Rajmund Rychlewski

kierownik sprzedaży, FMCG, HoReCa ,Farmacia
Otrębusy, mazowieckie

Umiejętności

Budżety Rozwój działalności Strategia biznesowa Coaching Szkolenia pracowników Negocjacje Rekrutacja Zarządzanie Sprzedażą Budowanie zepołu wdrażanie nowych projektów Wprowadzenie nowych produktów

Języki

rosyjski
dobry
angielski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
Regionalny Kierownik Sprzedaży
MS SERVICES sp. z o.o. Projekt Mars
o Zarządzanie 12-to osobowym zespołem przedstawicieli handlowych;
o Obsługa sklepów na powierzonym obszarze w tym klientów kluczowych z rynku tradycyjnego;
o Współpraca z dystrybutorami;
o Realizacja planów sprzedaży: wartościowych , dystrybucyjnych;
o Rekrutacja coaching personelu;
o Targetowanie , rozliczanie przedstawicieli w ramach ustalonych procedur.
IQFM Sp. z o.o.
Regionalny Kierownik Sprzedaży
o Zarządzanie 12-to osobowym zespołem przedstawicieli handlowych;
o Obsługa sklepów na powierzonym obszarze w tym klientów kluczowych z rynku tradycyjnego;
o Współpraca z dystrybutorami;
o Realizacja planów sprzedaży: wartościowych , dystrybucyjnych;
o Rekrutacja coaching personelu;
o Targetowanie , rozliczanie przedstawicieli w ramach ustalonych procedur.
INTER-MLECZ Sp. z o.o.
kierownik sprzedaży
o Zarządzanie sprzedażą rynki Horeca i FMCG;
o Koordynacja pracy działów: zakupów, magazynu, transportu, tele serwisu, windykacji, marketingu;
o Projektowanie i realizacja budżetów: sprzedaży, wsparcia TM ;
o Zarządzanie asortymentem wdrażanie polityki handlowej (marże terminy płatności);
o Negocjacje z kluczowymi producentami w zakresie targetów bonusów retrospektywnych terminów płatności budżetów promocyjnych itp.
o Prowadzenie kluczowych klientów firmy w rynku FMCG (organizowanie promocji gazetki, degustacje, ekspozycje, plany sprzedaży, bonusy itp.);
o Opracowanie strategii rozwoju firmy (nowi klienci, asortyment);
o Rozwój kompetencji podległych pracowników poprzez szkolenia sprzedażowe, produktowe, coaching;
o Opracowywanie i wdrażanie procedur postępowania dla działów współpracujących i podległych pracowników;
o Rozliczanie efektów pracy podległego personelu,
o Wdrażanie mobilnego systemu sprzedaży.
McCormick Polska S.A.
Regionalny kierownik Sprzedaży
o Zarządzanie sprzedażą woj. Mazowieckie w kanale detalicznym (klienci kluczowi i tradycyjni) i hurtowym;
o Negocjacje umów kontraktów z dystrybutorami, oraz sieciami detalicznymi;
o Rozliczanie personelu (8-12 osób): plany sprzedaży, standardy pracy, aktywności promocyjne;
o Coaching, szkolenia sprzedażowe, produktowe;
o Rekrutacja, ocenianie, premiowanie personelu;
o Zarządzanie budżetami: promocyjnym i retrospektywnym;
o Zarządzanie: płatnościami, limitami kredytowymi, terminami płatności.
USP Zdrowie Sp. z o.o.
Regionalny Kierownik ds. Rozwoju Dystrybucji
o Projektowanie polityki sprzedaży, warunków handlowych, budżetów, planów sprzedaży, narzędzi ekspozycyjnych i dystrybucyjnych;
o Negocjowanie rocznych kwartalnych umów handlowych;
o Kreowanie działań promocyjnych, współtworzenie kalendarza działań trade marketingowych dla marek wraz z późniejszą implementacją;
o Zarządzanie działem sprzedaży dystrybutorów (około 100 ph) na rynku GSL, targetowanie, premiowanie, rozliczanie z wyników;
o Odpowiedzialność za podstawowe wskaźniki: dystrybucję numeryczną, ważoną,
oos-y, dystrybucję sprzedaży itp. realizację planów sprzedaży;
o Budowanie długofalowych planów rozwoju w oparciu o narzędzia analityczne Cognos.
o Zarządzanie płatnościami, limitami kredytowymi;
o Rozwój sił sprzedaży dystrybutorów w drodze: Coachingu, oraz szkoleń pro sprzedażowych, produktowych;
o Współpraca z sieciami detalicznymi LKA w zakresie: wprowadzania produktów, promocji handlowych budowania ekspozycji przy kasowych oraz Półek Zdrowia.
Malma Sp. z o.o.
Kierownik Sprzedaży produkty świeże
o Współtworzenie i wdrażanie polityki sprzedaży i dystrybucji w celu zapewnienia maksymalnej
dystrybucji i wzorcowej ekspozycji produktów;
o Zarządzanie siecią dystrybucji hurtowej detalicznej i key accounts dla grupy produktów świeżych;
o Kreowanie planu rozwoju marketingowego dla danej grupy asortymentowej;
o Tworzenie planu działalności promocyjnej, zarządzanie budżetem;
o Ocena kompetencji i potrzeb z zakresu szkoleń pracowników działu sprzedaży;
o Przygotowanie i wdrożenie procesu budowania kompetencji;
o Prowadzenie szkoleń z zakresu standardów pracy, negocjacji, planowania;
o Coaching, weryfikacja przydatności procesu w terenie;
o Analiza sytuacji pod kątem oceny: dystrybucji, wizerunku produktu, działań trade-marketingowych, struktur sprzedaży.
Logo
Key account manager
Pillsbury Polska sp. z o.o.
o Opracowanie i realizacja strategii dystrybucji produktów firmy, tworzenie sieci dystrybucji: klienci kluczowi klienci tradycyjni;
o Organizowanie i nadzór nad dystryktem sprzedaży ,4-ech Area Sales Managerów i 18-tu ph;
o Współpraca z klientami key accounts: Rema 1000, Mc Lane, E Leclerc;
o Opracowanie i realizacja planów: sprzedaży, budżetów promocyjnych;
o Prowadzenie negocjacji handlowych, przygotowywanie umów dystrybucyjnych;
o Przygotowywanie i negocjowanie rocznych kontraktów handlowych;
o Kreowanie działań trade marketingowych marki Old El Passo dla zewnętrznych struktur sprzedaży: planu sprzedaży, warunków handlowych, współtworzenie standardów merchandisingowych, organizowanie promocji handlowych;
o Organizowanie prezentacji szkoleń dla zewnętrznych struktur sprzedaży;
o Kontrola należności, ocena ryzyka finansowego rynku tradycyjnego;
o Planowanie produkcji, w ujęciu dziennym na poszczególne s.k.u.
Mar-Ol Sp. z o.o.
Dyrektor Oddziału
o Przygotowanie i kontrola realizacji strategii działalności oddziału (portfolio klientów, strategia asortymentowa, warunki handlowe);
o Opracowywanie zadań i koordynacja działań działów: sprzedaży, biura, logistyki, magazynu, centrum logistycznego Pudliszki-Heinz;
o Prowadzenie negocjacji z dostawcami(Producentami) w zakresie: cen, terminów płatności, targetów zakupowych, upustów;
o Zarządzanie personelem: 40-ści osób;
o Projektowanie i nadzór nad wykonaniem budżetów: kosztowych i sprzedaży, optymalizacja kosztów poprzez opracowanie i wdrażanie: procedur, systemów motywacyjnych dla pracowników w/wym. pionów;
o Weryfikacja należności i kosztów;
o Opracowywanie prognoz, sprawozdań dla Zarządu spółki;
o Selekcja i dobór personelu na kierownicze i samodzielne stanowiska;
o Zarządzanie centrum dystrybucji produktów Pudliszki-Heinz.
Unilever Polska S.A.
Regionalny kierownik Sprzedaży, Kierownik Obszaru Sprzedaży, Przedstawiciel Handlowy
o Trzyletnie doświadczenie w zarządzaniu pionem sprzedaży (region obszar),podległy personel szczebla kierowniczego i niższego, pionu sprzedaży detalicznej i hurtowej;
o Współtworzenie: średniookresowej polityki handlowej firmy, centralnych aktywności promocyjnych;
o Zarządzanie budżetami: promocyjnym, retrospektywnym;
o Zarządzanie limitami kredytowymi terminami płatności na podległym obszarze;
o Negocjowanie strategicznych umów rocznych;
o Prowadzenie strategicznego klienta firmy z tradycyjnego kanału dystrybucji;
o Przygotowywanie i zarządzanie projektami: van selling;
o Zarządzanie podległym personelem: realokacja planów sprzedaży, kontrola realizacji, naliczanie premii;
o Selekcja, zatrudnianie, ocenianie, szkolenie, coaching podległych pracowników;
o Współpraca z działami: obsługi klienta, trade marketingu, marketingu, finansowym;

Szkolenia i kursy

-Basic Management Skills Warszawa 1997
-Effective Negotiations, Warszawa 1997
-Prowadzenie prezentacji, zarządzanie czasem, Warszawa 1998
-Sales Carousel, Warszawa 1999
-Coaching aktywnymi metodami. Warszawa 2001
-Excel dla zaawansowanych Warszawa 2008,
- trudne Negocjacje Warszawa 2009

Edukacja

Logo
zarządzanie biznesem, licencjackie
Wyższa Szkoła Zarządzania w Warszawie - The Polish Open University

Specjalizacje

Sprzedaż
Zarządzanie sprzedażą

Zainteresowania

W normie :-)

Organizacje

PTTK ;
PZW;

Inne

-prawo jazdy kategorii B;
-obsługa komputera MS Office, środowisko Windows,
programy finansowo-księgowe, poczta elektroniczna.
Narzędzia analityczne Cognos EBI

Grupy

Wyższa Szkoła Zarządzania / Polish Open University
Wyższa Szkoła Zarządzania / Polish Open University
W POU nie dajemy recept. Uczymy jak nawigować wśród praktyki i teorii zarządzania oraz jak sprostać wyzwaniom, które stoją przed współczesnymi menedżerami.