Języki
angielski
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Kucharz /Szef zmiany/
Hotel Arłamów ****
Restauracja Rezydencja Arłamów w której gotuję to dawny obiekt Urzędu Rady Ministrów. Podczas stanu wojennego, w 1982 roku był tu internowany Lech Wałęsa, późniejszy Prezydent RP. Rezydencja ARŁAMÓW jest częścią Kompleksu ARŁAMÓW.W Rezydencji znajduje się klimatyczna i kameralna restauracja à la carte ARŁAMÓW oferująca menu trafiające w gusta i oczekiwania najbardziej wymagających Gości. Tematyka dań inspirowana jest kuchnią myśliwską, polską, łemkowską i bojkowską. Dania aranżowane są w nowoczesnym stylu.
Szef Kuchni
1. Działalność operacyjna
2. Sprzedaż
3. Administracja
4. Stosunki międzyludzkie
ad.1 – działalność operacyjna
• zamówienia i odbiór wszystkich towarów
• organizacja pracy w kuchni
• spotkania w sprawie omawiania codziennej pracy w kuchni
• bieżąca kontrola produkcji, higieny i porządków
• pomoc w pracach na kuchni podczas dużego nasilenia pracy
• kontakty z szefami innych działów w sprawie omawiania problemów
i realizacji bankietów
• tworzenie nowych kart menu oraz szkolenie personelu przy ich wprowadzaniu wraz z
przekazaniem nowych przepisów
• wprowadzanie nowych dań do sugestii szefa kuchni
• przygotowanie kucharzy do konkursów kulinarnych
ad.2 – sprzedaż
• spotkania z działem sprzedaży i marketingu w sprawie ustaleń menu na
wszystkie formy bankietów organizowanych w restauracji
• spotkania z szefami serwisu w sprawie ustaleń co do codziennej aranżacji sali oraz
podczas przyjęć
• spotkania z gośćmi i konsumentami w sprawie ustaleń menu na przyjęcia
• ustalanie kart menu z uwzględnieniem sugestii konsumentów
• ustalanie sugestii szefa kuchni i bussines lunchu, jeżeli takie są
• ustalanie kosztów sprzedaży dań z karty menu oraz wszystkich
bankietów
ad.3 – administracja
• co tygodniowe ustawianie grafików kucharzy i stewardingu
• prowadzenie i kontrola dziennych list obecności na podstawie obowiązujących
grafików
• co miesięczne sporządzanie inwentaryzacji produktów spożywczych
• sporządzanie inwentaryzacji sprzętu i wyposażenia w terminach
określonych przez dyrekcję
• liczenie inwentaryzacji artykułów spożywczych i wyliczanie wartości
food cost przy współpracy z działem rozliczeń
• kontrola i ewidencja pracowniczych książeczek zdrowia
• ustalanie zakresów obowiązków na poszczególnych stanowiskach
ad.4 – stosunki międzyludzkie
a. właściciele i dyrekcja
- spotkania z właścicielem/dyrektorem i omawianie sugestii i potrzeb konsumentów dotyczących działalności kuchni
- spotkania z właścicielem/dyrektorem w sprawach dotyczących
rozwoju firmy oraz jej perspektyw na przyszłość
- systematyczne kontakty z dyrektorem i omawianie bieżących
problemów oraz organizacji najbliższych imprez w restauracji
b. pracownicy kuchni
- tworzenie atmosfery sprzyjającej wydajnej pracy poprzez rozmowy o bieżących problemach zawodowych i ich rozwiązywanie
- indywidualne rozmowy o problemach podczas wykonywania czynności zawodowych
- rozmowy o problemach pracowników poza pracą , które mogą być rozwiązane przy pomocy pracodawcy
- sporządzanie grafików o ile jest to możliwe przy rozmowach z innymi pracownikami działu tak aby harmonogram pracy w dziale nie kolidował z pracami w kuchni a był rozwiązaniem indywidualnych problemów pracowniczych
- łagodzenie i rozwiązywanie napięć międzyludzkich
- integracja załogi poprzez organizację np. mikołajek czy wigilii dla personelu
- angażowanie pracowników do udziału w konkursach oraz prezentacjach i pokazach kulinarnych
c. pracownicy innych działów
- indywidualne rozmowy z pracownikami serwisu na temat ich problemów zawodowych mających wpływ na współpracę z personelem kuchni
- rozmowy z pracownikami serwisu na temat aranżacji stołów na różnego rodzaju imprezy organizowane w restauracji
- prezentacja menu oraz sugestii szefa kuchni i bussines lunchu dla serwisu i działu sprzedaży oraz marketingu
- rozmowy z działem księgowości i dyrekcją na tematy finansowe dotyczące dostawców i innych firm pracujących na rzecz kuchni a także na tematy płacowe oraz premii i godzin nadliczbowych
d. konsumenci
- indywidualne rozmowy z konsumentami podczas serwisu
- rozmowy z innymi osobami zatrudnionymi w gastronomii o renomie restauracji widzianymi ich oczami
2. Sprzedaż
3. Administracja
4. Stosunki międzyludzkie
ad.1 – działalność operacyjna
• zamówienia i odbiór wszystkich towarów
• organizacja pracy w kuchni
• spotkania w sprawie omawiania codziennej pracy w kuchni
• bieżąca kontrola produkcji, higieny i porządków
• pomoc w pracach na kuchni podczas dużego nasilenia pracy
• kontakty z szefami innych działów w sprawie omawiania problemów
i realizacji bankietów
• tworzenie nowych kart menu oraz szkolenie personelu przy ich wprowadzaniu wraz z
przekazaniem nowych przepisów
• wprowadzanie nowych dań do sugestii szefa kuchni
• przygotowanie kucharzy do konkursów kulinarnych
ad.2 – sprzedaż
• spotkania z działem sprzedaży i marketingu w sprawie ustaleń menu na
wszystkie formy bankietów organizowanych w restauracji
• spotkania z szefami serwisu w sprawie ustaleń co do codziennej aranżacji sali oraz
podczas przyjęć
• spotkania z gośćmi i konsumentami w sprawie ustaleń menu na przyjęcia
• ustalanie kart menu z uwzględnieniem sugestii konsumentów
• ustalanie sugestii szefa kuchni i bussines lunchu, jeżeli takie są
• ustalanie kosztów sprzedaży dań z karty menu oraz wszystkich
bankietów
ad.3 – administracja
• co tygodniowe ustawianie grafików kucharzy i stewardingu
• prowadzenie i kontrola dziennych list obecności na podstawie obowiązujących
grafików
• co miesięczne sporządzanie inwentaryzacji produktów spożywczych
• sporządzanie inwentaryzacji sprzętu i wyposażenia w terminach
określonych przez dyrekcję
• liczenie inwentaryzacji artykułów spożywczych i wyliczanie wartości
food cost przy współpracy z działem rozliczeń
• kontrola i ewidencja pracowniczych książeczek zdrowia
• ustalanie zakresów obowiązków na poszczególnych stanowiskach
ad.4 – stosunki międzyludzkie
a. właściciele i dyrekcja
- spotkania z właścicielem/dyrektorem i omawianie sugestii i potrzeb konsumentów dotyczących działalności kuchni
- spotkania z właścicielem/dyrektorem w sprawach dotyczących
rozwoju firmy oraz jej perspektyw na przyszłość
- systematyczne kontakty z dyrektorem i omawianie bieżących
problemów oraz organizacji najbliższych imprez w restauracji
b. pracownicy kuchni
- tworzenie atmosfery sprzyjającej wydajnej pracy poprzez rozmowy o bieżących problemach zawodowych i ich rozwiązywanie
- indywidualne rozmowy o problemach podczas wykonywania czynności zawodowych
- rozmowy o problemach pracowników poza pracą , które mogą być rozwiązane przy pomocy pracodawcy
- sporządzanie grafików o ile jest to możliwe przy rozmowach z innymi pracownikami działu tak aby harmonogram pracy w dziale nie kolidował z pracami w kuchni a był rozwiązaniem indywidualnych problemów pracowniczych
- łagodzenie i rozwiązywanie napięć międzyludzkich
- integracja załogi poprzez organizację np. mikołajek czy wigilii dla personelu
- angażowanie pracowników do udziału w konkursach oraz prezentacjach i pokazach kulinarnych
c. pracownicy innych działów
- indywidualne rozmowy z pracownikami serwisu na temat ich problemów zawodowych mających wpływ na współpracę z personelem kuchni
- rozmowy z pracownikami serwisu na temat aranżacji stołów na różnego rodzaju imprezy organizowane w restauracji
- prezentacja menu oraz sugestii szefa kuchni i bussines lunchu dla serwisu i działu sprzedaży oraz marketingu
- rozmowy z działem księgowości i dyrekcją na tematy finansowe dotyczące dostawców i innych firm pracujących na rzecz kuchni a także na tematy płacowe oraz premii i godzin nadliczbowych
d. konsumenci
- indywidualne rozmowy z konsumentami podczas serwisu
- rozmowy z innymi osobami zatrudnionymi w gastronomii o renomie restauracji widzianymi ich oczami
Kucharz
* samodzielne przygotowanie dań i potraw
* dbałość o estetykę prezentowanych dań i potraw
* zapewnienie wysokiej jakości produktów
* przestrzeganie norm i standardów HACCP
* dyscyplina w zachowaniu czystości i higieny pracy
* pasja i zapał do gotowania
* tworzenie menu kart sezonowych i wzbogacanie stałej karty restauracyjnej o nowe dania
* umiejętność pracy w zespole
* tworzenie rozliczeń, rozchodów towaru z kuchni dla księgowości, po imprezach okolicznościowych
* dbałość o estetykę prezentowanych dań i potraw
* zapewnienie wysokiej jakości produktów
* przestrzeganie norm i standardów HACCP
* dyscyplina w zachowaniu czystości i higieny pracy
* pasja i zapał do gotowania
* tworzenie menu kart sezonowych i wzbogacanie stałej karty restauracyjnej o nowe dania
* umiejętność pracy w zespole
* tworzenie rozliczeń, rozchodów towaru z kuchni dla księgowości, po imprezach okolicznościowych
Szef Kuchni
Chutor Kozacki hotel & spa ***
Zakres obowiązków szefa kuchni: jestem osobą zawodowo zajmującą się przygotowywaniem potraw pochodzących z różnych stron świata, jak również dań dostosowanych do indywidualnych okoliczności i wymagań klientów. Posiadam wiedzę odnośnie różnych kultur kulinarnych, właściwego stosowania produktów spożywczych, odpowiedniego łączenia składników, jak również stosownego serwowania potraw, deserów, napojów i dodatków.
Jako Szef kuchni w pełni kreuję kuchnię danego lokalu.
Do moich obowiązków należy:
* racjonalne wykorzystanie surowców
* organizowanie pracy personelu
* znajomość i racjonalne kształtowanie kosztów produkcji
* znajomość gustów konsumentów
* uwzględnianie działań konkurencji
* umiejętność odnalezienia się w każdej sytuacji
* dobre życiowe podejście psychologiczne – ma to znaczenie w kontaktach miedzy ludzkich, z klientami, pracownikami, kooperantami
* dobra sprzedaż produktu gastronomicznego
Jako Szef kuchni w pełni kreuję kuchnię danego lokalu.
Do moich obowiązków należy:
* racjonalne wykorzystanie surowców
* organizowanie pracy personelu
* znajomość i racjonalne kształtowanie kosztów produkcji
* znajomość gustów konsumentów
* uwzględnianie działań konkurencji
* umiejętność odnalezienia się w każdej sytuacji
* dobre życiowe podejście psychologiczne – ma to znaczenie w kontaktach miedzy ludzkich, z klientami, pracownikami, kooperantami
* dobra sprzedaż produktu gastronomicznego
Kucharz
Poza samym przygotowywaniem dań, do obowiązków mojego stanowiska pracy należało podanie ich w jak najbardziej atrakcyjnej i wyszukanej formie. Niejednokrotnie należy również udekorowanie stołu. Do moich obowiązków należało także dbanie o wybór składników najlepszej jakości, właściwe przechowywanie produktów, dbanie o należytą konserwację wszelkich urządzeń kuchennych. Sprawowanie nadzoru nad pracą w kuchni, aby przebiegała zgodnie z wymogami sanitarnymi i BHP. W gestii kucharza znajdowało się również układanie menu oraz zarządzanie wydatkami na produkty spożywcze.
Uważam że mój zawód jest dla osób z powołaniem, trudno bowiem osiągnąć dobre rezultaty nie posiadając talentu kulinarnego i nie podchodząc do tego zajęcia z prawdziwą pasją.
Poza obowiązkowym wyczuciem smaku od mojego stanowiska oczekiwało się bogatej wyobraźni i pomysłowości którą jak sadzę posiadam – odnosi się to zarówno do umiejętności wymyślania i tworzenia nowych potraw, ich modyfikowania, jak również nowatorskiego dekorowania. Wizualna strona potrawy niejednokrotnie ma ogromny wpływ na jej ocenę, wymagano od mojego stanowiska pracy, aby serwowane dania były jak dzieła sztuki.
Uważam że mój zawód jest dla osób z powołaniem, trudno bowiem osiągnąć dobre rezultaty nie posiadając talentu kulinarnego i nie podchodząc do tego zajęcia z prawdziwą pasją.
Poza obowiązkowym wyczuciem smaku od mojego stanowiska oczekiwało się bogatej wyobraźni i pomysłowości którą jak sadzę posiadam – odnosi się to zarówno do umiejętności wymyślania i tworzenia nowych potraw, ich modyfikowania, jak również nowatorskiego dekorowania. Wizualna strona potrawy niejednokrotnie ma ogromny wpływ na jej ocenę, wymagano od mojego stanowiska pracy, aby serwowane dania były jak dzieła sztuki.
Szkolenia i kursy
Certyfikat firmy "Diversey consulting" Szkolenie ze znajomości systemu HACCP, dobrej praktyki higienicznej oraz dobrej praktyki produkcyjnej.
Termin:Rzeszów w dniu 15.03.2011r.
Akademia czekolady "Barry Callebaut Polska Sp. z o.o." Szkolenie: Spotanie z czekoladą - Torty,
Termin:Łódź w dniach 18-19.01.2011r.
Szkolenia "Kucharz Doskonały" wspólfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Termin: 14.06.2010-27.07.2010r., Miejsce: Hotel Cztery Pory Roku, Rudna Mała/Rzeszów.
Zdobyte certyfikaty w ramach szkoleń:
*Organizacja caterringu: dania bankietowo-cateringowe,
*CARVING-Wykrawanie w owocach i warzywach,
*Technologie kulinarne potraw: sporządzanie potraw z wykorzystaniem mięs, warzyw i owoców,
*Sztuka prezentacji i aranżacji potraw na talerzach,
*Technologie kulinarne potraw: sporządzanie zup i sosów, potraw z jaj, ryb,
*Kuchnia staropolska i regionalne potrawy,
*Desery na ciepło i zimno,
*HACCP w gastronomii
*Certyfikat ECDL (European Computer Driving Licence)
* Poranek TVP INFO w Pałacu w Sieniawie, DEBIUT PRZED KAMERAMI TVP 4.08.2012r., gotowanie w trakcie trwania programu potrawy z gęsiny „Gęsinę a‘la Król JAN III SOBIESKI" według oryginalnej starej receptury, którą to gęsinę podano na wieczerzy wydanej przez KRÓLA JANA III SOBIESKIEGO w namiotach naszych wojsk w przeddzień bitwy pod Wiedniem z Turkami w 1683 roku.
* Uczestniczka Pierwszej Polskiej edycji programu kulinarnego "Top Chef" emitowanej w jesiennej ramówce Polsatu, wrzesień 2013 rok.
* Program kulinarny TVP " Polska Molskiej " odc. nr. 3 Bieszczady i Sieniawa 2014r. (prezentacja kuchni dworskiej).
* Gotowanie wszystkich zaplanowanych posiłków dla Reprezentacji Polski zgrupowanie w Arłamowie 23.05-31.05.2016r. przygotowania do UEFA EURO 2016.
*Prawo jazdy Kat.B
Termin:Rzeszów w dniu 15.03.2011r.
Akademia czekolady "Barry Callebaut Polska Sp. z o.o." Szkolenie: Spotanie z czekoladą - Torty,
Termin:Łódź w dniach 18-19.01.2011r.
Szkolenia "Kucharz Doskonały" wspólfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Termin: 14.06.2010-27.07.2010r., Miejsce: Hotel Cztery Pory Roku, Rudna Mała/Rzeszów.
Zdobyte certyfikaty w ramach szkoleń:
*Organizacja caterringu: dania bankietowo-cateringowe,
*CARVING-Wykrawanie w owocach i warzywach,
*Technologie kulinarne potraw: sporządzanie potraw z wykorzystaniem mięs, warzyw i owoców,
*Sztuka prezentacji i aranżacji potraw na talerzach,
*Technologie kulinarne potraw: sporządzanie zup i sosów, potraw z jaj, ryb,
*Kuchnia staropolska i regionalne potrawy,
*Desery na ciepło i zimno,
*HACCP w gastronomii
*Certyfikat ECDL (European Computer Driving Licence)
* Poranek TVP INFO w Pałacu w Sieniawie, DEBIUT PRZED KAMERAMI TVP 4.08.2012r., gotowanie w trakcie trwania programu potrawy z gęsiny „Gęsinę a‘la Król JAN III SOBIESKI" według oryginalnej starej receptury, którą to gęsinę podano na wieczerzy wydanej przez KRÓLA JANA III SOBIESKIEGO w namiotach naszych wojsk w przeddzień bitwy pod Wiedniem z Turkami w 1683 roku.
* Uczestniczka Pierwszej Polskiej edycji programu kulinarnego "Top Chef" emitowanej w jesiennej ramówce Polsatu, wrzesień 2013 rok.
* Program kulinarny TVP " Polska Molskiej " odc. nr. 3 Bieszczady i Sieniawa 2014r. (prezentacja kuchni dworskiej).
* Gotowanie wszystkich zaplanowanych posiłków dla Reprezentacji Polski zgrupowanie w Arłamowie 23.05-31.05.2016r. przygotowania do UEFA EURO 2016.
*Prawo jazdy Kat.B
Edukacja
Specjalizacje
Hotelarstwo/Gastronomia/Turystyka
Katering/Restauracje/Gastronomia
Zainteresowania
Nordic Walking, turystyka rowerowa, turystyka górska, kajakowe spływy turystyczne,
motoryzacja, gastronomia, folklor
motoryzacja, gastronomia, folklor
Inne
Ambitna, chętna do pracy. Wciąż bardzo chcę się rozwijać zawodowo. Lubię stawiać czoła wyzwaniom. I zawsze wkładam całe serce w to, co robię.
Grupy
Anioł Biznesu
Inicjatywa wspierająca polski biznes, kulturę i sztukę, łącząca animatorów, promotorów, artystów, twórców, inicjatorów, organizatorów, środowiska artystyczne, środowiska biznesowe, media..
Baza Najlepsze Hotele w Polsce
Grupa kierowana dla sympatyków i właścicieli hoteli w Polsce i na świecie.
Tu możemy rozmawiać o hotelach a hotele mogą się reklamować!
BHP w firmie
zapraszam wszystkich dla których ważne jest bezpieczeństwo w firmie.
Zapraszam do dyskusji w tym temacie,pytań i korzystania z usług moje firmy BHP
Business Marketing
Marketing Sekrety. Social Media Marketing. Marketing wirusowy, marketing szeptany, event marketing, experiential marketing, guerilla marketing, marketing doświadczeń, content marketing.
Etno Dizajn
Co to jest etnodizajn? „Etno” przywołuje obraz dawnej, nieistniejącej już wsi, „dizajn” zaś kojarzy się z nowoczesnością i innowacyjnoscią.
Eventy i animacja czasu wolnego
STAGEMAN jest dumny ze swoich Animatorów - dołącz do nas na www.stageman.pl i odważ się, by wejść do świata animacji czasu wolnego!
FUNDACJA EDMUNDA J. SAUNDERSA – FEJS
FUNDACJA EDMUNDA J. SAUNDERSA - FEJS
Celem FEJS jest prowadzenie działalności w zakresie dotyczącej: audytu wewnętrznego, kontroli wewnętrznej, GRC, zapobiegania oszustwom i korupcji.
Feng Shui
Zasady, które mogą korzystnie wpływać na życie i karierę każdego z nas. Sztuka Feng Shui kieruje się logiką, z magią nie ma nic wspólnego.