Wypowiedzi
-
Moim zdaniem to bubel zwany urbancard odstrasza turystów...
Ale spokojnie. Doliczą tych z euro 2012 i będzie nadmiar turystów w tym roku ;) -
Mój problem to captcha.
Mam stronę a'la demotywatory (a dokładniej kilka na tym samym skrypcie i problem jest tylko z jedną) i praktycznie za każdym razem jak wkleję w prywatnej wiadomosci, na fanpage czy udostępniam link do http://epicshit.info wyskakuje mi do wpisania captcha. Jak to można zwalczyć?
Problem mi występuje tylko z jedną stroną. Strona ma już jakieś 5 miesiecy. -
Grzegorz Wiśniewski:
Nie ma zysków bez inwestowania. To mit :)
Nawet przy opcji 50% , trzeba inwestować, przybliżone koszty:
- kampania reklamowa (ulotki, reklama, pozycjonowanie) - 2-3 tys
- wizytówki - 100 zł
- aparat + obiektyw -ok 4 tys
- handlowiec ok - 1500 + prowizja (można samemu pracować)
- notebook + internet - ok 2 tys
- inne (ok 2 tys zł)
Jeśli nie ma Pani żadnych środków na inwestycje - to raczej samo uruchomienie portalu się nie sprawdzi. Nie obiecujemy cudów - tylko konkrety: trochę inwestycji, dużo ciężkiej pracy - i można liczyć na efekty :)
Fakt zawsze pozostaje http://wortale.net :)
Dżizas. Czy ty człowieku wiesz co piszesz?
"aparat + obiektyw -ok 4 tys" - zatrudnia się fotoreportera, a nie "aparat+obiektyw"
Na początek można dziennikarzy zaopatrzyć w cyfrowe kompakty w cenie max 500-800zł/szt. Dziś lepsze zdjęcia niż kilkuletnią lustrzanką można zrobić takim iPhone'm. W dzisiejszych czasach i tak większość osób ma własny cyfrowy aparat.
Komputer?
Laptop za 2k? Jak się buduje stacjonarną redakcję to i po 400-500zł można trafić dobry poleasingowy sprzęt stacjonarny. Laptopy ostatnio wychodzą z mody. Jesli dziennikarz/fotoreporter ma być mobilny to kupuje małego netbooka za zdecydowanie mniej niż 1000zł.
Internet? Cóż, różnie jest z etycznością podejścia do tego, ale ja bym zaproponował dziennikarzom zakup własnych modemów i zorganizowanie sobie kart aero2 co da jednorazowy koszt <100zł za internet.
Kampania reklamowa? od zera do XXX tysięcy miesięcznie. Tak na start. W ulotki bym się nie pchał, ale już plakaty/banery na imprezach masowych (wystarczy druk 2-3 sztuk i instalacja przed imprezami), pozycjonowanie, nawet chamskie na frazy związane z konkurencją to wręcz zachęcam. [mogę polecić nawet skuteczną firmę pozycjonującą która nie jest zbyt droga].
Mając nawet niewielkie fundusze można zdobyć sporo czytelników reklamą która będzie kreatywna.
Opcja darmowa reklamy: social media (Na początek wystarczy grupa 5-10 osób (członków redakcji) która będzie regularnie udostępniać na swoich profilach na takim facebooku czy innym nk linki. Przy dobrym promowaniu wśród znajomych i spamowaniu artykułami ze sportu po stronach np lokalnych drużyn sportowych pierwszy 1000 fanów można mieć w tydzień lub dwa tygodnie od startu (no dobra, niech będzie miesiąc).
Dobry, ładnie zaprojektowany portal (nie mówię o informacyjnym) z ciekawymi treściami w ciągu tygodnia od rejestracji domeny przy intensywnym spamie na Facebooku zaliczył mi ~5k unikalnych użytkowników i trochę ponad 15k odsłon! To było działanie grupy 3 osób i jednego fanpage.
Wizytówki i identyfikatory obowiązkowo jeszcze przed startem! (że o oczywistej konieczności wydania bodaj 30zł na rejestrację portalu, lub czasopisma już nie wspomnę)
Przez pierwszy miesiąc, półtora o handlowcu nawet nie polecam myśleć - bo czym miałby się pochwalić prze klientem? że portal istnieje tydzień? No chyba, że portal będzie istnym rozchodzącym się wirusowo fenomenem gdzie odwiedzalność rośnie w tempie geometrzycznym.
Jak pracowałem w jednym portalu to handlowiec nie dostawał stałej podstawy, tylko jakieś 35-40% prowizji od pierwszego zamówienia/miesiąca/zdobycia klienta i bodaj 23% od kolejnych i co ciekawe to działało skutecznie.
Marketingowcem czy handlarzem to ja nie jestem, ale na początku polecam oprzeć się na Google Adsense i można wcisnąć barter/wymianę banerową kilku lokalnym firmom, instytucjom kulturalnym. Ot patronaty nad koncertami.
Ale najważniejsze są treści i szybkość reakcji na zdarzenia. Bez ciekawych i unikalnych treści portal nie będzie przyciągał ruchu. A jak ma ciekawe treści to ludzie sami będą linkować w komentarzach, konkurencja będzie cytować, powoływać się itp.
I największy koszt: Pracownicy...
Żeby być blisko mieszkańca i obskoczyć wszystkie wydarzenia/imprezy kulturalne/sportowe przydałyby się 2 osoby działające w tematyce sportu i ze 3-5 od działu miejskiego, kultury. Najlepiej by była to ekipa zapaleńców i ktoś kto będzie motywował do działania nawet jak będą spadki przychodu. Przez pierwsze pół roku, a może nawet rok nie nastawiałbym się na zyski, a raczej na straty. I jeszcze jedno: nie buduj redakcji na ludziach bez doświadczenia zawodowego, praktykantach. Przyjanmniej na początku warto mieć ludzi którzy mają już nazwisko i kontakty "w branży".
ps. Jeśli chodzi o cms'a to widziałem całkiem rozwinięte portale oparte o darmową Joomle, drupala czy Wordpressa. Na takim drupalu stoją prawie całe Media Regionalne. Owszem, za 2-5 tysięcy portal regionalny powstanie całkiem rozbudowany, ale do takiego trojmiasto.pl będzie mu daleko
ps2. Wydajność dziennikarzy będzie jeszcze większa po zaoferowaniu im służbowego ekspresu do kawy i służbowego pojazdu - najtaniej skutera co mało pali i wszędzie dojedzie. -
Jak już pisałem stawiam joomle 1.5 (i nie, nie iteresuje mnie 2.5) w ilościach wręcz hurtowych i tutaj pojawia się pytanie (albo nie umiem dobrze szukać).
Czy jest możliwe zrobienie "paczki instalacyjnej" zawierającej pliki najbardziej potrzebnych mi modułów, komponentów itp tak by mieć je uruchomione z podstawowymi ustawieniami zaraz po instalacji? -
irfran view, photoscape
-
Mam ja forum na phpbb3 w wersji najbardziej aktualnej, od razu wrzuciłem seo premod.
Ot forum jak forum, dość małe, nie boję się grzebać i testować bo ruch praktycznie zerowy
Ostatnio zmieniłem serwer, zaktualizowałem skrypt i zacząłem dłubać w ustawieniach seo mod'a.
Wszystko działa prawidłowo oprócz mapy witryny (gym sitemaps). /sitemapindex.xml.gz wyświetla mi jedynie 5 z kilkunastu for na stronie głównej.
Co należy zrobić by wyświetlało wszystkie katalogi/fora, a jeszcze lepiej, żeby w jednym miejscu wyświetlały się linki do wszystkich tematów/for? -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Rolki
-
Na serwis z małego miasteczka polecałbym wordpressa i Arras theme (wieść gminna niesie, że Arras jest też w wersji pod Joomle, ale nie widzialem).
A na serwis newsowy to np:
http://demo.gavick.com/joomla15/dec2009/
http://demo.templateplazza.net/magazine/ -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Rolki
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Rolki
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN
-
To ja tylko zalinkuję do serwisu który zbiera fotograficzne potworki...
http://antyfoto.eu
Uwaga na zawartość... mocne... -
Akurat na extensions.joomla.org potrzebnej wtyczki nie udało mi się zlokalizować - stąd pytanie...
-
A co można przerobić?
Ja tam się nie znam. Potrafię postawić joomle i ewentualnie coś usunąć z szablonu. Więcej nie potrafię ;( -
Bry!
Czy zna/widział ktoś z Was moduł dodający wysuwanego z boku strony boksa z google +1?
Takie jak daje np Facebook Slide Likebox tyle, że darmowe.
Co do wtyczki w zasadzie są dwa warunki:
wtyczka do joomli 1.5(.25) (
Nie może być to slide likebox pro bo budżet... -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Facebooketing
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Facebooketing
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Facebooketing
-
Pluginy pluginy... Zazwyczaj mapy występują na rzadko aktualizowanej podstronie/zakładce kontaktowej. Najprościej i najszybciej mapę można wstawić wstawić w następujący sposób:
1. Zaprojektować stronę
2. Wyłączyć edytor tinymce czy inny używane w globalnych ustawieniach, wkleić kod mapy
3. zapisać, obejrzeć efekt i ponownie włączyć edytor.
Minusem tego rozwiązania jest konieczność wyłączania wizualnego edytora przy każdej edycji danej strony/artykułu. -
Co do wymiany formatu daty w kodzie szablonu i zmiany rozmiaru czcionki to jestem w stanie to zrobić. Nie rozumiem tylko czemu mogę zmienić kolor i wielkość czcionki reszty tekstu w ustawieniach szablonu, a już wielkości tytułów nie mogę (mimo że kolor lub kroj czcionki można).