Zbigniew Janik

Strategia, Marketing i Budowanie marek OTC
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Strategia marketingowa Prawo jazdy kat B Badania marketingowe Umiejętność budowania relacji z ludźmi Projekty międzynarodowe

Języki

polski
ojczysty
angielski
biegły
hiszpański
dobry

Doświadczenie zawodowe

Logo
Ekspert/zewnętrzny konsultant
Janik Consulting/KZ Partners
Współwłaściciel firmy KZ Partners (wcześniej Janik Consulting). Projekty dla takich klientów jak Axellus, Adamed, IMS, Komfort, Laboratoria Natury, Polpharma, Ranbaxy, Recordati, Valeant i innych.
Przedsiębiorstwo Produkcji Farmaceutycznej Hasco-Lek S.A.
Konsultant/category manager
Zatrudniony do opracowania i wdrożenia strategii (pozycjonowanie, ceny, media, dystrybucja, promocje etc.) dla wybranych leków OTC.
RB (Reckitt Benckiser)
Category Manager
Zatrudniony przez firmę Reckitt Benckiser w wyniku przejęcia firmy Boots Healthcare. Odpowiadałem za marki: Nurofen, Strepsils, Veet i Clearasil (ponad 200m zł w 2008r w cenach detalicznych)
Boots Healthcare Sp. z o.o.
Brand/Senior ManagerManager
Zarządzałem 2 największymi markami w portfelu firmy: Nurofen i Strepsils. Odpowiadałem za wprowadzenie na polski rynek marki Nurofen dla której przygotowałem i wdrożyłem strategię komunikacyjną („siła i szybkość”).
Logo
Market Research Manager/Brand Manager
SmithKline Beecham
Odpowiadałem za koordynację badań rynkowych dla marek: Coldrex, Panadol, Aquafresh, Oxy. Od 1997r pracowałem nad planem wprowadzenia marki Niquitin w Polsce.
International Paper  Global Business Services Center
Market Analyst
Odpowiadałem za opracowywanie analiz branżowych (rynek papieru i celulozy).

Projekty

Wybrane projekty zrealizowane pod szyldem Janik Consulting/KZ Partners
• Polpharma (marki leków przeciwbólowych): opracowanie strategii komunikacyjnych
• Komfort (wykładziny podłogowe): opracowanie strategii biznesowej
• Valeant (porfel leków OTC): rekomendacja strategii marketingowych dla poszczególnych marek leków OTC i suplementów
• Apteki Główne (sieć apteczna): opracowanie 5 „marek własnych” suplementów dla tej polskiej sieci aptecznej
Zakres obowiązków
Strategia marketingowa, projekty "brand revival", diagnozy i rekomendacje dla marek OTC
Wybrane projekty marketingowe dla Hasco Lek
* Zarządzania marką leku na przeziębienie
* Wprowadzenie na rynek leku przeciwbólowego
* Wsparcie w przygotowaniu startegii komunikacyjnej nowego leku na opryszczkę
Zakres obowiązków
zarządzanie marką, przygotowanie strategii marketingowych i komunikacyjnych, kampanie mediowe
Wybrane projekty dla Reckitt Benckiser
• Kontynuacja implementacji strategii marketingowych dla Nurofenu i Strepsilsa zainicjowanych w fimie Boots Healthcare
• Wdrożenie nowej strategii dla Nurofenu Dzieci, która przyniosła znaczący wzrost udziału rynku marki
• Stworzenie lokalnej kampanii TV dla Nurofenu, która zwiększyła udział w rynku marki
• Koordynacja badania ekonometrycznego dla Strepsils w PL. Wyniki były wykorzystane w budowaniu globalnej strategii marki
• Wsparcie zespołu marketingowego Reckitt Benckiser w krajach bałtyckich
Zakres obowiązków
Opracowanie i wdrażanie strategii marketingowej 100%,
Zarządzanie markami,
kampanie mediowe
Wybrane projekty dla Boots Healthcare
• Stworzenie nowej strategii dla Nurofenu dla Dorosłych, która przyczyniła się do zbudowania marki od zera w 1999r do 60m zł (ceny detaliczne) w 2006r.
• Przygotowanie strategii wejścia Nurofenu na rynek poza-apteczny
• Praca przez kilka miesięcy w Centrali firmy nad globalnym projektem marketingowym (optymalizacja procesów marketingowych)
• Praca nad globalną strategią marki Nurofen
Zakres obowiązków
Zarządzanie marką, Strategia marketingowa 100%, Kampanie mediowe
Wybrane projekty dla SmithKline Beecham (obecnie GSK)
• Projektowanie, koordynacja i nadzór nad badaniami konsumenckimi
• Koordynacja dużego badania „Usage & Attitude” dla Europy Centralnej i Wschodniej
• Praca nad adaptacją globalnego modelu wprowadzenia marki Niquitin w Polsce
Zakres obowiązków
badania rynkowe, przygotowanie planu wprowadzenia nowego leku OTC

Szkolenia i kursy

Szkolenia wewnętrzne odbyte w Smithkline Beecham, Boots Healthcare, Reckitt Benckiser dotyczące:
- zarządzania marką
- wprowadzania nowych produków
- finansów w marketingu
- technik sprzedażowych
- badan marketingowych

Edukacja

Logo
Marketing/Zarzadzanie, magisterskie
Haagse Hogeschool, Rijswijk, Den Haag, Holandia
Logo
Ekonomia, magisterskie
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Specjalizacje

Marketing
Zarządzanie marketingiem

Zainteresowania

1. Polityka międzynarodowa. Uczestniczę w dyskusjach politycznych na forach czasopism polskich i zagranicznych np. „The Economist”, „The Guardian” i innych. Przykład poniżej.
http://www.theguardian.com/world/2016/feb/26/poland-views-current-mood-constitution-challenges

2. Nauka języków obcych

Grupy

1 wszystkich wypowiedzi
0 plusów
Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Uniwersytet Mikołaja Kopernika
UMK jest liderem wśród uczelni Polski Północnej m.in. pod względem potencjału naukowego i liczby studentów (25 tys.). To także największy pracodawca w regionie.
ABY POMÓC W 48 GODZIN
ABY POMÓC W 48 GODZIN
Grupa ta ma na celu umożliwienie jej uczestnikom szybkie reagowanie na wzajemne potrzeby, nie tylko w wydaniu biznesowym. W założeniu skierowana do jak najszerszego ogrona osób, gdyż nigdy nie
Farmacja
Farmacja
QA/QC, R&D, Rejestracje, Produkcja i Marketing leków.
Medical Devices in CEE region
Medical Devices in CEE region
Forum poświęcone branży sprzętu medycznego (medical devices) w celu wymiany doświadczeń, informacji rynkowych oraz najnowszych ofert pracy. Zapraszam wszystkie zainteresowane osoby do dyskusji.
Reklama, marketing, marka
Reklama, marketing, marka
Reklama, marketing, zarządzanie marką
Rynek Farmaceutyczny
Rynek Farmaceutyczny
Grupa dla osób profesjonalnie zajmujących się rynkiem farmaceutycznym. Ma na celu wymianę informacji na temat zmian na rynku farmaceutycznym w Polsce jak i za granicą.