konto usunięte

Temat: Kampania wizerunkowa Plusa

Witam serdecznie,
Wczoraj miałam okazję po raz pierwszy zobaczyć spot telewizyjny najnowszej kampanii Plusa i.. szok..
Reklama działa na emocje bardzo głęboko, zastanawia mnie czy nie aż za, bo jednak takie spoty są z reguły tworzone na użytek kampanii prospołecznych..
I chyba taki prospołeczny zamysł ma właśnie ta kampania...
Ja jestem jakoś na nie, nie mam chyba ochoty oglądać tego ponownie.

A jakie jest Wasze zdanie, na ten temat?

Temat: Kampania wizerunkowa Plusa

Zastosowanie mechanizmu reklamy społecznej, wywołujący początkowo uczucie dyskomfortu czy lęku po to, by na końcu wskazać sposób jego redukcji wydaje się dosyć ryzykownym w reklamie komercyjnej. Choć spot Plusa mi się osobiście podoba, to zgadzam się z Tobą, że duża część widzów po kilkukrotnym jego obejrzeniu będzie konotowała markę z negatywnymi odczuciami, deszczem za oknem czy obrazem smutnego ojca w szpitalu. Innymi słowy - przy krótkim czasie emisji - spełni swój pozytywny cel. Na dłuższą metę - odbije się negatywnie na wizerunku marki.

Z drugiej strony - ta kampania jest dosyć świeża (jak na reklamę polskiego telecomu) i zapada w pamięć. W bardziej realny sposób komunikuje dokładnie takie same wartości, jakie w cukierkowy sposób lansował Orange przy swym wejściu na rynek.
Daniel Kanka

Daniel Kanka Montażysta, operator
kamery, pan szef
85'sunrise

Temat: Kampania wizerunkowa Plusa

Dla mnie bomba. Reklama chwyta za serce i jest z życia wzięta.

konto usunięte

Temat: Kampania wizerunkowa Plusa

Identyfikacja rozmówcy.
Widzisz kto dzwoni i odbierasz/nie odbierasz, zależnie od samopoczucia.
Wydźwięk negatywny.
Monika Czaplicka

Monika Czaplicka Wobuzz, "Zarządzanie
kryzysem w social
media"
(czaplicka.eu)

Temat: Kampania wizerunkowa Plusa

Reklama fajna, ale nie dla operatora telefonii. Wydaje mi się bardzo patetyczna i zyd rozdmuchana.

konto usunięte

Temat: Kampania wizerunkowa Plusa

moim zdaniem tego typu reklamy nie powinny być używane przez prywatne firmy. reklama nie podoba mi sie z kilku powodow: po pierwsze strasznie patetyczne, po drugie bardzo gra na emocjach, czego bardzo nie lubie, jesli ktos mysli tylko o tym, zeby mi cos sprzedac. no i w koncu, jak ten spot ma sie do uslug oferowanych przez plusa??

Temat: Kampania wizerunkowa Plusa

Nie chcę być obrońcą złej sprawy, ale :
po pierwsze strasznie patetyczne,
po drugie bardzo gra na emocjach, czego bardzo nie lubie, jesli ktos mysli tylko o tym, zeby mi cos
sprzedac.

Przerysowanie, patos i gra na emocjach, od śmiechu do łez, to podstawowe instrumentarium reklamy. Przede wszystkim katalog emocji jest uniwersalny, więc w ten sposób łatwiej poszerzyć oddziaływanie. Po drugie, co znajdziesz w każdej publikacji dot. psychologii społecznej - dzięki wykorzystaniu emocji najłatwiej zmienić postawę człowieka.

Oczywiście reklama może zawierać tylko podstawowe info o atrybucie funkcjonalnym czy cenowym produktu. Jednak większość klientów ma wyższe wymagania.
no i w koncu, jak ten spot ma sie do uslug oferowanych przez plusa??

Reklama wizerunkowa ma w założeniu zmieniać postawy wobec produktu, modyfikować sposób jego emocjonalnego postrzegania in plus. Innymi słowy poszczególne usługi nie są przedmiotem tej kampanii.
Bartłomiej Kurzyk

Bartłomiej Kurzyk Adiunkt, Uniwersytet
Łódzki, Wydział
Zarządzania

Temat: Kampania wizerunkowa Plusa

Po Waszych wypowiedziach - znalazłem w Sieci:
http://www.plus.pl/razemlepiej/filmy.html

Nie podoba mi się.

Przerysowanie, to dobre słowo. To, co chcą przekazać - "rozmawiajmy częściej o rzeczach ważnych" - można pokazać zupełnie inaczej bez wzbudzania takich emocji.

Nie bardzo wiem, z kim mam się z tej reklamy utożsamić - z synem, który się gubi w życiu? To teraz Plus budzi w nas poczucie winy?

Z ojcem, którego wrogiem jest technologia (identyfikacja numeru)?

W czym konkretnie Plus może mi pomóc? Nie rozumiem.

Dla kontrastu - reklama wizerunkowa Orange:
http://www.ephinx.com/tvadverts/141/orange-new-york-bl...
Zupełnie inny kierunek, prawda? Idą w kierunku humanizacji technologii, a nie na odwrót!
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Kampania wizerunkowa Plusa

W moim przekonaniu można (i były takie reklamy) pokazac potrzebę rozmowy w sposób pozytywny, spontaniczny, a tutaj epatownaie emocjami, łącznie z końcowym "pustym łóżkiem" co kojarzy się dosć jednoznacznie - nie przechodzi...

Owszem, po tej reklamie zastanawiam się nad kontaktem z bliskimi, ale nie nad marką Plus, po za tym po głębszym zastanowieniu dochodze do wniosku, że ta firma uderzajac w moje emocje chce osiagnac swój komercyjny cel, co już jej nie dodaje splendoru.

To mówiłem ja - konsument :)

konto usunięte

Temat: Kampania wizerunkowa Plusa

Najnowsza reklama Plusa, to istotnie ciekawy sposób na zwrócenie uwagi. Poprzez swoją unikalność stanowi figurę, a nie tło co umożliwia jej oddziaływanie na nasze emocje. Co ważniejsze jednak to to, że oddziałuje na właściwe emocje, bo to właśnie oddziaływanie na emocje wtórne, a nie pierwotne stanowią predyktor przywiązania do marki. Plus robi to w sposób ciekawy. Jedyne co zarzuciłbym tej reklamie to mała liczba brand-cues i ogólnie dość ubogie nawiązanie do samych rozmów telefonicznych wprost, co może się nie przebić w płytkim trybie przetwarzania informacji.

konto usunięte

Temat: Kampania wizerunkowa Plusa

1. Jak pierwszy raz ją widziałem, serio myślałem, że to kampania społeczna.
2. PLUS nie bardzo się tu popisał - reklama budzi następujące emocje:
-syn: zabiegany, wiecznie zajęty, nie ma czasu odebrać telefonu od ojca (czyli singiel w Warszawie)
- ojciec: samotny,stęskniony za synem, chory
- sytuacja - kiedy w końcu syn odbiera, okazuje się, że ojcu coś się stało, robi piruecik na środku ulicy (czyli stwarza zagrożenie dla ruchu i dla zdrowia innych) i gna do szpitala, popędzany wyrzutami sumienia

Ogólnie - nie przemawia, brak pozytywnych treści, brak pomysłu na sprzedaż marki..
Bartosz Sokolinski

Bartosz Sokolinski Wiceprezes, Southern
Sun

Temat: Kampania wizerunkowa Plusa

Dla mnie ta reklama jest straszna. Gra na najniższych uczuciach i straszy mnie śmiercią bliskich. Nie dziękuję. Czy plus rozpocznie współpracę np. z firmami pogrzebowymi - można je potraktować bardzo użytecznie. Karty zgonów - znakomite miejsce na reklamę Plusa. Oddziały intensywnej terapii - ile tam miejsca do zagospodarowania. Na miłość boską można zwrócić uwagę na problem i nie wywoływać wrażenia, że wykorzystuje się jego uczucia... I Plus to umiał robić (np. współpraca z Toprem). Ta kampania nie dla mnie.

konto usunięte

Temat: Kampania wizerunkowa Plusa

Reklama do mnie przemawia - wzięła mnie za serce, co ważne - pokazuje też niestety prawdziwy obraz pogoni za pieniądzem (pracą) odruzcając przy tym rodzinę (tutaj symbolem jest ojciec - dziadek?).

Bardzo, bardzo mnie ujęła i pamiętam ją doskonale - dodatkowo Plus jako remedium na brak kontaktu wywołuje u mnie (i tak miało być!) uczucie ulgi - bardziej lubię Plusa :)

Reklamy Mumio powoli mi się przejadają...
Bogna P.

Bogna P. Media
Manager,Internet
Media Services
Polska S.A.,
otwart...

Temat: Kampania wizerunkowa Plusa

abstrahując od moim odczuć odnośnie tej reklamy, zastanawiam się, czy wszystklie negatywne emocje opisane powyżej, uruchomione właśnie przez tą reklamę, powodowane są uświadomieniem nam naszej własnej pogoni i pędu a co za tym idzie braku czasu na rzeczy naprawdę ważne - reklama przypomina coś, o czym wielu z nas probuje zapomnieć, i może dlatego tak porusza?

Temat: Kampania wizerunkowa Plusa

Bogna P.:
abstrahując od moim odczuć odnośnie tej reklamy, zastanawiam się, czy wszystklie negatywne emocje opisane powyżej, uruchomione właśnie przez tą reklamę, powodowane są uświadomieniem nam naszej własnej pogoni i pędu a co za tym idzie braku czasu na rzeczy naprawdę ważne - reklama przypomina coś, o czym wielu z nas probuje zapomnieć, i może dlatego tak porusza?

Albo powodowane są tym, że jest słabą reklamą, która próbuje poruszać coś dla samego faktu poruszania (poruszanie dla poruszania: czyli dla sportu). Któż to wie? Oraz, co ważniejsze, co to za różnica?

Wydaje mi się że psychoanaliza negatywnie odnoszących się do reklamy jest raczej zbędna:).

konto usunięte

Temat: Kampania wizerunkowa Plusa

Mateusz M.:
Reklama do mnie przemawia - wzięła mnie za serce, co ważne - pokazuje też niestety prawdziwy obraz pogoni za pieniądzem (pracą) odruzcając przy tym rodzinę (tutaj symbolem jest ojciec - dziadek?).

Bardzo, bardzo mnie ujęła i pamiętam ją doskonale - dodatkowo Plus jako remedium na brak kontaktu wywołuje u mnie (i tak miało być!) uczucie ulgi - bardziej lubię Plusa :)

Reklamy Mumio powoli mi się przejadają...

Mumio się przejada - fakt, ale PLUS jako remedium (a nie daj Boże - panaceum) na problemy współczesnego świata - drobna przesada...

Gdyby zamiast logo plusa było tam logo WHO, EU, albo nawet Instytutu Matki i Dziecka - byłoby git.

konto usunięte

Temat: Kampania wizerunkowa Plusa

Bogna P.:
abstrahując od moim odczuć odnośnie tej reklamy, zastanawiam się, czy wszystklie negatywne emocje opisane powyżej, uruchomione właśnie przez tą reklamę, powodowane są uświadomieniem nam naszej własnej pogoni i pędu a co za tym idzie braku czasu na rzeczy naprawdę ważne - reklama przypomina coś, o czym wielu z nas probuje zapomnieć, i może dlatego tak porusza?

Pewnie masz trochę racji, ale z psychoanalizą bym się wstrzymał...
Może dlatego, że telefon od ojca/matki zawsze odbiorę, nawet jeśli mówię, że zadzwonię za chwilę...

A może dlatego, że aż takie przerysowanie tematu naprawdę nie jest zdrowe...

konto usunięte

Temat: Kampania wizerunkowa Plusa

Jakub N.:
Wydaje mi się że psychoanaliza negatywnie odnoszących się do reklamy jest raczej zbędna:).

Rzekłbym nawet zupełnie nietrafiona, wszak my tu nie jako konsumenci...

A nawet jeśli, to operator jest ostatnim podmiotem, od którego życzę sobie wskazywania jak powinienem żyć i co powinno być dla mnie priorytetem.

konto usunięte

Temat: Kampania wizerunkowa Plusa

sam sposób wykonania reklamy jest moim zdaniem ok, natomiast nie pasuje mi to zupelnie do roli tej firmy. jako kampania spoleczna, ktora ma poruszac i motywowac do "wyzszych" idei, jak najbardziej tak. osobiscie najbardziej nie przemawia do mnie fakt, ze operator, ktory przeciez kieruje sie jedynie checia zysku, stara sie mnie wychowywac i edukowac. rozumiem, ze kampania wizerunkowa buduje image firmy, ale proces ten powinien być połączony z modelem biznesowym. do tego jeszcze to "plytkie" zagranie na emocjach, tego nie lubie najbardziej, kiedy ktos stara sie wykorzystac poczucie, ze powinno się być "dobrym" i pomagac innym w ramach słusznej idei. tylko że w tym wypadku tą ideą jest Plus:/

konto usunięte

Temat: Kampania wizerunkowa Plusa

Przemysław W.:
1. Jak pierwszy raz ją widziałem, serio myślałem, że to kampania społeczna.
2. PLUS nie bardzo się tu popisał - reklama budzi następujące emocje:
-syn: zabiegany, wiecznie zajęty, nie ma czasu odebrać telefonu od ojca (czyli singiel w Warszawie)
- ojciec: samotny,stęskniony za synem, chory
- sytuacja - kiedy w końcu syn odbiera, okazuje się, że ojcu coś się stało, robi piruecik na środku ulicy (czyli stwarza zagrożenie dla ruchu i dla zdrowia innych) i gna do szpitala, popędzany wyrzutami sumienia

Ogólnie - nie przemawia, brak pozytywnych treści, brak pomysłu na sprzedaż marki..

Ta reklama zupełnie mnie nie przekonuje, i podobnie jak Pan Przemysław byłem pewien, że chodzi o kampanie społeczną.

Następna dyskusja:

Kampania wizerunkowa 'Dlacz...




Wyślij zaproszenie do