Violetta Jasińska-Jaśkowiak

właściciel, Rachunkowość i Podatki Violetta Jasińska-Jaśkowiak doradca podatkowy

Języki

angielski
biegły
niemiecki
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

PGNiG
Dyrektor Biura Podatków i Ubezpieczeń
W okresie od września 2008 do kwietnia 2009 Z-ca Dyrektora Departmentu Rachunkowości

-Nadzór nad wypełnianiem przez PGNIG obowiązków podatkowych
-Zarządzanie ryzykiem podatkowym
-Uczestnictwo w projektach o strategicznym znaczeniu
-Podejmowanie działań mających na celu ograniczenie ryzyka podatkowego w ty w zakresie transfer procingu, tworzenia standardów, procedur dotyczących obowiązków podatkowych oraz optymalizacji podatkowej
-Współpraca z innymi jednostakmi i podmioatmi z GK PGNiG w celu zapewnienia efektywności podatkowej
-Inicjowanie działań kontrolnych
- Reprezentacja PGNiG w sprawach podatkowych
Logo
WłAśCICIEL
RACHUNKOWOść I PODATKI VIOLETTA JASIńSKA-JAśKOWIAK DORADCA PODATKOWY
Świadczenie usług księgowych, w tym sporządzanie pełnej sprawozdawczości finansowej, a także przygotowywanie deklaracji i informacji podatkowych, od VII 2008 także usługi doradztwa podatkowego.
TUiR WARTA S.A.
Doradca Prezesa Zarządukl, Starszy Doradca
Koordynowanie strategią podatkową Grupy TUiR Warta, optymalizacja skutków podatkowych przy zabezpieczeniu ryzyka
Kredyt Bank
Dyrektor Biura Strategii Podatkowej, Dyrektor Biura Planowania Podatkowego
KREDYT BANK S.A.
-zarządzanie ryzykiem podatkowym Banku oraz innych podmiotów z Grupy KBC,
-stworzenie i wdrożenie strategii podatkowej dla Grupy KBC w Polsce,
-doradztwo dla Komitetów Zarządzających, Zarządu Krajowego, Zarządów Spółek, Prezesów Spółek,
-koordynowanie wszelkimi znaczącymi sprawami podatkowymi podmiotów z Grupy
-aktywne wykorzystywanie podatkowego efektu synergii podmiotów z grupy,
-uczestnictwo z innymi członkami kadry zarządzającej w planowaniu działań operacyjnych,
-nadzór w zakresie transfer pricingu nad wszelkimi wewnątrzgrupowymi transakcjami, zarówno krajowymi jak i transgranicznymi ,
-wdrażanie zintegrowanej organizacji funkcji podatkowej,
- planowanie podatkowe - proaktywne poszukiwanie wszelkich możliwości obniżenia efektywnej stawki podatkowej, mierzone w oszczędnościach podatkowych,
-zarządzanie sporami podatkowymi,
-kierowanie Biurem Strategii Podatkowej, Biurem Planowania Podatkowego, ustalanie rocznych celów i odpowiedzialność za ich realizację,
-nadzorowanie działań wszystkich jednostek Banku w zakresie aspektów podatkowych, a szczególności Biura Rozliczającego zobowiązania podatkowe Banku,
-wsparcie dla jednostek biznesowych w obszarze skutków podatkowych oraz doradztwo podatkowe dla kadry zarządzającej,
-ocena planowanych przedsięwzięć pod kątem ich skutków podatkowych i księgowych,
-odpowiedzialność za prawidłowość i terminowość ustalania zobowiązań podatkowych Banku odpowiedzialność za prawidłowość wyliczenia zobowiązań podatkowych Banku, w tym w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, podatku VAT, podatku zryczałtowanego pobieranego u źródła - przy uwzględnieniu postanowień umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, podatku od dochodów kapitałowych, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatku od nieruchomości innych podatków lokalnych,
-nadzór nad księgowym ujęciem transakcji dla zapewnienia prawidłowych danych dla celów wyliczenia podatku, podejmowanie działań w celu automatyzacji ustalania zobowiązań podatkowych,
-nadzór nad procedurami dotyczącymi ustalania zobowiązań podatkowych w podmiotach z grupy KBC, w tym nadzór nad księgowym ujęciem transakcji dla zapewnienia prawidłowych danych dla celów wyliczenia podatku
-optymalizacja skutków podatkowych działalności Banku z jednoczesnym ograniczeniem ryzyka podatkowego Banku,
-doradztwo w zakresie skutków podatkowych planowanych działań Banku, w tym wspólnych przedsięwzięć z akcjonariuszami, także zagranicznymi, oraz z podmiotami zależnymi,
-optymalizacja podatkowa zasad wynagradzania,
-ustalanie i prognoza obciążenia wyniku finansowego Banku, w tym podatku bieżącego i odroczonego (rozpoznanie aktywa podatkowego),
-bieżąca analiza przepisów podatkowych i ich wpływu na wynik Banku,
-współpraca z audytorem w zakresie obciążenia wyniku finansowego Banku, w tym nadzór i koordynacja przy przygotowywaniu informacji dla audytora, uzgadnianie wspólnego stanowiska z audytorem,
- reprezentacja Banku przed organami podatkowymi, audytorem, w organizacjach branżowych (ZBP) oraz we współpracy z zewnętrznym doradcą podatkowym,
DZ BANK Polska S.A.
Ekspert
-prowadzenie spraw podatkowych Banku
- planowanie podatkowe,
- optymalizacja skutków podatkowych działalności Banku, podejmowanie działań ograniczających ryzyko podatkowe Banku
-nadzór nad podatkową kwalifikacją kosztów i przychodów Banku, ,
-ustalanie wyniku netto Banku a w tym podatku odroczonego oraz zobowiązania Banku z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych oraz innych zobowiązań podatkowych Banku ,
-bieżąca analiza przepisów podatkowych i ich wpływu na wynik Banku,
- prowadzenie spraw podatkowych Banku,
- przeprowadzanie szkoleń podatkowych dla pracowników Banku
- współpraca z władzami podatkowymi w zakresie ustalania zobowiązań podatkowych oraz interpretacji prawa podatkowego,
- współpraca z audytorem, w tym nadzór i koordynacja informacji przygotowywanej dla audytora,
- organizacja przepływu informacji istotnych z punktu widzenia ustalania zobowiązań podatkowych,
Kredyt Bank
Naczelnik Wydziału Podatkowego, Kierownik Biura Planowania Podatkowego, ekspert bankowy
KREDYT BANK S.A.
kierowanie zespołem odpowiedzialnym za rozliczenia podatkowe Banku, planowanie podatkowe i kontrola,
-doradztwo podatkowe,
-odpowiedzialność za prawidłowość wyliczenia zobowiązań podatkowych Banku,
-planowanie i kontrola wyliczenia obciążenia wyniku finansowego Banku, czyli ustalania bieżącego zobowiązania podatkowego do urzędu skarbowego oraz ustalania aktywa podatkowego i rezerwy na podatek odroczony,
-organizacja poboru podatku przez Bank i kontrola wywiązywania się Banku z funkcji płatnika podatku od dochodów kapitałowych, dywidendy wypłacanej przez Bank a także dywidendy wypłacanej przez innych emitentów za pośrednictwem Banku, podatku od rent i emerytur zagranicznych wypłacanych za pośrednictwem Banku,
mBank S.A.
Główny Specjalista, Sekretarz Zespołu ds. realizacji projektu Bank Hipoteczny
-współudział w tworzeniu nowego banku hipotecznego. Organizacja i przygotowanie dokumentów niezbędnych do uzyskania licencji na prowadzenie działalności bankowej, w tym opracowanie statutu nowego banku oraz umowy joint-venture pomiędzy akcjonariuszami,
- jako przedstawiciel Banku Rozwoju Eksportu uczestnictwo w pracach Fundacji na rzecz rozwoju kredytu hipotecznego, której prace koncentrowały się na przygotowaniu propozycji przepisów wykonawczych do ustawy o listach zastawnych i bankach hipotecznych. Uczestnictwo w pracach trzech zespołów przygotowujących wytyczne do:
-regulaminu wyceny nieruchomości ,
-rejestru zabezpieczeń listów zastawnych,
-opracowanie ram prawnych dla inwestowania i emisji listów zastawnych
Logo
Prezes Zarządu
AUSTROPOL Sp.z o.o.
zarządzanie Spółką, organizacja sprzedaży i nadzór nad realizacją projektów instalacyjnych, a później działalności handlowej
-kierowanie Spółką zajmującą się wykonawstwem instalacji elektrycznych, sanitarnych i grzewczych. Działania marketingowe przyniosły efekty w postaci wielu zleceń. We współpracy z polskimi podwykonawcami spółka wykonała szereg instalacji.
-po decyzji udziałowców o zmianie profilu działalności na handlową obejmującą sprzedaż okuć meblowych importowanych z austriackiej firmy, organizacja sprzedaży akcesoriów meblowych,
-prowadzenie spraw finansowych i podatkowych spółki
Logo
Dyrektor ds Administracji i Inwestycji, Office Manager
Kaeser Kompressoren GmbH
-załatwianie wszelkich formalności związanych z zawiązaniem spółki,
- od 1993r organizacja i nadzór nad inwestycją budowy obiektu biurowo-magazynowego firmy Kaeser, w tym: wyszukanie gruntu i załatwienie wszelkich formalności związanych z zakupem gruntu, w tym uzyskanie zezwolenia MSW, wybór projektantów, zorganizowanie przetargów na wykonanie inwestycji, bezpośredni nadzór nad wykonawstwem, nadzór finansowy nad inwestycją,
- utworzenie przedstawicielstwa Kaeser Kompressoren GmbH w Polsce,
- prowadzenie wszelkich spraw formalno-prawnych, administracyjnych i kadrowych, finansowych, w tym prowadzenie księgowości także według standardów wymagań austriackich,
- nadzór nad finansami firmy,
- bieżąca obsługa klientów.
- prowadzenie spraw Spółki zgodnie z Kodeksem handlowym w tym nadzoru nad finansami firmy.
Logo
właściciel
Własna działalność gospodarcza
Działalność gospodarcza najpierw w zakresie przetwórstwa tworzyw sztucznych, a następnie (od 2.06.1986) w zakresie produkcji konfekcji. W ramach działalności organizacja sprzedaży, zakup surowców, nadzór nad produkcją, sprawy personalne, księgowość, sprawy podatkowe.

Edukacja

Logo
Canadian Executive MBA, MBA
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Logo
Studia Podyplomowe w zakresie Rachunkowośc, studia podyplomowe
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Logo
Studia Podyplomowe w zakresie Podatkó, studia podyplomowe
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Logo
Inżynieria Materiałowa, magisterskie
Politechnika Warszawska

Zainteresowania

pływanie, narty, psy

Inne

licencja doradcy podatkowego,
licencja uprawniająca do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych wydana przez Ministerstwo Finansów,
First Cerificate in English,

Grupy

Politechnika Warszawska
Politechnika Warszawska
Politechnika Warszawska jest najstarszą polską uczelnią techniczną. Od ponad 180 lat kształci kolejne pokolenia inżynierów, wnosząc istotny wkład w rozwój nauk technicznych.
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie