Olena Kyrychenko

Kierownik Marek Lirene, U20 na rynkach międzynarodowych, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Komunikatywność wszystkie potrzebne Biegła obsługa komputera (MS Word, MS Excel, MS PowerPoint, użytkownik Internetu)

Języki

ukraiński
ojczysty
angielski
biegły
polski
biegły
rosyjski
biegły

Doświadczenie zawodowe

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
Kierownik marki Lirene, na rynkach międzynarodowych
Pracuję w zespole marketingu, odpowiedzialna za określenie, opracowanie i implementacje strategii marek Lirene i U20 na rynkach eksportowych. Raportowanie do Kierownika działu marketingu.

KLUCZOWE OSIĄGNIĘCIA:
• Został osiągnięty wzrost sprzedaży marki najwyższy w historii sprzedaży eksportowej (+ 23%)
• Zostało sukcesywnie wdrożono powyżej 10 nowych linii produktowych do rynków eksportowych oraz polskiego
• Ekonomia budżetu firmy o 20%

OBOWIĄZKI:
• Kreacja konceptów nowych produktów, opakowań i wdrożenia na rynek
• Zarządzanie projektami wdrożeniowymi jako kierownik grupy projektowej
• Zarządzanie strategią marek dotyczące asortymentu, cen, dystrybucji i wsparcia na rynkach eksportowych (Europa Środkowa, Europa Wschodnia, bliski wschód)
• Kreacja materiałów komunikacyjnych dla wsparcia marek na rynkach (materiały ATL, materiały BTL)
• Organizacja i implementacja projektów wspierających marki na rynkach (digital, TV, media społecznościowe, prasa, PR)
• Zarządzanie stroną internetową marki
• Prowadzenie szkoleń produktowych na rynkach eksportowych
• Samodzielne prowadzenie negocjacji biznesowych z aktualnymi i potencjalnymi partnerami firmy
• Zarządzanie zespołami dystrybutora pracującymi w ramach generalnej strategii marki
• Partycypacja w organizacji targów - przygotowanie stoiska, materiałów, reprezentujący firmę na targach, rozmowy z partnerami
• Zarządzanie budżetem marek
Logo
Kierownik dzialu marketingu
Lirene Ukraina
Byłam liderem zespołu marketingu, odpowiadałam za zarządzanie strategii marketingowej dla 3 marek kosmetycznych (Lirene, Dr Irena Eris, Pharmaceris). Raportowanie do Dyrektora Generalnego, zarządzanie zespołem z 3 osób.

KLUCZOWE OSIĄGNIĘCIA:
• Funkcjonalne usystematyzowanie działu marketingu
• Inicjalizacja, kreacja i uruchomienie nowego wdrożenia – linii kosmetyków dla rynku Ukraińskiego – na razie linia #1 w sprzedaży eksportowej firmy
• Osiągniecie wysokiej efektywności wsparcia marek przez PR aktywności - ROI = 8 (w oparciu o specjalną strategię press-paków)

OBOWIĄZKI:

• Zarządzanie zespołem marketingu z 3 osób (specjalista z PR, specjalista z trade marketingu, SMM manager)
• Zarządzanie strategią 3 marek kosmetycznych i implementacja marketing mix na rynku Ukraińskim (asortyment, cena, dystrybucja, wsparcie)
• Organizacja i realizacja ATL wsparcia marek (prasa, PR, digital, SMM)
• Organizacja wsparcia promocyjnego w kanałach dystrybucji marki
• Przeprowadzenie badan rynku w celu określenia wymagań rynkowych dla obecnych i przyszłych wdrożeń, analiza rynku, konkurencji
• Zarządzanie budżetem finansowym firmy, kontrola efektywności wydatków
• Zarządzanie prognozą sprzedaży
• Organizacja i prowadzenie szkoleń produktowych
• Aktywne uczestnictwo w negocjacjach z kluczowymi klientami i potencjalnymi klientami
• Zarządzanie agencjami marketingowymi ( PR, prasa, reklama, merchandising)
Logo
Brand Manager
Loreal Ukraina
Pracowałam w zespole marketingu, byłam odpowiedzialna za określenie, opracowanie i implementacje strategii 2 marek do pielęgnacji włosów – Garnier Fructis, Garnier Ultra Doux.

KLUCZOWE OSIĄGNIĘCIA:
• Sukcesywne wdrożenie na rynek nowej marki do pielęgnacji włosów - Garnier Ultra DOUX (4% udział w rynku po 4 miesiącach sprzedaży, dla porównania udział rynku lidera – 9%)
• Osiągnięcie oszczędności budżetu finansowego o 15%

OBOWIĄZKI:

• Zarządzanie strategią 2 marek implementacja marketing mix na rynku Ukraińskim + eksport (asortyment, cena, dystrybucja, wsparcie)
• Zarządzanie prognozą sprzedaży
• Regularny monitoring rynku, analiza danych sprzedaży i korekcja strategii marketingowej marek
• Adaptacja i kreacja materiałów wspierających marki (key visuals, POS-m, TVCF, banery internetowe, inne)
• Zarządzanie wsparciem marki w kanałach dystrybucji (promocję, merchandising)
• Zarządzanie budżetem marek
• Zarządzanie umieszczeniem mediów dla wsparcia marek w telewizji
• Przygotowanie prezentacji podsumowujących status rozwoju marek dla raportowanie do głównej sadyby firmy
• Współpraca z innymi działami firmy i agencjami zewnętrznymi dla realizacji strategii rozwoju marek
Logo
Analityk dzialu sprzedarzy
Colgate-Palmolive Ukraine
Byłam odpowiedzialna za zapewnienie regularnej analizy danych klienta, add-hoc projektów analitycznych, monitorowanie cen półkowych. Raportowanie do Dyrektora Sprzedaży.

KLUCZOWE OSIĄGNIĘCIA:
• Uruchomienie specjalnego systemy analitycznego
• Uruchomienie projektu monitoringu cen detaliczna półkowych

OBOWIĄZKI:

• Prowadzenie regularnej analizy sprzedaży
• Przygotowanie specjalnych add-hoc projektów analitycznych na zapotrzebowanie dyrektora sprzedaży i prezesa firmy
• Analiza danych Nielsen dla poszczególnych kategorii produktowych firmy (udziały w rynku, dystrybucja ważona, dystrybucja numeryczna, i t.p.)
• Przygotowanie celów sprzedażowych dla działu sprzedaży i kontrola wykonania planów, naliczenie bonusów motywacyjnych na bazie winników sprzedaży
• Uruchomienie procesu monitorowania cen detalicznych, kontrolowanie i raportowanie
• Przygotowanie prezentacji Business Review dla Dyrektora Sprzedaży dla raportowanie do Centrali

Edukacja

Logo
Zawodowy marketing, studia podyplomowe
International University of Managment
Logo
Marketing, magisterskie
Politechnika Kijowska

Specjalizacje

Marketing
Zarządzanie marką
Sprzedaż - FMCG
Chemia/Kosmetyki

Grupy

Reklama, marketing, marka
Reklama, marketing, marka
Reklama, marketing, zarządzanie marką