Umiejętności
Psychologia stosowana
Data Mining
Project Management
Zarządzanie kadrami
Zarządzanie zespołem
Zarządzanie
Analiza danych
Badania ilościowe
Badania i Rozwój
diagnoza psychologiczna dziecka
wsparcie psychologiczne dla dzieci i ich rodzin
badania Internetu
Psychologia kliniczna
Języki
angielski
dobry
włoski
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
p.o. Kierownika Zakładu Zdrowia Publicznego
1) organizacja pracy podległego zespołu w obszarze zadań Zakładu Zdrowia Publicznego;
2) nadzór nad prawidłową realizacją umów w zakresie statystyki publicznej, Narodowego Programu Zdrowia oraz innych umów realizowanych w Zakładzie Zdrowia Publicznego;
3) przygotowywanie analiz i dokumentów dot. zdrowia publicznego na zlecenie Dyrektora Instytutu Psychiatrii i Neurologii, Ministerstwa Zdrowia lub innych urzędów w ramach ich ustawowych kompetencji;
4) analiza merytoryczna i zgłoszenie uwago do projektów dokumentów prawnych z zakresu zdrowia publicznego;
5) współpraca z komórkami Instytutu Psychiatrii i Neurologii oraz urzędami i instytucjami centralnymi i samorządowymi w zakresie zdrowia publicznego, w tym szczególnie w zakresie zdrowia psychicznego;
6) współpraca z organizacjami międzynarodowymi w obszarze zdrowia psychicznego na zlecenie dyrektora Instytutu Psychiatrii i Neurologii.
2) nadzór nad prawidłową realizacją umów w zakresie statystyki publicznej, Narodowego Programu Zdrowia oraz innych umów realizowanych w Zakładzie Zdrowia Publicznego;
3) przygotowywanie analiz i dokumentów dot. zdrowia publicznego na zlecenie Dyrektora Instytutu Psychiatrii i Neurologii, Ministerstwa Zdrowia lub innych urzędów w ramach ich ustawowych kompetencji;
4) analiza merytoryczna i zgłoszenie uwago do projektów dokumentów prawnych z zakresu zdrowia publicznego;
5) współpraca z komórkami Instytutu Psychiatrii i Neurologii oraz urzędami i instytucjami centralnymi i samorządowymi w zakresie zdrowia publicznego, w tym szczególnie w zakresie zdrowia psychicznego;
6) współpraca z organizacjami międzynarodowymi w obszarze zdrowia psychicznego na zlecenie dyrektora Instytutu Psychiatrii i Neurologii.
Dyrektor oddziału
EZRA UKSW
1) dyrektor Środowiskowego Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży Piaseczno;
2) nadzór merytoryczny nad wdrażaniem i realizacją Modelu D003/17 w ramach projektu "Deinstytucjonalizacja szansą na dobrą zmianę - projekt zintegrowany. Powiat piaseczyński";
3) opracowanie procedur dot. realizacji i kwalifikacji procedur wsparcia dla dzieci i młodzieży w ramach dwustopniowej organizacji samorządu (powiat - gmina);
4) wdrożenie zmian w leczeniu dzieci i ich rodzin zgodnie z modelem ŚCZP DiM.
2) nadzór merytoryczny nad wdrażaniem i realizacją Modelu D003/17 w ramach projektu "Deinstytucjonalizacja szansą na dobrą zmianę - projekt zintegrowany. Powiat piaseczyński";
3) opracowanie procedur dot. realizacji i kwalifikacji procedur wsparcia dla dzieci i młodzieży w ramach dwustopniowej organizacji samorządu (powiat - gmina);
4) wdrożenie zmian w leczeniu dzieci i ich rodzin zgodnie z modelem ŚCZP DiM.
Dyrektor oddziału
EZRA UKSW
1) dyrektor Środowiskowego Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży Warszawa-Bielany;
2) nadzór merytoryczny nad wdrażaniem i realizacją Modelu D003/17 w ramach projektu "Deinstytucjonalizacja szansą na dobrą zmianę - projekt zintegrowany. Dzielnica Bielany m.st. Warszawa";
3) opracowanie procedur dot. realizacji i kwalifikacji procedur wsparcia dla dzieci i młodzieży.
2) nadzór merytoryczny nad wdrażaniem i realizacją Modelu D003/17 w ramach projektu "Deinstytucjonalizacja szansą na dobrą zmianę - projekt zintegrowany. Dzielnica Bielany m.st. Warszawa";
3) opracowanie procedur dot. realizacji i kwalifikacji procedur wsparcia dla dzieci i młodzieży.
Prezes zarządu
EZRA UKSW
1) organizacja spółki celowej (sp. z o.o.) powołanej przez Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie do realizacji usług medycznych zgodnie z modelem teoretycznym zdrowia psychicznego;
2) zarządzanie spółką oraz podmiotami leczniczymi, które Spółka powołała;
3) opracowanie strategii rozwoju spółki i jej wdrożenie;
4) zarządzanie zespołem dyrektorów oraz koordynatorów ponad dwudziestu placówek;
5) pozyskanie kontraktów NFZ oraz projektów we współpracy z Uniwersytetem Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
2) zarządzanie spółką oraz podmiotami leczniczymi, które Spółka powołała;
3) opracowanie strategii rozwoju spółki i jej wdrożenie;
4) zarządzanie zespołem dyrektorów oraz koordynatorów ponad dwudziestu placówek;
5) pozyskanie kontraktów NFZ oraz projektów we współpracy z Uniwersytetem Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Starszy specjalista
Zakres zadań:
1) od 2012 r. - asesor sesji DC/AC oraz organizacja seminariów z ekspertami dla wyższej kadry menedżerskiej w ramach Programu rozwoju kadry kierowniczej NBP;
2) od 2011 r. - prowadzenie analiz statystycznych na potrzeby oceny okresowej pracowników;
3) do 2009 do 2010 r. - monitorowanie i tworzenie profili kompetencyjnych w ramach programu "Bank Talentów";
4) od 2009 r. - opracowywanie danych pozyskiwanych w ramach prac zespołu.
1) od 2012 r. - asesor sesji DC/AC oraz organizacja seminariów z ekspertami dla wyższej kadry menedżerskiej w ramach Programu rozwoju kadry kierowniczej NBP;
2) od 2011 r. - prowadzenie analiz statystycznych na potrzeby oceny okresowej pracowników;
3) do 2009 do 2010 r. - monitorowanie i tworzenie profili kompetencyjnych w ramach programu "Bank Talentów";
4) od 2009 r. - opracowywanie danych pozyskiwanych w ramach prac zespołu.
Adiunkt
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Zajęcia dydaktyczne:
1) "Psychologia ogólna: emocje i motywacje" - aspekty kliniczne rozwoju emocjonalnego od narodzin do później starości;
2) "Psychologiczno-społeczne aspekty wykorzystania ICT" - seminarium;
3) "Psychologia ogólna: osobowość" - aspekty psychologii klinicznej, w tym zaburzeń osobowości;
4) "Etyka zawodu psychologa" - konwersatorium; "Psychology of the Internet" - wykład w j. angielskim;
5) "Komunikowanie masowe" - wykład monograficzny; "Psychologiczne aspekty zachowań online"-wykład monograficzny; "Internet use: current research" - wykład w j. angielskim; "Psychosocial Aspects of ICT Use" - seminarium w j. angielskim;
Badania naukowe:
1) badania z zakresu psychologii klinicznej, w tym zaburzeń emocjonalnych oraz zaburzeń osobowości;
2) badania z zakresu psychologii osobowości;
3) badania z zakresu psychologii mass mediów;
4) projekt IPIP-wersja polska: http://ipip.uksw.edu.pl/.
5) projekt metacech osobowości.
1) "Psychologia ogólna: emocje i motywacje" - aspekty kliniczne rozwoju emocjonalnego od narodzin do później starości;
2) "Psychologiczno-społeczne aspekty wykorzystania ICT" - seminarium;
3) "Psychologia ogólna: osobowość" - aspekty psychologii klinicznej, w tym zaburzeń osobowości;
4) "Etyka zawodu psychologa" - konwersatorium; "Psychology of the Internet" - wykład w j. angielskim;
5) "Komunikowanie masowe" - wykład monograficzny; "Psychologiczne aspekty zachowań online"-wykład monograficzny; "Internet use: current research" - wykład w j. angielskim; "Psychosocial Aspects of ICT Use" - seminarium w j. angielskim;
Badania naukowe:
1) badania z zakresu psychologii klinicznej, w tym zaburzeń emocjonalnych oraz zaburzeń osobowości;
2) badania z zakresu psychologii osobowości;
3) badania z zakresu psychologii mass mediów;
4) projekt IPIP-wersja polska: http://ipip.uksw.edu.pl/.
5) projekt metacech osobowości.
Wykładowca
Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania
Przygotowanie planu oraz prowadzenie zajęć dydaktycznych
1) "Psychologia Internetu i rozwój społeczeństwa informacyjnego" - wykład i ćwiczenia;
2) "Praca empiryczna"-seminaria przedmiotowe;
3) "Psychologia emocji i motywacji" - ćwiczenia;
4) "Psychologia osobowości" - ćwiczenia;
5) "Warsztaty z pracy mass mediów" - warsztat;
6) seminarium magisterskie poświęcone psychologicznym aspektom wykorzystania mass mediów.
1) "Psychologia Internetu i rozwój społeczeństwa informacyjnego" - wykład i ćwiczenia;
2) "Praca empiryczna"-seminaria przedmiotowe;
3) "Psychologia emocji i motywacji" - ćwiczenia;
4) "Psychologia osobowości" - ćwiczenia;
5) "Warsztaty z pracy mass mediów" - warsztat;
6) seminarium magisterskie poświęcone psychologicznym aspektom wykorzystania mass mediów.
Psycholog szkolny
ZS w Łazach
1) określanie poziomu funkcjonowania ucznia w poszczególnych sferach rozwojowych;
2) prowadzenie indywidulanego wsparcia dla uczniów i rodzin w ramach psychoedukacji;
3) tworzenie opinii i programów do pracy z dziećmi i młodzieżą;
4) realizacja szkoleń dla rodziców;
5) wspieranie nauczycieli oraz dyrekcji w tworzeniu planów terapeutycznych dla uczniów.
2) prowadzenie indywidulanego wsparcia dla uczniów i rodzin w ramach psychoedukacji;
3) tworzenie opinii i programów do pracy z dziećmi i młodzieżą;
4) realizacja szkoleń dla rodziców;
5) wspieranie nauczycieli oraz dyrekcji w tworzeniu planów terapeutycznych dla uczniów.
Realizotor/Reżyser
Opracowanie koncpecji programów telewizyjnych oraz scenariuszy, realizacja zdjęć i montaż programów dla TV Puls.
Projekty
Accessible School for All – Szkoła dostępna dla wszystkich
2) konsultacja rozwiązań międzysektorowych;
3) redakcja materiałów edukacyjnych pod kątem współpracy międzysektorowej;
4) nagrania webinarów;
5) udział w konferencjach promujących podejmowanie wsparcie dla uczniów.
Zakres obowiązków
1) koordynacja prac zespołu specjalistów psychologów klinicznych, psychoterapii dzieci i młodzieży;2) konsultacja rozwiązań międzysektorowych;
3) redakcja materiałów edukacyjnych pod kątem współpracy międzysektorowej;
4) nagrania webinarów;
5) udział w konferencjach promujących podejmowanie wsparcie dla uczniów.
Ogólnopolska diagnoza w zakresie DI usług społecznych w województwach Polski (8 mln PLN)
2) opracowanie metodologii badań jakościowych i ilościowych;
3) analiza wyników badań;
4) opracowanie raportu końcowego z badań.
Celem projektu była ocena stanu przygotowania JST do deinstytucjonalizacji (DI) w ramach największych i najszerszych w Polsce badaniach DI. Diagnoza i rekomendacje zostały opracowane na podstawie badań ilościowych i jakościowych (IDI i FGI).
W ramach oceny procesu DI w sześciu grupach beneficjentów, opracowano metodologię badań z obszaru IV - Wsparcie osób z problemami psychicznymi. Poddano analizie dane zastane dotyczące dotychczasowych form realizacji usług stacjonarnych i środowiskowych we wszystkich województwach dla osób pozostających w kryzysach psychicznych. Badanie ilościowe zostało przeprowadzone w grupach realizatorów i odbiorców. Zbadano w sumie 231 pracowników instytucji świadczących usługi oraz 330 pacjentów/członków ich rodzin. Badanie jakościowe – studia przypadku objęło 44 podmioty. Studia przypadku powstały na podstawie wywiadów z kadrą kierowniczą, pracownikami, odbiorcami usług oraz ich otoczeniem społecznym.
Przeprowadzono także warsztaty z przedstawicielami ROPS ze wszystkich 16 województw oraz panele eksperckie składające się z ekspertów ds. usług społecznych i deinstytucjonalizacji w regionie (m.in. reprezentujących ośrodki akademickie, przedstawicieli instytucji publicznych i organizacji działających w obszarze usług społecznych).
W ramach oceny procesu DI w sześciu grupach beneficjentów, opracowano metodologię badań z obszaru IV - Wsparcie osób z problemami psychicznymi. Poddano analizie dane zastane dotyczące dotychczasowych form realizacji usług stacjonarnych i środowiskowych we wszystkich województwach dla osób pozostających w kryzysach psychicznych. Badanie ilościowe zostało przeprowadzone w grupach realizatorów i odbiorców. Zbadano w sumie 231 pracowników instytucji świadczących usługi oraz 330 pacjentów/członków ich rodzin. Badanie jakościowe – studia przypadku objęło 44 podmioty. Studia przypadku powstały na podstawie wywiadów z kadrą kierowniczą, pracownikami, odbiorcami usług oraz ich otoczeniem społecznym.
Przeprowadzono także warsztaty z przedstawicielami ROPS ze wszystkich 16 województw oraz panele eksperckie składające się z ekspertów ds. usług społecznych i deinstytucjonalizacji w regionie (m.in. reprezentujących ośrodki akademickie, przedstawicieli instytucji publicznych i organizacji działających w obszarze usług społecznych).
Zakres obowiązków
1) opracowanie modelu DI w usługach publicznych na rzecz osób doświadczających kryzysów psychicznych;2) opracowanie metodologii badań jakościowych i ilościowych;
3) analiza wyników badań;
4) opracowanie raportu końcowego z badań.
Projekt innowacyjno-wdrożeniowy w zakresie oceny funkcjonalnej: model współpracy międzysektorowej
2) konsultacje dla koordynatorów z powiatów biorących udział w projekcie;
3) rekomendacje do zmian w modelu współpracy międzysektorowej po zakończonym pilotażu.
Zakres obowiązków
1) opracowanie części modeli współpracy międzysektorowej dot. wsparcia dzieci i rodzin z zaburzeniami i chorobami psychicznymi;2) konsultacje dla koordynatorów z powiatów biorących udział w projekcie;
3) rekomendacje do zmian w modelu współpracy międzysektorowej po zakończonym pilotażu.
Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży: m.st. Warszawa (15 mln PLN)
2) organizacja współpracy międzysektorowej w/w dzielnicach m.st. Warszawy w pierwszym etapie trwania projektu.
Projekt był jednym z wielu, które wdrażały model ŚCZP DiM w kolejnej lokalizacji, tj. Dzielnica Bemowo, Wawer i Żoliborz. Był on realizowany we współpracy z w/w Zarządami dzielnic, ośrodkami pomocy społecznej oraz z Instytutem "Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka".
Współpraca z Instytutem "Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka" w Warszawie pozwolił na kompleksową diagnozą i terapię dzieci ze złożonymi problemami zdrowotnymi.
Wsparcie samorządu, czyli zarządu poszczególnych dzielnic pozwolił na wdrożenie centrum koordynacji oraz efektywną współpracę międzysektorową.
Współpraca z Instytutem "Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka" w Warszawie pozwolił na kompleksową diagnozą i terapię dzieci ze złożonymi problemami zdrowotnymi.
Wsparcie samorządu, czyli zarządu poszczególnych dzielnic pozwolił na wdrożenie centrum koordynacji oraz efektywną współpracę międzysektorową.
Zakres obowiązków
1) wykonawca w projekcie jako uniwersytecki podmiot leczniczy;2) organizacja współpracy międzysektorowej w/w dzielnicach m.st. Warszawy w pierwszym etapie trwania projektu.
Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży: Sosnowiec (13,5 mln PLN)
2) wsparcie procesu tworzenia relacji i współpracy międzysektorowej w pierwszym etapie projektu.
Projekt pozwolił na stworzenie sieci podmiotów istotnych we wsparciu dzieci i młodzieży z miast Będzina, Dąbrowy Górniczej, Mysłowic i Sosnowca. Wdrożono jedną sieć koordynacji wsparcia i usług na rzecz dzieci i młodzieży z doświadczeniem kryzysu psychicznego. Bezpośrednie działania w projekcie były skierowane na zdrowienie dzieci i młodzieży oraz rodzin w środowisku lokalnym, budowanie sieci współpracy, wsparcie podmiotów medycznych, społecznych i edukacyjnych w zarządzaniu zmianą (m.in. we współpracy międzysektorowej) oraz prowadzenie profilaktyki.
Działania Środowiskowego Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży opierają się na trzech głównych usługach:
1) koordynacja międzysektorowa i koordynacja jednostkowego procesu zdrowienia;
2) świadczenia zdrowotne: oddziaływania terapeutyczne, psychoedukacja, poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne, wsparcie społeczne oraz leczenie psychiatryczne i psychoterapeutyczne;
3) profilaktyka i edukacja.
Liderem projektu było sosnowieckie Centrum Pediatrii im. Jana Pawła II, Klinika Psychiatrii Dziecięcej.
Działania Środowiskowego Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży opierają się na trzech głównych usługach:
1) koordynacja międzysektorowa i koordynacja jednostkowego procesu zdrowienia;
2) świadczenia zdrowotne: oddziaływania terapeutyczne, psychoedukacja, poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne, wsparcie społeczne oraz leczenie psychiatryczne i psychoterapeutyczne;
3) profilaktyka i edukacja.
Liderem projektu było sosnowieckie Centrum Pediatrii im. Jana Pawła II, Klinika Psychiatrii Dziecięcej.
Zakres obowiązków
1) pomysłodawca i autor wniosku projektowego2) wsparcie procesu tworzenia relacji i współpracy międzysektorowej w pierwszym etapie projektu.
Deinstytucjonalizacja szansą na dobrą zmianę-projekt zintegrowany. Powiat piaseczyński (24 mln PLN)
2) ustalenie zasad i reguł wsparcia w ramach sieci podmiotów leczniczych, oświatowych i oparcia społecznego;
3) zmiana modelu i ścieżki pacjenta w zależności od oceny i ewaluacji testowania;
4) organizacja poradni psychologicznych, poradni zdrowia psychicznego oraz oddziału dziennego rehabilitacji psychiatrycznej dla dzieci i młodzieży w Piasecznie.
Projekt miał na celu przetestowanie modelu ŚCZP DiM w innej strukturze samorządowej - jeden powiat i wiele gmin. Testowano w nim przede wszystkimi koordynację usług medycznych, poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego oraz społecznych dla dzieci i młodzieży z doświadczeniem kryzysu psychicznego na terenie powiatu piaseczyńskiego. Koordynacja miała dwa poziomy: instytucjonalny oraz pacjencki. Działania zaplanowane w indywidualnym planie zdrowienia dzieci i rodzin były realizowane we współpracy międzysektorowej. Partnerzy - formalni i nieformalni - zostali dobrani tak, aby zapewnić kompletność usług i funkcji ŚCZP dla dzieci i młodzieży.
Na terenie obszaru testowania funkcjonowała skoordynowana sieć podmiotów wspierających dzieci i młodzież, które doświadczają kryzysu psychicznego. Oferta ŚCZP DiM obejmowała usługi ambulatoryjne, doraźne i środowiskowe, diagnostyczne oraz profilaktyczne. Centrum Koordynacji – prowadzone przez Powiatowy Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Piasecznie - zapewniało współpracę pomiędzy rożnymi jednostkami na terenie powiatu świadczącymi wsparcie na rzecz dzieci i młodzieży.
Projekt był realizowany w partnerstwie z Powiatem piaseczyńskim, SPZOZ w Tarczynie, Fundacją "Pomóż dorosnąć". Ponadto, sześć gmin tworzących powiat była partnerami wspierającymi projekt.
Na terenie obszaru testowania funkcjonowała skoordynowana sieć podmiotów wspierających dzieci i młodzież, które doświadczają kryzysu psychicznego. Oferta ŚCZP DiM obejmowała usługi ambulatoryjne, doraźne i środowiskowe, diagnostyczne oraz profilaktyczne. Centrum Koordynacji – prowadzone przez Powiatowy Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Piasecznie - zapewniało współpracę pomiędzy rożnymi jednostkami na terenie powiatu świadczącymi wsparcie na rzecz dzieci i młodzieży.
Projekt był realizowany w partnerstwie z Powiatem piaseczyńskim, SPZOZ w Tarczynie, Fundacją "Pomóż dorosnąć". Ponadto, sześć gmin tworzących powiat była partnerami wspierającymi projekt.
Zakres obowiązków
1) przygotowanie, wdrożenie i zarządzanie ŚCZP DiM w pierwszym etapie projektu;2) ustalenie zasad i reguł wsparcia w ramach sieci podmiotów leczniczych, oświatowych i oparcia społecznego;
3) zmiana modelu i ścieżki pacjenta w zależności od oceny i ewaluacji testowania;
4) organizacja poradni psychologicznych, poradni zdrowia psychicznego oraz oddziału dziennego rehabilitacji psychiatrycznej dla dzieci i młodzieży w Piasecznie.
Wsparcie procesu wdrażania reformy w psychiatrii dzieci (8 mln PLN)
Liderem projektu jest Ministerstwo Zdrowia w partnerstwie z UKSW. Odnosząc się do doświadczeń projektów zintegrowanych "Deinstytucjonalizacja szansą na dobrą zmianę" zaplanowano systemowy projekt wspierający reformę w całym kraju. Opracowano system szkoleń dla kadry specjalistów, który pozwoli im wdrożyć założenia nowej reformy. Zaprojektowano i opracowano standardy organizacyjne i diagnostyczno-terapeutyczne dla poziomów referencyjnych.
Projekt upowszechniał nowe rozwiązania organizacyjne w psychiatrii dzieci.
Projekt upowszechniał nowe rozwiązania organizacyjne w psychiatrii dzieci.
Zakres obowiązków
Pomysłodawca projektu.
Inwestycja w kompetencje i kwalifikacje gwarancją zdrowia psychicznego dzieci (8.3 mln PLN)
2) koordynator kształcenia terapeutów środowiskowych dzieci i młodzieży, w tym autor programu i kierownik studiów podyplomowych z "Prowadzenie terapii środowiskowej dzieci i młodzieży" w Instytucie Psychologii UKSW;
3) prowadzący akredytację Instytutu Psychologii UKSW w Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego z specjalizacji "Psychoterapia dzieci i młodzieży";
W ramach reformy psychiatrii dzieci i młodzieży Ministerstwa Zdrowia złożyliśmy wniosek dot. kształcenia kadr medycznych w obszarze zdrowia psychicznego. Wnioskodawcą było sosnowieckie Centrum Pediatrii im. Jana Pawła II (szpital marszałkowski), Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 1 im. prof. Stanisława Szyszko Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach oraz Instytut Psychologii UKSW. Głównym celem projektu było kształcenie nowych kadr w specjalizacji z psychoterapii dzieci i młodzieży, psychologii klinicznej dzieci oraz w kwalifikacji rynkowej terapeuta środowiskowy dzieci i młodzieży. Ponadto, w ramach projektu przeszkolono psychiatrii dzieci lekarzy innych specjalizacji, w tym lekarzy rodzinnych. W szkoleniach specjalizacyjnych i certyfikacyjnych wzięło udział ponad dwustu czterdziestu uczestników.
Zakres obowiązków
1) pomysłodawca oraz współautor wniosku aplikacyjnego;2) koordynator kształcenia terapeutów środowiskowych dzieci i młodzieży, w tym autor programu i kierownik studiów podyplomowych z "Prowadzenie terapii środowiskowej dzieci i młodzieży" w Instytucie Psychologii UKSW;
3) prowadzący akredytację Instytutu Psychologii UKSW w Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego z specjalizacji "Psychoterapia dzieci i młodzieży";
Deinstytucjonalizacja szansą na dobrą zmianę: projekt horyzontalny (15 mln PLN)
2) opisanie i testowanie modułów systemu Auxilio;
3) koordynacja prac dot. wykorzystania profili ICF;
4) wsparcie analiz i badań dot. efektywności leczenia pacjentów;
5) udział i moderacja paneli eksperckich.
W ramach projektu horyzontalnego dbano o spójność testowania modelu ŚCZP dla dorosłych oraz dla dzieci. Zaplanowano zadania, które wspierały testowanie modelu w kilku miejscach w Polsce: Dzielnica Bielany m.st. Warszawy, m. Koszalin i powiat koszaliński, Powiat wielicki, Powiat nowotarski i Powiat piaseczyński.
Projekt wspierał zarządzanie zmianą, wdrażanie programów profilaktycznych, badania ewaluacyjne, szkolenie kadr oraz opracowano system IT Auxilio dedykowany zarządzaniu placówką medyczną oraz pacjentami, w tym EDM.
Projekt był realizowany w partnerstwie z Instytutem Psychiatrii i Neurologii.
Projekt wspierał zarządzanie zmianą, wdrażanie programów profilaktycznych, badania ewaluacyjne, szkolenie kadr oraz opracowano system IT Auxilio dedykowany zarządzaniu placówką medyczną oraz pacjentami, w tym EDM.
Projekt był realizowany w partnerstwie z Instytutem Psychiatrii i Neurologii.
Zakres obowiązków
1) ekspert ds. diagnozy funkcjonalnej ICF;2) opisanie i testowanie modułów systemu Auxilio;
3) koordynacja prac dot. wykorzystania profili ICF;
4) wsparcie analiz i badań dot. efektywności leczenia pacjentów;
5) udział i moderacja paneli eksperckich.
Deinstytucjonalizacja szansą na dobrą zmianę. Dzielnica Bielany m.st. Warszawy (39 mln PLN)
2) przygotowanie, uruchomienie i zarządzenie spółką celową uniwersytecką - głównym wykonawcą w projekcie;
3) wdrożenie modelu Środowiskowego Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci w Dzielnicy Bielany we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy, Bielańskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną nr 10 w Warszawie, SPZOZ Szpitalem Bielańskim;
4) budowa zespołu specjalistów psychiatrów dziecięcych, psychologów, psychoterapeutów, terapeutów środowiskowych dzieci i młodzieży, pedagogów i logopedów w ramach pierwszego w Polsce centrum zdrowia psychicznego dla dzieci leczącego w podejściu międzysektorowym.
Głównym celem projektu B+R było przetestowanie środowiskowego modelu świadczenia usług medycznych i społecznych dla mieszkańców niepełnoletnich i pełnoletnich z doświadczeniem kryzysu psychicznego Dzielnicy Bielany. Wdrażany był model teoretyczny wypracowany w ramach pierwszego etapu projektu "Deinstytucjonalizacja szansą na dobrą zmianę".
Projekt był realizowany w partnerstwie z:
1) SPZOZ im ks. Jerzego Popiełuszki. Szpital Bielański;
2) Miastem st. Warszawą/ Ośrodkiem Pomocy Społecznej Dzielnicy Bielany m. st. Warszawy;
3) Fundacja Wspierania Rozwoju Psychiatrii Środowiskowej im. Prof. Andrzeja Piotrowskiego;
4) Dzielnicą Bielany m.st. Warszawa;
5) Bielańskim Środowiskowym Domem Samopomocy;
6) Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczna nr 10;
7) podmiotami oświaty z terenu Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy.
Wynikiem testowania był pierwszy w Polsce kompleksowy model skoordynowanej opieki dla dzieci i rodzin w zakresie zdrowia psychicznego (ŚCZP DiM). Organizacja usług była prowadzona zgodnie z potrzebami rodzin, standardami leczenia oraz modelem teoretycznym zdrowia psychicznego wypracowanym w Instytucie Psychologii UKSW.
Model ŚCZP DiM był wdrażany w wielu miejscach w Polsce, finansowanych z funduszy PO WER oraz NFZ.
Projekt był realizowany w partnerstwie z:
1) SPZOZ im ks. Jerzego Popiełuszki. Szpital Bielański;
2) Miastem st. Warszawą/ Ośrodkiem Pomocy Społecznej Dzielnicy Bielany m. st. Warszawy;
3) Fundacja Wspierania Rozwoju Psychiatrii Środowiskowej im. Prof. Andrzeja Piotrowskiego;
4) Dzielnicą Bielany m.st. Warszawa;
5) Bielańskim Środowiskowym Domem Samopomocy;
6) Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczna nr 10;
7) podmiotami oświaty z terenu Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy.
Wynikiem testowania był pierwszy w Polsce kompleksowy model skoordynowanej opieki dla dzieci i rodzin w zakresie zdrowia psychicznego (ŚCZP DiM). Organizacja usług była prowadzona zgodnie z potrzebami rodzin, standardami leczenia oraz modelem teoretycznym zdrowia psychicznego wypracowanym w Instytucie Psychologii UKSW.
Model ŚCZP DiM był wdrażany w wielu miejscach w Polsce, finansowanych z funduszy PO WER oraz NFZ.
Zakres obowiązków
1) pomysłodawca projektu i autor wniosku;2) przygotowanie, uruchomienie i zarządzenie spółką celową uniwersytecką - głównym wykonawcą w projekcie;
3) wdrożenie modelu Środowiskowego Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci w Dzielnicy Bielany we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy, Bielańskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną nr 10 w Warszawie, SPZOZ Szpitalem Bielańskim;
4) budowa zespołu specjalistów psychiatrów dziecięcych, psychologów, psychoterapeutów, terapeutów środowiskowych dzieci i młodzieży, pedagogów i logopedów w ramach pierwszego w Polsce centrum zdrowia psychicznego dla dzieci leczącego w podejściu międzysektorowym.
Inkubator PSI: modele kompetencyjne studenta psychologii (1.6 mln PLN)
2) kierownik projektu;
3) koordynator merytoryczny modułu HR.
Projekt obejmował praktyczne (rynkowe) ścieżki kształcenia dla studentów psychologii IV i V roku psychologii. W sumie objęto wsparciem trzy roczniki studentów. Celem projektu było podniesienie kompetencji zawodowych, interpersonalnych i przedsiębiorczych studentów Instytutu Psychologii UKSW.
Rozwijali ono kompetencje zawodowe w ramach trzech modułów:
1) trenerski, który przygotowywał do otrzymania licencji trenerskiej I stopnia w Polskim Towarzystwie Psychologicznym;
2) HR, w ramach którego oferowane są szkolenia certyfikujące, m.in. z analizy ról zespołowych, wykorzystania narzędzi psychometrycznych w zarządzaniu zasobami ludzkimi czy też prowadzenia sesji AC/DC;
3) badawczy, który pozwoli nabyć umiejętności zaawansowanej analizy danych jakościowych i ilościowych, przydatnych w firmach badawczych lub na studiach doktoranckich.
Zajęcia były prowadzone przez praktyków, przedstawicieli pracodawców, miały charakter warsztatowy i projektowy. W ramach rozwoju wszystkich kompetencji organizowano wizyty studyjne u pracodawców.
Rozwijali ono kompetencje zawodowe w ramach trzech modułów:
1) trenerski, który przygotowywał do otrzymania licencji trenerskiej I stopnia w Polskim Towarzystwie Psychologicznym;
2) HR, w ramach którego oferowane są szkolenia certyfikujące, m.in. z analizy ról zespołowych, wykorzystania narzędzi psychometrycznych w zarządzaniu zasobami ludzkimi czy też prowadzenia sesji AC/DC;
3) badawczy, który pozwoli nabyć umiejętności zaawansowanej analizy danych jakościowych i ilościowych, przydatnych w firmach badawczych lub na studiach doktoranckich.
Zajęcia były prowadzone przez praktyków, przedstawicieli pracodawców, miały charakter warsztatowy i projektowy. W ramach rozwoju wszystkich kompetencji organizowano wizyty studyjne u pracodawców.
Zakres obowiązków
1) pomysłodawca i autor wniosku;2) kierownik projektu;
3) koordynator merytoryczny modułu HR.
Nowy zawód: Ekspert przez doświadczenie „EX-IN” (1.6 mln PLN)
2) ekspert merytoryczny i metodologiczny w ocenie efektywności szkoleń.
W projekcie zaadaptowano i wdrożono program szkoleń dla asystentów zdrowienia (aktywizacja osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego). W trakcie opracowania programu i prowadzenia szkoleń współpracowano z podmiotami krajowymi i zagranicznymi, które miały doświadczenie w szkoleniach asystentów zdrowienia.
Zorganizowano kurs dla osób po kryzysach psychicznych (10 m-cy), który przygotował ich do podjęcia roli asystenta zdrowienia w instytucjach medycznych i społecznych opiekujących się osobami po doświadczeniu kryzysu psychicznego. Ponadto, uczestnicy szkoleń mieli staż (6 m-cy) w ww. instytucjach. Po zakończeniu cyklu warsztatów i stażu uczestnicy projektu zostali zatrudnieni w podmiotach, których klientami są osoby z doświadczeniem kryzysu psychicznego.
Zorganizowano kurs dla osób po kryzysach psychicznych (10 m-cy), który przygotował ich do podjęcia roli asystenta zdrowienia w instytucjach medycznych i społecznych opiekujących się osobami po doświadczeniu kryzysu psychicznego. Ponadto, uczestnicy szkoleń mieli staż (6 m-cy) w ww. instytucjach. Po zakończeniu cyklu warsztatów i stażu uczestnicy projektu zostali zatrudnieni w podmiotach, których klientami są osoby z doświadczeniem kryzysu psychicznego.
Zakres obowiązków
1) pomysłodawca i wnioskodawca projektu;2) ekspert merytoryczny i metodologiczny w ocenie efektywności szkoleń.
Deinstytucjonalizacja szansą na dobrą zmianę (106.000 PLN)
2) Główny ekspert merytoryczny w części dot. opracowania modelu skoordynowanej opieki środowiskowej w psychiatrii dziecięcej;
3) ekspert ds. diagnozy psychologicznej, w tym diagnozy funkcjonalnej ICF.
Celem projektu jest opracowanie modelu teoretycznego środowiskowego centrum zdrowia psychicznego dla dzieci i dorosłych. W projekcie pokazano ścieżki integracji podstawowych usług medycznych, społecznych oraz profilaktykę dla osób w trakcie i po przebytych kryzysach psychicznych.
W opracowanie modelu zaangażowane były podmioty krajowe i zagraniczne. Stworzono partnerstwo na rzecz optymalnego wykorzystania potencjału tych instytucji. W projekcie udało się opracować innowacyjny model (2015 rok) skoordynowanej opieki środowiskowej - model Środowiskowego Centrum Zdrowia Psychicznego.
W opracowanie modelu zaangażowane były podmioty krajowe i zagraniczne. Stworzono partnerstwo na rzecz optymalnego wykorzystania potencjału tych instytucji. W projekcie udało się opracować innowacyjny model (2015 rok) skoordynowanej opieki środowiskowej - model Środowiskowego Centrum Zdrowia Psychicznego.
Zakres obowiązków
1) Główny ekspert metodologiczny, Instytut Psychologii Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Fundacja Wspierania Rozwoju Społecznego Leonardo;2) Główny ekspert merytoryczny w części dot. opracowania modelu skoordynowanej opieki środowiskowej w psychiatrii dziecięcej;
3) ekspert ds. diagnozy psychologicznej, w tym diagnozy funkcjonalnej ICF.
Empiryczna weryfikacja Kołowego Modelu Wielkiej Piątki Hofstee, De Raada i Goldberga (98.225 PLN)
2) dyskusje merytoryczne i metodologiczne
3) projektowanie i prowadzenie badań panelowych
4) analiza statystyczna danych i opis wyników
W projekcie zweryfikowano strukturę modelu AB5C z zastosowaniem konfirmacyjnej analizy czynnikowej drugiego rzędu. Wyniki zostały przedstawione w artykule opublikowanym w czasopiśmie Personality and Individual Differences (Strus, Cieciuch i Rowiński, 2014).
Przygotowanie różnych wariantów kwestionariusza IPIP-45AB5C do pomiaru cech niższego rzędu w modelu AB5C. Kwestionariusz pochodzi z zasobów International Personality Item Pool (https://ipip.uksw.edu.pl/). W sumie przygotowaliśmy 16 wersji kwestionariusza – obok wersji całościowej (pomiar 45 aspektów Wielkiej Piątki), także 5 kwestionariuszy do pomiaru 9 aspektów każdego z pięciu czynników oraz 10 kwestionariuszy do pomiaru każdego koła konstytuowanego przez dwa czynniki w modelu AB5C.
Weryfikacja możliwości integrujących modelu AB5C w kontekście modeli cech osobowości o węższym zasięgu, oraz modeli temperamentu, emocji i motywacji. Opracowanie Kołowego Modelu Metacech Osobowości CPM, który wykorzystuje zastosowaną w modelu AB5C ideę cyrkularnej organizacji cech osobowości. Teoretyczne podstawy, opis modelu i jego implikacji teoretycznych zostały przedstawione w artykule opublikowanym w czasopiśmie Review of General Psychology (Strus, Cieciuch, Rowiński, 2014).
Przygotowanie różnych wariantów kwestionariusza IPIP-45AB5C do pomiaru cech niższego rzędu w modelu AB5C. Kwestionariusz pochodzi z zasobów International Personality Item Pool (https://ipip.uksw.edu.pl/). W sumie przygotowaliśmy 16 wersji kwestionariusza – obok wersji całościowej (pomiar 45 aspektów Wielkiej Piątki), także 5 kwestionariuszy do pomiaru 9 aspektów każdego z pięciu czynników oraz 10 kwestionariuszy do pomiaru każdego koła konstytuowanego przez dwa czynniki w modelu AB5C.
Weryfikacja możliwości integrujących modelu AB5C w kontekście modeli cech osobowości o węższym zasięgu, oraz modeli temperamentu, emocji i motywacji. Opracowanie Kołowego Modelu Metacech Osobowości CPM, który wykorzystuje zastosowaną w modelu AB5C ideę cyrkularnej organizacji cech osobowości. Teoretyczne podstawy, opis modelu i jego implikacji teoretycznych zostały przedstawione w artykule opublikowanym w czasopiśmie Review of General Psychology (Strus, Cieciuch, Rowiński, 2014).
Zakres obowiązków
1) główny wykonawca w projekcie2) dyskusje merytoryczne i metodologiczne
3) projektowanie i prowadzenie badań panelowych
4) analiza statystyczna danych i opis wyników
Gratyfikowanie potrzeb ludzkich przez mass media w kontekście ich roli w życiu indywidualnym
2) kierownik projektu badawczego
3) operacjonalizacja koncepcji czterech obszarów gratyfikacji mass mediów McQuaila;
4) publikacje z badań przeprowadzonych w/w grancie.
Zakres obowiązków
1) pomysłodawca i autor wniosku2) kierownik projektu badawczego
3) operacjonalizacja koncepcji czterech obszarów gratyfikacji mass mediów McQuaila;
4) publikacje z badań przeprowadzonych w/w grancie.
Szkolenia i kursy
1) 2008/2009 kurs statystyczny - I semestr - na Politechnice Warszawskiej;
2) 02.2010 kurs z obsługi programu AMOS organizowany przez SPSS Polska.
2) 02.2010 kurs z obsługi programu AMOS organizowany przez SPSS Polska.
Edukacja
Specjalizacje
Edukacja/Szkolenia
Uczelnie
Human Resources/Zasoby ludzkie
Szkolenia/Rozwój
Media/Sztuka/Rozrywka
Redakcja/Dziennikarstwo
Zdrowie/Uroda/Rekreacja
Lekarze/Opieka medyczna
Zainteresowania
psychologia osobowości, psychopatologia, organizacja usług medycznych, modele opieki, zdrowie publiczne, wdrażanie innowacyjnych pomysłów w obszarze ochrony zdrowia i poradnictwa psychologicznego
Organizacje
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dziecka i Rodziny;
Stowarzyszenie Instytut Niezależnego Życia
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Centrum Zdrowia Psychicznego
Stowarzyszenie Instytut Niezależnego Życia
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Centrum Zdrowia Psychicznego
Inne
Współpraca zagraniczna:
1) UNICEF, Accessible School for All, 2023
2) Hiszpania, Uniwersytet w Granadzie, (20h wykładu z psychologii zachowań online), 23 V - 3 VI 2008,
3) Węgry, EOTVOS LORAND TUDOMANYEGYETEM, (5h wykłady z psychologii zachowań online), 4 - 9 V 2009,
4) Włochy, University of Bari, prof. M. Beatrice Ligorio, współpraca w ramach blended learning i równoważności pomiaru osobowości pomiędzy badaniami papier-ołówek i online,
5) Lewis Goldberg, International Items Personality Pool, wersja polska https://ipip.uksw.edu.pl/
1) UNICEF, Accessible School for All, 2023
2) Hiszpania, Uniwersytet w Granadzie, (20h wykładu z psychologii zachowań online), 23 V - 3 VI 2008,
3) Węgry, EOTVOS LORAND TUDOMANYEGYETEM, (5h wykłady z psychologii zachowań online), 4 - 9 V 2009,
4) Włochy, University of Bari, prof. M. Beatrice Ligorio, współpraca w ramach blended learning i równoważności pomiaru osobowości pomiędzy badaniami papier-ołówek i online,
5) Lewis Goldberg, International Items Personality Pool, wersja polska https://ipip.uksw.edu.pl/
Grupy
EXCEL w praktyce
Pytania, wskazówki, odpowiedzi, komentarze, usprawnienie pracy w EXCELu. Cel: wzajemna pomoc, wymiana doświadczeń, propozycje usprawnień pracy
GL - Moderacja
Grupa przeznaczona dla osób które na wybranych forach posiadają uprawnienia moderatora bądź właściciela.
Pomoc Psychologiczna Online - Psychologia a Internet
Wokół problematyki zastosowania Internetu w psychologii
Psychologia Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego
Grupa skupiająca psychologów i studentów psychologii tej uczelni.
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
grupa skupiająca studentów i absolwentów UKSW