Violetta Cichoń

Dyrektor ds. Exportu, Classen-Pol S.A.

Języki

angielski
biegły
niemiecki
biegły
rosyjski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Classen-Pol S.A.
Dyrektor ds. Exportu
- od 01.05.2007 poszerzenie odpowiedzialności o Rynki Wschodnie: Kraje Nadbałtyckie, Białoruś, Ukrainę, Kazachstan, Kirgizję, Rosję (okręg kaliningradzki)
- rozbudowa działu exportu (Dział Obsługi Exportu – 8 osób, Zagraniczni Managerzy Sprzedaży – 7 osób + Dział Handlowy Exportu: 2 Managerów ds Exportu)
- inicjacja i koordynacja procesu organizacji przedstawicielstwa handlowego na Ukrainie i Węgrzech - w efekcie w 2009 roku powstały firmy córki Classen Ukraina i Classen Hungary
- inicjacja i rozpoczęcie projektu RUCK ZUCK EKSPANSJA EXPORT (ekspansja sieci franczyzowej na rynki: Ukrainy, Rumunii, Węgier)
- negocjowanie umów handlowych z międzynarodowymi grupami zakupowymi (A.R.E.N.A; SAINT GOBAIN, KINGFISHER itd)
- pozyskiwanie nowych partnerów handlowych o zasięgu międzynarodowym (Bauhaus, Baumaxx, OBI)
- przygotowywanie planów marketingowych
- przygotowanie planów budżetowyc
- odpowiedzialność za całość sprzedaży exportowej spółek Classen- Pol S.A. oraz Classen Floor Systems Sp.zo.o.
- koordynacja i akceptacja międzynarodowej oferty handlowej grupy Classen-Pol S.A.
Classen-Pol S.A.
Manager ds. exportu - Europa Południowa i Zachodnia
- stworzenie działu exportu i nadzór nad nim: 4 osoby na miejscu (Dział Obsługi Exportu), oraz 7 osób w terenie (Zagraniczni Managerzy Exportu)- rekrutacja pracowników
- współpraca z wiodącymi firmami ubezpieczeniowymi w zakresie ubezpieczeń kontrahentów spoza Polski (Atradius, Coface, Kuke)
- rozszerzenie oferty handlowej oraz dostosowanie aktualnej do wymagań normatywnych danych krajów
- pozyskiwanie nowych klientów
- organizacja udziału w międzynarodowych targach budowlanych
- Przygotowywanie i kalkulacja ofert handlowych
- negocjacje i finalizacje kontraktów handlowych
- praca na miejscu połączona z pracą w terenie
- utrzymywanie kontaktu z potencjalnymi i aktualnymi klientami zagranicznymi
- Opracowywanie planów promocji
- Opracowywanie prognoz budżetowych dotyczących sprzedaży w podległym kanale dystrybucji
- Obserwacja rynku i konkurencji
- Dobór pracowników do podległego podzespołu
Classen-Pol S.A.
Manager ds. produktu - panele podłogowe, podłogi drewniane, listwy przypodłogowe
- kreowanie oferty handlowej w zakresie głównego produktu firmy (podłogi laminowane),
- bezpośrednia współpraca z klientami polskimi oraz zagranicznymi
- stały monitoring rynku podległych produktów
- współpraca z producentami papierów dekoracyjnych
- wprowadzenie do oferty Classena nowego produktu- podłogi drewniane „Royal Floor Collection”
- czynny udział w kreowaniu oferty targowej, udział w targach krajowych i miedzynarodowych: For Arch 2004, Conneco 2004, Budma 2005, Hannover 2005,
- prowadzenie szkoleń produktowych (w kraju i za granicą)
Classen-Pol S.A.
Referent ds. produkcji
- obsługa klientów Europy Zachodniej od strony produkcyjnej realizacji zamówień
- planowanie stanów magazynowych oraz przygotowywanie planów produkcji wybranego asortymentu (listwy podłogowe)
- uczestnictwo w procesie wdrażania produkcyjnej wersji systemu SAP

Edukacja

Logo
Język angielski - język biznesu, magisterskie
Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach
Logo
Język niemiecki + język angielski - język biznesu, licencjackie
Uniwersytet Śląski w Katowicach

Specjalizacje

Sprzedaż
Zarządzanie sprzedażą

Zainteresowania

sport: narciarstwo, pływanie, windsurfing, tenis stołowy, tenis ziemny, jazda szybka na rolkach, rowerze,

Inne

Oprogramowanie:
Pakiety biurowe: MS Office
Aplikacje internetowe: MS Internet Explorer
inne: MS Outlook, CorelDRAW,
program operacyjny SAP, (wersja produkcyjna, analityczna)