Umiejętności
Business Strategy Design
Wsparcie logistyczne
Logistics Consulting
Logistics Engineering
Microsoft Excel
Process Implementation
Process Improvement Skills
Project Management
WMS Implementations
3PL
Negocjacje
Umiejętności interpersonalne
Magazynowanie
Negocjacje kontraktu
Zarządzanie logistyczne
spedycja
Transport
Budżety
Zarządzanie flotą
Logistyka
Zarządzanie
Zarządzanie łańcuchem dostaw
łańcuch dostaw
Analiza
Logistyka międzynarodowa
Zarządzanie Sprzedażą
Start-upy
WMS
Organizacja łańcucha dostaw
Umiejętności analityczne
Zarządzanie magazynem
Zarządzanie operacyjne
Planowanie projektów
Umiejętności komunikacyjne
Budgeting
Optymalizacja procesów
Zarządzanie transportem
frachty
Strategia
Kalkulacje cenowe
Cost reduction
Process improvement and management
Rozwój biznesu - Business Development
Redukcja kosztów
kalkulacje rentowności
WCM - Warehouse Calculation Model
Języki
angielski
biegły
rosyjski
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Logistics Manager / National Logistics Product Manager
• Rozwój w obszarze produktu poprzez pozyskiwanie nowej sprzedaży, prowadzenie negocjacji oraz zapewnienie sprawnej implementacji obsługi nowych klientów.
• Rozwój sprzedaży pozyskanej, budowanie długofalowych, partnerskich kontaktów z klientami kluczowymi.
• Negocjowanie, renegocjowanie i zawieranie kontraktów w podległym obszarze; współpraca w tym zakresie z pozostałymi strukturami organizacyjnymi Spółki w przypadków kontraktów obejmujących więcej niż jeden obszar.
• Zarządzanie procesami logistycznymi w firmie (magazynowanie, cross-docking, co-packing, etc.).
• Codzienna współpraca z Działem Spedycji Drogowej, Morskiej, Lotnicznej, Agencją Celną.
• Zarządzenie projektami, wdrożenie nowych klientów, procesów i operacji logistycznych.
• Projektowanie nowych powierzchni magazynowych, rozbudowaistniejących (funkcjonalność, ergonomia, układ pomieszczeń, zapotrzebowanie na sprzęt, dobór materiałów), nadzór nad realizacją budowy zgodnie ze specyfikacją techniczną, współpraca z developerem i generalnym wykonawcą.
• Przygotowanie i nadzór nad realizacją procedur operacyjnych (SOP).
• Ciągłe ulepszanie i optymalizacja procesów logistycznych.
• Planowanie budżetu Działu Logistyki, analizy finansowe, rentowności klientów i procesów.
• Rozwój sprzedaży pozyskanej, budowanie długofalowych, partnerskich kontaktów z klientami kluczowymi.
• Negocjowanie, renegocjowanie i zawieranie kontraktów w podległym obszarze; współpraca w tym zakresie z pozostałymi strukturami organizacyjnymi Spółki w przypadków kontraktów obejmujących więcej niż jeden obszar.
• Zarządzanie procesami logistycznymi w firmie (magazynowanie, cross-docking, co-packing, etc.).
• Codzienna współpraca z Działem Spedycji Drogowej, Morskiej, Lotnicznej, Agencją Celną.
• Zarządzenie projektami, wdrożenie nowych klientów, procesów i operacji logistycznych.
• Projektowanie nowych powierzchni magazynowych, rozbudowaistniejących (funkcjonalność, ergonomia, układ pomieszczeń, zapotrzebowanie na sprzęt, dobór materiałów), nadzór nad realizacją budowy zgodnie ze specyfikacją techniczną, współpraca z developerem i generalnym wykonawcą.
• Przygotowanie i nadzór nad realizacją procedur operacyjnych (SOP).
• Ciągłe ulepszanie i optymalizacja procesów logistycznych.
• Planowanie budżetu Działu Logistyki, analizy finansowe, rentowności klientów i procesów.
Dyrektor Zarządzający
LOGMASTER Sp. z o.o. - sp.k.
• Budowanie strategii rozwoju firmy - krótko i długoterminowych.
• Zarządzanie realizacją celów strategicznych i operacyjnych.
• Dostosowanie struktury organizacyjnej do aktualnych potrzeb rynkowych.
• Określanie i wdrażanie procedur optymalizujących efektywność biznesową przedsiębiorstwa.
• Utrzymywanie prawidłowych relacji z obecnymi partnerami oraz pozyskiwanie nowych klientów.
• Prowadzenie aktywnej działalności sprzedażowej, wdrażanie modeli promocyjnych, przygotowywanie prezentacji i realizacja ofert handlowych.
• Tworzenie, nadzór i realizacja projektów marketingowych.
• Nadzór nad przebiegiem projektów i wdrożeń w działalności operacyjnej.
• Analizy, kalkulacje, symulacje procesów.
• Tworzenie oraz kontrola wykonania budżetu, analiza wyników finansowych.
• Negocjowanie w imieniu firmy warunków współpracy.
• Wdrażanie procedur controllingu i raportowania w obszarze sprzedaży.
• Nadzór działań z zakresu finansów i administracji, związanych z funkcjonowaniem spółki.
• Organizacja rekrutacji i selekcja pracowników.
• Ocena i rozwój kompetencji podwładnych.
• Koordynacja pracy zespołów pracowniczych.
• Budowanie zaangażowania pracowników oraz ich motywacja w osiąganiu wyznaczonych celów.
• Organizacja i przeprowadzanie szkoleń dla pracowników.
• Budowanie pozytywnego wizerunku firmy na zewnątrz organizacji
• Zarządzanie procesami planowania.
• Zarządzanie realizacją celów strategicznych i operacyjnych.
• Dostosowanie struktury organizacyjnej do aktualnych potrzeb rynkowych.
• Określanie i wdrażanie procedur optymalizujących efektywność biznesową przedsiębiorstwa.
• Utrzymywanie prawidłowych relacji z obecnymi partnerami oraz pozyskiwanie nowych klientów.
• Prowadzenie aktywnej działalności sprzedażowej, wdrażanie modeli promocyjnych, przygotowywanie prezentacji i realizacja ofert handlowych.
• Tworzenie, nadzór i realizacja projektów marketingowych.
• Nadzór nad przebiegiem projektów i wdrożeń w działalności operacyjnej.
• Analizy, kalkulacje, symulacje procesów.
• Tworzenie oraz kontrola wykonania budżetu, analiza wyników finansowych.
• Negocjowanie w imieniu firmy warunków współpracy.
• Wdrażanie procedur controllingu i raportowania w obszarze sprzedaży.
• Nadzór działań z zakresu finansów i administracji, związanych z funkcjonowaniem spółki.
• Organizacja rekrutacji i selekcja pracowników.
• Ocena i rozwój kompetencji podwładnych.
• Koordynacja pracy zespołów pracowniczych.
• Budowanie zaangażowania pracowników oraz ich motywacja w osiąganiu wyznaczonych celów.
• Organizacja i przeprowadzanie szkoleń dla pracowników.
• Budowanie pozytywnego wizerunku firmy na zewnątrz organizacji
• Zarządzanie procesami planowania.
Z-ca Dyrektora Logistyki ds. Transportu
PROSPER S.A. (Grupa Torfarm)
• Zarządzanie logistyką w zakresie dystrybucji krajowej towarów oraz w transporcie międzyoddziałowym (13 Centrów Dystrybucji na terenie kraju).
• Opracowywanie i wdrażanie nowych projektów dotyczących optymalizacji i reorganizacji transportu w Firmie
• Wdrażanie i kontrola funkcjonowania procedur operacyjnych w kierowanym obszarze logistyki, oraz dostosowanie ich do obowiązujących w Grupie Kapitałowej - Torfarm
• Nadzór oraz ustalanie cen i warunków współpracy oraz kontrola rozliczeń z podwykonawcami usług transportowych.
• Bieżąca analiza modeli transportowych, opracowanie strategii dystrybucji w Firmie
• Opracowywanie analiz kosztowych i jakościowych, kontrola KPI na poziomie poszczególnych CD, podejmowanie działań reorganizacyjnych.
• Rozwój narzędzi systemowych do zarządzania dystrybucją towarów i flotą samochodową - TMS (Transport Management System)
• Planowanie oraz nadzór nad realizacją celów budżetowych
• Koordynacja współpracy pomiędzy Prosper a innymi Spółkami Grupy Torfarm
• Przygotowywanie okresowych raportów dla Zarządu Spółki i Grupy Kapitałowej.
• Opracowywanie i wdrażanie nowych projektów dotyczących optymalizacji i reorganizacji transportu w Firmie
• Wdrażanie i kontrola funkcjonowania procedur operacyjnych w kierowanym obszarze logistyki, oraz dostosowanie ich do obowiązujących w Grupie Kapitałowej - Torfarm
• Nadzór oraz ustalanie cen i warunków współpracy oraz kontrola rozliczeń z podwykonawcami usług transportowych.
• Bieżąca analiza modeli transportowych, opracowanie strategii dystrybucji w Firmie
• Opracowywanie analiz kosztowych i jakościowych, kontrola KPI na poziomie poszczególnych CD, podejmowanie działań reorganizacyjnych.
• Rozwój narzędzi systemowych do zarządzania dystrybucją towarów i flotą samochodową - TMS (Transport Management System)
• Planowanie oraz nadzór nad realizacją celów budżetowych
• Koordynacja współpracy pomiędzy Prosper a innymi Spółkami Grupy Torfarm
• Przygotowywanie okresowych raportów dla Zarządu Spółki i Grupy Kapitałowej.
Dyrektor Regionu - Centrum i Północ
• Nadzór i kierowanie pracą oddziałów w Regionie Centrum i Północ: Ołtarzew, Warszawa, Łódź, Gdańsk (łacznie 26 tys. m2)
• Planowanie i realizacja celów budżetowych i jakościowych dla zarządzanego Regionu.
• Przygotowywanie, negocjacje i nadzorowanie realizacji umów z klientami i podwykonawcami usług.
• Opracowywanie analiz rentowności, kalkulacje finansowe, tworzenie rezerw kosztowych i przychodowych w podziale na oddziały i działalności firmy.
• Nadzór nad przebiegiem projektów, wdrożeń i modyfikacją systemów.
• Nadzór nad zapewnieniem bezpieczeństwa i higieny pracy oraz właściwej ochrony przeciwpożarowej w podległych magazynach.
• Prowadzenie działalności handlowej w zarządzanym Regionie, w tym m.in. ustalanie planów i zadań, kontrola ich realizacji, taryf, umów handlowych, kluczowych klientów i partnerów oraz projektowanie i wdrażanie nowych usług i produktów.
• Nadzór nad windykacją należności.
• Nadzór nad sprawami dotyczącymi reklamacji odbiorców i dostawców.
• Składanie okresowych sprawozdań do Zarządu Spółki.
• Zarządzanie personelem, rekrutacja, ocena pracowników, premiowanie.
• Nadzór nad sprzętem magazynowym w całej firmie. Prowadzenie zakupów centralnych sprzętu.
• Planowanie i realizacja celów budżetowych i jakościowych dla zarządzanego Regionu.
• Przygotowywanie, negocjacje i nadzorowanie realizacji umów z klientami i podwykonawcami usług.
• Opracowywanie analiz rentowności, kalkulacje finansowe, tworzenie rezerw kosztowych i przychodowych w podziale na oddziały i działalności firmy.
• Nadzór nad przebiegiem projektów, wdrożeń i modyfikacją systemów.
• Nadzór nad zapewnieniem bezpieczeństwa i higieny pracy oraz właściwej ochrony przeciwpożarowej w podległych magazynach.
• Prowadzenie działalności handlowej w zarządzanym Regionie, w tym m.in. ustalanie planów i zadań, kontrola ich realizacji, taryf, umów handlowych, kluczowych klientów i partnerów oraz projektowanie i wdrażanie nowych usług i produktów.
• Nadzór nad windykacją należności.
• Nadzór nad sprawami dotyczącymi reklamacji odbiorców i dostawców.
• Składanie okresowych sprawozdań do Zarządu Spółki.
• Zarządzanie personelem, rekrutacja, ocena pracowników, premiowanie.
• Nadzór nad sprzętem magazynowym w całej firmie. Prowadzenie zakupów centralnych sprzętu.
Project Manager
• Przygotowywanie ofert logistycznych dla klientów (transport, magazynowanie, co-packing, usługi dodatkowe).
• Przygotowywanie projektów, analiz rentowności, raportów KPI, oraz kalkulacji dotyczących dystrybucji towarów, magazynowania oraz usług dodatkowych.
• Przygotowywanie okresowych raportów dla Zarządu Spółki.
• Prowadzenie rozmów handlowych oraz negocjacje warunków współpracy z klientami oraz podwykonawcami usług.
• Prowadzenie działań handlowych mających na celu pozyskanie nowych klientów logistycznych.
• Pełnienie funkcji Głównego Opiekuna Klientów Kluczowych
• Przygotowywanie umów współpracy oraz procedur operacyjnych z obecnymi oraz pozyskanymi klientami.
• Wdrażanie nowych projektów logistycznych związanych z obsługą nowych i istniejących klientów.
• Stworzenie szeregu narzędzi systemowych w MS Excel do raportowania i analizy danych.
• Prowadzenie wewnętrznych szkoleń pracowników firmy z MS Excel
• Przygotowywanie projektów, analiz rentowności, raportów KPI, oraz kalkulacji dotyczących dystrybucji towarów, magazynowania oraz usług dodatkowych.
• Przygotowywanie okresowych raportów dla Zarządu Spółki.
• Prowadzenie rozmów handlowych oraz negocjacje warunków współpracy z klientami oraz podwykonawcami usług.
• Prowadzenie działań handlowych mających na celu pozyskanie nowych klientów logistycznych.
• Pełnienie funkcji Głównego Opiekuna Klientów Kluczowych
• Przygotowywanie umów współpracy oraz procedur operacyjnych z obecnymi oraz pozyskanymi klientami.
• Wdrażanie nowych projektów logistycznych związanych z obsługą nowych i istniejących klientów.
• Stworzenie szeregu narzędzi systemowych w MS Excel do raportowania i analizy danych.
• Prowadzenie wewnętrznych szkoleń pracowników firmy z MS Excel
Transport Project Manager
Tibbett & Britten Sp. z o.o. (Exel Group)
• Przygotowywanie ofert logistycznych (transport krajowy, w tym specjalistyczny produktów mrożonych). Przygotowywanie projektów, analiz i symulacji, modelów kosztów, raportów KPI, oraz kalkulacji ofertowych dotyczących dystrybucji towarów.
• Opracowanie strategii dystrybucji, planowanie tras, organizacja transportu międzynarodowego (temperatura kontrolowana).
• Budżetowanie kosztów napraw pojazdów, paliwa i usług transportowych oraz bieżąca kontrola kosztów działu.
• Negocjacje umów i warunków współpracy z firmami transportowymi, organizacja platform przeładunkowych w kraju.
• Zarządzanie pracą Działu Transportu, w tym własnym taborem pojazdów dystrybucyjnych
• Organizacja Działu Transportu w nowopowstałym Centrum Dystrybucji w Raciborzu (centralny magazyn firmy Henkel Polska).
• Przygotowanie i wprowadzenie nowych procedur operacyjnych dotyczących transportu, gospodarki paliwowej, przepływu informacji, itp.
• Prowadzenie spraw ubezpieczeniowych w firmie (majątkowe, transportowe, samochodowe)
• Udział we wdrażaniu systemu jakości HACCP.
• Implementacja komputerowego systemu zarządzania flotą samochodową.
• Opracowanie strategii dystrybucji, planowanie tras, organizacja transportu międzynarodowego (temperatura kontrolowana).
• Budżetowanie kosztów napraw pojazdów, paliwa i usług transportowych oraz bieżąca kontrola kosztów działu.
• Negocjacje umów i warunków współpracy z firmami transportowymi, organizacja platform przeładunkowych w kraju.
• Zarządzanie pracą Działu Transportu, w tym własnym taborem pojazdów dystrybucyjnych
• Organizacja Działu Transportu w nowopowstałym Centrum Dystrybucji w Raciborzu (centralny magazyn firmy Henkel Polska).
• Przygotowanie i wprowadzenie nowych procedur operacyjnych dotyczących transportu, gospodarki paliwowej, przepływu informacji, itp.
• Prowadzenie spraw ubezpieczeniowych w firmie (majątkowe, transportowe, samochodowe)
• Udział we wdrażaniu systemu jakości HACCP.
• Implementacja komputerowego systemu zarządzania flotą samochodową.
Transport Manager
TOP-2000 Sp. z o.o.
• Nadzór nad dystrybucją towarów do klienta oraz materiałów do produkcji.
• Zarządzanie pracą 12-to osobowego zespołu pracowników Działu Transportu (spedytorzy, analityk, kierowcy).
• Negocjacje umów przewozowych z firmami transportowymi i spedycyjnymi.
• Zarządzanie Działem Utrzymania i Eksploatacji pojazdów firmowych (serwis, zakupy, sprzedaż pojazdów)
• Współpraca z dealerami, serwisami samochodowymi, firmami ubezpieczeniowymi, koncernami paliwowymi w zakresie obsługi pojazdów firmowych (ciężarowe i osobowe – ok. 100 szt.)
• Zorganizowanie komórki utrzymania pojazdów samochodowych.
• Wprowadzenie procedur użytkowania pojazdów służbowych.
• Przygotowywanie dla Zarządu raportów kosztów, wykonania budżetu, wskaźników efektywności.
• Zarządzanie pracą 12-to osobowego zespołu pracowników Działu Transportu (spedytorzy, analityk, kierowcy).
• Negocjacje umów przewozowych z firmami transportowymi i spedycyjnymi.
• Zarządzanie Działem Utrzymania i Eksploatacji pojazdów firmowych (serwis, zakupy, sprzedaż pojazdów)
• Współpraca z dealerami, serwisami samochodowymi, firmami ubezpieczeniowymi, koncernami paliwowymi w zakresie obsługi pojazdów firmowych (ciężarowe i osobowe – ok. 100 szt.)
• Zorganizowanie komórki utrzymania pojazdów samochodowych.
• Wprowadzenie procedur użytkowania pojazdów służbowych.
• Przygotowywanie dla Zarządu raportów kosztów, wykonania budżetu, wskaźników efektywności.
Analityk ds. floty samochodowej
• Czynny udział w organizacji działu zarządzającego parkiem samochodowym.
• Sporządzanie raportów i analiz dotyczących alokacji, utrzymania i eksploatacji parku samochodowego.
• Przygotowywanie i kontrola wykonania budżetu na naprawy pojazdów, paliwo, i inne wydatki związane z eksploatacją 1750 pojazdów i wózków widłowych.
• Wprowadzenie i obsług systemu bieżącej kontroli wykonania budżetu.
• Wprowadzenie i obsługa systemu komputerowego do nadzoru parku samochodowego opartego na MS Access.
• Opracowanie i wprowadzenie wskaźników efektywności i wydajności floty KPI oraz określenie sposobów ich obliczania i pozyskiwania.
• Przygotowywanie skomplikowanych analiz i kalkulacji w oparciu o dane finansowe, wskaźniki i inne założenia ekonomiczne.
• Współudział w projektach wymiany pojazdów wyeksploatowanych.
• Współudział w tworzeniu procedur użytkowania pojazdów służbowych.
• Współpraca z Wydziałem Komunikacji, towarzystwem ubezpieczeniowym, koncernem paliwowym, dealerami samochodowymi w zakresie obsługi pojazdów firmowych.
• Uczestnictwo w rozmowach i negocjacjach z dealerami pojazdów, serwisami i dostawcami usług dla Coca Cola Beverages Polska.
• Prowadzenie szkoleń z zakresu użytkowania systemu informatycznego do zarządzania i bieżącej obsługi pojazdów firmowych (ewidencja napraw, przeglądów, ubezpieczenia, szkody, zużycie paliwa, itp.)
• Prowadzenie szeregu projektów dotyczących utrzymania floty samochodowej oraz efektywnie współdziałanie w ich realizacji (przerejestrowywanie pojazdów, zmiana logo na pojazdach, dekoracje świąteczne pojazdów, itp.)
• Sporządzanie raportów i analiz dotyczących alokacji, utrzymania i eksploatacji parku samochodowego.
• Przygotowywanie i kontrola wykonania budżetu na naprawy pojazdów, paliwo, i inne wydatki związane z eksploatacją 1750 pojazdów i wózków widłowych.
• Wprowadzenie i obsług systemu bieżącej kontroli wykonania budżetu.
• Wprowadzenie i obsługa systemu komputerowego do nadzoru parku samochodowego opartego na MS Access.
• Opracowanie i wprowadzenie wskaźników efektywności i wydajności floty KPI oraz określenie sposobów ich obliczania i pozyskiwania.
• Przygotowywanie skomplikowanych analiz i kalkulacji w oparciu o dane finansowe, wskaźniki i inne założenia ekonomiczne.
• Współudział w projektach wymiany pojazdów wyeksploatowanych.
• Współudział w tworzeniu procedur użytkowania pojazdów służbowych.
• Współpraca z Wydziałem Komunikacji, towarzystwem ubezpieczeniowym, koncernem paliwowym, dealerami samochodowymi w zakresie obsługi pojazdów firmowych.
• Uczestnictwo w rozmowach i negocjacjach z dealerami pojazdów, serwisami i dostawcami usług dla Coca Cola Beverages Polska.
• Prowadzenie szkoleń z zakresu użytkowania systemu informatycznego do zarządzania i bieżącej obsługi pojazdów firmowych (ewidencja napraw, przeglądów, ubezpieczenia, szkody, zużycie paliwa, itp.)
• Prowadzenie szeregu projektów dotyczących utrzymania floty samochodowej oraz efektywnie współdziałanie w ich realizacji (przerejestrowywanie pojazdów, zmiana logo na pojazdach, dekoracje świąteczne pojazdów, itp.)
Szkolenia i kursy
• Zarządzanie projektami zgodnie z metodyką PRINCE2 - Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki - szkolenie (2011)
• Neuromarketing i neuropsychologia sprzedaży i zarządzania w praktyce - szkolenie Salomon Consulting (2010)
• Ukończone kursy wewnętrzne w Frans Maas International Business School w Holandii w zakresie: Project Management (2005) oraz z obsługi zaawansowanego arkusza kalkulacyjnego: „Warehouse Calculation Model” 2006 r.
• Bardzo dobra znajomość obsługi komputera (MS Office - zaawansowany, MS EXCEL – biegły)
• Ukończone kursy komputerowe: zaawansowany MS Excel, MS Access, zaawansowany MS Word, Power Point.
i wiele innych :-)
• Neuromarketing i neuropsychologia sprzedaży i zarządzania w praktyce - szkolenie Salomon Consulting (2010)
• Ukończone kursy wewnętrzne w Frans Maas International Business School w Holandii w zakresie: Project Management (2005) oraz z obsługi zaawansowanego arkusza kalkulacyjnego: „Warehouse Calculation Model” 2006 r.
• Bardzo dobra znajomość obsługi komputera (MS Office - zaawansowany, MS EXCEL – biegły)
• Ukończone kursy komputerowe: zaawansowany MS Excel, MS Access, zaawansowany MS Word, Power Point.
i wiele innych :-)
Edukacja
Specjalizacje
Edukacja/Szkolenia
Zarządzanie edukacją
Zainteresowania
Bieganie - Stowarzyszenia Radzymin Run Team (www.radzyminrunteam.pl)
Organizator biegu Radzymiński Trail (www.radzyminskitrail.pl)
Organizator biegu Radzymiński Trail (www.radzyminskitrail.pl)
Grupy
Politechnika Warszawska
Politechnika Warszawska jest najstarszą polską uczelnią techniczną. Od ponad 180 lat kształci kolejne pokolenia inżynierów, wnosząc istotny wkład w rozwój nauk technicznych.
Business Consulting
Grupa firm branży KONSULTING / DORADZTWO. Liderzy i Eksperci. Wydarzenia branżowe rynku konsultingowego i doradczego. Doradztwo finansowe, inwestycyjne, biznesowe, personalne. Consulting, Konsul
Cło i kłopoty z Urzędem Celnym
Informacje o prawie celnym .Kłopoty z Urzędem Celnym, Cła w imporcie do UE .
INTRASTAT
CYTATY
Najrozmaitsze aforyzmy, cytaty, złote myśli, "myśli nieuczesane" - jeśli znasz coś ciekawego przystąp do grupy i daj poznać innym.
EXCEL w praktyce
Pytania, wskazówki, odpowiedzi, komentarze, usprawnienie pracy w EXCELu. Cel: wzajemna pomoc, wymiana doświadczeń, propozycje usprawnień pracy
Fotografia cyfrowa
Grupa o fascynującym świecie fotografii cyfrowej, makrofotografii i komputerowej obróbce obrazów.