Natalia Ostrach - Salwerowicz

Project Manager, Generlana Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Inkscape MS Project Project Management Wordpress Umiejętności interpersonalne Analiza danych praca pod presją czasu Kreatywnosc i chec do podejmowania nowych wyzwan Pakiet MS Offiece wielozadaniowość

Języki

angielski
biegły
francuski
podstawowy
niemiecki
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
Założyciel / właściciel
Cotton Cocoon
Stworzyłam i prowadziłam markę na rynek francuski. Zarządzam całym projektem od pomysłu do wdrożenia i funkcjonowania.
Projekt opisany poniżej w części "Projekty"
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Project Manager
Zarządzałam poniższymi projektami:
- PBCoM - nowy model zarządzania utrzymaniem dróg krajowych, implementacja Kontraktów Opartych o Wskaźniki
- DSN - nowa Diagnostyki Stanu Nawierzchni Dróg Krajowych wykorzystująca nowoczesne technologie badawcze,
- Trzecia Pożyczka Banku Światowego na Utrzymanie i Rehabilitację Dróg Krajowych, w ramach której zlecono do wykonania ponad 30 niezależnych zadań.
Projekty opisane poniżej w części "Projekty"
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Konsultant / Project Manager
Wspierałam Project Managera w realizacji projektu UEFA Euro 2012 w zakresie przeprowadzenie ruchu i zapewnienia bezpieczeństwa ruchu drogowego podczas rozgrywek turnieju na terytorium Polski.
Projekt opisany poniżej w części "Projekty"
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Task Manager
Koordynowałam prace zespołu. Z sukcesem wykonałam powierzone przez Project Managera zadanie z zakresu koordynacji zespołu, którego celem był branding produktu, w tym wizualizacji, realizacji kampanii informacyjnych i realizacji strony www.
Projekt opisany poniżej w części "Projekty"
Ingenium Polska Sp. z o.o.
Konsultant ds. wdrożeń projektów zarządczych
Wspierałam Project Managera w zarządzaniu procesami wewnętrznymi firm klienta oraz opracowywałam w raz nim projekt restrukturyzacji przedsiębiorstwa, jak również prowadziłam skomplikowane kontrole procesów operacyjnych w ramach audytu i wdrożenie narzędzi wspierających przyjęte rozwiązania w firmach klientów. Obszary objęte projektami to:
- logistyka w LOT Ground Services,
- logistyka, produkcja oraz kontrola jakości w LOT Catering,
- produkcja w FORTE Meble.
Projekty opisane poniżej w części "Projekty"
Logo
Sprzedawca
Wamech sp. j. Albina i Piotr Wąsik
Byłam odpowiedzialna za tworzenie i zarządzanie gałęzią marki (wraz z tworzeniem nowego działu sprzedaży) związaną z branżą drukarską:
- wprowadzałam nowe produkty do ofert,
- opracowywałam oferty dla klientów,
- przygotowałam bazę klientów,
- przygotowałam i rozwijałam projekty indywidualnych rozwiązań (we współpracy z partnerami z branży).

Projekty

Cotton Cocoon
Cotton Cocoon to sklep internetowy oferujący polskie produkty dla dzieci i mam. Jakość produkowanych w Polsce rzeczy dla dzieci jest bardzo wysoka i spełnia wszelkie, narzucone przez Unię Europejską, restrykcyjne normy. Są to produkty przemyślane i ładne. Oferta sklepu kierowana jest do klientów z Francji, gdzie brak jest takich produktów.
Zakres obowiązków
Tworząc markę od podstaw:
- stworzyłam wizerunek marki (logo, elementy wizualne, grafika na stronie internetowej),
- stworzyłam bazę dostawców (z każdym z dostawców negocjowałam warunki współpracy),
- stworzyłam bazę klientów,
- organizowałam cykliczne pokazy produktów dla klientów,
- stworzyłam narzędzia magazynowe, służące inwentaryzacji oraz rozliczeniom finansowym,
- stworzyłam stronę, sklep on-line (wykorzystując platformę opensource WordPress oraz wtyczkę WooCommerce),
- zarządzam fanpage-em na Facebook-u i Instagram-ie
- zarządzam kampaniami reklamowymi w social media.
PBCoM - Kontrakty Oparte o Wskaźniki
Celem projektu było wdrożenie nowego modelu zarządzania zawieranymi kontraktami na utrzymanie dróg krajowych. Kontrakty te polegały na rozliczaniu Wykonawców z wymiernych efektów pracy. Konsekwencją jego wdrożenia były dobrze utrzymane i bezpieczne drogi krajowe, których standard stawiała za wzór Komisja Unii Europejskiej. Projekt rozpoczął się w 2010 roku od pilotażowego wdrożenia jednego kontraktu i powoli obejmował wszystkie nowo-budowane drogi krajowe. Z czasem opracowałam standardowe dokumenty używane w przetargach, dzięki którym wyrównano poziom utrzymania dróg. Dodatkowo w 2014 roku rozpoczęto rozszerzanie modelu na już istniejące drogi krajowe, co stanowiło ogromne wyzwanie.
Zakres obowiązków
Jako Project Manager:
- wdrażałam i nadzorowałam projekt,
- opracowywałam strategię planu wdrożenia projektu we współpracy z szesnastoma Dyrektorami Oddziałów GDDKiA oraz pracownikami tych oddziałów,
- opracowałam wraz z pracownikami Oddziałów GDDKiA standardowych dokumentów wykorzystywanych w przetargach w ramach projektu i ich późniejszą modyfikację,
- nadzorowałam audyty projektu,
- opracowałam we współpracy z Dyrektorami Oddziałów GDDKiA strategię restrukturyzacji Oddziałów GDDKiA,
- na bieżąco raportowałam Dyrekcji GDDKiA i innym zainteresowanym instytucjom postępy realizacji projektu,
- nadzorowałam przeprowadzane analizy projektu wykonywanymi przez Ernst&Young oraz PwC, a także Bank Światowy,
- koordynowałam projekt.
UEFA Euro 2012
Celem projektu było zapewnienie płynnego ruchu i bezpieczeństwa na drogach krajowych podczas rozgrywek w ramach turnieju UEFA Euro 2012, odbywającego się w części w Polsce.
Zakres obowiązków
Jako Konsultant Project Managera:
- nadzorowałam wyznaczone przez PM zadania w każdej grupie roboczej,
- raportowałam do PM postępy realizacji zadań,
- wspierałam grupy robocze w pokonywaniu pojawiających się przeszkód, w tym współpracowałam z działem odpowiedzialnym za ruch drogowy oraz bezpieczeństwo narodowe w ramach wdrożenia opracowanych przeze mnie narzędzi: bieżący monitoring sytuacji drogowej, system wczesnego ostrzegania, strategia zapobiegania zatorom,
- wykonałam zadanie, którego celem było opracowanie banerów informacyjnych i zamieszczenie ich na drogach krajowych przy granicach,
- opracowałam raport końcowy z działań GDDKiA, który został przedstawiony Ministrowi Transportu.
DSN - Diagnostyka Stanu Nawierzchni Dróg Krajowych
Projekt zakładał wdrożenie nowej, automatycznej diagnozy stanu nawierzchni dróg krajowych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii i technik pomiaru, przy założeniu automatyzacji procesu analitycznego. Rozpoczęcie projektu miało miejsce w 2011 roku, w ramach którego we współpracy z IBDiM (Instytut Badawczy Dróg i Mostów) opracowano teoretyczne założenia dotyczące badań oraz kampanii badawczej. Projekt miał charakter zadań równoległych, gdzie jednym było przeprowadzenie kampanii diagnostycznej, a drugim opracowanie i zaimplementowanie programu do obsługi tych badań.
Zakres obowiązków
Jako Project Manager:
- koordynowałam współpracę obu instytucji i zaangażowanej firmy z sektora prywatnego jako konsultanta merytorycznego zadania związanego z opracowaniem programu do automatyzacji analiz,
- nadzorowałam realizację procedur przetargowych i wyboru firm wykonawczych,
- opracowałam strategię planowania kampanii diagnostycznej na drogach krajowych we współpracy z Wydziałem Zarządzania Drogami GDDKiA,
- na bieżąco raportowałam Dyrekcji stan realizacji projektu i wskazywałam obszary rozwoju projektu,
- współpracowałam z działem IT nad opracowywaniem Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dla programu automatyzacji,
- współpracowałam z Dyrektorem ds. Laboratoriów w Oddziale Gdańsk oraz Dyrektorem ds. Technologii GDDKiA w ramach prawidłowej realizacji kampanii pomiarowej,
- koordynowałam projekt.
Trzecia Pożyczka Banku Światowego na Utrzymanie i Poprawę Stanu Dróg Krajowych
Celem projektu było wykorzystanie pożyczki na poboczne zadania, wspierające utrzymanie i rehabilitację dróg, takie jak zatrudnienie wsparcia technicznego w dziedzinach utrzymania, przeprowadzenie szeregu szkoleń technicznych, zapewnienie studiów kierunkowych, a także realizację kampanii informacyjnej i działań zwiększających świadomość bezpieczeństwa ruchu drogowego. Dodatkowym zadaniem było zatrudnienie wsparcia i rozszerzenie działań mających na celu unowocześnienie administracji w dziedzinie IT. Całkowity koszt wszystkich zadań to ok 4 mln. Euro.
Zakres obowiązków
Jako Project Manager, głównymi zadaniami moimi było:
- opracowałam plan zadaniowy zgodnie z celem pożyczki i potrzebami GDDKiA,
- na bieżąco modyfikowałam plan w związku z realizacją potrzeb lub brakiem realizacji zadań,
- uzgadniałam z Ministerstwem Transportu oraz Bankiem Światowym strategię dotyczącą realizacji projektu,
- na bieżąco raportowałam Dyrekcji GDDKiA postępu w realizacji projektu,
- tworzyłam bieżące raporty finansowe oraz opracowałam raport finansowy zamknięcia pożyczki we współpracy z działem księgowym GDDKiA,
- koordynowałam realizację ponad 30 zadań prowadzonych przez Task Managerów,
- wspierałam TM w realizacji procedur (zarządzanie procedurami zgodnymi z wytycznymi Banku Światowego),
- stanowiłam merytoryczne i zarządcze wsparcie w realizacji każdego ze wskazanych zadań,
- reprezentowałam GDDKiA na zebraniach dotyczących realizacji pożyczki.
viaTOLL - wdrożenie elektronicznego systemu poboru opłat za drogi krajowe
Cele projektu było wdrożenie elektronicznego systemu poboru opłat na drogach krajowych. Był to pionierski projekt w Polsce realizowany przez administrację publiczną (Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - GDDKiA). Założeniem projektu było objęcie systemem wszystkich dróg klasy A i S (dróg szybkiego ruchy). System miał być przystępny dla kierowców.
Zakres obowiązków
Jako Task Manager przewodziłam zespołowi około 5 osób. Moim zadaniem było prowadzenie tego zespołu zgodnie z przyjętymi kamieniami milowymi i strukturą projektu. Zadania, które realizował zespół wyznaczone zostały w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. W ramach projektu została stworzona marka viaTOLL, przeprowadzono szereg kampanii informacyjnych w mediach, opracowano stronę internetową (pod moim szczególnym nadzorem) oraz prowadzono kampanię w social media.
FORTE Meble
Celem projektu była restrukturyzacja kadry, wprowadzenie zmian produkcyjnych oraz zarządczych w firmie. Przedsiębiorstwo odpowiedzialne było za produkcję mebli i dodatków do mieszkań. Firma Ingenium analizowała proces produkcji oraz proces administracyjny i obsługi klienta. W ramach projektu wprowadzono zmiany administracyjne i uproszczono wiele procedur.
Zakres obowiązków
Jako Konsultant wspierałam zespół wykonujący projekt restrukturyzacji Przedsiębiorstwa, wykonywałam parametryzację czasu pracy oraz analizę ścieżki administracyjnej. W ramach tego projektu wprowadziłam wiele innowacji w wykorzystywanych przez firmę Ingenium narzędziach, tworzyłam analizy danych oraz raporty i prezentacje dla Zarządu firmy Forte Meble.
LOT Ground Services
Celem projektu było wprowadzenie zmian logistycznych oraz zarządczych w Spółce.
Przedsiębiorstwo odpowiedzialne była za zapewnienie obsługi samolotów pasażerskich i towarowych na lotnisku im. Fryderyka Chopina. Firma Ingenium analizowała proces logistyki oraz proces administracyjny. W ramach projektu wprowadzono zmiany administracyjne i uproszczono wiele procedur.
Zakres obowiązków
Jako Konsultant wspierałam zespół wykonujący projekt restrukturyzacji Spółki córki, wykonywałam parametryzację czasu pracy oraz analizę ścieżki administracyjnej. Wraz z osobami kierującymi projektem tworzyłam raporty dla zarządu Spółki.
LOT Catering
Celem projektu była restrukturyzacja przedsiębiorstwa na różnych płaszczyznach. Spółka odpowiedzialna była za produkcję i logistykę żywności. Zatrudniała ponad 2500 pracowników fizycznych oraz prowadziła również franczyzę restauracji i dostarczała produkty do kawiarni w całej Warszawie. Po przeprowadzeniu projektu przez firmę Ingenium Polska zredukowano zatrudnienie pracowników fizycznych w części przenosząc ich zarówno do administracji jak i lokując w miejscach sprzedaży gotowych produktów, zmieniono linię produkcyjną i asortyment, a także zawarto umowy handlowe z branżą gastronomiczną. Osiągnięto zakładaną w czasie audytu oszczędność.
Zakres obowiązków
Jako Konsultant wspierałam zespół wykonujący projekt restrukturyzacji Spółki córki, wykonywałam parametryzację czasu pracy oraz analizę lini produkcyjnej, także prowadziłam analizę uzyskanych danych. Wraz z osobami kierującymi projektem tworzyłam narzędzia analityczne oraz raporty dla zarządu Spółki.

Edukacja

Logo
Zarządzanie projektami, studia podyplomowe
Uniwersytet Warszawski
Logo
Zarządzanie, magisterskie
Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Specjalizacje

Inżynieria
Zarządzanie inżynierią
Marketing
Zarządzanie marką
Produkcja
Optymalizacja procesu produkcji
Sektor publiczny
Inne

Zainteresowania

filmy, literatura
moda, sport
kultura i podróże

Inne

prawo jazdy kat. B

Grupy

Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Akademia Górniczo-Hutnicza to jedna z najlepszych i najbardziej renomowanych polskich uczelni, od lat zajmująca czołowe miejsca w rankingach szkół wyższych. Przoduje w dziedzinie nowocze
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski, założony w 1816 roku, jest największą polską uczelnią i jednocześnie jedną z najlepszych w kraju.