Umiejętności
Strategia biznesowa
Zarządzanie zmianą
Restrukturyzacja
Zarządzanie finansami, budżetowanie, pozyskiwanie finansowania
Języki
polski
ojczysty
angielski
biegły
hiszpański
dobry
niemiecki
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy
• przygotowanie i wdrożenie strategii finansowej spółki – kontakty z bankami i instytucjami finansowymi, w celu uzyskania optymalnego finansowania spółki
• nadzór nad działem finansowym i księgowym spółki
• opracowanie i wdrożenie systemu budżetowania spółki ze szczególnym uwzględnieniem budżetowania projektów długoterminowych
• współudział w opracowaniu nowej struktury organizacyjnej spółki
• przygotowanie i wdrożenie systemu zakupów centralnych w grupie kapitałowej MARS (6 podmiotów)
• nadzór nad działem finansowym i księgowym spółki
• opracowanie i wdrożenie systemu budżetowania spółki ze szczególnym uwzględnieniem budżetowania projektów długoterminowych
• współudział w opracowaniu nowej struktury organizacyjnej spółki
• przygotowanie i wdrożenie systemu zakupów centralnych w grupie kapitałowej MARS (6 podmiotów)
Dyrektor Zarządzający, Pion Restrukturyzacji i Administracji
• przygotowanie organizacyjne do realizacji największego kontraktu spółki – budowa bloku dla Elektrowni Kozienice (Enea Wytwarzanie) - negocjowanie umowy konsorcjalnej z Hitachi, przygotowanie spółki celowej (SPV) do realizacji kontraktu, opracowanie koncepcji przepływów finansowych, współpraca z bankiem finansującym, współpraca przy przygotowaniu budżetu projektu
• przygotowanie i nadzorowanie procesu restrukturyzacji w spółce
• reorganizacja grupy kapitałowej - nadzorowanie procesu dezinwestycji (sprzedaży spółek) – uzyskanie 250 mln zł ze sprzedaży 5 podmiotów oraz przygotowanie do sprzedaży kolejnych 4 podmiotów (teasery, organizacja due-diligence, spotkania z inwestorami)
• nadzór nad zarządzaniem nieruchomościami – sprzedaż aktywów deweloperskich, zwiększenie efektywności wykorzystania własnych nieruchomości
• nadzór nad działem kadr – implementacja programu zwolnień grupowych (zwolnienie ponad 2.300 pracowników), tworzenie nowego systemu premiowego, renegocjacja systemu opieki medycznej, połączenie działów kard i płac,
• udział w negocjacjach ze związkami zawodowymi - renegocjacje ZUZP, negocjacje porozumień związanych ze zwolnieniami grupowymi, rozwiązywanie sporów
• nadzór nad wdrożeniem procedur zakupów centralnych
• przygotowanie i implementacja programu redukcji kosztów administracji – wydzielenie służb wsparcia (ochrona, sprzątanie, stołówka), reorganizacja zarządzania flotą samochodową (redukcja liczby samochodów, optymalizacja kosztów obsługi floty), optymalizacja kosztów telefonii oraz systemu drukowania
• nadzorowanie działu prawnego – koordynacja prac wewnętrznego działu prawnego oraz zewnętrznych kancelarii, wprowadzenie procedur minimalizujących ryzyko prawne działalności spółki (centralizacja obsługi prawnej), nadzorowanie sporów sądowych (podejmowanie decyzji biznesowych dotyczących prowadzonych sporów), zawieranie ugód pozasądowych,
• porządkowanie systemu procedur wewnętrznych
• przygotowanie i nadzorowanie procesu restrukturyzacji w spółce
• reorganizacja grupy kapitałowej - nadzorowanie procesu dezinwestycji (sprzedaży spółek) – uzyskanie 250 mln zł ze sprzedaży 5 podmiotów oraz przygotowanie do sprzedaży kolejnych 4 podmiotów (teasery, organizacja due-diligence, spotkania z inwestorami)
• nadzór nad zarządzaniem nieruchomościami – sprzedaż aktywów deweloperskich, zwiększenie efektywności wykorzystania własnych nieruchomości
• nadzór nad działem kadr – implementacja programu zwolnień grupowych (zwolnienie ponad 2.300 pracowników), tworzenie nowego systemu premiowego, renegocjacja systemu opieki medycznej, połączenie działów kard i płac,
• udział w negocjacjach ze związkami zawodowymi - renegocjacje ZUZP, negocjacje porozumień związanych ze zwolnieniami grupowymi, rozwiązywanie sporów
• nadzór nad wdrożeniem procedur zakupów centralnych
• przygotowanie i implementacja programu redukcji kosztów administracji – wydzielenie służb wsparcia (ochrona, sprzątanie, stołówka), reorganizacja zarządzania flotą samochodową (redukcja liczby samochodów, optymalizacja kosztów obsługi floty), optymalizacja kosztów telefonii oraz systemu drukowania
• nadzorowanie działu prawnego – koordynacja prac wewnętrznego działu prawnego oraz zewnętrznych kancelarii, wprowadzenie procedur minimalizujących ryzyko prawne działalności spółki (centralizacja obsługi prawnej), nadzorowanie sporów sądowych (podejmowanie decyzji biznesowych dotyczących prowadzonych sporów), zawieranie ugód pozasądowych,
• porządkowanie systemu procedur wewnętrznych
Wiceprezes Zarządu
• koordynowanie strategii finansowej całej grupy – kontakty z bankami i instytucjami finansowymi, w celu uzyskania optymalnego finansowania spółki
• nadzór nad działem finansowym spółki
• zarządzanie Relacjami Inwestorskimi – kontakty z instytucjami finansowymi (OFE, TFI), aktualnymi i potencjalnymi akcjonariuszami, analitykami giełdowymi
• nadzór nad raportowaniem spółki na giełdę – raporty bieżące oraz okresowe
• nadzór nad działem finansowym spółki
• zarządzanie Relacjami Inwestorskimi – kontakty z instytucjami finansowymi (OFE, TFI), aktualnymi i potencjalnymi akcjonariuszami, analitykami giełdowymi
• nadzór nad raportowaniem spółki na giełdę – raporty bieżące oraz okresowe
Prezes Zarządu
• reorganizacja struktury grupy – wydzielenie podstawowej działalności do spółki zależnej (Instal-Lublin Sp z o.o.), połączenie ze spółką Awbud Sp z o.o., utworzenie grupy Awbud SA notowanej na GPW
• zarządzanie i koordynowanie całą działalnością spółki
• opracowanie i wdrożenie strategii wzrostu spółki – identyfikacja mocnych i słabych stron spółki; koncentracja na świadczeniu usług dla budownictwa przemysłowego (wykorzystanie dotychczasowych kompetencji); rozwój kompetencji celem pozyskania rynku w budownictwie kubaturowym (centra handlowe, biurowce); rozwój serwisu przemysłowego (pozyskanie nowych klientów)
• zmiana struktury organizacyjnej spółki – przeorientowanie spółki z tradycyjnej struktury na organizację zorientowaną projektowo; wdrożenie zmian kadrowych na kluczowych stanowiskach (Dyrektor Techniczny, Dyrektor HR, Dyrektor Finansowy); wyznaczanie i rozliczanie celów bieżących i okresowych podwładnym
• reorganizacja działu marketingu – wdrożenie procedur kontroli ryzyka składanych ofert (komitet cenowy) celem uniknięcia składania nierentownych ofert; stworzenie zespołu ofert i działu umów
• reorganizacja działu technicznego – zwiększenie roli i odpowiedzialności Project Managera (PM); wpływ PM na kształtowanie ceny ofertowej; wdrożenie procedur prowadzenia projektów; połączenie działu przygotowania produkcji i działu zakupów; centralizacja zakupów
• reorganizacja działalności produkcyjnej spółki – likwidacja nierentownego terenowego zakładu produkcyjnego i przeniesienie całej produkcji do zakładu w centrali Spółki; koncentracja na produktach z wyższą marżą
• wdrożenie systemu raportowania – budżety projektów; comiesięczna weryfikacja realizacji budżetów; kroczące prognozy marży na projektach (rolling forecast); cykliczne spotkania z kierownikami kontraktów oraz kadrą zarządzającą – zwiększenie odpowiedzialności za budżetowanie projektów
• przebudowa działu HR – zmiana roli HR w spółce z „księgowego” do „partnera biznesowego”; wdrożenie systemu ocen okresowych; poprawa komunikacji wewnętrznej (cykliczne spotkania, gazetka firmowa, komunikacja z pracownikami zatrudnionymi w terenie);
• negocjacje ze Związkami Zawodowymi - renegocjacja ZUZP; rewizja systemu wynagrodzeń (likwidacja części dodatków); zmiana Regulaminu ZFŚS; rozwiązywanie sporów
• reorganizacja działu zarządzania nieruchomościami – optymalizacja wykorzystania własnych nieruchomości (wynajem nieużywanych zasobów); sprzedaż zbędnych aktywów;
• nadzorowanie wdrożenia procedur Zintegrowanego Systemu Zarządzania
• zarządzanie i koordynowanie całą działalnością spółki
• opracowanie i wdrożenie strategii wzrostu spółki – identyfikacja mocnych i słabych stron spółki; koncentracja na świadczeniu usług dla budownictwa przemysłowego (wykorzystanie dotychczasowych kompetencji); rozwój kompetencji celem pozyskania rynku w budownictwie kubaturowym (centra handlowe, biurowce); rozwój serwisu przemysłowego (pozyskanie nowych klientów)
• zmiana struktury organizacyjnej spółki – przeorientowanie spółki z tradycyjnej struktury na organizację zorientowaną projektowo; wdrożenie zmian kadrowych na kluczowych stanowiskach (Dyrektor Techniczny, Dyrektor HR, Dyrektor Finansowy); wyznaczanie i rozliczanie celów bieżących i okresowych podwładnym
• reorganizacja działu marketingu – wdrożenie procedur kontroli ryzyka składanych ofert (komitet cenowy) celem uniknięcia składania nierentownych ofert; stworzenie zespołu ofert i działu umów
• reorganizacja działu technicznego – zwiększenie roli i odpowiedzialności Project Managera (PM); wpływ PM na kształtowanie ceny ofertowej; wdrożenie procedur prowadzenia projektów; połączenie działu przygotowania produkcji i działu zakupów; centralizacja zakupów
• reorganizacja działalności produkcyjnej spółki – likwidacja nierentownego terenowego zakładu produkcyjnego i przeniesienie całej produkcji do zakładu w centrali Spółki; koncentracja na produktach z wyższą marżą
• wdrożenie systemu raportowania – budżety projektów; comiesięczna weryfikacja realizacji budżetów; kroczące prognozy marży na projektach (rolling forecast); cykliczne spotkania z kierownikami kontraktów oraz kadrą zarządzającą – zwiększenie odpowiedzialności za budżetowanie projektów
• przebudowa działu HR – zmiana roli HR w spółce z „księgowego” do „partnera biznesowego”; wdrożenie systemu ocen okresowych; poprawa komunikacji wewnętrznej (cykliczne spotkania, gazetka firmowa, komunikacja z pracownikami zatrudnionymi w terenie);
• negocjacje ze Związkami Zawodowymi - renegocjacja ZUZP; rewizja systemu wynagrodzeń (likwidacja części dodatków); zmiana Regulaminu ZFŚS; rozwiązywanie sporów
• reorganizacja działu zarządzania nieruchomościami – optymalizacja wykorzystania własnych nieruchomości (wynajem nieużywanych zasobów); sprzedaż zbędnych aktywów;
• nadzorowanie wdrożenia procedur Zintegrowanego Systemu Zarządzania
Wiceprezes Zarządu, CFO
przeprowadzenie publicznej emisji akcji – pozyskanie 80 mln PLN pozwalające na realizację strategii rozwoju spółki oraz pozyskanie stabilnego akcjonariatu instytucji finansowych
restrukturyzacja finansowa spółki – sprzedaż zbędnych aktywów pozwalająca na uregulowanie zobowiązań publiczno-prawnych
wdrożenie Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczość Finansowej
restrukturyzacja finansowa spółki – sprzedaż zbędnych aktywów pozwalająca na uregulowanie zobowiązań publiczno-prawnych
wdrożenie Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczość Finansowej
Dyrektor ds. Organizacyjnych i Rachunku Kosztów
BRVZ Sp. z o.o.
kierowanie pracami działów: rozliczeń wewnętrznych, środków trwałych, ubezpieczeń, rachunku kosztów, informatyki i administracji,
opracowanie analiz i prognoz obciążeń podatkowych,
opracowanie i nadzór nad strategią informatyzacji wszystkich spółek grupy,
opracowanie analiz i prognoz obciążeń podatkowych,
opracowanie i nadzór nad strategią informatyzacji wszystkich spółek grupy,
Kontroler Finansowy
opracowanie i wdrożenie procedur budżetowych dla spółki,
zarządzanie płynnością firmy – wdrożenie strategii zabezpieczającej przed rykiem zmiany kursu walutowego,
kierowanie pracami zespołu wdrożeniowego modułu Treasury SAP R/3
opracowanie i nadzór nad strategią informatyzacji wszystkich spółek grupy
tworzenie strategii rozwoju grupy kapitałowej
zarządzanie płynnością firmy – wdrożenie strategii zabezpieczającej przed rykiem zmiany kursu walutowego,
kierowanie pracami zespołu wdrożeniowego modułu Treasury SAP R/3
opracowanie i nadzór nad strategią informatyzacji wszystkich spółek grupy
tworzenie strategii rozwoju grupy kapitałowej
Analityk Inwestycyjny
Westfund Polska - Firma Zarządzająca Zachodnim NFI
nadzór właścicielski nad spółkami portfelowymi
przygotowywanie rekomendacji inwestycyjnych oraz analiz sektorowych,
analiza projektów inwestycyjnych realizowanych przez Zachodni NFI,
przygotowywanie Memorandów Informacyjnych o spółkach dla potencjalnych inwestorów strategicznych
przygotowywanie rekomendacji inwestycyjnych oraz analiz sektorowych,
analiza projektów inwestycyjnych realizowanych przez Zachodni NFI,
przygotowywanie Memorandów Informacyjnych o spółkach dla potencjalnych inwestorów strategicznych
Szkolenia i kursy
ACCA - kurs prowadzony przez Ernst & Young (2000-2004)
Edukacja
Specjalizacje
Finanse/Ekonomia
Kontroling
Finanse/Ekonomia
Rynki kapitałowe
Finanse/Ekonomia
Zarządzanie finansami
Zainteresowania
Kolekcjonowanie przedwojennych akcji i obligacji
Organizacje
Członek ACCA od 2005r
Inne
Członek ACCA