Mikołaj Gajewski

Mikołaj Gajewski

Metasearch Channel Manager
Barcelona, zagranica

Umiejętności

Reklama Digital Marketing Komunikacja Marketingowa Strategia marketingowa Marketing internetowy Project Management Social Media Social Media Marketing Zarządzanie zespołem

Języki

polski
ojczysty
angielski
biegły
niemiecki
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
Metasearch Channel Manager
eDreams ODIGEO
eDreams ODIGEO, the world’s largest online travel company in the flight sector and the largest publicly traded European e-commerce company by profitabilit.

edreams.com / opodo.com / lililgo.com / travellink.com / govoyages.com
Logo
Digital Marketing Manager
airtickets.com
PL Market from 06.2013
PL and DE from 09.2014
PL, DE, AT and CH from 03.2015

- Supervision and management of commercial growth and profitability of the company in cooperation with the coordinators in HQ.
- Expansion of online and digital presence of the company using the major tools of digital marketing (Google AdWords, Affiliate Programs, SEO, Email Marketing, Social Media).
- Using Revenue Management techniques aiming to increase sales and maximize profitability (Demand Analysis, Quantitative Analysis, Competition Research).
- Ongoing auditing of distribution channels aiming to assure their proper functionality (Process Auditing, Failure Tracking).
- Analysing commercial data intending to optimal decision making and implementation of commercial strategies.
- Implementing commercial tactics in order to achieve the market goals.
- Qualitative and quantitative data analysis for each sales channel in responsibility (Google Analytics, CRM).
- Propose projects regarding improvements on UX, Sales, Performance, Foreign Websites and Tools.
- Understanding consumer engagement.
- Conduct weekly and monthly MIS reports presented directly to the CCO.
Shoplo.com
Marketing
Grupa Cyfrowy Polsat
Kierownik Działu Marketingu
Netshare (Grupa Cyfrowy Polsat)
Selected duties: all e-marketing activities of about fifteen websites (with 4 million visitors every month) and e-services (including: internet advertising network, social media agency and SEM agency). E-marketing and social-media projects for all brands. Coordination of Marketing Unit’s work.
Grupa Cyfrowy Polsat
Specjalista ds. Marketingu
Redefine (Grupa Cyfrowy Polsat)
Selected duties (05.2009 - 11.2009): preparation, implementation and optimization of on-line campaigns, development of company’s social-media strategy, management of company’s websites (ipla.pl and redefine.pl).

Selected duties (12.2009 - 12.2010): complete e-marketing strategy of e-services: Netshare (an on-line advertising network), stat24, Friko.pl (including: newsletter, videocast, websites, ad campaigns, social media).
Heureka Huge Idea
Junior Project Manager w dziale Digital Interactive Marketing
Selected duties: market analysis, researches, offers preparation, participation in development of the strategies of innovative on-line campaigns (including blogs, social-media, WOMM, WWW).

Main clients: BRE Bank, Unilever, Campari (campaign nominated to Social-Media MIXX Award).
Polkomtel Sp. z o. o.
Stażysta w Departamencie Komunikacji Marketingowej
Polkomtel Sp. z o. o.
Intern was an award in the national competition “Plus for the best”.
Selected duties: researches, briefs and work with interactive agencies.

Szkolenia i kursy

* jako wolny słuchacz i asystent sekretarza studium.
Podstawy zarządzania projektami przeprowadzone przez Centrum Rozwiązań Menadżerskich - luty 2008
Udział w konferencjach branży internetowej (w tym 2 razy jako prelegent).

Edukacja

Logo
Marketing Internetowy*, studia podyplomowe
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Logo
Zarządzanie i Marketing (dziennie), magisterskie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Specjalizacje

Marketing
Marketing internetowy i mobilny

Zainteresowania

Muzyka, e-marketing

Organizacje

SKN Przemysłu Rozrywkowego i Mediów Elektronicznych

Inne

HTML – średniozaawansowany.
Znajomość Google Analytics, gemiusTraffic i Facebook insight.

Grupy

17 wszystkich wypowiedzi
5 plusów
Advertising 2.0
Advertising 2.0
Mamy już mnóstwo serwisów Web 2.0, są użytkownicy, są statystyki, trzeba wreszcie zacząć na tym zarabiać.
AULA
AULA
Grupa uczestników spotkań Aula
Domy Mediowe
Domy Mediowe
GRUPA GŁÓWNIE DLA BYŁYCH I AKTUALNYCH PRACOWNIKÓW DOMÓW MEDIOWYCH! (ale od niedawna również dla wszystkich zainteresowanych ;] ) https://www.facebook.com/DomyMediowe ht
e-biznes
e-biznes
Grupa zrzesza osoby zajmujące sie roznymi dzialaniami biznesowymi w internecie
ecommerce
ecommerce
Grupa ludzi zyjacych z Internetu. Sklepy internetowe, porwnywarki, marketing internetowy.
FUNDUSZE UNIJNE projektowanie
FUNDUSZE UNIJNE projektowanie
To grupa dla osób, które poszukują pomocy w realizacji projektu i dla tych wszystkich, którzy zajmują się planowaniem, zarządzaniem, projektowaniem funduszami UE
Handel elektroniczny
Handel elektroniczny
Dla wszystkich robiących zakupy w Internecie i tych, którzy chcą rozpocząć sprzedaż elektroniczną.
Marketing Interaktywny
Marketing Interaktywny
Grupa dla osób zainteresowanych tematyką dynamicznie rozwijającej się branży IT i Nowych Mediów
Marketing szeptany
Marketing szeptany
Marketing szeptany, viral i buzz
Mobile Marketing & Interactive
Mobile Marketing & Interactive
Grupa osób wspierająca pomysłowe i użyteczne rozwiązania mobile marketingowe. „Liczy się pomysł technologia już jest!” - Rafał Piórkowski
Muzyka
Muzyka
Grupa dla ludzi kochających słuchac muzyki
Praca w marketingu
Praca w marketingu
praca w agencjach marketingowych, działach marketingu