Piotr Czerny

Właściciel, Firma Nagraniowa Fisdur Rec
Dębica, podkarpackie

Umiejętności

Reżyseria dźwięku: Realizacja nagrań dźwiękowych Miks nagrań dźwiękowych Mastering nagrań dźwiękowych Montaż nagrań

Języki

polski
ojczysty
ukraiński
dobry
angielski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
WŁAŚCICIEL
Firma Nagraniowa Fisdur Rec
Moja Firma specjalizuje się w nagrywaniu organów piszczałkowych w kościołach i salach koncertowych oraz wszelkiej muzyki kameralnej - od projektów solowych przez dua, tria, kwartety, kwintety etc. aż do niewielkich chórów i orkiestr kameralnych. W salach koncertowych, filharmoniach, teatrach, muzeach, zamkach, pałacach, aulach, audytoriach, jaskiniach oraz wszelkich innych miejscach o interesującej akustyce.

Firma dysponuje wysokiej klasy aparaturą nagrywającą:


Mikrofony:

- NEUMANN TLM 103
- trzy fabrycznie dobierane pary mikrofonów AKG C414 (w sumie - sześć sztuk):
- AKG C 414 XLS x 2 (para stereo)
- AKG C 414 B XLS x 2 (para stereo)
- AKG C 414 B XLII x 2 (para stereo)
- AUDIO TECHNICA AT 4050 SM x 2
- AUDIO TECHNICA AT 4021 x 4:
- dwie osobne sztuki AT 4021
- stereofoniczna para AT 4021P
- RODE NT1-A x 2
- M-Audio Pulsar II x 2 (para stereo)
- SHURE SM 57

Ośmiokanałowy przedwzmacniacz mikrofonowy Audient ASP-880

Dwa niezależne systemy zapisu dźwięku:

1) ProTools 10 z dwoma niezależnymi interfejsami do wyboru:
- Digidesign DIGI 003 Factory Pro
- Digidesign DIGI 003Rack+ (plus) Factory Pro

- Ignition Pack 2 Pro
- Music Production Toolkit 2
- zestaw plug-inów Waves Gold
- zestaw plug-inów Waves Grand Masters Collection

2) ProTools M-Powered z interfejsem M-Audio FireWire 1814
+ Music Production Toolkit 1

Cyfrowa konsoleta mikserska:

Yamaha 03D z kartą Adat

Laptop MacBook (Apple)
Stacjonarny komputer PC

Systemy odsłuchowe:

Monitory odsłuchowe Adam A7

Słuchawki wysokiej klasy:
- Sennheiser HD-600
- Beyerdynamic DT-770 PRO
- AKG K-271 mk II

- kilka par słuchawek klasy popularnej (Sennheiser HD 201, AKG K77),
wielokanałowy wzmacniacz słuchawkowy;

Multicore (pyta) Proel 16/4 (25 metrów);
Multicore (pyta) Proel 12/4 (25 metrów);
statywy, kable etc.
Logo
KOMPOZYTOR
Własna pracownia
"Piotr Czerny komponuje głównie muzykę elektroniczną. Interesują go zagadnienia związane z estetyką brzmienia i związana z tym pasja tworzenia barw w syntezatorach oraz zainteresowanie syntezą dźwięku w ogóle (także jego realizacją i reżyserią). Barwa dźwięku jest dla Czernego punktem wyjścia w myśleniu kompozytorskim. Sposób organizacji materiału dźwiękowego wynika w prostej linii z kolorystycznego podejścia do muzyki. Innymi słowy: materiałem formo- i strukturotwórczym u Czernego nie jest melodyka, rytmika, harmonia czy forma ale – barwa (a także – choć w mniejszym stopniu – przestrzeń). Natomiast elementy tradycyjnie uważane za formotwórcze (melodyka, rytmika, harmonika etc.) są dopiero rezultatem myślenia barwowego i przestrzennego. Tak jak w serializmie totalnym wszystkie elementy podporządkowane są serii, tak u Czernego wszystko podporządkowane jest barwie choć – trzeba to wyraźnie zaznaczyć – Czerny nie ma nic wspólnego ani ze szkołą serialistów, ani spektralistów. W swoim myśleniu barwowym bliższy jest raczej luźno rozumianemu impresjonizmowi."

Wybrane utwory:

- Muzyka do wystawy w Muzeum Regionalnym w Dębicy pt. Dawnych Dębiczan Portret Własny (2010)
- II SYMFONIA (2006-2009)
- KONCRET SKRZYPCOWY (2006)
- I SYMFONIA (2005)
- CZTERY LAMENTACJE (2001-2002)
- POST SCRIPTUM (2001)
- MINIMALMUSIC (1999-2001)
- SEKSTOFONICZNA MUZYKA DO OBRAZÓW URSZULI GAWIN (2000)
- AKSAMITNOŚĆ DLA KRZYSIA (1999 - 2000)
- PASTISZ W STYLU EKLEKTYCZNYM (1997)

* Obydwie Symfonie są elektroniczne. Natomiast Koncert Skrzypcowy przeznaczony jest na skrzypce i elektronikę.
Logo
PIANISTA - IMPROWIZATOR
Własna pracownia/studia nagraniowe/sale koncertowe/inne
Jako pianista mam dwa odrębne pola działalności: prywatno - koleżeńskie (tu zajmuję się głównie wykonywaniem dzieł mojego ukochanego kompozytora - J. S. Bacha - dla siebie i przyjacół) oraz zawodowe: improwizacja.
Improwizacja fascynuje mnie "od zawsze". Improwizowałem na fortepianie jeszcze jako dziecko, będąc uczniem szkoły muzycznej. Później, w czasie uczęszczania do liceum muzycznego zrozumiałem, że chcę to robić bardzo poważnie. I tak się też stało. Od wielu lat występuję z improwizowanymi koncertami: solo, bądź w różnych składach kameralnych. Uwaga! Moje improwizacje nie mają nic współnego z jazzem. Improwizuję w stylu współczesno - klasycznym. Niestety - fakt wykonywania przeze mnie zawodów kompozytora i reżysera dźwięku nie pozwala mi realizować się na fortepianie w takim stopniu jakbym tego chciał. Dlatego koncertuję sporadycznie. Dwa, trzy razy do roku. Występowałem m. in. w Warszawie, Krakowie, Rzeszowie, Tarnowie, Poznaniu i - oczywiście - w Dębicy. Natomiast na Ukrainie - w Winnicy, Żytomierzu i Melitopolu.
Logo
REALIZATOR DŹWIĘKU
Teatr Łaźnia Nowa. Kraków - Nowa Huta
Realizacja dźwięku w czasie prób i spektakli teatralnych
Logo
REŻYSER DŹWIĘKU
Studio Clara. Winnica, Ukraina
Kompleksowa reżyseria dźwięku w radiowo - telewizyjnym Studiu Clara: nagrania, montaż, miks.

Przede wszystkim:
- nagrania muzyki poważnej:
- organowej;
- kameralnej;

W mniejszym stopniu:
- piosenki;
- zespoły;
- muzyka ilustracyjna/użytkowa;

Sporadycznie:
- montaż audycji radiowych;

Ponadto:
- dokończenie projektu wyposażenia studia Clara w dziedzinie okablowania, mikrofonów i drobnych akcesoriów studyjnych;

- zaprojektowanie od podstaw całej koncepcji wyposażenia technicznego małego studia projektowego dla Katolickiego Media Centrum w Kijowie: oprogramowanie nagraniowe, mikrofony, okablowanie etc.
Logo
REŻYSER DŹWIĘKU
Galeria Off. Warszawa.
Reżyseria dźwięku podczas koncertów w Galerii Off.

Zrealizowanie około 160 koncertów.
Logo
AKUSTYK
Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie
Reżyseria dźwięku w czasie prób i spektakli teatralnych
Logo
NAUCZYCIEL FORTEPIANU, AKOMPANIATOR.
Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia w Dębicy
- indywidualne zajęcia dydaktyczne w zakresie nauczania gry na fortepianie;
- akompaniament fortepianowy w sekcji instrumentów dętych.

Szkolenia i kursy

- warsztaty sterowania wiązką akustyczną w systemach liniowych oraz metody wielokanałowej rejestracji bieżącej w cyfrowych systemach miksujących w Operze Śląskiej w Bytomiu (2013);
- Międzynarodowe Kursy Muzyki Współczesnej i Komputerowej w Krakowie (2002);
- Międzynarodowe Kursy Muzyki Elektronicznej Accanthes/IRCAM w Krakowie (2000);
- Międzynarodowe Kursy Muzyki Współczesnej i Komputerowej w Hochschule für Musik w Stuttgarcie (dwukrotnie - w latach 1997 i 1999);
- warsztaty sztuki multimedialnej i muzyki improwizowanej w Sopocie (1999);
- Kurs Muzyki Dawnej w Słupsku (1996);
- Warsztaty Jazzowe w Puławach (1993).

Edukacja

Logo
Instrumentalistyka - specjalizacja w zakresie gry na fortepianie., średnie
Państwowe Liceum Muzyczne w Rzeszowie

Specjalizacje

Media/Sztuka/Rozrywka
Produkcja i realizacja
Media/Sztuka/Rozrywka
Inne

Zainteresowania

Turystyka, zwiedzanie; zabytki, rower.
Historia: muzyki, sztuki, powszechna.
Malarstwo, witraże, inne sztuki plastyczne - ze szczególnym uwrażliwieniem na kolor i światło (synestezja barwowo -> dźwiękowa).

Turystyka akustyczna (nieustające poszukiwanie miejsc o interesującej akustyce) - to coś więcej niż hobby!

Organizacje

- członek zwyczajny Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej;
- członek Stowarzyszenia Artystycznego Apeiron

Inne

Umiejętności:
- biegła obsługa analogowych konsolet mikserskich;
- biegła obsługa konsolet cyfrowych Yamaha 01V, 02R, 03D, 01V96 - także w dziedzinie automatyki i synchronizacji, pobieżna znajomość konsolet Yamaha DM 2000, CL-5, QL-5;
- biegła obsługa urządzeń peryferyjnych (procesorów efektów, procesorów dynamiki, korektorów etc.);
- umiejętność pracy z systemem komputerowym Pro Tools oraz peryferiami, plug-inami etc (z wyłączeniem zagadnień video);
- bogate doświadczenia w dziedzinie kreowania przestrzeni dźwiękowej (m. in. kompozycje
sekstofoniczne, oktofoniczne, koncerty muzyczne oraz spektakle teatralne z wykorzystaniem "na żywo" wielokanałowej projekcji dźwięku);
- kompozycja elektroniczna;
- znajomość syntezatorów, modułów dźwiękowych itp.;
- niezła orientacja w dziedzinie różnych technik syntezy dźwięku.

Grupy

116 wszystkich wypowiedzi
27 plusów
Akustyka
Akustyka
Wszystko co związane z akustyką i zagadnieniami wokół tematu.
Apple
Apple
Dla tych, którzy żyją w cieniu logo jabłuszka.
Apple 2
Apple 2
Grupa zrzeszająca użytkowników komputerów i rozwiązań firmy Apple
Apple Specialist
Apple Specialist
Grupa ludzi bardzo dobrze zorientowanych w dziedzinie Apple
BACHCOLLEGIUM
BACHCOLLEGIUM
Bach sollte nicht Bach, sondern Meer heissen - grupa poświęcona twórczości J.S.Bacha i muzyce dawnej.
chóralistyka
chóralistyka
Forum do przechwałek, porad, wymiany nut dla chórzystów i dyrygentów.
Członkowie chórów
Członkowie chórów
Zapraszam wszystkich chórzystów!
Dostań Dotacje
Dostań Dotacje
Serwis internetowy zawierający informacje dotyczące tematyki dotacji unijnych oraz innowacyjnych projektów zrealizowanych przy wsparciu Unii Europejskiej.
Dotacja na Podkarpaciu
Dotacja na Podkarpaciu
Grupa dla osób, które chcą pozyskiwać informacje i wymieniać poglądy na temat dotacji dostępnych w województwie podkarpackim.
Dotacje dla Stowarzyszeń i Fundacji inna pomoc dla NGO
Dotacje dla Stowarzyszeń i Fundacji inna pomoc dla NGO
Grupa dla osób i instytucji wspierających Organizacje Pozarządowe oraz dla Fundacji i Stowarzyszeń, które szukają partnerów z innych sektorów.
DOTACJE UNIJNE
DOTACJE UNIJNE
grupa zrzesza osoby zajmujące się profesjonalnie doradztwem w sprawch pozyskiwania środków finansowych z funduszy unijnych oraz osób zainteresowanych pozyskaniem tychże środków na rozwój przedsiębiors
Dziennikarstwo muzyczne
Dziennikarstwo muzyczne
Pisanie o muzyce jest jak tańczenie o architekturze