Mikołaj Gajewski
Metasearch Channel Manager
Barcelona,
zagranica
Umiejętności
Reklama
Digital Marketing
Komunikacja Marketingowa
Strategia marketingowa
Marketing internetowy
Project Management
Social Media
Social Media Marketing
Zarządzanie zespołem
Języki
polski
ojczysty
angielski
biegły
niemiecki
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Digital Marketing Manager
airtickets.com
PL Market from 06.2013
PL and DE from 09.2014
PL, DE, AT and CH from 03.2015
- Supervision and management of commercial growth and profitability of the company in cooperation with the coordinators in HQ.
- Expansion of online and digital presence of the company using the major tools of digital marketing (Google AdWords, Affiliate Programs, SEO, Email Marketing, Social Media).
- Using Revenue Management techniques aiming to increase sales and maximize profitability (Demand Analysis, Quantitative Analysis, Competition Research).
- Ongoing auditing of distribution channels aiming to assure their proper functionality (Process Auditing, Failure Tracking).
- Analysing commercial data intending to optimal decision making and implementation of commercial strategies.
- Implementing commercial tactics in order to achieve the market goals.
- Qualitative and quantitative data analysis for each sales channel in responsibility (Google Analytics, CRM).
- Propose projects regarding improvements on UX, Sales, Performance, Foreign Websites and Tools.
- Understanding consumer engagement.
- Conduct weekly and monthly MIS reports presented directly to the CCO.
PL and DE from 09.2014
PL, DE, AT and CH from 03.2015
- Supervision and management of commercial growth and profitability of the company in cooperation with the coordinators in HQ.
- Expansion of online and digital presence of the company using the major tools of digital marketing (Google AdWords, Affiliate Programs, SEO, Email Marketing, Social Media).
- Using Revenue Management techniques aiming to increase sales and maximize profitability (Demand Analysis, Quantitative Analysis, Competition Research).
- Ongoing auditing of distribution channels aiming to assure their proper functionality (Process Auditing, Failure Tracking).
- Analysing commercial data intending to optimal decision making and implementation of commercial strategies.
- Implementing commercial tactics in order to achieve the market goals.
- Qualitative and quantitative data analysis for each sales channel in responsibility (Google Analytics, CRM).
- Propose projects regarding improvements on UX, Sales, Performance, Foreign Websites and Tools.
- Understanding consumer engagement.
- Conduct weekly and monthly MIS reports presented directly to the CCO.
Kierownik Działu Marketingu
Netshare (Grupa Cyfrowy Polsat)
Selected duties: all e-marketing activities of about fifteen websites (with 4 million visitors every month) and e-services (including: internet advertising network, social media agency and SEM agency). E-marketing and social-media projects for all brands. Coordination of Marketing Unit’s work.
Specjalista ds. Marketingu
Redefine (Grupa Cyfrowy Polsat)
Selected duties (05.2009 - 11.2009): preparation, implementation and optimization of on-line campaigns, development of company’s social-media strategy, management of company’s websites (ipla.pl and redefine.pl).
Selected duties (12.2009 - 12.2010): complete e-marketing strategy of e-services: Netshare (an on-line advertising network), stat24, Friko.pl (including: newsletter, videocast, websites, ad campaigns, social media).
Selected duties (12.2009 - 12.2010): complete e-marketing strategy of e-services: Netshare (an on-line advertising network), stat24, Friko.pl (including: newsletter, videocast, websites, ad campaigns, social media).
Junior Project Manager w dziale Digital Interactive Marketing
Selected duties: market analysis, researches, offers preparation, participation in development of the strategies of innovative on-line campaigns (including blogs, social-media, WOMM, WWW).
Main clients: BRE Bank, Unilever, Campari (campaign nominated to Social-Media MIXX Award).
Main clients: BRE Bank, Unilever, Campari (campaign nominated to Social-Media MIXX Award).
Szkolenia i kursy
* jako wolny słuchacz i asystent sekretarza studium.
Podstawy zarządzania projektami przeprowadzone przez Centrum Rozwiązań Menadżerskich - luty 2008
Udział w konferencjach branży internetowej (w tym 2 razy jako prelegent).
Podstawy zarządzania projektami przeprowadzone przez Centrum Rozwiązań Menadżerskich - luty 2008
Udział w konferencjach branży internetowej (w tym 2 razy jako prelegent).
Edukacja
Specjalizacje
Marketing
Marketing internetowy i mobilny
Zainteresowania
Muzyka, e-marketing
Organizacje
SKN Przemysłu Rozrywkowego i Mediów Elektronicznych
Inne
HTML – średniozaawansowany.
Znajomość Google Analytics, gemiusTraffic i Facebook insight.
Znajomość Google Analytics, gemiusTraffic i Facebook insight.
Grupy
Advertising 2.0
Mamy już mnóstwo serwisów Web 2.0, są użytkownicy, są statystyki, trzeba wreszcie zacząć na tym zarabiać.
Domy Mediowe
GRUPA GŁÓWNIE DLA BYŁYCH I AKTUALNYCH PRACOWNIKÓW DOMÓW MEDIOWYCH! (ale od niedawna również dla wszystkich zainteresowanych ;] )
https://www.facebook.com/DomyMediowe
ht
FUNDUSZE UNIJNE projektowanie
To grupa dla osób, które poszukują pomocy w realizacji projektu i dla tych wszystkich, którzy zajmują się planowaniem, zarządzaniem, projektowaniem funduszami UE
Handel elektroniczny
Dla wszystkich robiących zakupy w Internecie i tych, którzy chcą rozpocząć sprzedaż elektroniczną.
Marketing Interaktywny
Grupa dla osób zainteresowanych tematyką dynamicznie rozwijającej się branży IT i Nowych Mediów
Mobile Marketing & Interactive
Grupa osób wspierająca pomysłowe i użyteczne rozwiązania mobile marketingowe. „Liczy się pomysł technologia już jest!” - Rafał Piórkowski