Michał Tuszyński

Doświadczenie w trade marketingu i sprzedaży
Warszawa, mazowieckie

Języki

polski
ojczysty
angielski
biegły

Doświadczenie zawodowe

Logo
Field Sales Manager (połączenie roli kierownika sprzedaży i trade marketingu)
Candy Hoover Polska Sp. z o.o.
• Aktywna sprzedaż oraz promocja marki poprzez zapewnienie synergii działań pomiędzy dosprzedażą do kanałów dystrybucyjnych a odsprzedażą;
• Implementacja strategii marketingowej na rynku polskim poprzez dobór odpowiednich narzędzi komunikacji marketingowej zgodnych ze strategią firmy, działania mające na celu budowanie świadomości, widoczności i wartości marki;
• Rozwój działań marketingu handlowego we wszystkich kanałach sprzedaży – stworzenie, implementacja oraz egzekucja strategii trade marketingowej (kategoryzacja sklepów, częstotliwość wizyt, pokrycie terytorium, itd.), zarządzanie kategorią, merchandising, produkcja oraz implementacja materiałów POSM, promocje sell-in, promocje konsumenckie, szkolenia produktowe, programy lojalnościowe;
• Bliska współpraca z działami sprzedaży i marketingu w zakresie wdrażania strategii marketingowych, uzyskiwania celów sprzedażowych oraz prowadzenia projektów mających wpływ na odprzedaż;
• Udział w procesie pozycjonowania cenowego oraz doboru mixu produktów zgodnie z trendami rynkowymi z uwzględnieniem strategii firmy oraz kanałów sprzedaży;
• Analiza rynku na podstawie badań wewnętrznych oraz dostarczanych przez firmy zewnętrzne (GFK Polonia, IFR Monitoring), bieżący monitoring działań konkurencji, przygotowywanie raportów, badanie wpływu inwestycji marketingowych na odsprzedaż;
• Rozwój (razem z Key Account Managers) oraz monitoring planu dystrybucji produktów we wszystkich kanałach sprzedaży;
• Aktywne zarządzanie sprzedażą – ustalanie oraz implementacja akcji konsumenckich, dobór produktów do kanału, przygotowywanie pakietów sprzedażowych, etc.
• Bezpośrednie zarządzanie Zespołami:
o Przedstawicieli Handlowych, odpowiedzialnych za sklepy Media Saturn Holding Polska oraz wszystkich lokalnych klientów włączając w to nie tylko aktywną sprzedaż ale także zadania związane ze wsparciem sprzedaży;
o Merchandiserów, których głównym zadaniem jest budowanie widoczności oraz świadomości marki wśród konsumentów i sprzedawców;
• Bezpośrednia odpowiedzialność za sieć Media Saturn Holding Polska na poziomie centralnym, ustalanie rocznych warunków współpracy, ustalanie stałego asortymentu, przygotowywanie i implementacja promocji, budowanie dystrybucji, sprzedaż całej linii produktowej;
• Regularny kontakt z halami Media Saturn Holding Polska na poziomie lokalnym – ustalanie warunków lokalnych, bonusów, ram współpracy oraz ekspozycji;
• Ustalanie, implementacja, egzekucja oraz kontrola celów dla podwładnych (KPI):
o ilościowych (sprzedaż wartościowa i ilościowa, dystrybucja, marża, udziały półkowe);
o jakościowych (dystrybucja materiałów POSM, zbieranie danych, zdobywanie miejsc ekspozycyjnych, raportowanie, szkolenia produktowe);
• Kierowanie projektem wspierającym sprzedaż polegającym na budowaniu siatki Ambasadorów Marki – cel główny to aktywna sprzedaż, budowanie widoczności oraz świadomości marki wśród konsumentów oraz sprzedawców;
• Aktywna sprzedaż i komunikacja produktów wewnątrz organizacji poprzez implementację odpowiednich procesów sprzedaży, szczególnie opartych na podkreśleniu wartości oraz benefitów płynących z użytkowania produktu niż tylko ze względu na cenę;
• Planowanie wydatków oraz zarządzanie budżetem działu;
Logo
Trade Marketing & Business Development Manager
MDC Shelf & Display Monitoring
• Zarządzanie oraz rozwój produktu firmy (Rozwiązanie IT Business Intelligence / Business Analytics)
• Współpraca z klientami firmy (usługi B2B dla korporacji działających w branżach FMCG, elektroniki użytkowej oraz budowlanej);
• Pozyskiwanie nowych kontraktów (z sukcesami);
• Planowanie sprzedaży oraz działań marketingowych;
• Ustalanie cen na świadczone usługi;
• Zarządzanie budżetem;
• Zarządzanie zespołem (30 osób);
• Stworzenie systemu do zbierania danych rynkowych jako podstawowego narzędzia sprzedaży usług firmy;
• Regularne przygotowywanie raportów oraz analiz rynkowych dla klientów firmy;
Sony Poland
Brand Activation Manager
• Rozwój strategii Trade Marketingowej w celu osiągnięcia określonych celów biznesowych w podległych kanałach sprzedaży (w ścisłej współpracy z planami i strategią działów Sprzedaży i Marketingu)
• Kierowanie zespołem (18 Merchandiserów, 2 Supervisorów Regionalnych, 2 Specjalistów ds. Trade Marketingu, Asystent Działu) - główne cele: promocja marki, wsparcie odsprzedaży, wzrost świadomości marki wśród sprzedawców, budowanie dystrybucji, wzrost udziałów i widoczności produktów na półce, szkolenia dla sprzedawców;
• Zarządzanie zewnętrznym zespołem promotorów sprzedaży (ponad 200 osób w 100 sklepach - główne cele: wsparcie odsprzedaży, wzrost widoczności i świadomości marki, umieszczanie materiałów BTL);
• Tworzenie, wprowadzanie i rozliczanie rocznego planu Trade Marketingowego (określanie KPI dla podległych zespołów)
• Współpraca z zewnętrznymi agencjami w zakresie kreacji i produkcji materiałów BTL.
• Rozwój, planowanie oraz wdrażanie aktywności BTL dla podległych kategorii na rynku polskim i krajów bałtyckich (Litwa, Łotwa i Estonia);
• Udział w Europejskim Zespole ds. Projektów Category Management - rozwój i planowanie aktywności na poziomie europejskim, implementacja na podległych rynkach i następnie raportowanie (zgodnie z europejskimi instrukcjami);
• Kreacja i produkcja mebli ekspozycyjnych i materiałów POSM - wiele lokalnych projektów zostało wdrożonych na innych rynkach europejskich;
• Rozwój i prezentacja Projektów Zarządzania Kategorią dla Działu Sprzedaży;
• Prezentacja propozycji Zarządzania Kategorią w bieżących i rocznych negocjacjach z kluczowymi klientami firmy;
• Analizowanie środowiska biznesowego w sklepach oraz ocena potencjału pod kątem odsprzedaży mająca na celu określenie możliwości osiągnięcia przewagi konkurencyjnej;
• Budowanie relacji oraz stała współpraca z klientami firmy mająca na celu maksymalizację zysków;
• Analiza wydatków poniesionych na działania Trade Marketingowe (ROI);
• Monitorowanie rynku, działań konkurencji oraz osiągnięć firmy oraz klientów;
• Ścisła współpraca z Działem Sprzedaży i Marketingu w zakresie osiągania celów odsprzedażowych, budowania dystrybucji, negocjacji powierzchni wstawienniczej, wprowadzaniu nowych produktów, promocji produktów oraz wdrażaniu materiałów BTL
• Przygotowywanie budżetu oraz zarządzanie wydatkami trade marketingowymi;
• Odpowiedzialność za przygotowywanie planu promocji, rozwój, egzekucję oraz finalizację projektów trade marketingowych mających na celu wzrost dostępności i widoczności oraz odsprzedaży produktów firmy;
Logo
Trade Marketing Coordinator (Retail Marketing Support)
Samsung Electronics Poland Sp. z o.o.
• Rozwój, planowanie oraz implementacja działań Trade Marketingowych mających na celu wsparcie odsprzedaży produktów AGD RTV;
• Zarządzanie 16 osobowym zespołem (12 Promotorów, 2 Trenerów Produktowych, 2 Specjalistów ds. Trade Marketingu);
• Zarządzanie projektem wsparcia sprzedaży - wybór, określenie KPI oraz nadzór nad pracą zewnętrznych Doradców Techniczno-Handlowych (Agencja);
• Stworzenie mobilnego systemu on-line dla Merchandiserów – planowanie pracy oraz ewaluacja wykonanych zadań;
• Rozwój i implementacja strategii pokrycia terytorium - potencjał sklepów, kategoryzacja, częstotliwość wizyt;
• Udział w międzynarodowych projektach Category Management - implementacja na rynku polskim materiałów według instrukcji europejskich;
• Wybór, zarządzanie oraz koordynacja prac agencji zewnętrznych;
• Stworzenie platformy szkoleniowej on-line dla sprzedawców w sklepach;
• Monitorowanie rynku, działań konkurencji oraz osiągnięć firmy oraz klientów;
• Przygotowywanie budżetu oraz zarządzanie wydatkami trade marketingowymi
British American Tobacco Polska
Przedstawiciel ds. Sprzedaży i Trade Marketingu
• Realizacja celów dystrybucyjnych na podległym terytorium;
• Współpraca z sieciami kluczowych klientów (Shell, BP, Tesco, Carrefour, Geant)
• Zarządzenie terytorium, selekcja punktów sprzedaży, dystrybucja, widoczność marki;
• Uczestnictwo w projektach Działu Merchandisingu i Programów Lojalnościowych;
• Zarządzanie podległymi materiałami merchandisingowymi;
• Regularne odwiedziny w placówkach sprzedaży – budowanie dystrybucji;
• Przygotowywanie raportów rynkowych z regionu nt. działań konkurencji;
British American Tobacco Polska
Office Administrator
• Zarządzanie biurem wielkości 2500 m2 – 130 miejsc pracy, 5 magazynów;
• Odpowiedzialność finansowa - udział w tworzeniu i kontroli budżetu działu;
• Czasowe zarządzanie flotą samochodową;
• Serwis dla pracowników zagranicznych (pozwolenia na prace, wynajem mieszkań;
• Zarządzanie pracą recepcji i asystenta działu;

Szkolenia i kursy

2008-2010
Umiejętności prezentacji i negocjacji, zarządzanie zespołem
2007
„Ja i mój zespół” – 4 Business & People; skuteczne zarządzanie zespołem;
2004
„MXS – Marketing Excellence Skills” – szkolenie z wiedzy o produkcie
2002 – 2005
Wewnętrzne szkolenia z zakresu umiejętności sprzedażowych;
2002
„Umiejętności negocjacji” - Kalkstain;
2001
„Efektywne zarządzanie czasem” – TMI;
2001
„Komunikacja” - TMI

Edukacja

Logo
Business Management (Bachelor of Arts – Oxford Brooks), magisterskie
Polish Open University - School of Business Management

Specjalizacje

Marketing
Zarządzanie marką

Zainteresowania

Podróże, żeglarstwo, snowboard, boks, film, trade marketing, rozwiązania IT

Inne

MS Office, Outlook, V3
Prawo jazdy - kat B od 1994 r.

Grupy

Wyższa Szkoła Zarządzania / Polish Open University
Wyższa Szkoła Zarządzania / Polish Open University
W POU nie dajemy recept. Uczymy jak nawigować wśród praktyki i teorii zarządzania oraz jak sprostać wyzwaniom, które stoją przed współczesnymi menedżerami.
Automotive
Automotive
Wszyscy, którzy pracują w branży motoryzacyjnej, albo chcieliby w takiej branży pracować są mile widziani.
Category Management
Category Management
Grupa Category Management jest grupą nieformalną. Zrzesza osoby zawodowo związane z Category Managementem, czyli pracą nad wzrostem sprzedaży kategorii produktów. Ma na celu wymianę informacji, opinii