Rafał Pierzchała

Doświadczony Doradca, Manager Sprzedaży i wsparcia sprzedaży
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Analiza finansowa Zarządzanie zespołem rozproszonym Strukturyzowanie transakcji prowadzenie projektów analiza ryzyka kredytowego monitorowanie/egzekwowanie wykonania KPI biegła znajomość WORD/EXCEL/POWER POINT

Języki

angielski
dobry

Doświadczenie zawodowe

Bank Handlowy w Warszawie S.A.
Dyrektor Centrum Korporacyjnego w Lublinie
• zarządzanie zespołem sprzedażowym – przydzielanie/monitorowanie/rozliczanie z wyznaczonych zadań - zespół od 3 do 7 osób (Lublin, Rzeszów),
• aktywne pozyskiwanie nowych Klientów - spotkania, event'y, śledzenie/analiza rynku, etc.,
• aktywne realizowanie budżetu dochodowego (roczny od 1,8 – 4,0 MLN USD),
• aktywne rozwijanie współpracy z dotychczasowymi Klientami – ok. 120 Klientów dochodowych wg wytycznych Banku,
• rozwijanie oraz dbanie o jakość portfela kredytowego (od 35-80 MLN USD - nie było kosztów związanych z rezerwami) - aktywne zarządzanie relacjami sklasyfikowanymi,
• aktywny x-sell – każdy Klient aktywnie korzysta z min. 4 produktów,
• opiniowanie i współpraca w rozwijaniu oferty produktowej – opiniowanie i wdrażanie nowych produktów,
• inicjowanie i monitorowanie transakcji kredytowych jako ich promotor (I level decyzyjny)
• zapewnienie najwyższych standardów obsługi Klientów – w tym szczególnie monitorowanie i identyfikacja ryzyka operacyjnego,
Alior Bank S.A.
Dyrektor Wsparcia Sprzedaży
• działania wspomagające w bieżącej działalności Regionalnych Centrów Biznesowych (Klienci z przychodami od 60 MMPLN) - szeroko rozumiana współpraca z siecią sprzedaży, np. bieżące monitorowanie wykonanie celów, sprawy kadrowe (rozliczanie , ustalanie priorytetów, etc.), sprawy związane z finansowaniem,
• Risk Taker – członek Komitetów Kredytowych (rocznie ok. 1.200 spraw),
• strukturyzowanie transakcji – spotkania z Klientami, Bankierami/Doradcami, spotkania z Ryzykiem (presale),
• restrukturyzacje transakcji w Biznesie – spotkania/ustalenia z Klientami,
• ustalanie priorytetów do procesowania kredytowego,
• członek Top Zagrożenia,
• zarządzanie/rozliczanie/monitorowanie wyznaczonych celów, w tym głównie celów kredytowych i dochodowych,
• zarządzanie: limitami reglamentowanymi (PKD: 41, 42, 68),
• jednoosobowe podejmowanie decyzji dotyczące tzw. przedłużeń technicznych,
• podejmowanie decyzji cenowych (do 2016),
• uczestniczenie w projektach deweloperskich – m.in. usprawnianie procesu kredytowego, współpraca przy ofercie produktowej (finansowanie handlu, cash management),
• uczestnictwo/opiniowanie we wprowadzaniu/modyfikowaniu regulacji na styku Biznesu i Ryzyka,
• opracowywanie systemu motywacyjnego adekwatnego do wyznaczonych celów strategicznych,
Bank Millennium S.A.
Dyrektor Regionu Wschodniego w Departamencie Bankowości Przedsiębiorstw
• zarządzanie zespołem sprzedażowym – przydzielanie/monitorowanie/rozliczanie z wyznaczonych zadań – zespół 9 osób (O/Lublin, O/Białystok),
• realizowanie wyznaczonych zadań (sprzedaż kredytów, pozyskiwanie depozytów, aktywny x-sell, itd.),
• pozyskiwanie klientów o przychodach od 3,5 MMPLN,
• opiniowanie i współpraca w rozwijaniu oferty produktowej – udział w wielu projektach rozwojowych,
• rozwijanie oraz dbanie o jakość portfela kredytowego (ok. 320 MLN PLN) – aktywne zarządzanie relacjami sklasyfikowanymi,
• aktywna współpraca z liniami produktowymi (leasing, faktoring, treasury, cash managament, IT, etc.)
Bank Millennium S.A.
Dyrektor Makroregionu Wschodniego w Departamencie Bankowości Przedsiębiorstw
Bank BNP Paribas
Starszy Specjalista ds. Obsługi Przedsiębiorstw
Bank BNP Paribas
p.o. Dyrektor Oddziału w Rzeszowie - stanowisko czasowe
Bank BNP Paribas
Koordynator ds. Sprzedaży Region Lublin obszar Województwa Lubelskiego, Podlaskiego, Podkarpackiego
Kredyt Bank
Doradca Klienta Korporacyjnego
Kredyt Bank
Inspektor Bankowy w Wydziale Obsługi Kredytów
Bank Handlowy w Warszawie S.A.
Inspektor Kredytowy w Wydziale Kredytów i Gwarancji

Szkolenia i kursy

Wiele różnych kursów, m.in.:
- techniki negocjacji,
- zarządzanie i motywowaniem zespołem,
- technika obsługi Klienta – w tym rozpoznawanie potrzeb Klienta,
- pozafinansowe aspekty współpracy z Klientem,
- prezentacja produktów bankowych,
- analizy zdolności kredytowej oraz ocena projektów inwestycyjnych,,
- prawne aspekty zabezpieczenia spłaty kredytów,

Edukacja

Logo
Psychologia, studia podyplomowe
Akademia Psychologii Przywództwa
Logo
Katedra Rachunkowości Menedżerskiej Podyplomowe Studium Rachunkowości Zarządczej i Controllingu, studia podyplomowe
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Logo
Wydział Ekonomii Kierunek Finanse i Bankowość Specjalność Bankowość, magisterskie
Akademia Ekonomiczna w Krakowie

Zainteresowania

- tenis,
- narciarstwo/snowboard,

Inne

- posiadam prawo jazdy kategorii A i B.
- posiadam zezwolenie nr 158073/99 wydane przez Państwowy Urząd Nadzoru Ubezpieczeń na wykonywanie czynności agenta ubezpieczeniowego,
- certyfikat „Green Belt” dla procesu Six Sigma,
- jestem gotów na zamianę miejsca zamieszkania na Warszawę.

Grupy

UEK
UEK
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, założony w 1925 roku, to jedna z najlepszych państwowych uczelni ekonomicznych w Polsce, a jednocześnie największa uczelnia ekonomiczna w Europie Środkowej.
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie