kupiłam 2 szczoteczki elektryczne w pewnej sieciowej drogerii. Pierwsza popsuła się juz następnego dnia, zostałą wymieniona na nową, kolejna popsuła się po miesiącu ( równieżwymieniona od ręki na nową) a następnego dnia popsóła się znów ta pierwsza. Przy trzeciej reklamacji zaznaczyłam że jednak wolałabym zwrot pieniązków skoro są one tak awaryjne i do razu zaczęły się problemy. W pierwszym momencie Pani powiedziała że nie wymieni tej szczoteczki bo minął już miesiąc i podobno na tyle dają na nie gwarancję ( niestety nie zachowałam samej instrukcji bo gwarancja dokonywana była na podstawie paragonu). Zaznaczę, że były to szczoteczki wyprodukowane własnie dla tej sieci. Dopiero gdy powiedziałam, że wczoraj ( wymieniana również szczoteczka) nie stanowiło to problemu Pani powiedziałą że zwróci pieniązki ale to już ostatni raz. Gdy zobaczyła że nie ma opakowania jednak odmówiła ( niestety tylko jedno opakowanie zostawilismy na 2 szczoteczki bo nie sądzilismy że obie będą się psuły). Wyjęłam więc szczoteczkę wymienioną dzień wczesniej z nowego opakowania i zapakowałam w nie tą oddawaną. Jednak Pani kategorycznie powiedziała że jeśli ta którą wczoraj wymieniłam się popsuje to już jej nie wymieni bo po pierwsze minął miesiąc od zakupu ( mimo że faktycznie mam ją jednen dzień) po drugie nie mam do niej opakowania. I teraz moje pytania: czy towar który nie ma oryginalnego opakowania nie może zostac oddany na gwarancję? Po drugie co z przepisem który mówi że na tego typu towar przysługują 2 lata gwarancji? Miesiąc na sprzęt elektryczny to raczej rękojmia a nie gwarancja. Po trzykrotnej wymianie szczoteczek jestem przekonana że ta również się popsuje :( I co zrobic? pogodzic się ze stratą pieniędzy i kupic nową ( innej firmy oczywiscie)?
Marcin Urbańczyk

Marcin Urbańczyk Kierownik
Elektromarketu

Temat: reklamacja a brak opakowania

Witam,

Oczywiście, że można oddać do reklamacji towar bez opakowania (i to nie tylko bez oryginalnego). Nie ma żadnego przepisu, który sankcjonowałby takie zachowanie sprzedawcy lub gwaranta. Proszę zatem wrócić do sklepu i zareklamować towar. Musi Pani tylko wybrać reżim, z którego będzie skłądana reklamacja, a więc albo wybór uprawnień gwarancyjnych lub niezgodności towaru z umową.

Natomiast nigdy nie można być pewnym, że wszystkie szczoteczki są wadliwe.
Barbara Grabiec

Barbara Grabiec Manager Produktu
LAVARD Sp z o.o.

Temat: reklamacja a brak opakowania

Pani Katarzyno
Proszę nie oddawać szczoteczki na gwarancję (okazanie karty gwarancyjnej)
Polecam reklamację towaru na paragon
Oczywiście sprzedawca chce Panią oszukać ponieważ odpowiada on zgodnie z przepisami za towar przez 2 lata! Reklamację należy zgłosić nie później niż 1 miesiąc od stwierdzenia niezgodności.
Do reklamacji potrzebny jest Pani tylko paragon i towar.

Polecam udać się z zepsutym towarem do sklepu okazać paragon i złożyć reklamację towaru na niezgodność z umową przy czym zaznaczyć, że jest to kolejna reklamacja i żąda Pani zwrotu gotówki.
Jeśli sprzedawca wciąż będzie się upierał, że nie ma Pani do tego prawa proponuję zarządać odmowy przyjęcia reklamacji na piśmie. Co z pewnością sprowadzi do pionu nieuczciwego sprzedawcę. W razie problemów polecam zgłosić się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Podaję link - http://www.uokik.gov.pl/
lub powiatowego/miejskiego rzecznika konsumentów (porady są oczywiście bezpłatne)

Życzę wytrwałości w walce o Pani prawa
Marcin Urbańczyk

Marcin Urbańczyk Kierownik
Elektromarketu

Temat: reklamacja a brak opakowania

Barbara Zakrzewska:
Reklamację należy zgłosić nie później niż 1 miesiąc od stwierdzenia niezgodności.

A to czemu tylko miesiąc? Art. 9 ust.1 ustawy mówi wyraźnie o dwóch miesiącach.
Do reklamacji potrzebny jest Pani tylko paragon i towar.
Polecam udać się z zepsutym towarem do sklepu okazać paragon

A bez paragonu się nie da? O ile wiem ustawa nie nakłada na kupującego obowiązku posiadania dowodu zakupu.

W razie problemów polecam zgłosić się do Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Podaję link - http://www.uokik.gov.pl/

UOKiK nie jest od indywidualnych sporów, od tego są Miejscy/Powiatowi Rzecznicy Praw Konsumentów.
Barbara Grabiec

Barbara Grabiec Manager Produktu
LAVARD Sp z o.o.

Temat: reklamacja a brak opakowania

Polecam UOKiK ponieważ na swojej stronie ma mnóstwo ciekawych i przydatnych informacji na temat reklamacji dla przeciętnego konsumenta.

Przyznaję rację okres od stwierdzenia niezgodności wynosi 2 miesiące, a nie 1 jak napisałam wcześniej.

Jeśli chodzi o paragon to nie wiem jak w takim razie Panie Marcinie planuje Pan udowodnić zakup w tymże sklepie i tejże daty. Ewentualnie przychodzi mi na myśl kserokopia paragonu bądź też zdjęcie ...
W każdym razie jakiś dowód zakupu trzeba okazać.

pozdrawiam
Marcin Urbańczyk

Marcin Urbańczyk Kierownik
Elektromarketu

Temat: reklamacja a brak opakowania

Barbara Zakrzewska:
Polecam UOKiK ponieważ na swojej stronie ma mnóstwo ciekawych i przydatnych informacji na temat reklamacji dla przeciętnego konsumenta.

To należało tak napisać :)
Jeśli chodzi o paragon to nie wiem jak w takim razie Panie Marcinie planuje Pan udowodnić zakup w tymże sklepie i tejże daty. Ewentualnie przychodzi mi na myśl kserokopia paragonu bądź też zdjęcie ...
W każdym razie jakiś dowód zakupu trzeba okazać.

Nie trzeba. Powtarzam, ustawa nie nakłada na kupującego takiego obowiązku. Wystarczy zatem samo oświadczenie kupującego o dokonaniu zakupu, poparte (choć nie koniecznie) np. potwierdzeniem świadka zakupu. Inną sprawą jest czy sprzedawca uzna to za wystarczający dowód. Ponadto dowodem takim może być jeszcze potwierdzenie transakcji dokonania zakupu z banku ( o ile zakup był dokonywany kartą).
Barbara Grabiec

Barbara Grabiec Manager Produktu
LAVARD Sp z o.o.

Temat: reklamacja a brak opakowania

Dziękuje za poprawienie moich błędów i rzeczowe wyjaśnienie sprawy :)

Następna dyskusja:

dentysta a reklamacja??




Wyślij zaproszenie do