Rafał Dobrzyniecki

Senior Consultant Lean
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Analytic Thinking Strategia biznesowa Coaching stały rozwój Continuous Improvement Culture Continuous Improvement Facilitation Developments Kaizen Kanban Lean Management Lean Operations Lean Projects Lean Thinking Lean Transformation Rozwiązywanie problemów Process Implementation Projekty SMED Planowanie strategiczne Toyota Production System Zarządzanie projektami MS Excel MS PowerPoint Lean Six Sigma Excel VBA Excel, Powerpoint Change Menagement - Zarządzanie zmianą MS Power Point Zaawansowany Analysis and business processes modeling

Języki

angielski
biegły

Doświadczenie zawodowe

Statoil Fuel & Retail ASA
Senior Consultant Lean
- Zarządzanie projektami optymalizacji
- Zarządzanie zmianą
- Transformacje Lean obszarów organizacji
- Analizy procesów biznesowych (zawierające m.in. ocenę ryzyka oraz przedstawienie potencjału rozwoju)
- Implementacja wypracowanych rozwiązań
- Prezentacje wyników przed Zarządem
- Prowadzenie warsztatów (m.in. mapujących procesy)

Projekty i osiągnięcia:
Customer Service Step Change
- Pomyślny transfer zespołów Customer Service z 3 krajów do jednego Business Centre z zachowaniem dotychczasowego poziomu jakości.
- Redukcja kosztów zatrudnienia o 27 mln NOK rocznie.

Lean@Retail Development & Support
- Kompletna analiza, propozycja oraz plan wdrożeń standaryzacji procesów biznesowych, zadań, interfejsów, ról oraz odpowiedzialności w zespołach w 5 krajach.

Lean@Marketing
- Standaryzacja kampanii marketingowych w 5 krajach. Redukcja formatów marketingowych z ponad 260 do 80
- Zaprojektowanie oraz wdrożenie standardowego narzędzia do zarządzania wydrukiem oraz dystrybucją materiałów marketingowych
Statoil Fuel & Retail ASA
Lean Manager
- Zarządzanie projektami oraz transformacje Lean
- Analizy procesów biznesowych (zawierające m.in. ocenę ryzyka oraz przedstawienie potencjału rozwoju)
- Implementacja wypracowanych rozwiązań
- Zarządzanie zmianami
- Prowadzenie warsztatów mapujących procesy biznesowe

Projekty i osiągnięcia:
Lean@Customer Service
- Kompletna analiza pracy zespołów Customer Service w Skandynawii. Redukcja czasu pracy o 10%
Statoil Fuel & Retail ASA
Lean Navigator
- Zarządzanie projektami oraz transformacje Lean
- Analizy procesów biznesowych (zawierające m.in. ocenę ryzyka oraz przedstawienie potencjału rozwoju)
- Implementacja wypracowanych rozwiązań
- Zarządzanie zmianami
- Prowadzenie warsztatów mapujących procesy biznesowe

Projekty i osiągnięcia:
Lean@Customer Service
- Kompletna analiza pracy zespołów Customer Service w Skandynawii. Redukcja czasu pracy o 10%
Statoil Poland Sp. z o.o.
Sales Development & Support Manager
- Zarządzanie zespołem (2 os.) Sales Development
- Wsparcie rozwoju strategii sprzedaży w dziale B2B Sales
- Przeprowadzanie zmian biznesowych wraz z zapewnieniem zgodności z kierunkami strategii korporacji
- Wspieranie segmentów działu B2B Sales w tworzeniu i realizacji strategii sprzedaży, ustalania i monitorowania celów
- Wdrażanie i rozwój odpowiednich narzędzi do tworzenia strategii, planowania sprzedaży oraz budżetowania
- Wsparcie działu B2B Sales w tworzeniu raportów, przeprowadzaniu analiz, prezentacje wyników, wsparcie techniczne
- Udział w międzynarodowych projektach związanych z rozwojem strategii sprzedaży

Osiągnięcia:
- Zbudowanie od podstaw sekcji sprzedaży bezpośredniej Inside Sales
- Zbudowanie kalkulatora wynagrodzenia zmiennego przedstawicieli handlowych premiujące wyniki zgodne ze strategią sprzedażową działu B2B Sales
Statoil Poland Sp. z o.o.
Sales Development Analyst
- Przygotowanie całego szeregu analiz sprzedaży dla sekcji i działu
- Wdrożenie oraz rozwój systemu SAP Web CRM, SAP R/3 (moduł sprzedażowy)
- Wdrażanie i rozwój odpowiednich narzędzi do tworzenia strategii, planowania sprzedaży i budżetowania

Osiągnięcia:
- Opracowanie i wdrożenie systemu rozliczania wyników sprzedażowych z użyciem języka VBA redukujące czas przetwarzania z ponad 5 do 1 dnia
Statoil Poland Sp. z o.o.
Sales Specialist
- Posprzedażowa obsługa klientów w dziale B2B Sales
- Dokumentowanie sprzedaży w SAP R/3 (moduł sprzedażowy)
- Obsługa reklamacji paliwowych
- Tworzenie raportów, statystyk oraz analiz dla sekcji i działu B2B Sales
Statoil Poland Sp. z o.o.
Sales Assistant
- Posprzedażowa obsługa klientów w dziale B2B Sales
- Dokumentowanie sprzedaży w SAP R/3 (moduł sprzedażowy)
- Obsługa reklamacji paliwowych
- Tworzenie raportów, statystyk oraz analiz dla sekcji i działu B2B Sales

Szkolenia i kursy

05.2012 – "LEAN Academy"
10.2011 – "Blue Ocean Strategy"
11.2011 – "Sales Leadership Training Step 4"
07.2011 – "Project Management"
06.2011 – "Sales Leadership Training Step 3"
12.2010 – "Helping Clients Succeed"
10.2010 – "Selected issues in Microsoft Access/Microsoft Excel"
02.2009 – "VAT Invoice - duties and rights of the invoice issuer and recipient"
10.2007 – "Difficult situation in contacts with customers"
03.2006 – "Professional customer service in the Back Office"

Edukacja

Logo
Eksploatacja Pojazdów Samochodowych, magisterskie
Politechnika Warszawska
Logo
Matematyka, magisterskie
Uniwersytet Warszawski

Zainteresowania

Tradycyjne golenie (współpraca przy tworzeniu forum brzytwa.org oraz prowadzeniu forumowej Wikipedii)

Odnawianie oraz kolekcjonowanie zabytkowych maszynek do golenia

Film (Tarantino, Lynch)

Grupy

2 wszystkich wypowiedzi
0 plusów
Politechnika Warszawska
Politechnika Warszawska
Politechnika Warszawska jest najstarszą polską uczelnią techniczną. Od ponad 180 lat kształci kolejne pokolenia inżynierów, wnosząc istotny wkład w rozwój nauk technicznych.
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski, założony w 1816 roku, jest największą polską uczelnią i jednocześnie jedną z najlepszych w kraju.
Analityk
Analityk
Dla analityków i nieanalityków. Trochę o rozbieraniu problemu na części pierwsze i składaniu w logiczną całość.
Antymanipulacja
Antymanipulacja
Grupa dla osób, które pragną dowiedzieć się w jaki sposób bronić się przed manipulacją. Dla wszystkich tych, którzy postępują etycznie, którzy nie manipulują innymi oraz nie chcą aby nimi manipulowa
B2B POLSKA
B2B POLSKA
Business to Business Polska. Kontakty Biznesowe B2B. Liderzy i Eksperci. Wydarzenia branżowe rynku B2B. Marketing i Sprzedaż B2B. Lead B2B.
Bazy Danych
Bazy Danych
Zagadnienia bazodanowe: SQL99 i jego implementacje w popularnych systemach RDBMS: Oracle, MySQL, PostgreSQL, MSSQL, IBM DB2 i inne.
C and C plus plus
C and C plus plus
Grupa dla miłośników programowania w językach C and C++
CRM
CRM
CRM - to nawet notes Pani Kasi ze spozywczaka ;] Poza tym: narzedzia, strategie i przede wszystkim - eksperci.
DELPHI
DELPHI
Grupa zrzeszająca programistów pracujących w środowisku Delphi
Drifting
Drifting
Drifting w Polsce i Europie.
Elite Circle
Elite Circle
Wyjątkowy „świat” ekstremalnych przeżyć – pasja, luksus oraz motoryzacja na najwyższym dostępnym poziomie. Elite Circle to klub – prestiżowy, ekskluzywny o unikalnym charakter
Excel VBA
Excel VBA
zastosowanie Excel'a i 'Visual Basic for Applications' w biznesie