Paweł Tomaszewski

Paweł Tomaszewski

Kierownik Dystrybucji, Raben Logistics Polska
Bydgoszcz, kujawsko-pomorskie

Języki

angielski
dobry
francuski
podstawowy
niemiecki
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Grupa Raben
Kierownik Dystrybucji
- zarządzanie zespołem składającym się z około 40 pracowników i 70 współpracowników (przewoźników, kierowców)
- tworzenie oraz nadzór nad realizacją budżetu podległych działów, podejmowanie działań zmierzających do optymalizacji kosztowych
- zarządzanie procesem dystrybucji towaru na podległym terenie
- planowanie, organizowanie i koordynowanie pracy zespołu
- nadzór nad efektywną współpracą magazynu crossdockowego oraz działu transportu
- dobór, rekrutacja oraz przeprowadzanie szkoleń nowych pracowników (w tym na stanowiska kierownicze)
- zapewnienie przestrzegania przepisów BHP
- monitorowanie oraz kontrola kosztów wynikających z procesów logistycznych
- komunikowanie celów, zadań oraz standardów działań, motywowanie do ich realizacji
- ocena pracy podległych pracowników
InPost S.A.
Kierownik Oddziału
- przygotowanie, otwarcie i prowadzenie oddziału kurierskiego i paczkomatowego firmy Inpost w Toruniu
- zarządzanie kilkudziesięcioosobową grupą pracowników i kurierów
- zapewnienie przestrzegania procedur operacyjnych w oddziale
- utrzymywanie wysokich wskaźników postawionych celów jakościowych
- realizacja założeń budżetowych
- optymalizacja kosztów i wskaźników finansowych
- rozwój lokalnej struktury doręczeń przesyłek kurierskich i paczkomatowych
- zapewnienie i utrzymanie odpowiedniego stanu technicznego Paczkomatów
- dobór, rekrutacja oraz przeprowadzanie szkoleń nowych pracowników
- komunikowanie celów, zadań oraz standardów działań, motywowanie do ich realizacji
- ocena pracy podległych pracowników
- rozwiązywanie powstających konfliktów i problemów
- zarządzanie infrastrukturą oddziału
- zapewnienie przestrzegania w oddziale obowiązujących przepisów BHP, P-POŻ
- nadzór nad operacjami porannymi i wieczornymi w oddziale
- optymalizacja procesów magazynowych
- utrzymywanie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa przesyłek i gotówki w oddziale
- pozyskiwanie kontaktów handlowych
- uczestnictwo w rozmowach handlowych z nowymi klientami
- zapewnienie terminowego wykonywania raportów dotyczących pracy oddziału
Siódemka S.A.
Koordynator Serwisu Kurierskiego
- planowanie i nadzorowanie pracy kurierów (flota ponad 50 aut)
- kontrola/optymalizacja kosztów kurierskich
- sprawdzanie i przeprowadzanie korekt rejonów kurierskich
- rekrutacja oraz przeprowadzanie szkoleń dla nowych kurierów
- nadzór oraz kontrola stanu osobowego i wyglądu kurierów oraz ich pojazdów
- komunikowanie celów, zadań oraz standardów działań, motywowanie do realizacji, rozwiązywanie powstających konfliktów i problemów
- kontrola wyjazdu kurierów na rejony i wieczornych zjazdów kurierów na magazyn
- nadzór na porannym rozładunkiem frachtu, sortowaniem przesyłek na rejony kurierskie
- utrzymywanie wysokich wskaźników postawionych celów
- udział w optymalizacji procesów magazynowych
- uczestnictwo w rozmowach handlowych z nowymi klientami
- podtrzymywanie dobrych relacji z kluczowymi klientami, współpraca w zakresie realizacji zleceń
- raportowanie z wyników pracy na potrzeby przełożonego
Siódemka S.A.
Specjalista ds rozliczeń

Szkolenia i kursy

Controlling w logistyce - Controlling operacyjny - 6-8.06.2018
Tematyka szkolenia:
- warunki skutecznego zastosowania controllingu w logistyce
- kluczowe aspekty, narzędzia i techniki controllingu
- rachunkowość zarządcza i podstawy rachunku kosztów na potrzeby budżetowania i controllingu
- jednostki budżetowe, czyli podejście do mpk w controllingu
- rozliczanie świadczeń wewnętrznych oraz koszty i przychody kalkulacyjne
- funkcje budżetowania
- budżetowanie jako system samouczący
- planowanie i controlling strategiczny
- balanced scorecard jako narzędzie zarządzania strategicznego


Excel w analizach transportowych. Optymalizacja procesu przewozu transportu towaru drobnicowego. Analiza Kosztowa - 21.06.2017.
Tematyka szkolenia:
- analiza ekonomiczna procesów logistycznych
- budowanie mierników przy użyciu funkcji arkusza kalkulacyjnego Excel
- funkcje matematyczne, logiczne, tekstowe, daty, statystyczne, tworzenie i wykorzystywanie nazw w formułach
- analiza zachowania się mierników logistycznych w czasie
- dynamiczna analiza danych przy użyciu tabeli przestawnej
- zasady budowy i działania tabeli przestawnej
- jak zbudować system raportowy dla podwładnych
- jak raportować przełożonym o efektach pracy działu logistyki
- budowa przykładowych raportów
- przykładowe raporty logistyczne, budżetowe i operacyjne
- zasady używania formatowania warunkowego


Budowanie zespołu - 8-9.06.2017
Tematyka szkolenia:
- rola menedżera w zarządzaniu zespołem
- style zarządzania a poziom rozwoju pracownika
- metody i narzędzia zarządzania dopasowane do potrzeb pracownika
- informacja zwrotna jako kluczowa umiejętność w pracy menedżera
- komunikacja jako narzędzie budowania otwartości i zaufania w zespole
- kryteria efektywnej pracy zespołowej

Edukacja

Logo
Resocjalizacja, magisterskie
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

Specjalizacje

Transport/Spedycja
Usługi kurierskie
Transport/Spedycja
Zarządzanie transportem/spedycją